Gå til innhold

Er det teit av meg å ikke ville bli sammen med en mann som er avholds?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Rusmidler er for patetiske mennesker. Jeg plasserer deg og samboeren din i den kategorien glatt med den logikken du her fremmer. 

Rus er en uting. Et klart hode, den gode intelligente samtalen. Det er the stuff of life. Billig rus er under min verdighet. 

Anonymkode: 6a4d2...fd5

😂 Det er helt i orden. Jeg kan være patetisk mens jeg sitter med en nydelig rødvin jeg :)

Anonymkode: c3e6c...b31

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kunne aldri vært sammen med en avholds mann, nei. Det å ta seg en fest å ha det gøy sammen, kunne sitte i sola å nye en øl sammen og ha dype samtaler er ekstremt viktig for meg. Det blir faktisk ikke nøyaktig det samme uten alkohol, man får en godfølelse og kjenner nesten litt mer på følelsene over partneren når man har drukket littegrann. Det er helt hærlig å være brisen sammen med kjæresten, det er jo en magi som oppstår. 

Komme hjem fra jobb en sommerdag å ta en øl med typen og bare kose seg skikkelig, DET er livet. Idyll. 

Skjønner meg ikke på avholdsfolk, kan man ikke bare prøve å leve og nyte så lenge man er på denne jord? Vi er ikke her så alt for lenge. 

Anonymkode: 5b391...06a

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Kunne aldri vært sammen med en avholds mann, nei. Det å ta seg en fest å ha det gøy sammen, kunne sitte i sola å nye en øl sammen og ha dype samtaler er ekstremt viktig for meg. Det blir faktisk ikke nøyaktig det samme uten alkohol, man får en godfølelse og kjenner nesten litt mer på følelsene over partneren når man har drukket littegrann. Det er helt hærlig å være brisen sammen med kjæresten, det er jo en magi som oppstår. 

Komme hjem fra jobb en sommerdag å ta en øl med typen og bare kose seg skikkelig, DET er livet. Idyll. 

Skjønner meg ikke på avholdsfolk, kan man ikke bare prøve å leve og nyte så lenge man er på denne jord? Vi er ikke her så alt for lenge. 

Anonymkode: 5b391...06a

Tror dem har sin måte og klarer å nyte sitt liv uten alkohol. Eneste jeg ikke liker med en god del avholdsfolk er hvordan dem mener jeg og mange andre må ha et alkoholproblem bare fordi vi ønsker en partner som deler samme interesse og drikker alkohol. Gjør ting på din måte, så gjør jeg og andre ting på vår måte :) 

TS

Anonymkode: 6503f...1c2

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, Luciddreamer skrev:

Hva synes du om TS innlegg? Er det realt å ønske å dumpe noen fordi de ikke drikker?

Jeg er ikke så veldig glad i alkohol selv jeg, - og skulle jeg vært med en dame så skulle hun aller helst ikke drikke i det hele tatt.

Når trådstarter ønsker seg en kjæreste som drikker, - en slags sprellemann som gjør alt det hun har lyst til, - så er det fordi hun selv er så glad i alkohol slik at hun skulle ønske hun drakk hele tiden!

Slike damer kan du få gratis av meg!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, waco skrev:

Jeg er ikke så veldig glad i alkohol selv jeg, - og skulle jeg vært med en dame så skulle hun aller helst ikke drikke i det hele tatt.

Når trådstarter ønsker seg en kjæreste som drikker, - en slags sprellemann som gjør alt det hun har lyst til, - så er det fordi hun selv er så glad i alkohol slik at hun skulle ønske hun drakk hele tiden!

Slike damer kan du få gratis av meg!

Beklager tror jef har fått feil inntrykk av deg. Helt enig! Du virker reflektert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg drikke ikke, kanskje ett glass champagne når vi feirer bryllupsdag og nyttårsaften, thats it, mannen hygger seg med øl ofte, tar ein Pepsi eg! Så teite dere er, det er bare for at det er en mann

Anonymkode: 6d6c6...388

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er vel ikke flaut at kelneren tok feil med hvem som skulle drikke hva?😂

 

Men ellers tror jeg ikke det blir noe problem for deg å finne en mann som drikker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville gjerne hatt en mann som ikke drakk, men han måtte godtatt at jeg gjør det en sjelden gang. Fylla fører til mye vondt, spesielt for menn i forhold, virker det som. Veldig mange som ikke klarer å styre forbruket. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, BlackCloud skrev:

Jeg ville gjerne hatt en mann som ikke drakk, men han måtte godtatt at jeg gjør det en sjelden gang. Fylla fører til mye vondt, spesielt for menn i forhold, virker det som. Veldig mange som ikke klarer å styre forbruket. 

Jeg kan forøvrig ikke huske sist jeg drakk og hater egentlig å drikke, men vil ikke garantere noen at jeg aldri kommer til å ville ta en fest i mitt liv, er tross alt ung.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 timer siden, Luciddreamer skrev:

"Dette betydde imidlertid ikke at folk var fulle hele dagen, for ølet den gang var langt svakere enn det som drikkes i dag. Dessuten ble øl drukket sammen med kraftig mat og ble forbundet med helse, sunnhet og velvære" 

Det var vel nesten ikke alkohol i øllet den gangen, og ingen drakk det for å bli fulle. Spør du meg var det en mye sunnere tilnærming til fermentering den gangen.

Vel, det er mange i dag som drikker alkohol, men ikke for å bli fulle. Det er faktisk fullt mulig det også, skjønner du.

Anonymkode: 47c1b...93f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg spør igjen jeg, dere som vil ha en mann som tar seg en øl med dere eller deler en flaske vin? Går de gjennom en sjekk først? For det er stor forskjell på avholds og drikke vin/øl. Samboeren drikker verken av de, har venner som drikker øl, men ikke vin og andre veien. Er disse da ikke gode nok? Hva skjer om dere blir kjærester og har kun tatt øl for så og finne ut av at de ikke drikker vin?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Voldsomt til problematisering her. Jeg drikker ikke alltid alkohol, men det finnes da alkoholfritt øl, vin etc. Jeg skjønner ikke greia med at det er viktig at ting inneholder alkohol. For noen er det å kose seg å spise sjokolade eller dra på fisketur. Ikke alle må på en snurr for å føle at livet er herlig. Synes det er et utrolig merkelig kriterie å sette på en partner. Om vedkomne ikke kan ha dype samtaler (ser det har vært nevnt) og oppfører seg på en annen måte enn du liker, så ta vedkomne på det og ikke alkoholen. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 3/4/2019 at 8:35 PM, kaninen said:

Det blir jo ikke like god stemning om kun er person drikker om man er to stykker sammen...Det sier seg jo selv.

Hvis man trenger alkohol for å sprite opp relasjonen så er det kanskje ikke så morsom i utgangspunktet?

Anonymkode: a3dcd...c73

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 6.3.2019 den 20.43, Anki skrev:

Hva gjør du om partnere ikke drikker vin og øl da? Ikke aktuell? Her drikker ingen vin, jeg drikker øl, han foretrekker rom og cola. Er vi ute og spiser drikker han faktisk vann for at ikke brus eller alkohol skal ødelegge smake fra maten ;)

Som jeg tror jeg skrev tidligere i tråden, så er det ikke avgjørende - men det er en stor turn off om han er avholdsmann. Å kosedrikke er noe som er viktig for meg. Jeg elsker øl, prosecco og annen spennende drikke, og vil gjerne dele den hyggen med en partner. Man kan ikke dra ut på pub en onsdagskveld for å smake på Pepsi. Da kan man heller dra på Burger King.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

3 minutter siden, Tibbie skrev:

Som jeg tror jeg skrev tidligere i tråden, så er det ikke avgjørende - men det er en stor turn off om han er avholdsmann. Å kosedrikke er noe som er viktig for meg. Jeg elsker øl, prosecco og annen spennende drikke, og vil gjerne dele den hyggen med en partner. Man kan ikke dra ut på pub en onsdagskveld for å smake på Pepsi. Da kan man heller dra på Burger King.

Du elsker alkoholen, rusen du får av det. Er derfor man drikker alkohol, i know. Been there.

Klart man kan dra på pub/utested å drikke brus eller alkoholfri øl/drink. Sist kveld jeg var på pub var det fotball å se på, drakk alkoholfritt øl. Merket med endel som drakk brus.

Du fremstår som ekstremt trangsynt, konform og dømmende. Tilbakestående sosialt kaller man slike som ikke godtar noe annet enn man vil selv. Lære deg å bli litt mer tolerant. Usikkerheten din slår deg også helt ut.

Anonymkode: ee814...945

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 4.3.2019 den 20.02, AnonymBruker skrev:

Jeg mener ikke at man skal drikke hver helg eller gå på grøftefyll ofte. MEN, jeg hadde aldri orket å bli sammen med en mann som ikke engang kunne tatt en utepils med meg en senkveld på sommeren. En som ikke kunne delt en flaske vin med meg hjemme/eller ute på middag. Han trenger ikke å være en som liker å feste og bli full engang i blandt, jeg liker dog det. Men han måtte ha blitt med meg ut på en fest engang i blandt, men full trenger han ikke å bli. Bare brisen om det han liker. 

Men å bli sammen med en som aldri drikker hadde blitt litt for kjedelig for meg.... Har vært det før og det var ikke noe for meg. Husker hvor kleint det var når vi var i syden. Kelneren trodde han skulle ha rødvinen, og jeg cola. Men det var jo motsatt....

Flere som er enig?

Dame på 21 år her...

Anonymkode: 6503f...1c2

For min del var jeg sjeleglad da mannen jeg fant ER avholds og siden har vi holdt sammen. Han fridde, vi hadde verdens vakreste bryllup, han har vært aktiv rundt hvert eneste svangerskap og under fødsler og spedbarnstiden osv. Ingen av oss løper på byen og familielivet er hovedfokus. Nå er jo jeg i en annen aldersgruppe enn deg da men helt personlig så har aldri alkohol gitt meg noen gleder og jeg hadde fylleangst hver eneste gang så det er herlig å ikke ha det styret. En liten nipp (bokstavelig talt) til en hvitvin i en spesiell anledning f.eks. men det skjer ytterst sjeldent.. Det er ikke så ofte det er bryllup eller annet ;) Hehe.. 

Anonymkode: 7955f...ea5

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Du elsker alkoholen, rusen du får av det. Er derfor man drikker alkohol, i know. Been there.

Klart man kan dra på pub/utested å drikke brus eller alkoholfri øl/drink. Sist kveld jeg var på pub var det fotball å se på, drakk alkoholfritt øl. Merket med endel som drakk brus.

Du fremstår som ekstremt trangsynt, konform og dømmende. Tilbakestående sosialt kaller man slike som ikke godtar noe annet enn man vil selv. Lære deg å bli litt mer tolerant. Usikkerheten din slår deg også helt ut.

Anonymkode: ee814...945

Jeg framstår som "trangsynt, konform, dømmende og tilbakestående"? Det er du som gjør antakelser om meg, og kommer med personangrep.

Folk må få være avholds om de vil, men jeg liker å utforske ny øl og drikke vin! Ikke for å "bli drita", men for smaken. Drikker selv alkoholfri øl når jeg kjører bil eller skal på jobb om kvelden - fordi øl er godt. Det er mye god og smakfull alkoholfri øl også, har smakt det meste. Så nei, det er ikke for "rusen" at jeg liker å drikke øl.

Hvis jeg liker å gå mye tur i skog og mark, og vil ha en kjæreste med samme interesse som meg, er jeg da også "trangsynt, konform, dømmende og tilbakestående"? Forstår ikke logikken din om at man er teit dersom man ønsker å ha en partner som liker å gjøre de samme tingene som deg, sånn at man kan gjøre dem sammen.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

...Når det er sagt, så drikker jeg meg sjeldent full. Jeg drikker mye, men kun for kos. Ikke for "fylla". Det ble jeg ferdig med da jeg var rundt 23 år. Alkohol er til for å nytes, akkurat som god mat.

Man spiser ikke kun for å overleve, og man drikker ikke kun for å bli "drita" (noen gjør det, men den personer kræsjer med meg). Sånn er det bare.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...