Gå til innhold

Når daten er bra men ikke "nok"


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hei TS. Anbefaler deg å ta tiden til hjelp. Jeg var sammen med en 10/10 dame i starten av 20 årene. Så gikk det 9 år til før jeg traff en dame som var bra nok for meg. Uheldigvis røk det etter kort tid av andre årsaker. Før den første og siste kjærligheten, hadde jeg kastet bort 5 år på forhold i mellom på damer som egentlig ikke var bra nok. Ønsket forhold og forholdt meg til 7/10 damer.

Det kan ta 1 dag, 10 år eller aldri. Selv skal jeg aldri bli sammen med en dame igjeb som er dårligere enn første kjærligheten.

Anonymkode: ce2da...8e4

Du kommer til å bli en meget ensom og bitter gammel mann. Sorry for å si det, men du vil ha et objekt, ikke et menneske. Stakkars den dama som møter deg. 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

11 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hei damer. Jeg vil ha deres meninger her.

Jeg er en mann på 29 som har datet en del jenter. Jeg leter etter kjæreste. Noen jenter har jeg valgt vekk, andre har valgt meg vekk. Jeg her fortsatt singel etter 1.5 år med aktiv leting:/

Nå er det slik: hver gang jeg har møtt en jente som jeg faktisk kan tenke meg, har de mistet interressen etter en stund. De sier "kjemien var ikke der", selv om alle datene var hyggelige, og bra i mine øyne. Jeg blir fort litt giret, og eskalerer kjapt (type, sender meld om ny date veldig raskt etter forrige, kan ikke dy meg). Da avsluttes det ofte tidligere enn hva det burde.

Det virker som jeg mangler noe helt basic. Nemlig det at selv om jeg har det gøy, så betyr ikke det at jenta har det like bra. Det føles som om jeg har et blindspot. Jeg er langt fra autist eller noe slikt. Jeg er sosialt oppegående. Men jeg mangler noe her. Så hjelp meg:

HVA gjør at dere mister interressen for en kar som i utgangspunktet er en bra match for deg? En kar som du i utgangspunktet er veldig spent på å møte? Hva gjør han feil? Hva får deg til å miste interresse? Selv om daten i seg selv er hyggelig/bra/?

Jeg er kjekk og slikt, derfor er mange jenter giret på å møtes. De jeg faktisk vil ha, får jeg ikke. De jeg ikke vil ha, får jeg. Det er ganske frustrerende. takk for svar.

Anonymkode: 21272...dea

Mannen min lurte på om vi skulle møtes igjen to timer etter første møte. Synes det var kjempekoselig jeg ❤ Det er nok kjemien mellom dere som ikke har vært match, fortsett å let etter drømmedama du!

Anonymkode: f5c04...1c3

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flørter du også, eller er det bare vennlig prat på datene? Flørtingen, småerting (det var en kjedelig oversettelse google hadde av banter), og små fysiske måter å vise interesse er noe av det som kan få frem mer enn vennskapelig interesse. Se om det er en annen type kjemi der også. Sett bort fra de som bare ikke føler det klaffer, så kan det muligens gi en ekstra sjanse hos de som er usikre på flere dater. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om en blir for fort giret så kan det bli litt off. Hvorfor blir han det tenker jeg, når han ikke en gang kjenner meg.

Jeg har også vært på date som var så hyggelig, men etterhvert ble det ikke noe mer. Der har det mye med avstand og en del ulikheter sånn at bli kjent fasen ble en utfordring. Vi har forsåvidt litt kontakt og det er hyggelig da.

Men det å være på en hyggelig date er absolutt et godt utgangspunkt. Men begge parter forsøker gjerne å vise sin gode side. En smiler og ler og har det jo fint. Men.. etter de første datene så har en enda ikke blitt sååå viktig for hverandre. Tror en må tenke at det kan ta litt tid.

Og så tar jeg litt skrekken av menn jeg føler " jakter" for mye. Jeg har lært meg å gi hjertet mitt i små biter av gangen og ikke rushe for fort. 

Anonymkode: 63646...069

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hei TS. Anbefaler deg å ta tiden til hjelp. Jeg var sammen med en 10/10 dame i starten av 20 årene. Så gikk det 9 år til før jeg traff en dame som var bra nok for meg. Uheldigvis røk det etter kort tid av andre årsaker. Før den første og siste kjærligheten, hadde jeg kastet bort 5 år på forhold i mellom på damer som egentlig ikke var bra nok. Ønsket forhold og forholdt meg til 7/10 damer.

Det kan ta 1 dag, 10 år eller aldri. Selv skal jeg aldri bli sammen med en dame igjeb som er dårligere enn første kjærligheten.

Anonymkode: ce2da...8e4

Så usympatisk du er. Du sier du har sløst bort tid på damer som ikke er bra nok? Er ikke du voksen og har ansvar for ditt eget liv? Hvorfor tar du så store feilsteg og bruker andre damer du ikke engang liker? Det er dessverre mange som gjør i dag! Skjerpings. Skjønner du ikke at dette er mennesker med følelser og tanker? At dine valg kan ødelegge livet deres? Du aner ikke hvor mye det ødelegger en person at den ikke er bra nok for den den elsker og bare blir glemt eller et tidsfordriv. Hvorfor er disse damene dårlige? Er det noe med valg de tar og oppfører seg? Eller pga at de ikke er fine nok eller du er for dum til å se de?

Anonymkode: e3de7...f8c

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Minesveiper
22 hours ago, AnonymBruker said:

HVA gjør at dere mister interressen for en kar som i utgangspunktet er en bra match for deg? En kar som du i utgangspunktet er veldig spent på å møte? Hva gjør han feil? Hva får deg til å miste interresse? Selv om daten i seg selv er hyggelig/bra/?

Anonymkode: 21272...dea

Du gir egentlig ikke nok info i Hi til at man kan gi noe konstruktiv kritikk. Jeg kan ta utgangspunkt i meg selv, og ting jeg har gjort feil. Dette med å avtale ny date tidlig tror ikke jeg er et problem. Det kan selvfølgelig slå begge veier, men jeg synes det er fint å etablere at man har tenkt å forsette å se hverandre etter date én. Hvis ikke vil begge føle på en usikkerhet etterpå dersom begge er interessert. Selvfølgelig, det blir et problem om det gjøres på en desperat måte.

Jeg har hatt litt problemer med damer som har hatt behov for å knytte bånd på et "dypere nivå". I utgangspunktet så har ikke jeg problemer med å ha dype samtaler, men jeg er bare en type som er mer opptatt av hygge. Jeg er også veldig åpen av natur slik at jeg åpner meg gjerne uten at det blir stilt mange spørsmål. Med noen kvinner har jeg opplevd at må man stille mange spørsmål før de åpner seg, og de tar også det som et tegn på at man virkelig bryr seg. Det er mulig at problemet ditt ligger her. Du stiller ikke dype nok spørsmål, og blir ikke kjent med damen på det planet som hun ønsker at en partner skal kjenne henne. Det vanskelige er at for andre kvinner er ikke dette viktig i det hele tatt sånn at som mann må man være obs på hvilken type damen er, og hvilke behov hun har. 

På den andre siden, kan problemet ditt være at du ikke er flink nok til å skape spenning og "seksuell kjemi". Hvor flink er du til å holde øyekontakt, smile, og alle de tinga der? Noe å tenke på. Sånn generelt er det også din oppgave som mann å eskalere relasjonen slik at den blir fysisk. Jeg vet ikke hva du gjør der, men det er noe du også kan tenke på.

Endret av Minesveiper
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror du er en sånn type jeg kunne avvist. Guttene jeg avviser er ivrige og forstår ikke for sitt bare liv hvorfor vi ikke passer sammen, de har det jo SÅ koselig med meg. 

Ja, selvfølgelig, fordi jeg er flink til å spørre om ting, gir akkurat passe tilbake, de åpner seg. De får fullt fokus, klart det er godt. Problemet: de sitter bare og soler seg i oppmerksomheten og glemmer å hi tilbake. Glemmer å spørre om meg, hva som har formet meg, glemmer å by på seg selv og fortelle flauser, så når de viser interesse blinker den røde lampa. Jeg har ikke interesse av å bli noens oppvarter og sitte utilfredsstilt selv. 

Bland inn at han er ivrig, så tenker jeg at det er for mye fokus på utseende også, siden han ikke har spurt meg om annet enn overfladiske ting. Skal man bli gamle sammen må det være mer en utseende som spiller inn. 

La dama skinne, få henne til å vise personligheten sin istedenfor å  fråtse i hennes sosiale kompetanse.

Anonymkode: ce8e9...cc9

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For min del så føles det som en stor risiko å date noen mange ganger, ha sex med. Risikerer sårede følelser, at en blir forelska fortere enn den andre. Derfor velger jeg heller å gå på to dater med ti, og avslutte der, og "sparer" kyssing og slikt til jeg ser stjerner. Det har ikke skjedd enda, fem år siden det ble slutt mellom meg og ungdomskjæresten. Men tar tiden til hjelp og dyrker bra interesser, jobb, leser bøker, øver på å lage mat... Forbedrer meg selv til den framtidige stjernen ;)

Anonymkode: a2e8b...df2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg tror du er en sånn type jeg kunne avvist. Guttene jeg avviser er ivrige og forstår ikke for sitt bare liv hvorfor vi ikke passer sammen, de har det jo SÅ koselig med meg. 

Ja, selvfølgelig, fordi jeg er flink til å spørre om ting, gir akkurat passe tilbake, de åpner seg. De får fullt fokus, klart det er godt. Problemet: de sitter bare og soler seg i oppmerksomheten og glemmer å hi tilbake. Glemmer å spørre om meg, hva som har formet meg, glemmer å by på seg selv og fortelle flauser, så når de viser interesse blinker den røde lampa. Jeg har ikke interesse av å bli noens oppvarter og sitte utilfredsstilt selv. 

Bland inn at han er ivrig, så tenker jeg at det er for mye fokus på utseende også, siden han ikke har spurt meg om annet enn overfladiske ting. Skal man bli gamle sammen må det være mer en utseende som spiller inn. 

La dama skinne, få henne til å vise personligheten sin istedenfor å  fråtse i hennes sosiale kompetanse.

Anonymkode: ce8e9...cc9

Hei TS her,

Jeg trengte denne tilbakemeldingen. 

Det du beskriver skjer og har skjedd. Jeg har det fint, "er i nuet", uten å tenke for mye på hvilken innsats den foran meg legger inn. Jeg må definitivt være flinkere her.

Får jeg en sjanse til med den nåværende jenta så skal jeg la henne skinne.

Anonymkode: 21272...dea

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 28.2.2019 den 22.28, AnonymBruker skrev:

Hei damer. Jeg vil ha deres meninger her.

Jeg er en mann på 29 som har datet en del jenter. Jeg leter etter kjæreste. Noen jenter har jeg valgt vekk, andre har valgt meg vekk. Jeg her fortsatt singel etter 1.5 år med aktiv leting:/

Nå er det slik: hver gang jeg har møtt en jente som jeg faktisk kan tenke meg, har de mistet interressen etter en stund. De sier "kjemien var ikke der", selv om alle datene var hyggelige, og bra i mine øyne. Jeg blir fort litt giret, og eskalerer kjapt (type, sender meld om ny date veldig raskt etter forrige, kan ikke dy meg). Da avsluttes det ofte tidligere enn hva det burde.

Det virker som jeg mangler noe helt basic. Nemlig det at selv om jeg har det gøy, så betyr ikke det at jenta har det like bra. Det føles som om jeg har et blindspot. Jeg er langt fra autist eller noe slikt. Jeg er sosialt oppegående. Men jeg mangler noe her. Så hjelp meg:

HVA gjør at dere mister interressen for en kar som i utgangspunktet er en bra match for deg? En kar som du i utgangspunktet er veldig spent på å møte? Hva gjør han feil? Hva får deg til å miste interresse? Selv om daten i seg selv er hyggelig/bra/?

Jeg er kjekk og slikt, derfor er mange jenter giret på å møtes. De jeg faktisk vil ha, får jeg ikke. De jeg ikke vil ha, får jeg. Det er ganske frustrerende. takk for svar.

Anonymkode: 21272...dea

En hel bunch med folk som så gjerne vil ha noe over sitt nivå. Det gjelder deg og disse damerne du dater.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, O.G. skrev:

En hel bunch med folk som så gjerne vil ha noe over sitt nivå. Det gjelder deg og disse damerne du dater.

Jeg forstår poenget ditt, men jeg synes ikke det er saken her for å være helt ærlig.

Hvis en jente anser meg som på "likt nivå", for så å miste interressen, ja da har jeg gjort en for dårlig jobb. Hvis en jente tar kontakt med meg, spør meg ut, ber meg på date nummer to, ja da anser hun meg ikke som under sitt nivå.

Anonymkode: 21272...dea

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 28.2.2019 den 22.46, SoWhat? skrev:

Mangel på humor/glimt i øyet. Da blir det lett kjedelig. 

Det går begge veier sister. Hater når damer bare sitter å venter på at mannen skal stå for alt. Betalingen og underholdningen. Og vi må får all del ikke glemme at mannen må være høy, kjekk, familie mann, gentleman, god inntekt, ingen gale ekskjærester, bil, hus, båt.

Hva jobber du som TS? Hvis du ikke har en interessant jobb som ikke er godt nok betalt så ligger nok problemet der. Damer er utspekulerte.

Anonymkode: 98437...ba0

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det går begge veier sister. Hater når damer bare sitter å venter på at mannen skal stå for alt. Betalingen og underholdningen. Og vi må får all del ikke glemme at mannen må være høy, kjekk, familie mann, gentleman, god inntekt, ingen gale ekskjærester, bil, hus, båt.

Hva jobber du som TS? Hvis du ikke har en interessant jobb som ikke er godt nok betalt så ligger nok problemet der. Damer er utspekulerte.

Anonymkode: 98437...ba0

Selvfølgelig går det begge veier. Når jeg mener å si noe morsomt er det greit at fyren trekker på smilebåndet. Overlater jo ikke alt til stakkaren heller 🙂 en litt munter tone mellom begge er avslappende, bare det ikke blir bare tull og tøys. Orker ikke en som opptrer som stand-up komiker heller. Men litt humør må til. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 28.2.2019 den 23.41, AnonymBruker skrev:

 

Jeg er kanskje litt innbilsk. Jeg har kanskje en for høy tanke om meg selv. Det er faktisk veldig godt mulig, siden menn flest overvurderer seg selv. Men jeg tror ikke det er ute i stratosfæren. Jeg vet at jeg er billedkjekk. Jeg vet også at jeg mangler ting. Jeg sliter litt med å få frem det indre livet mitt / følelser til andre.

Men tingen er at de jentene jeg har avvist de siste månedene, er jenter jeg ikke passer med.  Det er ikke fordi de ikke er bra nok. Men jeg trivdes ikke og visste at jeg ikke ville trives.

Når en såpass flott og attraktiv dame inviterer meg med på andre date, da må jo hun være interessert? Det er hva jeg gjør etter det som har noe å si for om hun vil se meg enda en gang. tingen er at jeg klarte liksom å legge ned guarden min også. Da går det som oftest skeis, også går jeg inn i skallet igjen.

Anonymkode: 21272...dea

Jeg synes absolutt ikke du virker innbilsk. Du virker jo å ha selvinnsikt. Du merker selv at du blir for giret. Men jeg tenker heller at du kanskje er for selvkritisk. For du ser etter hva DU gjør feil, istedenfor å se etter om disse jentene er så perfekte som du tror. Kanskje setter du jenta opp på en pidestall? Du vil ha henne samme hva. Kanskje føler jenta at du er ukritisk til henne?

Anonymkode: 9d8bf...1a9

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 28.2.2019 den 22.39, AnonymBruker skrev:

Her føler jeg svaret ditt ligger. Problemet er at du vil ha de du ikke kan få, og slik er det nok da også sannsynligvis for de damene som velger deg vekk. Fordi de heller vil ha noe "bedre". Det er mange som har det sånn, både damer og menn. Den personen som er avventende og som til slutt avviser deg, er den du tenker at du egentlig ville hatt, mens de som er interessert og som viser det, mister du lysten på.

Anonymkode: 76d91...0cd

Nei!  Han jeg liker var interessert, men gikk nok til slutt videre pga jeg aldri ga noe. 

Anonymkode: 7032d...b78

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

På 28.2.2019 den 22.54, AnonymBruker skrev:

Å være for giret, er fullstendig turn off for meg. Pust med magen og ikke meld i tide og utide. Hold deg litt i ro. Ikke svar på meldinger du får etter ett sekund, og vit å avslutte for dagen etter to-tre meldinger. Det virker bare påtrengende. 

Anonymkode: 48887...6dc

På meg er det motsatt, mister interessen av tafatte menn. Jeg prøvde på framstøt og flørt, men han bare satt der å snakket og drakk kaffe date etter date....

På 28.2.2019 den 23.00, AnonymBruker skrev:

Ja det er jeg enig i. Forrige date jeg var på var det masse humor. Jeg likte hun så godt, synes hun var morsom.

Jess, her har jeg en jobb å gjøre. Virker jo totalt desp. Det er en indre kamp det greiene der, haha.

Anonymkode: 21272...dea

Hun var morsom ja, men var du morsom for henne?

Anonymkode: c3fdc...08d

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

57 minutter siden, AnonymBruker skrev:

På meg er det motsatt, mister interessen av tafatte menn. Jeg prøvde på framstøt og flørt, men han bare satt der å snakket og drakk kaffe date etter date....

Hun var morsom ja, men var du morsom for henne?

Anonymkode: c3fdc...08d

Haha, vel. TS her

Det er en balansegang. Jeg må jo vise interresse. Men jeg må også lytte til hvordan "landet hennes" ligger.

Egentlig er jeg ganske positiv nå. Etter date nummer to viser hun fortsatt interresse.

Jeg tror at jeg var morsom for henne ja. Latteren hennes var genuin. Det var skikkelig bra. Som sagt, har ikke opplevd det slik med de andre, nylige datene jeg har vært på.

Det er litt vanskelig å vite hvordan jeg skal trø. Men jeg føler at det er bedre med litt for mye enn litt for lite oppmerksomhet. Jeg prøver å spille litt på hennes premisser, siden mine premisser funker dårlig.

Anonymkode: 21272...dea

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 28.2.2019 den 22.28, AnonymBruker skrev:

Hei damer. Jeg vil ha deres meninger her.

Jeg er en mann på 29 som har datet en del jenter. Jeg leter etter kjæreste. Noen jenter har jeg valgt vekk, andre har valgt meg vekk. Jeg her fortsatt singel etter 1.5 år med aktiv leting:/

Nå er det slik: hver gang jeg har møtt en jente som jeg faktisk kan tenke meg, har de mistet interressen etter en stund. De sier "kjemien var ikke der", selv om alle datene var hyggelige, og bra i mine øyne. Jeg blir fort litt giret, og eskalerer kjapt (type, sender meld om ny date veldig raskt etter forrige, kan ikke dy meg). Da avsluttes det ofte tidligere enn hva det burde.

Det virker som jeg mangler noe helt basic. Nemlig det at selv om jeg har det gøy, så betyr ikke det at jenta har det like bra. Det føles som om jeg har et blindspot. Jeg er langt fra autist eller noe slikt. Jeg er sosialt oppegående. Men jeg mangler noe her. Så hjelp meg:

HVA gjør at dere mister interressen for en kar som i utgangspunktet er en bra match for deg? En kar som du i utgangspunktet er veldig spent på å møte? Hva gjør han feil? Hva får deg til å miste interresse? Selv om daten i seg selv er hyggelig/bra/?

Jeg er kjekk og slikt, derfor er mange jenter giret på å møtes. De jeg faktisk vil ha, får jeg ikke. De jeg ikke vil ha, får jeg. Det er ganske frustrerende. takk for svar.

Anonymkode: 21272...dea

Hatt det sånn selv. Jeg er dame da. De jeg ville ha, ville ikke ha meg og vice versa. Til slutt bestemte jeg meg for å gi en som ville ha meg en sjans, og det har jeg ikke angret på. Jeg skulle til å avvise, men ble med på date nr 2, 3, 4 osv. Det er veldig deilig å være trygg på at den man dater vil ha en også slipper man usikkerheten. 

Det som har gjort at jeg har avvist, har vært så mangt:

En med bra utseende og god personlighet hadde noe ved seg som fikk meg usikker. Han bar snev av litt dårlige nerver. Det ga seg til kjenne ved kort lunte og banning på 2.date. i tillegg var leiligheten primitiv. 

En annen droppet jeg fordi han var for sporty. Tenkte at det kom til å by på problemer siden jeg liker rolige kvelder osv. Klesstilen og væremåten ble litt kulturkræsj. Han var kjekk og ålreit, bare ikke helt meg. Tror jeg er litt mer harry.

En annen kunne jeg ha datet igjen, men gadd ikke. Daten var rett og slett for kjedelig, og da er det fort gjort å kutte ut en mann. 

En annen slettet jeg fordi han viste lite interesse.

Tror gjengangeren for å slette har vært en kombo av lite fysisk tiltrekning og det at jeg har følt at det har blitt for lite substans i samtalene. Det har bare vært "greit nok" og hvis det i tillegg er andre momenter som trekker ned, som ulike interesser, humor, så har jeg droppet de. 

 

 

Anonymkode: cb1b0...1fd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

TS. Vel der fikk jeg svar gitt. 

Spurte om hun ville finne på noe igjen. Svar: gøy å møtes! Men hun har møtt en annen samtidig som meg, som nå har blitt litt mer seriøst. Jeg trodde hun var litt treig å svare fordi hun virket litt vimsete/happy go lucky. Nei, det var fordi hun har brukt tiden på å bli mer seriøs med en annen fyr. 

Tonen hennes har vært lik til meg hele veien. Datene har vært bra. Mistenker at dette er en fyr hun møtte før den første daten med meg. Basert på hvordan hun har forholdt seg. 

Hun sa hun gjerne ville møte meg igjen, men i en setting hvor vi er "venner". Yes..hun nevnte det faktisk to ganger (at hun gjerne ville henge) da så tror hun mente det. Eventuelt vil hun ha meg som en option. 

Tragisk. Jeg settes veldig sjelden i friendzone. Enten er det ja, eller så er det nogo. Første gang på mange år noen sier nei til meg men vil fortsette kontakten. 

Vondt. Vondt. Vondt. Idiotiske meg. Første gang på to år jeg er genuint interessert i en jente. 

 

 

Anonymkode: 21272...dea

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...