AnonymBruker Skrevet 5. mars 2019 #141 Del Skrevet 5. mars 2019 5 timer siden, AnonymBruker skrev: De som i denne dokumentaren påstår at de ble seksuelt misbrukt som barn, de har jo aldri tidligere stått frem med disse anklagene. Snarere tvert imot. De snakket aldri om det som barn, og de stod til og med på Michael Jackson's side under tidligere anklager. En rettssak som han faktisk ble fullstendig FRIKJENT i. Først NÅ flere år etter Michael Jacksons's død, så kommer det frem at de viss nok ble misbrukt for så mange år siden... Anonymkode: 8dcc1...81f Tror ikke du helt forstår hvordan psyken til overgrepsutsatte fungerer. Anonymkode: c56ea...465 23 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sol-gull Skrevet 5. mars 2019 #142 Del Skrevet 5. mars 2019 7 hours ago, Hummingbird2 said: For meg er det ikke rom for tvil nei. Og igjen, det nytter ikke å diskutere med folk som ikke har sett den selv. Jeg gjør meg opp en mening som tidligere MJ fan etter å ha sett dokumentaren. Da Jordan Chandler saken gikk var jeg hellig overbevist om at MJ var uskyldig. Nå, not so much. Det var det samme i tråden om de guttene (barna) som ble beskyldt for mord i Sverige. Det kom en veldig god dokumentar som viste alle feilene politiet hadde gjort og hvor usannsynlig det var at guttene hadde gjort det, og flere som ikke hadde sett dokumentaren var fortsatt helt overbevist om at de var skyldige... 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Justsaying Skrevet 5. mars 2019 #143 Del Skrevet 5. mars 2019 2 minutter siden, Sol70 skrev: Det var det samme i tråden om de guttene (barna) som ble beskyldt for mord i Sverige. Det kom en veldig god dokumentar som viste alle feilene politiet hadde gjort og hvor usannsynlig det var at guttene hadde gjort det, og flere som ikke hadde sett dokumentaren var fortsatt helt overbevist om at de var skyldige... Eller man kan snu det, og se på Making a murderer. De fleste trodde han var skyldig før de så dokumentaren. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Camlon Skrevet 5. mars 2019 #144 Del Skrevet 5. mars 2019 Jeg husker på den tiden så tok man ikke pedofili like seriøst som idag. Man visste at MJ var sannsynligvis pedofil, men man tenkte det var ok så lenge ingen av barna ble seksuelt misbrukt. Jeg tror ikke MJ kunne ha hatt neverland idag. 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sol-gull Skrevet 5. mars 2019 #145 Del Skrevet 5. mars 2019 Får jeg sett den på HBO på en eller annen måte selv om jeg har Nordic? Fikk akkurat abonnement for å få sett den men den finnes ikke på nordic..... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Marriet Skrevet 5. mars 2019 #146 Del Skrevet 5. mars 2019 1 minutt siden, Sol70 skrev: Får jeg sett den på HBO på en eller annen måte selv om jeg har Nordic? Fikk akkurat abonnement for å få sett den men den finnes ikke på nordic..... Ettersom jeg har skjønt er det kun NRK i Norge som har kjøpt rettighetene. Den finnes ikke på hbo nordic. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
miss spjåk Skrevet 5. mars 2019 #147 Del Skrevet 5. mars 2019 10 timer siden, Lollybby skrev: Herregud, hva ER det med enkelte her i tråden?? Befinner meg i USA og har til dags dato aldri møtt noen som tviler på at MJ var en pedofil overgriper! Ufattelig naivt og nisselue-stilen å krampaktig benekte dette. Er alment kjent . Det er mange pill råtne musikere og kunstnere, man kan like kunsten for det. Jeg tenker det er greit å gå utifra prinsippet om at man er uskyldig inntil det motsatte er bevist. Samtidig er det nok av pedofile som har en hel skare av ofre bak seg, der ofrene står frem først i voksen alder. Jeg er delt i hva jeg tror. Jeg er ikke tilhenger av å dømme folk kun utifra at de ikke levde et A4 liv. Samtidig har jeg alltid lurt på hvorfor Jackson omga seg med unge gutter. Han mistet barndommen og var på mange måter som et barn i personligheten, men hvorfor valgte han å bare ha guttevenner, ingen jenter? Omar Bhatti levde flere år sammen med Jackson. Det har aldri kommet påstander om overgrep fra den kanten. Er han et offer som aldri sto frem? De to som har saksøkt saksøker for 22 millioner, det er mye penger. Trist sak uansett. Jeg kommer til å se dokumentaren. 11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
miss spjåk Skrevet 5. mars 2019 #148 Del Skrevet 5. mars 2019 8 timer siden, Hummingbird2 skrev: Og det har du selvfølgelig all rett til å mene etter å ha sett dokumentaren. All respekt til alle som tar et opplyst standpunkt. Der det skurrer litt for meg er at dette er to menn med mye suksess i livet sitt uavhengig av MJ. Dette vil jo skade de mer enn å gagne de. Dessuten er det et bål på slutten der de brenner all memoribilia. Her er det snakk om ting for titalls millioner som blir brent til aske. Er man ute etter penger ville man solgt alt først. Man kunne leve meget godt resten av livet bare ved å selge de tingene. Bare Thriller jakken som ble til aske var verdt 1,8 millioner dollar. Om du har lest linken som ble referert til tidligere i tråden så du at Wade solgte mye jackson memoribilia rett før anklagene. Først prøvde han å selge det anonymt men det ble ikke godkjent. Lurer på hvorfor. Så det ble tjent mye før han gikk ut offentlig. Han la også skyld på Jackson fordi Jackson angivelig skulle ha lovet å hjelpe ham med å bli skuespiller og musiker. Da begynner jeg å lure litt på intensjonen hans. Men at han solgte jakker, autografer etc kan like gjerne være at han ville bli kvitt alt som minte ham om Jackson. Det er en ganske omfattende lang artikkel men har skummet meg igjennom det meste. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
miss spjåk Skrevet 5. mars 2019 #149 Del Skrevet 5. mars 2019 8 timer siden, lykte skrev: I 2013 saksøke han MJ’s dødsbo for 1.5 billioner dollar. vet du hvorfor? Synes det informasjon som dette burde vært med i dokumentaren. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2019 #150 Del Skrevet 5. mars 2019 19 timer siden, AnonymBruker skrev: Nå må dere slutte! MJ var en hedersmann! Anonymkode: 12042...e2d Kjente du han privat? Anonymkode: af787...c5c 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Justsaying Skrevet 5. mars 2019 #151 Del Skrevet 5. mars 2019 En dokumentar som utelater flere fakta er ikke noe man burde danne seg en mening på grunnlag av Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2019 #152 Del Skrevet 5. mars 2019 På 03.03.2019 den 12.56, NordicViking skrev: Dokumentarfilmen "Leaving Neverland" kommer med grove overgrepsanklager mot Michael Jackson. Nå har NRK kjøpt rettighetene til å vise filmen. Dokumentarfilmen, hvor to menn står fram med påstander om at popstjernen Michael Jackson misbrukte dem som barn, sendes på NRK søndag 10. mars. Klokken? Anonymkode: d7333...c07 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest loveli Skrevet 5. mars 2019 #153 Del Skrevet 5. mars 2019 2 minutter siden, Justsaying skrev: En dokumentar som utelater flere fakta er ikke noe man burde danne seg en mening på grunnlag av Noe sier meg at folk vil la seg lure og helst slippe å tenke selv. At mennesker lar seg styre av én dokumentar om to mannfolk som kanskje bare "står frem" for å tjene penger og få sine 15 sekunder i rampelyset synes jeg er rart. Denne dokumentaren er ikke noe bevis for noe som helst. MJ er død, vi vet ikke hva som har skjedd. Vi vil mest sannsynlig aldri få vite det heller. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
miss spjåk Skrevet 5. mars 2019 #154 Del Skrevet 5. mars 2019 (endret) 4 timer siden, Pelle.Grino skrev: Han fikk erstatning, men jeg har aldri hørt at han har nektet for at han ble misbrukt? Har du en link? Var selv stor MJ fan, men fikk en uggen følelse da jeg leste meg opp på alle anklagene for mange år siden. Ble nesten en sorgprosess, for jeg hadde elsket musikken hans så høyt. Jo han sto frem og sa faren sto bak hele løgnen. Det der er en helt utrolig sak. Jordan kuttet senere kontakten med foreldrene, og tok ut besøksforbud mot faren. Faren var mentalt syk og overtalte sønnen til å lyve om anklagene, etter først å ha forsøkt å presse Jackson for penger. (faren skyldte $60,000 i barnebidrag) Faren tok selvmord rett etter Jackson døde, kanskje samvittigheten tok knekken på ham? Helt utrolig hva enkelte gjør for penger. Det hører med til historien at Jordan saksøkte faren etter at faren nesten tok livet av ham med en skalpell i 2005. Finnes mye ustabile folk som gjør alt for penger, tror vi skal ha det i bakhodet i denne tråden.. Endret 5. mars 2019 av miss spjåk 17 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2019 #155 Del Skrevet 5. mars 2019 21 timer siden, Paperwall skrev: Det er ikke mulig å utelukke at han misbrukte barn. Han var svært umoden og oppførte seg som et barn i flere situasjoner, men han var en voksen mann med sine behov. Han var mye rundt barn, sov sammen med fremmede barn og hadde et nært forhold til mange av dem. At han så på dem som jevngamle venner kan ha vært en årsak til at han misbrukte dem. Han mente kanskje at det ikke var misbruk ettersom de jo var «jevngamle venner.» Jeg tror ikke han var oppegående nok til å forstå at dette var overgrep siden barna ikke gjorde motstand/var med på det. Du er kanskje inne på noe. Barn er jo seksuelt utforskende og leker doktorleker, så kanskje MJ fant det naturlig å leke doktor med de små vennene sine? Jeg aner ikke hva jeg tror. MJ var en snåling og jeg fikk alltid ekle vibes når han viste seg på TV og sånn, men jeg er jo samtidig klar over at rike kjendiser er som fluepapir for pengesugne folk uten skrupler så han kan ha blitt utsatt for falske anklager. Trodde kanskje verden var ferdig med denne saken men neida, tydeligvis ikke... Anonymkode: a56d3...6bd 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sol-gull Skrevet 5. mars 2019 #156 Del Skrevet 5. mars 2019 8 hours ago, lykte said: Wade Robinson jobbet som MJ imitator i mange år etter MJ’s død. I 2011 fikk han avslag på en søknad der han ville produsere en av de største MJ musikalene i verden. I 2012 fikk Wade et nervesammenbrudd der han følte karrieren hans hadde gått i dass. Han var også fattig og konkurs. I 2013 saksøke han MJ’s dødsbo for 1.5 billioner dollar. Saksmålet ble avvist da det ikke finnes besvis. Det menes sannsynligvis milliarder, ikke billioner da det har ulik betydning på Engelsk og Norsk. Uansett er det mye penger. "På engelsk har tallordene fra billion og oppover en annen betydning enn på norsk. Det vi kaller en milliard på norsk, kalles for eksempel billion på engelsk. Det vi kaller en billion på norsk, kalles trillion på engelsk."https://snl.no/Tabell_over_store_tall 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2019 #157 Del Skrevet 5. mars 2019 Etter hva jeg har hørt så er det gamle påstander som kommer opp på nytt igjen og de 2 i dokumentaren er heller tvilsome typer med null troverdighet. Bare prat og ingen form for beviser....ALLE kan komme med beskyldninger men betyr ikke at det er sant for det. MJ var en topp musiker men han gjorde mye dumt og hans naivitet er et kapittel for seg selv. Tror derfor hans naivitet er hoved grunnen til den suppa han havna i. Anonymkode: 4f4b4...e75 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lille humla Skrevet 5. mars 2019 #158 Del Skrevet 5. mars 2019 Sett den, tror på guttene! Ja de løy for å redde MJ, men det var i tenårene. Hvilket press hadde ikke de som barn fra en kjent milliarder. 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cuntzilla Skrevet 5. mars 2019 #159 Del Skrevet 5. mars 2019 Har sett dokumentaren, den forteller jo bare fra den ene siden, så det er selvsagt et minus. Og det legges heller ikke frem noen beviser, det er bare disse to mennene og deres familie og ektefeller som forteller sine historier. Men det fremstår som veldig troverdig. Jeg var STOR MJ-fan og en av dem som kjøpte regla med at han bare ikke hadde hatt noen barndom selv og derfor gjenopplevde den som voksen, at alle som anklagde han for noe bare var ute etter pengene hans og at i den grad han var "rar" seksuelt sett, så var det fordi han var aseksuell. Men før jeg i det hele tatt så dokumentaren, jeg bare leste om den og tenkte meg om tre ganger, så tenkte jeg at herregud.. selvsagt var han pedofil. Jeg har bare ignorert helt å ta stilling til det som voksen og levd i "barnetroen". Bare det at det alltid var gutter er jo en ting, hvis du bare skal gjenoppleve barndom hvorfor så sterk preferanse på kjønn. Etter å ha sett dokumentaren og sett omfanget av hvor mange gutter og hvor mange netter han tilbrakte alene med dem, og ikke minst hvordan Neverland sikkert har flere gjemte senger og puleplasser enn Playboy mansion, så er det case closed for min del. Så også en dokumentar om rettsaken. Det er noen relativt slående bevis derfra, men aktoratet og moren til anklageren ødela hele saken. Det fremstår som fryktelig usannsynlig at MJ ikke var pedofil. 29 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
8Bal Skrevet 5. mars 2019 #160 Del Skrevet 5. mars 2019 23 timer siden, Fullrulle skrev: Tynne argumenter her. Hvorfor skal vi slutte å snakke om det fordi han er død? Ofrene hans lever i beste velgående uten å bli trodd eller hørt! Det er skremmende at så mange mener vi ikke skal snakke om det. Jeg applauderer dokumentaren! Få detfrem i lyset! Ja det er ubehagelig at ens store idol blir beskyldt for å være pedofil, men jeg beklager, pedofili fins rundt om i mange stuer. Å ærlig talt, når en voksen mann elsker smågutter, bygger tivoli til dem, men det verste av alt, deler SENG med dem?! Normalt sier du? Ja MJ er død. Han trenger ikke å beskyttes, men det er da jammen meg på tide at ofrene får den offentlige oppreisningen de fortjener! btw. de som medvirker i dokumentaren har ikke mottatt betaling. Ikke sant! Mens Jackson familien vil saksøke dokumentar produsenten for 100 milioner dollar... jeg vet ikke hvem som er mest opptatt av penger her, jeg! 18 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå