Gå til innhold

Dere som er "naturlig slanke"..

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Tenker da på de som ikke slanker seg eller bevisst begrenser kostholdet, hva spiser dere typisk på en vanlig hverdag og en helgedag? 

Anonymkode: d8493...2b6

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

To brødskiver til frokost, to skiver og kanskje en yoghurt og en banan til lunsj, en halv kyllingfilet med ovnsbakt søtpotet til middag. Drøyer stort sett middagen sent, så det blir kveldsmaten. Småspiser kanskje noen epler innimellom der og drikker endel vann, kanskje saft dersom blodsukkeret blir lavt. 

I helgen spiser jeg sen frokost, kanskje litt fet mat til middag (hjemmelaget hamburger eller gryteretter med fløte) også spiser jeg gjerne en hel sjokoladeplate 😅 kan ikke ha søtsaker i hus, for da bare dytter jeg det i meg helt ukritisk. Men det er det jeg spiser den dagen. 

Spiser ikke så veldig store porsjoner, og det blir stort sett liggende igjen 1/3 på tallerkenen. Jeg blir kvalm av mat med en gang jeg blir mett, så da klarer jeg ikke å spise mer. 

Anonymkode: 1402e...abf

• Liker 1
Gjest Kjærlighetsbarn98
Skrevet

Nudler, pasta, Pepsi Max, is, kjeks 😂

AnonymBruker
Skrevet

Spiser i grunnen det samme på hverdager som i helgen, eneste forskjellen er at jeg nok spiser litt mer sjokolade/chips i helgene. 

Tre skiver til frokost.

Tre skiver til lunsj, gjerne med speilegg, avocado eller egg,  eventuelt stor salat med masse bønner, pasta, dressing osv.

Middag: vanlig porsjon med fisk eller kjøtt og grønnsaker.

Kveldsmat: 2-3 skiver, smoothie og melk. 

Som mellomtider spiser jeg frukt, grønnsaker, litt ost eller noen nøtter. Hender seg også at det blir en sjokolade, en kakebit eller litt potetgull. 

Anonymkode: b86c7...874

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Kanskje 1 knekkebrød til frokost, eller en porsjon havregryn.

2 skiver til lunsj, eller havregryn hvis jeg spiste brød til frokost.

150 g kjøtt, resten grønnsaker til middag.

Så en porsjon kavring og surmelk til kveldsmat, om jeg ikke lager ostesmørbrød.

Som regel får jeg i meg en liten sjokolade eller to kjeks ila. en dag også. Pluss kaffe og vann. 

Anonymkode: 83442...c3c

AnonymBruker
Skrevet

Har ingen "typisk dag". Egentlig få rutiner på maten, spiser etter appetitt. I går spist jeg asiatisk takeaway og masse sjokolade. I dag har jeg ikke vært sulten i det hele tatt, så spiste en skive til lunsj og litt rester etter takeawayen på kvelden. Sikkert ikke så bra å ikke ha faste rutiner, men jeg er tynn i hvert fall.

Anonymkode: 3bfe6...d52

• Liker 5
Skrevet
15 minutter siden, AnonymBruker said:

Tenker da på de som ikke slanker seg eller bevisst begrenser kostholdet, hva spiser dere typisk på en vanlig hverdag og en helgedag? 

Ukedag: lunsj to skiver. Middag vanlig porsjon +, kvelds to skiver. Potetgull og sjokolade. Liten skål. 2-4 ganger i uka. Litt mer på helg. 

Gjerne noe frukt og yoghurt innimellom disse måltidene over. 

I helgene spiser jeg også frokost. Speilegg eller to skiver + kokt egg. Gjerne varmmat til kvelds. 

AnonymBruker
Skrevet

Akkurat det jeg har lyst til!

Et glass sjokomelk til frokost

En brødskive eller to med div pålegg noen timer seinere

Hva vi enn har tilgjengelig på jobb til lunsj, pizza, baguette, salat osv...

til middag går det oftest i wok m/nudler, laks m/couscous og grønnsaker, forskjellige pastaretter med kylling osv..

knekkebrød eller grøt eller noe til kvelds, avhengig av hvor sent jeg spiser middag. Noen ganger er middagen kveldsmat. Noen ganger er det potetgull til kvelds.

I tillegg går det veldig mye sjokolade, hvertfall ca 100 gram jevnlig fordelt gjennom dagen. 

Jeg skiller ikke mellom hverdag og helg.

Man lever bare en gang. 

Anonymkode: a7740...41a

AnonymBruker
Skrevet

Frokost: 3 knekkebrød med salami, gräddost, majones og grønnsaker samt to glass appelsinjuice eller havregrøt med rosiner, kanel og frukt. Lunsj: Frukt (en banan eller eple) og go’morgen (den vanlige, ikke den uten tilsatt sukker). Middag: en stor porsjon, ofte pastasalat med kylling, fløte og nachoskjeks + masse grønt (noe av det beste jeg vet - spiser det veldig ofte) samt noen glass sukkerfri brus eller juice. Dessert/kvelds: alltid noe usunt, enten en pose potetgull, en pakke safari eller sjokolade. Veier 49-50 kg og er 163 cm høy. Er slank, aldri syk og masse energi, så dette funker for meg - selv om jeg spiser noe usunt hver dag, men livet er kort og dette gir meg glede, så hvorfor ikke.

Anonymkode: ff11c...c17

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

I dag spiste jeg en porsjon bananpannekaker til frokost, to porsjoner pasta bolognese til middag, og to brødskiver til kvelds. Har drukket ett glass appelsinjuice og tatt tran.

En annen typisk dag kan for eksempel være en stor skål havregryn med melk til frokost, fire skiver til lunsj, en boks tomater som snacks pluss noen nøtter om jeg blir sulten. En solid porsjon middag av noe slag, som regel med en god del grønt. Kvelds om jeg er sulten.

Anonymkode: 3561e...160

AnonymBruker
Skrevet

Jeg spiser det jeg vil. Frokost, lunch og middag og kvelds. Og frukt og godis mellom måltider. Har aldri gått på en eneste diett, så det er nok genetisk eller noe sånn. 

Anonymkode: 6de3f...1b8

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg brukte  å  kunne spise "alt jeg ville" mens jeg var svært aktiv, men nå når jeg er forhindret fra å være aktiv, må jeg telle  kalorier for å holde meg slank.

Anonymkode: 770c1...d9f

AnonymBruker
Skrevet
50 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vet ikke hva man betegner som slank, men ihvertfall naturlig normalvektig, øker svært lite i vekt på tross av null fysisk aktivitet: 

Jeg er nok ikke av de som har den største appetitten, særlig ikke når jeg bor alene og studerer. Så det hender at jeg går mange timer uten å spise noe særlig. Er jeg bare hjemme feks, kan det fort gå en dag uten at jeg spiser mer enn litt yoghurt og havregryn, et par brødskiver med ost og skinke og et glass smoothie. 

Er jeg på skolen blir det gjerne noe av det samme, men kanskje et par brødskiver til pluss kaffe/kakao. I perioder lager jeg også middag når jeg kommer hjem, men det er alt fra 2 til 5 dager i uken at jeg orker dette nå som jeg bor alene. 

Så med andre ord: få kalorier inn, lite fett på kroppen til tross for null trening. Skryter ikke av det, men er fornøyd med at jeg er født sånn. Får komplimenter av menn for kropp og rumpe og har ingen komplekser for min nakne kropp. 

Anonymkode: 1b263...129

Gjest Lexie Grey
Skrevet

Frokost: 2-3 grove brødskiver med forskjellig pålegg, ett glass helmelk

Lunsj: Samme som til frokost eller noen knekkebrød + yoghurt eller havregryn, litt frukt. Kommer an på hvor sulten jeg er

Middag: Vanlig eller middels stor porsjon med poteter/ris og kjøtt, litt grønnsaker 

Dessert :nigo:: Noen sjokoladebiter, litt chips eller noe som demper godtesuget 🙈

Kvelds: Ikke alltid jeg spiser kvelds, men pleier å bli en brødskive eller to i så fall. 

AnonymBruker
Skrevet

Ingen dag er vel lik, jeg lurer på om en av grunnene til at jeg holder meg slank er at jeg bedriver periodisk faste uten å tenke på det. Hopper f eks ofte over frokosten bare fordi jeg ikke har tid og lever fint på kaffe frem til lunsj. 

Spiser varmlunsj i kantina, god mat fra bunn av i små porsjoner så det blir vel porsjonskontroll der.

Alltid fysen igjen klokka 14, typisk da er en smoothie eller en sånn joe&the juice-sandwich, av og til noe bakst eller scones, eller en ordentlig middagsrett hvis jeg skal sitte overtid.

Middag..  tja, en porsjon med et eller annet, glad i texmex (quesadillas, chili con carne, tacos, burritos), pizza, ørret, kylling, biff, sushi. Varierer veldig, liker ikke å spise det samme innenfor samme uka. 

Alltid fysen igjen når jeg ser på TV på kveldene, som oftest blir det noen knekkebrød, noen ganger godteri eller chips. 

