Gå til innhold

Når daten er bra men ikke "nok"


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei damer. Jeg vil ha deres meninger her.

Jeg er en mann på 29 som har datet en del jenter. Jeg leter etter kjæreste. Noen jenter har jeg valgt vekk, andre har valgt meg vekk. Jeg her fortsatt singel etter 1.5 år med aktiv leting:/

Nå er det slik: hver gang jeg har møtt en jente som jeg faktisk kan tenke meg, har de mistet interressen etter en stund. De sier "kjemien var ikke der", selv om alle datene var hyggelige, og bra i mine øyne. Jeg blir fort litt giret, og eskalerer kjapt (type, sender meld om ny date veldig raskt etter forrige, kan ikke dy meg). Da avsluttes det ofte tidligere enn hva det burde.

Det virker som jeg mangler noe helt basic. Nemlig det at selv om jeg har det gøy, så betyr ikke det at jenta har det like bra. Det føles som om jeg har et blindspot. Jeg er langt fra autist eller noe slikt. Jeg er sosialt oppegående. Men jeg mangler noe her. Så hjelp meg:

HVA gjør at dere mister interressen for en kar som i utgangspunktet er en bra match for deg? En kar som du i utgangspunktet er veldig spent på å møte? Hva gjør han feil? Hva får deg til å miste interresse? Selv om daten i seg selv er hyggelig/bra/?

Jeg er kjekk og slikt, derfor er mange jenter giret på å møtes. De jeg faktisk vil ha, får jeg ikke. De jeg ikke vil ha, får jeg. Det er ganske frustrerende. takk for svar.

Anonymkode: 21272...dea

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er en mann på 29 som har datet en del jenter. Jeg leter etter kjæreste. Noen jenter har jeg valgt vekk, andre har valgt meg vekk. Jeg her fortsatt singel etter 1.5 år med aktiv leting:/

Jeg er kjekk og slikt, derfor er mange jenter giret på å møtes. De jeg faktisk vil ha, får jeg ikke. De jeg ikke vil ha, får jeg. Det er ganske frustrerende. takk for svar.
 

Anonymkode: 21272...dea

Her føler jeg svaret ditt ligger. Problemet er at du vil ha de du ikke kan få, og slik er det nok da også sannsynligvis for de damene som velger deg vekk. Fordi de heller vil ha noe "bedre". Det er mange som har det sånn, både damer og menn. Den personen som er avventende og som til slutt avviser deg, er den du tenker at du egentlig ville hatt, mens de som er interessert og som viser det, mister du lysten på.

Anonymkode: 76d91...0cd

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor mange dater pleier du å ha vært på med disse jentene før de ser at kjemien ikke er der? Og hvor lang tid tar det som regel før dere har hatt sex?

Anonymkode: 96437...805

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt ærlig - om du har utseende, men mangler substans, så er det et minus. Nå snakker jeg selvsagt helt generelt, siden jeg ikke vet hvem du faktisk er. 

Ut fra hva du skriver, så tenker jeg at du sikter litt høyt utseendemessig. Hva er det med damene du vil ha? Er de "bare" fine, eller er det andre ting som er tiltrekkende? Det er ingen som sier at du ikke kan få en dame som objektiv er superfin, men da må dere ha andre ting felles. 

Får jentene inntrykk av at du er interessert i dem utover din idé om hvem de er? Om de kommer til daten usminket og i joggebukse, er du like interessert da?

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å være for giret, er fullstendig turn off for meg. Pust med magen og ikke meld i tide og utide. Hold deg litt i ro. Ikke svar på meldinger du får etter ett sekund, og vit å avslutte for dagen etter to-tre meldinger. Det virker bare påtrengende. 

Anonymkode: 48887...6dc

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Her føler jeg svaret ditt ligger. Problemet er at du vil ha de du ikke kan få, og slik er det nok da også sannsynligvis for de damene som velger deg vekk. Fordi de heller vil ha noe "bedre". Det er mange som har det sånn, både damer og menn. Den personen som er avventende og som til slutt avviser deg, er den du tenker at du egentlig ville hatt, mens de som er interessert og som viser det, mister du lysten på.

Anonymkode: 76d91...0cd

Er det da slik at folk flest "tar til takke" med noen de egentlig ikke ville ha? For slik vil ikke jeg ha det. Kjipt det der greiene. Jeg er klar over fenomenet. Samtidig føles det så falskt å skjule hva jeg føler. Og hvis jeg prøver å skjule det, sniker det seg frem uansett (at jeg er giret).

3 minutter siden, frk.Helene Hare skrev:

Helt ærlig - om du har utseende, men mangler substans, så er det et minus. Nå snakker jeg selvsagt helt generelt, siden jeg ikke vet hvem du faktisk er. 

Ut fra hva du skriver, så tenker jeg at du sikter litt høyt utseendemessig. Hva er det med damene du vil ha? Er de "bare" fine, eller er det andre ting som er tiltrekkende? Det er ingen som sier at du ikke kan få en dame som objektiv er superfin, men da må dere ha andre ting felles. 

Får jentene inntrykk av at du er interessert i dem utover din idé om hvem de er? Om de kommer til daten usminket og i joggebukse, er du like interessert da?

Med fare for å bli defensiv, jeg mangler ikke substans. Jeg står i fare for å virke kjedelig HVIS jeg synes personen foran meg er kjedelig eller temaet er kjedelig. Selv tror jeg at ingen mangler substans, men noen er flinkere til å vise den frem. 

Jeg tiltrekkes raskt av jenter som er kreative, synger, danser. Av jenter som er åpne og aksepterende, reiseglade, ikke redd for å lage nye vennskap. åpne øyne. vakre selvfølgelig. Om syngedama kommer usminket i joggebukse så er jo det perfekt det da. Men kanskje ikke første date. Heller andre, haha.

Men jeg tror nok kanskje jeg absolutt mangler noe akkurat der: om jentene får inntrykk av at jeg er interessert i dem som personer gjennom samtale. Der tror jeg ærlig talt jeg har en jobb å gjøre. Som sagt, jeg liker bare å være i nuet og nyte øyeblikket sammen. Men kanskje jeg glemmer å fokusere på jenta.

 

Anonymkode: 21272...dea

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, SoWhat? skrev:

Mangel på humor/glimt i øyet. Da blir det lett kjedelig. 

Ja det er jeg enig i. Forrige date jeg var på var det masse humor. Jeg likte hun så godt, synes hun var morsom.

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Å være for giret, er fullstendig turn off for meg. Pust med magen og ikke meld i tide og utide. Hold deg litt i ro. Ikke svar på meldinger du får etter ett sekund, og vit å avslutte for dagen etter to-tre meldinger. Det virker bare påtrengende. 

Anonymkode: 48887...6dc

Jess, her har jeg en jobb å gjøre. Virker jo totalt desp. Det er en indre kamp det greiene der, haha.

Anonymkode: 21272...dea

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

34 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg blir fort litt giret, og eskalerer kjapt

Anonymkode: 21272...dea

 

Dette er et velkjent problem for mer tilbakeholdne damer. Man føler seg rett og slett overkjørt av enkelte, de gir ikke rom for å skape kjemi, fordi de blir så ivrige før de i det hele tatt kjenner deg overhodet, og da presser de den andre inn i et hjørne, og der blir det ingen god kjemi. Å holde litt tilbake er hensynsfult og fornuftig. 😐

Anonymkode: d8576...db5

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Dette er et velkjent problem for mer tilbakeholdne damer. Man føler seg rett og slett overkjørt av enkelte, de gir ikke rom for å skape kjemi, fordi de blir så ivrige før de i det hele tatt kjenner deg overhodet, og da presser de den andre inn i et hjørne, og der blir det ingen god kjemi. Å holde litt tilbake er hensynsfult og fornuftig. 😐

Anonymkode: d8576...db5

haha. du har rett. jeg prøver å balansere dette nå med ei jente.

jeg har alltid vært en kar som er FOR giret hvis jeg blir giret. Skal prøve å se på det som en eneste lang oppvarmingsprosess. "slow cooking".

Det som er bra denne gangen, er at jenta gir subtile hint om når jeg blir for giret, slik at jeg kan plukke det opp og trekke meg tilbake litt. Jeg prøver virkelig å holde meg i restrain. Jeg kan bare vente å se om hun kommer tilbake til meg. 

Den forrige daten var virkelig bra (fra mitt perspektiv, og det var hun som tok initiativ til den), så synes det er litt rart at hun dropper hele greia pga min ivrighet. Men skjønner at det kan være turnoff. skal virkelig prøve å roe meg.

Anonymkode: 21272...dea

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg liker alltid de chille, rolige mannfolka, men de synes til gjengjeld at jeg er dritrar. Og så har vi jo disse gærne guttene som aldri gir seg, enda så uinteressert man virker. Rart det der, man får aldri det man vil ha.

Anonymkode: b24ee...f71

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

30 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er det da slik at folk flest "tar til takke" med noen de egentlig ikke ville ha? For slik vil ikke jeg ha det. Kjipt det der greiene. Jeg er klar over fenomenet. Samtidig føles det så falskt å skjule hva jeg føler. Og hvis jeg prøver å skjule det, sniker det seg frem uansett (at jeg er giret).

Anonymkode: 21272...dea

Nei, det tror jeg ikke. Men tror absolutt at mange av de rundt oss som er i langvarige, etablerte forhold har innsett at man kanskje ikke alltid kan få i en pose og sekk. Altså at man fokuserer på hvilke egenskaper som er de aller viktigste og heller aksepterer at man ikke kan få ALT i én og samme person kanskje? Syntes det er interessant at du lurer sånn på hva det er DU gjør feil når du blir avvist, men du skriver ikke så mye om hva det er de damene DU har avvist har gjort feil? For med tanke på at du avviser damer liker ofte som du blir avvist, så tyder det veldig på at du er i samme båt som mange av oss andre, nemlig at det du ikke kan få er myyye mer attraktivt enn det som er tilgjengelig for deg.

Anonymkode: 76d91...0cd

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

du er for innbilsk. Bare alt det du skriver avslører hvem du egentlig er. Og hvis du ikke blir mer moden til å være 29 år, så kommer du til å gå i evigheter med den type holdninger. Lær høflighet, og jobb hjemme i stedenfor.

Anonymkode: 1ab45...260

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

 

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

du er for innbilsk. Bare alt det du skriver avslører hvem du egentlig er. Og hvis du ikke blir mer moden til å være 29 år, så kommer du til å gå i evigheter med den type holdninger. Lær høflighet, og jobb hjemme i stedenfor.

Anonymkode: 1ab45...260

Jeg er kanskje litt innbilsk. Jeg har kanskje en for høy tanke om meg selv. Det er faktisk veldig godt mulig, siden menn flest overvurderer seg selv. Men jeg tror ikke det er ute i stratosfæren. Jeg vet at jeg er billedkjekk. Jeg vet også at jeg mangler ting. Jeg sliter litt med å få frem det indre livet mitt / følelser til andre.

Men tingen er at de jentene jeg har avvist de siste månedene, er jenter jeg ikke passer med.  Det er ikke fordi de ikke er bra nok. Men jeg trivdes ikke og visste at jeg ikke ville trives.

Når en såpass flott og attraktiv dame inviterer meg med på andre date, da må jo hun være interessert? Det er hva jeg gjør etter det som har noe å si for om hun vil se meg enda en gang. tingen er at jeg klarte liksom å legge ned guarden min også. Da går det som oftest skeis, også går jeg inn i skallet igjen.

Anonymkode: 21272...dea

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil bare legge til at denne siste daten jeg hadde: det er første gang på lenge jeg faktisk hadde det virkelig gøy på en date. Jeg kjente at jeg genuint har lyst til å henge med henne. Reise på tur, spise annerledes mat, spille nintendo. jeg kunne se det for meg.

Ingen andre har vært i nærheten av det. 

Anonymkode: 21272...dea

Lenke til kommentar
Del på andre sider

52 minutter siden, AnonymBruker skrev:

 

Jeg er kanskje litt innbilsk. Jeg har kanskje en for høy tanke om meg selv. Det er faktisk veldig godt mulig, siden menn flest overvurderer seg selv. Men jeg tror ikke det er ute i stratosfæren. Jeg vet at jeg er billedkjekk. Jeg vet også at jeg mangler ting. Jeg sliter litt med å få frem det indre livet mitt / følelser til andre.

Men tingen er at de jentene jeg har avvist de siste månedene, er jenter jeg ikke passer med.  Det er ikke fordi de ikke er bra nok. Men jeg trivdes ikke og visste at jeg ikke ville trives.

Når en såpass flott og attraktiv dame inviterer meg med på andre date, da må jo hun være interessert? Det er hva jeg gjør etter det som har noe å si for om hun vil se meg enda en gang. tingen er at jeg klarte liksom å legge ned guarden min også. Da går det som oftest skeis, også går jeg inn i skallet igjen.

Anonymkode: 21272...dea

Men hvorfor er det så vanskelig å akseptere at de damene som avviser deg har følt at det samme som deg når du avviser damer? At de rett og slett ikke syntes dere passet sammen og at de ikke ville trives med deg på sikt? Er det fordi du mener at fordi DU hadde det bra og følte dere hadde en god kjemi, så MÅ de føle det samme? 

Anonymkode: 76d91...0cd

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Kanskje du er litt for gira? Jeg blir litt skremt av det iallfall. I tillegg er det kjedelig når folk bare snakker om seg selv(jobben, familien, hobbyer) og ikke er interessert i å spørre meg om noe. De avviser kanskje deg av samme grunn som du avviser de du ikke vil ha. 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hei damer. Jeg vil ha deres meninger her.

Jeg er en mann på 29 som har datet en del jenter. Jeg leter etter kjæreste. Noen jenter har jeg valgt vekk, andre har valgt meg vekk. Jeg her fortsatt singel etter 1.5 år med aktiv leting:/

Nå er det slik: hver gang jeg har møtt en jente som jeg faktisk kan tenke meg, har de mistet interressen etter en stund. De sier "kjemien var ikke der", selv om alle datene var hyggelige, og bra i mine øyne. Jeg blir fort litt giret, og eskalerer kjapt (type, sender meld om ny date veldig raskt etter forrige, kan ikke dy meg). Da avsluttes det ofte tidligere enn hva det burde.

Det virker som jeg mangler noe helt basic. Nemlig det at selv om jeg har det gøy, så betyr ikke det at jenta har det like bra. Det føles som om jeg har et blindspot. Jeg er langt fra autist eller noe slikt. Jeg er sosialt oppegående. Men jeg mangler noe her. Så hjelp meg:

HVA gjør at dere mister interressen for en kar som i utgangspunktet er en bra match for deg? En kar som du i utgangspunktet er veldig spent på å møte? Hva gjør han feil? Hva får deg til å miste interresse? Selv om daten i seg selv er hyggelig/bra/?

Jeg er kjekk og slikt, derfor er mange jenter giret på å møtes. De jeg faktisk vil ha, får jeg ikke. De jeg ikke vil ha, får jeg. Det er ganske frustrerende. takk for svar.

Anonymkode: 21272...dea

Du blir antageligvis for slitsom og uselvstending og da skygger man unna.

Jeg har mye å gjøre i hverdagen og kan ikke svare på sms og snap i tide og utide feks og mange gutter kan bli litt for gira og pøse på..

Det er en balansegang. Ikke være for på, men heller ikke for av. Det er jo individuelt hvor grensa går da men siden samtlige skygger unna så tror jeg du bare blir altfor intens.

Anonymkode: f97ec...174

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei TS. Anbefaler deg å ta tiden til hjelp. Jeg var sammen med en 10/10 dame i starten av 20 årene. Så gikk det 9 år til før jeg traff en dame som var bra nok for meg. Uheldigvis røk det etter kort tid av andre årsaker. Før den første og siste kjærligheten, hadde jeg kastet bort 5 år på forhold i mellom på damer som egentlig ikke var bra nok. Ønsket forhold og forholdt meg til 7/10 damer.

Det kan ta 1 dag, 10 år eller aldri. Selv skal jeg aldri bli sammen med en dame igjeb som er dårligere enn første kjærligheten.

Anonymkode: ce2da...8e4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, AnonymBruker said:

Hei TS. Anbefaler deg å ta tiden til hjelp. Jeg var sammen med en 10/10 dame i starten av 20 årene. Så gikk det 9 år til før jeg traff en dame som var bra nok for meg. Uheldigvis røk det etter kort tid av andre årsaker. Før den første og siste kjærligheten, hadde jeg kastet bort 5 år på forhold i mellom på damer som egentlig ikke var bra nok. Ønsket forhold og forholdt meg til 7/10 damer.

Det kan ta 1 dag, 10 år eller aldri. Selv skal jeg aldri bli sammen med en dame igjeb som er dårligere enn første kjærligheten.

Anonymkode: ce2da...8e4

Det skulle stå mellom den første og siste.

Uansett. Stå på krava!

Anonymkode: ce2da...8e4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...