T-Rex Skrevet 7. mars 2019 #301 Del Skrevet 7. mars 2019 (endret) On 3/7/2019 at 5:45 PM, Sol70 said: Om man er pedofil og interessert i gutter tenner man vel neppe på voksne kvinner. I norske fengsler finner du mange pedofile overgripere som har kone og barn. Ett kjent eksempel er "lommemannen". Lisa Marie Presley har vel også sagt at ekteskapet med MJ var helt normalt (sånn bortsett fra at de var to spesielle personer), og jeg antar da at det innbefatter sex. https://www.side2.no/musikk/hun-var-hans-store-kjaerlighet-3948110 Endret 9. mars 2019 av T-Rex 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Becka Skrevet 7. mars 2019 #302 Del Skrevet 7. mars 2019 Jeg har ikke sett dokumentaren, men jeg har sett intervju med guttene. Blir litt irritert på folk som sier " bare se dokumentaren du, så endrer du mening. ". Nei, vet du hva, fordi jeg vet på forhånd at en dokumentar med en god regissør klart vil fremstå troverdig! En dokumentar som kun viser en side av saken! I første omgang, da Wade først prøvde å påstå han var blitt misbrukt var i 2013, frem til da, har han kun snakket godt om mannen. Men i 2013 forsøkte han gå ut med at han ble misbrukt, men det var det ingen som brydde seg om. Ingen ville lage noen dokumentar, den gang. Klart du MÅ få deg noen dyktige på laget for at det skal bli ståhei rundt det, noen som virkelig VET å fremstille dem som ofre, og MJ som en overgriper. Og når han i tillegg er borte, så er det jo enda bedre. Ingen mulighet til å komme til forsvar. Er det ingen som tenker at, disse menneskene har planlagt dette? Det er ingen problem å lese seg opp til hva som er vanlig for seksuelt misbrukte mennesker å reagere. Så når disse stod frem først leeeenge etterpå, så var ikke det noe problem, alle vet jo at det er vanlig at man først ikke er klar over at slike ting er skjedd, før kanskje leeenge etterpå. *Check* Det er så mye mer jeg kan skrive.. Men jeg skal se denne dokumentaren jeg, til tross for at den ikke fortjener det. Men jeg vet jeg ikke kan mene så mye mer før den er sett. Men jeg kan si at når jeg så dem i intervju med Gayle King, så virket de ikke troverdige, og jeg ble uvel av å høre på dem. 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
BLOMSTERKVAST Skrevet 7. mars 2019 #303 Del Skrevet 7. mars 2019 7 minutter siden, Becka skrev: Jeg har ikke sett dokumentaren, men jeg har sett intervju med guttene. Blir litt irritert på folk som sier " bare se dokumentaren du, så endrer du mening. ". Nei, vet du hva, fordi jeg vet på forhånd at en dokumentar med en god regissør klart vil fremstå troverdig! En dokumentar som kun viser en side av saken! I første omgang, da Wade først prøvde å påstå han var blitt misbrukt var i 2013, frem til da, har han kun snakket godt om mannen. Men i 2013 forsøkte han gå ut med at han ble misbrukt, men det var det ingen som brydde seg om. Ingen ville lage noen dokumentar, den gang. Klart du MÅ få deg noen dyktige på laget for at det skal bli ståhei rundt det, noen som virkelig VET å fremstille dem som ofre, og MJ som en overgriper. Og når han i tillegg er borte, så er det jo enda bedre. Ingen mulighet til å komme til forsvar. Er det ingen som tenker at, disse menneskene har planlagt dette? Det er ingen problem å lese seg opp til hva som er vanlig for seksuelt misbrukte mennesker å reagere. Så når disse stod frem først leeeenge etterpå, så var ikke det noe problem, alle vet jo at det er vanlig at man først ikke er klar over at slike ting er skjedd, før kanskje leeenge etterpå. *Check* Det er så mye mer jeg kan skrive.. Men jeg skal se denne dokumentaren jeg, til tross for at den ikke fortjener det. Men jeg vet jeg ikke kan mene så mye mer før den er sett. Men jeg kan si at når jeg så dem i intervju med Gayle King, så virket de ikke troverdige, og jeg ble uvel av å høre på dem. Men hvorfor blottlegge seg slik på en dokumentar for hele verden? Og de får ingenting for det,de har fraskrevet seg at de skal kreve penger, 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Becka Skrevet 7. mars 2019 #304 Del Skrevet 7. mars 2019 7 timer siden, Gaea skrev: Nå er jeg sikkert ikke så "inne i saken" som en del andre her - men det jeg på ingen måte klarer å forstå, er hvorfor guttunger har delt seng med han? Poenget er...? Hvis man bare vil "leke" og kose seg med barn på helt uskyldige vis, hvorfor ikke gjøre dette på dagtid (sammen med barnas familier også)? Det høres jo helt vilt ut at foreldrene til en unge bor et helt annet sted på ranchen, mens ungen bor med MJ... Også kan man si at han var eksentrisk og uskyldig til sinns, ja ha, men selv om man ved første innfall ikke tenker over hvor sært det er å dele seng med andres småbarn, så var han vel absolutt klar over hvordan alle andre oppfattet det etterhvert. Jeg har lært litt om denne mannen, og på en måte "forsket" litt på akkurat dette. For jeg husker at jeg ble faktisk svært oppgitt, ja faktisk irritert på mannen, for at han ikke ville forstå hvordan dette så ut for andre. Den gang, på 90-tallet, så skal det sies at det ikke er på samme måte som i dag. I dag er foreldre redde for å si noe galt om sine egne barn til og med, som kan oppfattes feil av andre. Slik var det ikke på samme viset før. Men å sove sammen med andre barn, vel, det virket liksom ikke normalt. Men si, ditt barm var på telttur med en annen familie, kanskje det bare var en mor, kanskje bare en far. Hvor de da måtte dele telt. Blir det ikke det samme? barnet delte telt med de andre ungene, og faren, moren, eller begge. Ingen tenker noe som helst seksuelt, sant? Slik tankegang var også hans. Men selv om han på sett og vis viste svært godt, at folk kunne tenke det ene og det andre, så nektet han å la det bli noe han ville gi etter for. Fordi han tenkte ikke slik. Det gav han trøbbel. Men det kunne muligens skjedd uansett, om han ikke lot dem sove der. Han var en enormt stor stjerne! Enormt! Og han var en rar stjerne! Klart han var et super lett bytte for denne typen anklager. Men staheten hans, bidro også. Jeg tror virkelig, han hadde et uskyldig sinn. Og et ekstremt sta sinn. Fordi han nektet å la noe som helst ødelegge for hvordan han ville ha det som voksen. Han var super rik, og kunne ha det akkurat slik han ville. Dessverre så var hans oppførsel for mye for verden. 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Becka Skrevet 7. mars 2019 #305 Del Skrevet 7. mars 2019 2 minutter siden, BLOMSTERKVAST skrev: Men hvorfor blottlegge seg slik på en dokumentar for hele verden? Og de får ingenting for det,de har fraskrevet seg at de skal kreve penger, Hvor har du det fra? Fra dem? 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
BLOMSTERKVAST Skrevet 7. mars 2019 #306 Del Skrevet 7. mars 2019 Akkurat nå, Becka skrev: Hvor har du det fra? Fra dem? Hørte de sa det på et amerikansk program,husker ikke hva det het men var 4-5 damer, 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tabris Skrevet 7. mars 2019 #307 Del Skrevet 7. mars 2019 Her er en video som tar opp hovedelementene i lenken som har blitt delt tidligere i tråden, om hvorfor Wade Robson ikke nødvendigvis er så troverdig som han kan fremstå i dokumentaren: (I selve lenken finner du kilder til påstandene som fremsettes i videoen og i hovedartikkelen). 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest MizBiz Skrevet 7. mars 2019 #308 Del Skrevet 7. mars 2019 jeg har lest noe om saken, men sikkert ikke like mye som andre her. jeg tror jeg kommer til å bli overbevist om at mj var en overgriper når macauley culkin og corey feldman og evt omer bhatti sier noe om overgrep. tviler ikke på at mannen gikk over mange normale grenser, men om det bikket over til overgrep er umulig for oss utenforstående å si. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tanuki Skrevet 7. mars 2019 #309 Del Skrevet 7. mars 2019 22 hours ago, Birdo said: Du er fryktelig bastant. Hvorfor er det gitt at du har rett? Fordi MJs oppførsel ovenfor barna var alt annet enn normal, samme hva hans fans tror. Det er rett og slett ikke normalt å ha andres barn sove hos seg, og fly familier over fra andre siden av jorda og ha dem sove i en hytta på ranchen mens gutten dems sover hos MJ, hallo! 11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tanuki Skrevet 7. mars 2019 #310 Del Skrevet 7. mars 2019 55 minutter siden, MizBiz said: jeg har lest noe om saken, men sikkert ikke like mye som andre her. jeg tror jeg kommer til å bli overbevist om at mj var en overgriper når macauley culkin og corey feldman og evt omer bhatti sier noe om overgrep. tviler ikke på at mannen gikk over mange normale grenser, men om det bikket over til overgrep er umulig for oss utenforstående å si. Umulig og si om akkurat de individene ble misbrukt seksuelt, og selvom de ble det er det ikke engang sikkert at dem vil annerkjenne det. Bhatti selv uttalte MJ ikke hadde et helt normalt syn på hva som var normalt når det gjalt grenser. Uavhengig om Culkin, Feldman og Bhatti ble misbrukt så tror jeg på Robson og han andre. 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tanuki Skrevet 7. mars 2019 #311 Del Skrevet 7. mars 2019 2 hours ago, Becka said: Jeg har ikke sett dokumentaren, men jeg har sett intervju med guttene. Blir litt irritert på folk som sier " bare se dokumentaren du, så endrer du mening. ". Nei, vet du hva, fordi jeg vet på forhånd at en dokumentar med en god regissør klart vil fremstå troverdig! En dokumentar som kun viser en side av saken! I første omgang, da Wade først prøvde å påstå han var blitt misbrukt var i 2013, frem til da, har han kun snakket godt om mannen. Men i 2013 forsøkte han gå ut med at han ble misbrukt, men det var det ingen som brydde seg om. Ingen ville lage noen dokumentar, den gang. Klart du MÅ få deg noen dyktige på laget for at det skal bli ståhei rundt det, noen som virkelig VET å fremstille dem som ofre, og MJ som en overgriper. Og når han i tillegg er borte, så er det jo enda bedre. Ingen mulighet til å komme til forsvar. Er det ingen som tenker at, disse menneskene har planlagt dette? Det er ingen problem å lese seg opp til hva som er vanlig for seksuelt misbrukte mennesker å reagere. Så når disse stod frem først leeeenge etterpå, så var ikke det noe problem, alle vet jo at det er vanlig at man først ikke er klar over at slike ting er skjedd, før kanskje leeenge etterpå. *Check* Det er så mye mer jeg kan skrive.. Men jeg skal se denne dokumentaren jeg, til tross for at den ikke fortjener det. Men jeg vet jeg ikke kan mene så mye mer før den er sett. Men jeg kan si at når jeg så dem i intervju med Gayle King, så virket de ikke troverdige, og jeg ble uvel av å høre på dem. Men hvorfor planlegge å stå frem flere år etter MJ's død? Hva tjener dem på det? Hvis det er penger som er motivet (som en del her inne har nevnt) så ville det vell gitt mer mening å gå til søksmål mens MJ var i live? Når det gjelder hvor Wade forsvarte MJ tidligere; les om psykologien rundt overgrep og barn. 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Justsaying Skrevet 7. mars 2019 #312 Del Skrevet 7. mars 2019 6 minutter siden, Tanuki skrev: Men hvorfor planlegge å stå frem flere år etter MJ's død? Hva tjener dem på det? Hvis det er penger som er motivet (som en del her inne har nevnt) så ville det vell gitt mer mening å gå til søksmål mens MJ var i live? Når det gjelder hvor Wade forsvarte MJ tidligere; les om psykologien rundt overgrep og barn. Det er kanskke litt mer flaut å anklage noen som lever, da måtte de sett han i øynene med løgnene sine? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest MizBiz Skrevet 7. mars 2019 #313 Del Skrevet 7. mars 2019 men hvorfor er det bare de 2 i dokumentaren som skulle vært utsatt for overgrep? såvidt jeg har forstått er de andre anklagerne diskreditert. og mj hadde utallige barn rundt seg. til sammenligning var det flere titalls (hundrevis?) av ofre etter jimmy saville som sto frem. jeg liker ikke å mistro de som sier de har vært utsatt for overgrep, men noe er råttent her.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest HarryDotter Skrevet 7. mars 2019 #314 Del Skrevet 7. mars 2019 (endret) *dobbelpost* Endret 7. mars 2019 av HarryDotter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest HarryDotter Skrevet 7. mars 2019 #315 Del Skrevet 7. mars 2019 23 timer siden, Tanuki skrev: Bevis er nesten alltid en mangelvare når det gjelder overgrep mot barn, sånn i tilfelle du ikke vet det. Som jeg har sagt flere ganger i tråden; Robson og andre barn ble groomet fra dem var så unge som 6-7 år gamle. SUPERSTJERNEN Michael Jackson ville være "vennen" dems, tror du barn er i stand til å skjønne og forstå hvor feil dynamikken i slike "vennskap" er. Michael var snill mot dem, viste omsorg, behandlet familien dems bra, de fikk oppleve ting andre barn bare kunne drømme om og de elsket han nok oppriktig, samtidig som han var en overgriper. Det er ikke det minste rart at det mangler fysiske bevis og at så få har stått frem. Men er det grunnlag for å hevde med sikkerhet at Jackson VAR pedofil? Basert på det vi hører i dokumentaren? Noen som sitter i en stor verdensomspennende dokumentar og kommer med påstander helt uten å kunne underbygge det de kommer med? Menn som fra de var barn og også opp i svært god voksen alder, uhemmet skryter av hvor god og fin person Michael var og at han aldri utnyttet. Hvorfor går ikke disse to mennene direkte til politiet og anmelder, uten media og HBO i ryggen? Altså at de går direkte dit man bør gå for å anmelde. Hvorfor er det, som psykologene rettmessig hevder, så utrolig vanskelig å stå frem for sine nærmeste familie og fortelle om overgrep, men å sitte med et kamera 20cm fra ansiktet og fortelle det til 7 milliarder mennesker er enklere? Hvorfor vil de dele dette med verden etter Jacksons død? Hva vil de oppnå? Få ham dømt etter bevisene de vet ikke ble funnet i den forrige omfattende rettsaken hvor hver krik og krok ble gjennomgått? Man bør alltid se slike saker fra begge sider. Uansett hvor eksentrisk og skrullete Jackson var. Når man leser og sjekker historien til de familiene som kommer med anklagene, så er det så mye shady der at jeg med beste vilje sliter med å ta dem seriøst. Og jeg er ingen storfan av Jackson engang. Jeg vil ikke kalle noen for pedofil før absolutt all tvil er borte. I Jacksons tilfelle er det fortsatt mye usikkert. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Becka Skrevet 7. mars 2019 #316 Del Skrevet 7. mars 2019 13 minutter siden, Tanuki skrev: Men hvorfor planlegge å stå frem flere år etter MJ's død? Hva tjener dem på det? Hvis det er penger som er motivet (som en del her inne har nevnt) så ville det vell gitt mer mening å gå til søksmål mens MJ var i live? Når det gjelder hvor Wade forsvarte MJ tidligere; les om psykologien rundt overgrep og barn. Jeg er fullt klar over psykologien bak det, det er jo nettopp mitt poeng her. At man kan fint lese seg opp på det. Årsaken bak hvorfor nå kan jo du lese litt om wades " karriere" siden den gang. På samme måte som man spør hvorfor nå til dem, om det er sant ( som svaret er ett, og det er fortrengelse ) kan man ha flere svar på hvorfor nå om det ikke er sant. -De er blakke og fikk ikke den karrieren og berømmelsen de ønsket. Og nå har de ikke den hjelpen i MJ, som er et argument i seg selv hvorfor de gjør det nå og ikke da han var i live. -De gjør det nå fordi vedkommende nettopp er dø, og kan ikke argumentere i mot. ( MJ hadde trosalt også en troverdighet i sitt språk selv om han var " rar ". ) - De hadde ingen til å lage en dokumentar. Det fikk de nå. - I likhet med at ofre kan stå frem senere, kan også "fake ofre" stå frem senere, når de blir "voksne nok" til å forstå hva de kan få ut av det . Griskhet kan komme med årene.. Poenget, det kan være flere årsaker.. Og kun en årsak til at de ventet om det er sant. Og den årsaker er noe så mange mener er den riktige fordi dette er såpass vanlig?? Ok, så derfor snakker de sant? Nei, det er overhode ikke godt nok for meg. 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Made4u Skrevet 7. mars 2019 #317 Del Skrevet 7. mars 2019 Nå skal jeg ikke uttale meg om hva jeg tror og ikke tror om beskyldningene rettet mot Michael Jackson, har jo mine tanker om det og vet jo også at uansett hva jeg selv eller andre mener om den saken så kan det være feil... Å spekulere blir derfor for dumt. Uavhengig av hva Michael Jackson har begått eller ikke begått, jeg synes det blir tullete å boikotte musikken hans, man må skille mellom musikeren og privatpersonen synes jeg... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Birdo Skrevet 7. mars 2019 #318 Del Skrevet 7. mars 2019 10 timer siden, 8Bal skrev: Dere som mener han er uskyldig! Om han levde og dere fikk muligheten. Ville dere latt sønnen deres være hos MJ alene noen netter? For han er jo 100% uskyldig ikke sant? Han er jo bare barnet selv, i en voksen kropp. som tilfeldig har høy iq og kan lage musikk,opptre og jobbe hardt som en voksen mann🤷🏻♀️ En voksen mann som setter seg selv i en offerrolle og for å få folkets empati. En taktikk for å få det som han vil. Jeg ville ikke latt barnet mitt, uavhengig av kjønn, sove i senga til andre voksne mennesker i det store og det hele. Samme om de voksne er kjendiser eller ikke. 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
T-Rex Skrevet 7. mars 2019 #319 Del Skrevet 7. mars 2019 11 minutter siden, HarryDotter said: Men er det grunnlag for å hevde med sikkerhet at Jackson VAR pedofil? Basert på det vi hører i dokumentaren? Noen som sitter i en stor verdensomspennende dokumentar og kommer med påstander helt uten å kunne underbygge det de kommer med? Menn som fra de var barn og også opp i svært god voksen alder, uhemmet skryter av hvor god og fin person Michael var og at han aldri utnyttet. Hvorfor går ikke disse to mennene direkte til politiet og anmelder, uten media og HBO i ryggen? Altså at de går direkte dit man bør gå for å anmelde. Hvorfor er det, som psykologene rettmessig hevder, så utrolig vanskelig å stå frem for sine nærmeste familie og fortelle om overgrep, men å sitte med et kamera 20cm fra ansiktet og fortelle det til 7 milliarder mennesker er enklere? Hvorfor vil de dele dette med verden etter Jacksons død? Hva vil de oppnå? Få ham dømt etter bevisene de vet ikke ble funnet i den forrige omfattende rettsaken hvor hver krik og krok ble gjennomgått? Man bør alltid se slike saker fra begge sider. Uansett hvor eksentrisk og skrullete Jackson var. Når man leser og sjekker historien til de familiene som kommer med anklagene, så er det så mye shady der at jeg med beste vilje sliter med å ta dem seriøst. Og jeg er ingen storfan av Jackson engang. Jeg vil ikke kalle noen for pedofil før absolutt all tvil er borte. I Jacksons tilfelle er det fortsatt mye usikkert. Det er litt uvanlig, for ikke å si umulig, å anmelde en død person. Det er derimot nokså vanlig at ofre for "snille" overgripere ikke klarer å ta tak i det problematiske før gjerningsmannen eller -kvinnen er død. Vi kan ikke vite hva som er sant her, og vi vil trolig aldri få vite det. Men det at disse mennene står fram, kan hjelpe andre i tilsvarende situasjon. Det er forferdelig mange som får høre akkurat det du skriver: "men herregud, hvis du ble seksuelt misbrukt, HVORFOR SA DU IKKE NOE, MENS DET PÅGIKK"? 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Becka Skrevet 7. mars 2019 #320 Del Skrevet 7. mars 2019 1 time siden, MizBiz skrev: jeg har lest noe om saken, men sikkert ikke like mye som andre her. jeg tror jeg kommer til å bli overbevist om at mj var en overgriper når macauley culkin og corey feldman og evt omer bhatti sier noe om overgrep. tviler ikke på at mannen gikk over mange normale grenser, men om det bikket over til overgrep er umulig for oss utenforstående å si. Culkin og corey står iallefall forsatt på sitt og har uttalt seg. Så visst de har blitt utsatt for noe, så burde vel minnene begynne å demre for dem nå... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå