Gå til innhold

Er det teit av meg å ikke ville bli sammen med en mann som er avholds?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

1 hour ago, AnonymBruker said:

Rusmidler er for patetiske mennesker. Jeg plasserer deg og samboeren din i den kategorien glatt med den logikken du her fremmer. 

Rus er en uting. Et klart hode, den gode intelligente samtalen. Det er the stuff of life. Billig rus er under min verdighet. 

Anonymkode: 6a4d2...fd5

🤣

Anonymkode: e5fa8...cee

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg er forøvrig enig med deg, TS. Nå fester jeg ikke mer enn noen få ganger i året, men jeg er glad i ta noen øl en kveld eller et glass vin til maten. Det hadde vært kjipt for meg om jeg hadde en mann som ikke delte den interessen.

Anonymkode: e5fa8...cee

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, waco skrev:

Hva betyr det at alkohol hadde blitt introdusert i dag?

Fortell?

For eksempel dersom alkohol hadde blitt introdusert i dag, ville vi etter din mening hatt vinduspylerveske, fossilbrenselmotoren eller penicillinvaksinen dersom alkohol ikke hadde fantes!???

Hadde vi levd i middelalderen da? Ville vi hatt desinfeksjonsmidler for eksempel?

Kunne mennesker i middelalderen overlevd dersom ølet ikke fantes etter din mening?

Fortell? Etter din mening er alkohol noe som ble oppdaget eller oppfunnet? Dersom vi ikke hadde oppdaget alkohol og ikke visste at det gikk å brenne sprit, - ville vi ikke levd som på 1400-tallet?

For konsum da vel å merke.. trodde det var innlysende hva jeg mente.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

La fyren få sjanse til å treffe en likesinnet, siden du så tydelig er under hans nivå.

Anonymkode: 5b411...059

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

32 minutter siden, Luciddreamer skrev:

For konsum da vel å merke.. trodde det var innlysende hva jeg mente.

Du mener at champagne, øl og vin ikke hadde eksistert, men blitt funnet opp idag og da ville øl, vin og champagne blitt forbudt å konsumere? Var det det du mente?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, waco skrev:

Du mener at champagne, øl og vin ikke hadde eksistert, men blitt funnet opp idag og da ville øl, vin og champagne blitt forbudt å konsumere? Var det det du mente?

Forbudstiden, sier den deg noe? Eller er det helt ukjent? Er du sarkastisk, spiller du dum, eller er du dum? Hvor vil du egentlig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, Luciddreamer skrev:

Forbudstiden, sier den deg noe? Eller er det helt ukjent? Er du sarkastisk, spiller du dum, eller er du dum? Hvor vil du egentlig?

Greia er at tesen din "hadde alkohol vært introdusert idag ville den blitt forbudt" er jo bare tull! Ølet er jo flere tusen år gammelt og champagne ble funnet opp på 1600-tallet.

Og forbudstiden gjorde kun at alkoholproblemene i samfunnet forverret seg! Det er derfor alkohol ble tillatt igjen.

Eller for å si det med miner egne ord, - å forby alkohol eller å forhindre alkoholen introduksjon er en illusjon!

Skjønte du nå eller skal jeg forklare en gang til?

La oss si for tilfellets skyld, - at alkohol ikke fantes og at alkohol ville blitt introdusert idag, - javel, - men da ville vi heller ikke hatt noen jordbruk! Eller kunne regnskap! Eller hatt noen skriftspråk! 

Visste du at alkohol har vært forbudt i norge i hvertfall ved tre anledninger, - og alle gangene ble alkohol tillatt igjen, - altså at alkoholforbud har flere komplikasjoner enn at alkohol er legalt, - så hvorfor i allverden si at "hadde alkohol blitt introdusert idag ville den vært forbudt!? Hvordan vet du at den ikke hadde vært lovlig først?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, waco skrev:

Greia er at tesen din "hadde alkohol vært introdusert idag ville den blitt forbudt" er jo bare tull! Ølet er jo flere tusen år gammelt og champagne ble funnet opp på 1600-tallet.

Og forbudstiden gjorde kun at alkoholproblemene i samfunnet forverret seg! Det er derfor alkohol ble tillatt igjen.

Eller for å si det med miner egne ord, - å forby alkohol eller å forhindre alkoholen introduksjon er en illusjon!

Skjønte du nå eller skal jeg forklare en gang til?

La oss si for tilfellets skyld, - at alkohol ikke fantes og at alkohol ville blitt introdusert idag, - javel, - men da ville vi heller ikke hatt noen jordbruk! Eller kunne regnskap! Eller hatt noen skriftspråk! 

Visste du at alkohol har vært forbudt i norge i hvertfall ved tre anledninger, - og alle gangene ble alkohol tillatt igjen, - altså at alkoholforbud har flere komplikasjoner enn at alkohol er legalt, - så hvorfor i allverden si at "hadde alkohol blitt introdusert idag ville den vært forbudt!? Hvordan vet du at den ikke hadde vært lovlig først?

Arumentet ditt baserer seg på at alkohol alltid har eksistert for konsum, hadde alkohol vært giftig (noe det er) og dødelig, og kun til bruks, så pluttselig hadde man funnet opp en måte å gjøre det drikkelig på. Så hadde det blitt forbudt for konsum. Dette er en viden kjent hypotese. Og aldeles realistisk. Alkohol er det rusmiddelet som er farligst på alle statistikker. Les deg opp.

