Gå til innhold

2 date - spørre direkte om han bare er ute etter sex (altså at jeg ikke er kjæresteemne)?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg skal på andre date med en kar på lørdag. Første møte var veldig fint, praten gikk fint og vi hadde god kjemi (kanskje litt for god), og det endte med kyssing og hadde det vært opp til han hadde vi nok hatt sex også. Frykter litt at den direkte væremåten hans indikerer at han ikke møtte meg for annet enn å få seg noe. Kvier meg litt til lørdag, da vi skal ta en øl og jeg kan se for meg at det fysiske vil eskalere litt og at han kommer til å prøve seg seksuelt. Bør jeg spørre han rett ut om han kun er ute etter sex?

Samtidig er det vanskelig, for jeg føler vi har en sykt god kjemi og hadde jeg ikke tenkt på konsekvensene hadde jeg lett hatt sex med han på første møte. Og hvis det føles riktig, så føles det jo riktig?

Men samtidig sliter jeg med å skille mellom om det føles riktig som at vi "har noe" som det kan bygges videre på eller om det bare føles seksuelt riktig..

Er så vanskelig å vite hva man skal gjøre! Hvordan hadde dere gått frem? Hører jo også om menn som er villig til å vente i månedsvis på en dame for å få henne til sengs, for så å si seg fornøyd med å ha klart å få henne "til å spre beina" til slutt.. Blir sprø!

Anonymkode: d8cd8...8e4

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg synst det er et dårlig tegn når fyren er veldig på fysisk på første møte. Av egen erfaring er det som regel sex de er ute etter da. De jeg har datet over tid hvor det har vært seriøst tenkt fra begge sider, så har vi ikke kysset før på andre eller tredje date, og det har vært jeg som har gitt tydelig inntrykk at jeg ønsker å ta det videre, de har liksom ikke prøvd seg på noe mer enn kyssing/ ikke eskalert. Har erfart at de som har vært en del eldre enn meg (som er de jeg har vært i forhold med), så har de vært respektable og ikke ønsket å pushe frem sex.

Hvor gamle er dere?

Anonymkode: 9821e...dfe

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg synst det er et dårlig tegn når fyren er veldig på fysisk på første møte. Av egen erfaring er det som regel sex de er ute etter da. De jeg har datet over tid hvor det har vært seriøst tenkt fra begge sider, så har vi ikke kysset før på andre eller tredje date, og det har vært jeg som har gitt tydelig inntrykk at jeg ønsker å ta det videre, de har liksom ikke prøvd seg på noe mer enn kyssing/ ikke eskalert. Har erfart at de som har vært en del eldre enn meg (som er de jeg har vært i forhold med), så har de vært respektable og ikke ønsket å pushe frem sex.

Hvor gamle er dere?

Anonymkode: 9821e...dfe

Åh :( Ble enda mer skeptisk nå. Han er faktisk 10 år eldre enn meg, jeg er 34. Tenker du at jeg bør ta det opp med han direkte eller heller forklare hvor jeg står og eventuelt avslutte det først etter at han (eventuelt) prøver seg seksuelt?

Anonymkode: d8cd8...8e4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er egentlig "god kjemi"? Hvordan vet du at det er ekte kjemi og ikke bare innøvd player teknikk?

Hvis du vil være seriøs så knip igjen. Menn er veldig biased da de gjerne vil at alle jenter skal spre beina for dem sekundet de ser dem, samtidig som eventuell kjæreste skal være hard to get.

Å spørre om du gjøre, men sjansen er stor for at han lyver. Vare møt han for 1-2 øl også stikker du hjem.

Det finnes flere menn der ute, ikke hold deg bare til en når du dater og bli for betatt før du faktisk vet hvem han egentlig er.

Anonymkode: 0fc00...1d0

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel.. Det er en «allmenn» kjent sak at hvis mannen/kvinnen ymter seg fysisk på første date så er han/hun useriøs men faktisk har 3 av de siste jeg har datet nå prøvd seg fysisk/seksuelt først og fremdeles ønsket noe seriøst (det er jeg som har måttet vifte mannen vekk pga manglende interesse) så her er jeg faktisk litt delt :unsure:

Det betyr ikke at din date har et forhold i sikte men jeg tenker at det beror litt på kontakten utenom nå etter første date? Er den «seksuelt ladet» eller hverdagslig?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Om det ikke er riktig for deg å ha sex så raskt må du snakke med ham om dette. Fortell ham på en rolig og saklig måte at du liker å vente med sex til den mentale delen av forholdet er på plass. Om han begynner å mase om hvor lenge det tar osv så er dere rett og slett på forskjellig sted. Men det skal sies at menn som er fysiske fra start ikke nødvendigvis kun er ute etter sex. 

Det finnes mange kjærlighetsspråk, og det å finne noen som prater samme språk som deg er både krevende og kan ta sin tid. Noen trenger bekreftelse og viser følelser gjennom sex, mens andre trenger kos, varme ord og oppmerksomhet på andre områder. Du må derfor prate med ham, og finne ut hvor han tenker dere er på vei. :)

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vel ganske fånyttes å SPØRRE en fyr om "Er du bare ute etter sex?". De fleste luringene vil jo selvfølgelig ikke innrømme dette, og vil late som de er ute etter et forhold eller noe. Så går det et par dater, man har sex fordi de sverget på at de var ute etter forhold, og så kommer de med "Eh...det klaffet ikke helt for meg likevel, dette her. Lykke til videre og hadet". Eller så ghoster de deg plutselig.

Anonymkode: cdba3...b8f

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 hours ago, tigertone said:

Om det ikke er riktig for deg å ha sex så raskt må du snakke med ham om dette. Fortell ham på en rolig og saklig måte at du liker å vente med sex til den mentale delen av forholdet er på plass. Om han begynner å mase om hvor lenge det tar osv så er dere rett og slett på forskjellig sted. Men det skal sies at menn som er fysiske fra start ikke nødvendigvis kun er ute etter sex. 

Det finnes mange kjærlighetsspråk, og det å finne noen som prater samme språk som deg er både krevende og kan ta sin tid. Noen trenger bekreftelse og viser følelser gjennom sex, mens andre trenger kos, varme ord og oppmerksomhet på andre områder. Du må derfor prate med ham, og finne ut hvor han tenker dere er på vei. :)

Enig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gud hjelpe meg, jeg er glad jeg er gift. Hun kommer til å få blomster idag, bare fordi jeg slipper å være på dating markedet. 

Så er innspill fra en helt annen synsvinkel :

I begynnelsen av enhver forhold til en kvinne , er jeg kun interessert i sex.  Forhold og alt som følger med, ligger langt nede i gata, og før du kommer i nærheten av dette, skal du ha passert en mengde sjekkpunkter, der sex er den første for meg. 

For å komme dit, skal vi ha en eller annen form for kjemi. Man kan ha Sex uten kjærlighet, men man MÅ ha kjemi. Etter sex, er jeg interesert i om du er en jeg kan bli venn med. Og til slutt, når jeg vet at du fungerer som venn, vil jeg vudere om jeg kan leve med din crazy og du kan leve med min, og først DA er du kjæreste-materiale.

For det er først da vi kan bo sammen. 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg leser det dithen at dere møttes ordentlig ved første date siden du påpeker flyt i prat/kjemi.

Og i det tilfelle så er det jo helt åpenbart st han kun ønsker sex tenker jeg.

Om dere fra før var venner eller kollegaer og det da kysses osv på første date - det blir noe annet, da har man jo fastslått at personen er bra på mange plan. 

Anonymkode: aa54a...d19

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Minesveiper

Det er en vanskelig problemstilling fordi menn kan ha sex tidlig, og samtidig være interessert i damen. Folk sitter med forskjellige opplevelser, og mens noen damer opplever at mennene har vært ute etter sex opplever andre at de ønsker mer også. Det er vanskelig å bli klok når det er flere scenarioer som kan inntreffe. For eksempel kan mannen egentlig være interessert, men fordi det ikke passer med et forhold akkurat nå blir det med sexen. Ting er ikke så svart hvit, og rett fram nødvendigvis.  

Jeg heller imot at det kan være lurt for kvinner å ikke ha sex for tidlig, si 1-2 date, men litt avhengig av hvilke type mann man dater så kan det være risikabelt å vente lengre. Hvis man dater en attraktiv mann med valgmuligheter har ikke han nødvendigvis tålmodigheten til å vente på at en dame skal bli trygg. Det kan være lettere for han å bare date en annen som ikke krever like mye. Han vil gjerne føle en bedre kjemi med kvinnen som ikke er like vanskelig. Hvis mannen ikke har særlig med valgmuligheter, er det tryggere å vente lengre. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ville spurt han hva intensjonen hans er. Hvis han er 44 skulle man tro han er moden nok til å svare ærlig på det spørsmålet.

Anonymkode: 574fd...524

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

17 timer siden, Apekatten skrev:

Jeg syns du skal spørre han om hva han er ute etter. 

Hva tror du han svarer da om han er bare ute etter sex? Tror du han faktisk sier akkurat det? Det vil være som å skjære av grenen han føler han sitter godt på akkurat nå :) Bare glemme å tro at man får noe ærlig svar på det. Gjør heller det stikk motsatte, være vennlig, imøtekommende og spill på dette at man er ute etter et forhold og at sex først kommer mye senere i det forløpet. Er han da bare ute etter sex? Da stikker han med en gang. Ingen som bare er ute etter sex bruker mye tid på å få dette en gang, hos en kvinne som ikke gir det lett. Da tar de den letteste veien til neste i stedet. Vil han dermed noe seriøst? Så går han lett den "milen".

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, Duftavsommerregn skrev:

Hva tror du han svarer da om han er bare ute etter sex? Tror du han faktisk sier akkurat det? Det vil være som å skjære av grenen han føler han sitter godt på akkurat nå :) Bare glemme å tro at man får noe ærlig svar på det. Gjør heller det stikk motsatte, være vennlig, imøtekommende og spill på dette at man er ute etter et forhold og at sex først kommer mye senere i det forløpet. Er han da bare ute etter sex? Da stikker han med en gang. Ingen som bare er ute etter sex bruker mye tid på å få dette en gang, hos en kvinne som ikke gir det lett. Da tar de den letteste veien til neste i stedet. Vil han dermed noe seriøst? Så går han lett den "milen".

Nja, jeg har spurt noen gutter, og flere av de var ærlige om at de bare var ute etter sex og moro. Men dette finnes ikke noe fasitsvar på. Jeg er ganske enig med Duftavsommerregn, men gjør det som føles best ut for deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan endte du opp på date med denne fyren til å begynne med? Jeg tenker at den kommunikasjonen dere hadde som førte til at dere gikk på date sier alt om hva han er ute etter. Hvis dere før dere møttes snakket om hva dere har til felles, og han spurte om hva du jobber med og hva slags interesser du har, så er det sannsynlig at han er ute etter noe mer. Hvis han bare swipa på bildet ditt og spurte om dere skulle møtes, så er han neppe interessert i noe mer.

Anonymkode: d6f98...d0c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Menn sitter med makta når det gjelder forhold. Som regel i 90% av tilfellene er menn bare ute etter sex og ikke intressert i deg som kjærestemateriale. Han kan være blant den 10% som faktigst vil ha kjæreste så er bare en måte å finne det ut på.

Anonymkode: eae3a...cdc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 28.2.2019 den 23.52, Apekatten skrev:

Jeg syns du skal spørre han om hva han er ute etter. 

Det hjelper ikke å spørre, siden menn bare juger. Hjelper ikke å vente med sex heller siden menn bare stikker av uansett. Så enten kan ts ha sex med han og forberede seg på å bli ghostet eller bare holde seg unna menn og slippe å bli psykisk ødelagt. 

Anonymkode: 6e8d9...57e

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Det hjelper ikke å spørre, siden menn bare juger. Hjelper ikke å vente med sex heller siden menn bare stikker av uansett. Så enten kan ts ha sex med han og forberede seg på å bli ghostet eller bare holde seg unna menn og slippe å bli psykisk ødelagt. 

Anonymkode: 6e8d9...57e

Jøss, heartbroken much? Ikke la dine erfaringer gå utover andre. Alle er ikke slik.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvordan endte du opp på date med denne fyren til å begynne med? Jeg tenker at den kommunikasjonen dere hadde som førte til at dere gikk på date sier alt om hva han er ute etter. Hvis dere før dere møttes snakket om hva dere har til felles, og han spurte om hva du jobber med og hva slags interesser du har, så er det sannsynlig at han er ute etter noe mer. Hvis han bare swipa på bildet ditt og spurte om dere skulle møtes, så er han neppe interessert i noe mer.

Anonymkode: d6f98...d0c

Det stemmer ikke. Mange menn spør om jobb og interesser selv om de vil ha noe useriøst. Det er jo en måte å få samtalen i gang på før de går videre til hva de ser etter.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...