I helgene spiser jeg mye mer til frokost, egg og bacon eller masse rundstykker. Ikke noe veldig annerledes til middag. Drikker enorme mengder alkohol. Ikke så mye godteri, kanskje chips iblant. 

Jeg har ikke like høy forbrenning nå som da jeg var 16 og kunne spise som en gris og fremdeles slite med å legge på meg, jeg er slank fordi kostholdet mitt er helt moderat og adekvat :)

Anonymkode: c99f0...7f0

• Liker 2
Skrevet

Det varierer fra dag til dag. Prøvde å telle kalorier en uke for en stund siden bare for å se hvordan jeg ligger an, og jeg spiser fra 2300-2700 kcal om dagen. Et eksempel på en "vanlig" dag kan være:

Frokost: 4 brødskiver med ost
Lunsj: 2 porsjoner havregrøt og en smoothie
Middag: 300g biff med fløtegratinerte poteter, løk og sopp
Kvelds: 4 brødskiver med makrell i tomat

Spiser også en del frukt og grønnsaker innimellom hovedmåltidene så jeg ikke skal bli så fort sulten igjen. Spiser aldri potetgull eller godteri, da jeg synes frukt smaker mye bedre. 

Skrevet

Har ingen rutine, men aldri lettprodukter og som regel ikke så sunt annet enn middagen som kan være fisk eller vegetar. Ellers går det mye i brød, pasta, sjokolade, is, potetgull osv..

AnonymBruker
Skrevet

Kommer veldig an på, men det viktigste er antallet kalorier man har i seg. Spiser man ikke mer enn man trenger, holder man seg slank med mindre man har en sjelden tilstand/går på medisiner som senker forbrenningen. Så begrepet "naturlig slank" tror jeg ikke veldig på. Regner med at jeg spiser rundt 1800 kcal på en normal dag, og jeg er ikke spesielt aktiv. 

Frokost: f.eks. en skinkeomelett med litt ost og løk

Lunsj: salat med en proteinkilde og olje/dressing, kanskje også litt nøtter(uten olje/salt)

Middag: kyllingcurry med mye grønnsaker, lasagne, quinoa bowl med avokado osvosv.

Snacks: et par frukt

Relativt ren mat, men elsker også pizza, burger og kaker, men dette bør naturligvis begrenses. Drikker stort sett kun vann eller te med mandelmelk(som har ekstremt få kalorier). Kan også nevne at jeg stort sett spiser til jeg er fornøyd, og ikke stappmett.

Anonymkode: 6d6eb...f4d

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Kommer veldig an på, men det viktigste er antallet kalorier man har i seg. Spiser man ikke mer enn man trenger, holder man seg slank med mindre man har en sjelden tilstand/går på medisiner som senker forbrenningen. Så begrepet "naturlig slank" tror jeg ikke veldig på. Regner med at jeg spiser rundt 1800 kcal på en normal dag, og jeg er ikke spesielt aktiv. 

Frokost: f.eks. en skinkeomelett med litt ost og løk

Lunsj: salat med en proteinkilde og olje/dressing, kanskje også litt nøtter(uten olje/salt)

Middag: kyllingcurry med mye grønnsaker, lasagne, quinoa bowl med avokado osvosv.

Snacks: et par frukt

Relativt ren mat, men elsker også pizza, burger og kaker, men dette bør naturligvis begrenses. Drikker stort sett kun vann eller te med mandelmelk(som har ekstremt få kalorier). Kan også nevne at jeg stort sett spiser til jeg er fornøyd, og ikke stappmett.

Meg igjen. Glemte å svare på hva jeg spiser på helgene, men på en lørdag og søndag kan jeg lett spise 

Stor frokost med eggerøre, croissant, pannekaker

Stor middag ute med mye brød, saus og andre godsaker

På søndager nesten alltid burger(gjerne dobbel, med fries på siden) eller pizza :P Og jeg spiser da gjerne opptil 5 store biter pizza, som er ganske mye.

Skrevet (endret)

glemte matpakken i dag og spiser aldri frokost, så i dag har det blitt kakao fra kaffemaskinen mange ganger foreløpig.

Har 40 min mellom bhg henting og første unge skal være på aktivitet etterpå så det blir loff med omelett og ferdig salat til middag etterpå så kanskje et par rundstykker eller brødskiver til kvelds når ungene har lagt seg..... ser jo her hvorfor jeg er "naturlig" slank, mat er ingen hovedprioritet hos meg...

Kan legge til at jeg våknet sulten en time etter jeg la meg i går så da sto jeg opp og spiste en grandis alene så jeg har vel den å gå på enda...

Endret av pautina

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...