Det er ikke en illusjon men en hypotese. Lær deg definisjonenen før du bruker dem. 

Egentlig er jeg ikke spessielt interessert i å diskutere dette da det er noe mange sier for å tydeliggjøre alkoholsens skadelighet. 

Endret av Luciddreamer
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Luciddreamer skrev:

Arumentet ditt baserer seg på at alkohol alltid har eksistert for konsum, hadde alkohol vært giftig (noe det er) og dødelig, og kun til bruks, så pluttselig hadde man funnet opp en måte å gjøre det drikkelig på. Så hadde det blitt forbudt for konsum. Dette er en viden kjent hypotese. Og aldeles realistisk. Alkohol er det rusmiddelet som er farligst på alle statistikker. Les deg opp.

Det er ikke en illusjon men en hypotese. Lær deg definisjonenen før du bruker dem. 

Egentlig er jeg ikke spessielt interessert i å diskutere dette da det er noe mange sier for å tydeliggjøre alkoholsens skadelighet. 

Du skjønner vel selv at årsaken til av vi drakk øl i middelalderen er fordi vi ikke hadde tilgang til rent vann? 

Din påstand er hvis alkohol ikke hadde fantes, men blitt funnet opp idag så ville den blitt forbudt for konsum?

Påstanden din er en løgn, - for hvordan i allverden kunne man vite at alkohol var farlig før den var prøvd??????

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er forøvrig enig med deg, TS. Nå fester jeg ikke mer enn noen få ganger i året, men jeg er glad i ta noen øl en kveld eller et glass vin til maten. Det hadde vært kjipt for meg om jeg hadde en mann som ikke delte den interessen.

Anonymkode: e5fa8...cee

Den her. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, waco skrev:

Du skjønner vel selv at årsaken til av vi drakk øl i middelalderen er fordi vi ikke hadde tilgang til rent vann? 

Din påstand er hvis alkohol ikke hadde fantes, men blitt funnet opp idag så ville den blitt forbudt for konsum?

Påstanden din er en løgn, - for hvordan i allverden kunne man vite at alkohol var farlig før den var prøvd??????

Du er klar over at der er vann i alkoholen eller, hvordan i allverden skulle de kunne lage øl om de ikke hadde tilgang på rent vann?! Skriver jeg med et barn? Troller du?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, waco skrev:

Du skjønner vel selv at årsaken til av vi drakk øl i middelalderen er fordi vi ikke hadde tilgang til rent vann? 

Din påstand er hvis alkohol ikke hadde fantes, men blitt funnet opp idag så ville den blitt forbudt for konsum?

Påstanden din er en løgn, - for hvordan i allverden kunne man vite at alkohol var farlig før den var prøvd??????

Leste bloggen din, og skjønner at du er eller har vært stoner. Tror det har lagt seg et belegg på hjernen din. Ikke for å være ufin men lønner seg å slutte med de greiene. Man blir en tulling av det, hilsen en som før også tok seg noen fete.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

14 minutter siden, Luciddreamer skrev:

Leste bloggen din, og skjønner at du er eller har vært stoner. Tror det har lagt seg et belegg på hjernen din. Ikke for å være ufin men lønner seg å slutte med de greiene. Man blir en tulling av det, hilsen en som før også tok seg noen fete.

Det er fortid det min kamerat. Jeg er helt imot alkohol og jeg er idag helt imot enhver bruk av cannabis!

Men likefullt er ølet over 10 000 år gammelt, og hadde ølet blitt introdusert idag ville vi vært på utviklingsnivå med før bronsealderen, det vil si en slags steinalder folkeslag. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjenner par der den ene drikker moderat og den andre er avholds. Det går helt fint. Føler du for å drikke mer iblant, kan du jo gjøre det med venninner eller kolleger, når partneren ikke er med - forutsatt at partneren synes det er ok.

Anonymkode: 3efe0...0c0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Luciddreamer skrev:

Du er klar over at der er vann i alkoholen eller, hvordan i allverden skulle de kunne lage øl om de ikke hadde tilgang på rent vann?! Skriver jeg med et barn? Troller du?

Fra linken jeg ga deg, - 

I middelalderen drakk både voksne og barn øl fra morgen til kveld, blant annet fordi vannet ofte var forurenset og smakte dårlig. 

Endret av waco
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Akkurat nå, waco skrev:

I middelalderen drakk både voksne og barn øl fra morgen til kveld, blant annet fordi vannet ofte var forurenset og smakte dårlig. 

Kilder pronto.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, waco skrev:

Jeg linket jo. Jeg kan godt gjøre det igjen.

"Dette betydde imidlertid ikke at folk var fulle hele dagen, for ølet den gang var langt svakere enn det som drikkes i dag. Dessuten ble øl drukket sammen med kraftig mat og ble forbundet med helse, sunnhet og velvære" 

Det var vel nesten ikke alkohol i øllet den gangen, og ingen drakk det for å bli fulle. Spør du meg var det en mye sunnere tilnærming til fermentering den gangen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, waco skrev:

Jeg linket jo. Jeg kan godt gjøre det igjen.

Hva synes du om TS innlegg? Er det realt å ønske å dumpe noen fordi de ikke drikker?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...