Gå til innhold

Er det teit av meg å ikke ville bli sammen med en mann som er avholds?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

På 4.3.2019 den 20.29, AnonymBruker skrev:

Har ikke hatt det problemet. Fleste menn jeg har møtt er ikke avholds!

Har jeg sagt at man må ha alkohol for å ha det gøy?? NEI. Men skjønner vell at det er vanskelig for avholds folk å forstå tingen med alkohol. I visse settinger er det gøy og passer fint. Dessuten gjør alkohol noe med deg. Jeg blir mer pratsom, flørtende og det kan lette på stemningen.. Sier ikke at jeg må ha det heletiden, men av og til spørs på hva det er til så. Drikker mer på sommeren enn vinteren f.eks

TS

Anonymkode: 6503f...1c2

Ikke alle er så stive at de trenger alkohol for å lette på stemningen.

Anonymkode: 850ea...e2a

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ikke alle er så stive at de trenger alkohol for å lette på stemningen.

Anonymkode: 850ea...e2a

Åååå guuud hold nå fred!

Anonymkode: 6503f...1c2

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Du elsker alkoholen, rusen du får av det. Er derfor man drikker alkohol, i know. Been there.

Klart man kan dra på pub/utested å drikke brus eller alkoholfri øl/drink. Sist kveld jeg var på pub var det fotball å se på, drakk alkoholfritt øl. Merket med endel som drakk brus.

Du fremstår som ekstremt trangsynt, konform og dømmende. Tilbakestående sosialt kaller man slike som ikke godtar noe annet enn man vil selv. Lære deg å bli litt mer tolerant. Usikkerheten din slår deg også helt ut.

Anonymkode: ee814...945

Faktisk du som fremstår dømmende her

Anonymkode: 6503f...1c2

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jaja, skål:kristin: Vinkveld og pizza sammen med han jeg holder på med. Blir sååå koselig ❤️ 

TS

Anonymkode: 6503f...1c2

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 9.3.2019 den 11.14, Tibbie skrev:

...Når det er sagt, så drikker jeg meg sjeldent full. Jeg drikker mye, men kun for kos. Ikke for "fylla". Det ble jeg ferdig med da jeg var rundt 23 år. Alkohol er til for å nytes, akkurat som god mat.

Man spiser ikke kun for å overleve, og man drikker ikke kun for å bli "drita" (noen gjør det, men den personer kræsjer med meg). Sånn er det bare.

 

På 9.3.2019 den 11.09, Tibbie skrev:

Jeg framstår som "trangsynt, konform, dømmende og tilbakestående"? Det er du som gjør antakelser om meg, og kommer med personangrep.

Folk må få være avholds om de vil, men jeg liker å utforske ny øl og drikke vin! Ikke for å "bli drita", men for smaken. Drikker selv alkoholfri øl når jeg kjører bil eller skal på jobb om kvelden - fordi øl er godt. Det er mye god og smakfull alkoholfri øl også, har smakt det meste. Så nei, det er ikke for "rusen" at jeg liker å drikke øl.

Hvis jeg liker å gå mye tur i skog og mark, og vil ha en kjæreste med samme interesse som meg, er jeg da også "trangsynt, konform, dømmende og tilbakestående"? Forstår ikke logikken din om at man er teit dersom man ønsker å ha en partner som liker å gjøre de samme tingene som deg, sånn at man kan gjøre dem sammen.

Du motsier deg jo selv hele veien:

" Man kan ikke dra ut på pub en onsdagskveld for å smake på Pepsi. Da kan man heller dra på Burger King"

Hva er dette for en dum holdning? Trangsynt.

Neste:

"Når det er sagt, så drikker jeg meg sjeldent full. Jeg drikker mye, men kun for kos"

Etpar glass vin eller 2 øl så er du faktisk påvirket av alkohol. Du drikker for følelsen og effekten du får av alkohol. Dette er eneste grunnen til at vi mennesker gjør dette. 

Anonymkode: ee814...945

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 9.3.2019 den 11.23, AnonymBruker skrev:

Ikke alle er så stive at de trenger alkohol for å lette på stemningen.

Anonymkode: 850ea...e2a

Enig, alkohol er for svake mennesker som ikke klarer å være seg selv.

Anonymkode: ee814...945

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Enig, alkohol er for svake mennesker som ikke klarer å være seg selv.

Anonymkode: ee814...945

Du er klar over at de fleste faktisk ikke er avholds som deg? Da er jo tydeligvis de fleste slik for deg som du sier. Må være fælt å ha sånt syn på alkohol da

Anonymkode: 6503f...1c2

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Enig, alkohol er for svake mennesker som ikke klarer å være seg selv.

Anonymkode: ee814...945

Så når jeg sitter hjemme alene og nyter et glass øl med en film, så er det fordi jeg ikke tør å være meg selv? Ikke fordi jeg synes at det er godt? 

Du har et helt skada syn på alkohol.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Enig, alkohol er for svake mennesker som ikke klarer å være seg selv.

Anonymkode: ee814...945

Alkohol er for mennesker som synes alkoholholdige drikker er godt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 8.3.2019 den 10.25, Suppetuppe skrev:

Er vel ikke flaut at kelneren tok feil med hvem som skulle drikke hva?😂

 

Men ellers tror jeg ikke det blir noe problem for deg å finne en mann som drikker.

Jo det var faktisk flaut jo! Kelneren trodde vell det var jeg som skulle ha brus og mannen vinen. Nå er jeg ikke gammeldags eller sånt, men å være avholds er vell mer vanlig for damer. Hadde synes en mann som ikke drakk øl engang var litt mindre maskulin. Får sikkert endel kritikk nå

Anonymkode: 6503f...1c2

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg forstår TS godt. Jeg tenker det samme og jeg er 39, så det gjelder ikke bare de unge :) 

Anonymkode: 9063b...782

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

 

Du motsier deg jo selv hele veien:

" Man kan ikke dra ut på pub en onsdagskveld for å smake på Pepsi. Da kan man heller dra på Burger King"

Hva er dette for en dum holdning? Trangsynt.

Neste:

"Når det er sagt, så drikker jeg meg sjeldent full. Jeg drikker mye, men kun for kos"

Etpar glass vin eller 2 øl så er du faktisk påvirket av alkohol. Du drikker for følelsen og effekten du får av alkohol. Dette er eneste grunnen til at vi mennesker gjør dette. 

Anonymkode: ee814...945

Den eneste grunnen? Sprøyt.

Alkoholholdige drikker smaker annerledes enn brus/vann/saft osv. Det fremhever smaker eller komplimenterer maten på mange andre måter enn andre drikker gjør. Prøv f.eks en god kaffe-/sjokoladestout til desserten. Det smaker helt forskjellig fra vanlig kaffe eller vann.

Slike som deg er de som har et usunt forhold til alkoholholdige drikker. Dere ser bare det at man kan få en rus, og evner ikke se det andre. Vi andre drikker ikke for rusen sin del, men for den smakfulle opplevelsen.

Anonymkode: 47c1b...93f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var i utgangspunktet uenig med deg TS. Men etter å ha lest meningene til alle de fordomsfulle og dømmende avholdsmennenene her inne så ville jeg også holdt meg langt unna et slik trangsynt, mindre reflektert og imbesilt individ.

Anonymkode: 5c8cc...415

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg kunne ikke blitt sammen med en som er avholds. Jeg syns det er koselig å kunne ta oss en eller to glass vin en lørdagskveld, gå på utested og ta en kald utepils på sommeren osv. Fordelen er jo å alltid ha sjåfør, selvsagt. Men nei, jeg kunne ikke blitt sammen med en som er avholds. 

 

Folk har mange ulike preferanser. Det er en av mine preferanser. 

Anonymkode: e84fa...89b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jo det var faktisk flaut jo! Kelneren trodde vell det var jeg som skulle ha brus og mannen vinen. Nå er jeg ikke gammeldags eller sånt, men å være avholds er vell mer vanlig for damer. Hadde synes en mann som ikke drakk øl engang var litt mindre maskulin. Får sikkert endel kritikk nå

Anonymkode: 6503f...1c2

Vær heller glad for at du har en partner som er avholds enn en som drikker for mye, for det er ikke særlig gøy.. Tror og håper at alkohol kulturen i Norge avtar. Flere velger å leve en sunn livsstil og alkohol er verken sundt pga mye kalorier eller er bra for helsa. Før forsvarte folk at røyk ikke var så farlig, men heldigvis har folk tatt mere til vettet. Klarer man å kose seg med et eller to glass rødvin i løpet av helga og ikke drikker noen ting i uken, så er det ikke skadelig, men de aller aller fleste drikker både vin i ukedagene og drikker ganske mye i helgene. Er en grunn til at toppidrettsutøvere holder seg unna alkohol.

Anonymkode: 0c686...a74

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Vær heller glad for at du har en partner som er avholds enn en som drikker for mye, for det er ikke særlig gøy.. Tror og håper at alkohol kulturen i Norge avtar. Flere velger å leve en sunn livsstil og alkohol er verken sundt pga mye kalorier eller er bra for helsa. Før forsvarte folk at røyk ikke var så farlig, men heldigvis har folk tatt mere til vettet. Klarer man å kose seg med et eller to glass rødvin i løpet av helga og ikke drikker noen ting i uken, så er det ikke skadelig, men de aller aller fleste drikker både vin i ukedagene og drikker ganske mye i helgene. Er en grunn til at toppidrettsutøvere holder seg unna alkohol.

Anonymkode: 0c686...a74

Men jeg drikker jo ikke i løpet av ukedagene, kun helga og da heller ikke mye.... Lol

Anonymkode: 6503f...1c2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest 007_008_007
På 4.3.2019 den 20.02, AnonymBruker skrev:

Jeg mener ikke at man skal drikke hver helg eller gå på grøftefyll ofte. MEN, jeg hadde aldri orket å bli sammen med en mann som ikke engang kunne tatt en utepils med meg en senkveld på sommeren. En som ikke kunne delt en flaske vin med meg hjemme/eller ute på middag. Han trenger ikke å være en som liker å feste og bli full engang i blandt, jeg liker dog det. Men han måtte ha blitt med meg ut på en fest engang i blandt, men full trenger han ikke å bli. Bare brisen om det han liker. 

Men å bli sammen med en som aldri drikker hadde blitt litt for kjedelig for meg.... Har vært det før og det var ikke noe for meg. Husker hvor kleint det var når vi var i syden. Kelneren trodde han skulle ha rødvinen, og jeg cola. Men det var jo motsatt....

Flere som er enig?

Dame på 21 år her...

Anonymkode: 6503f...1c2

Nei, ikke enig. Hvorfor må man like det samme som deg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Var i utgangspunktet uenig med deg TS. Men etter å ha lest meningene til alle de fordomsfulle og dømmende avholdsmennenene her inne så ville jeg også holdt meg langt unna et slik trangsynt, mindre reflektert og imbesilt individ.

Anonymkode: 5c8cc...415

Dette er sååå spot on!

Anonymkode: 6503f...1c2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, 007_008_007 skrev:

Nei, ikke enig. Hvorfor må man like det samme som deg?

Hvordan skal man fungere som partner om man er veldig ulike da mener du??? Hvorfor vil du ha en partner med helt andre politiske meninger og verdier og moral i livet?

Anonymkode: 6503f...1c2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...