Gå til innhold

Lave menn sutrer for at det ikke blir noe på dem....


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg skjønner ikke problemet, jeg synes jeg ser korte menn med dame overalt. Det er nok heller sosiale ferdigheter og auraen man utstråler som teller. Og at man ikke krever at dama skal se ut som en fotomodell, spesielt når man ikke selv ser ut som en.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

2 timer siden, SM30 skrev:

Genetikk - kilde på dette?

Ellers ser jeg bare sykdommer, bortsett fra trøstespising og overspising som man strengt talt kan gjøre noe med...

Et kjapt google-søk og du får svaret ;) Så når man har spiseforstyrrelser er det bare å "ta seg sammen"? Du virker som en kjernekar...🙄

Anonymkode: 31b60...149

Lenke til kommentar
Del på andre sider

30 minutter siden, AnonymBruker said:

Et kjapt google-søk og du får svaret ;) Så når man har spiseforstyrrelser er det bare å "ta seg sammen"? Du virker som en kjernekar...🙄

Anonymkode: 31b60...149

For et nedlatende innlegg. 

For det første, når DU kommer med påstand ang. genetikk og vektnedgang/BMI må man nesten kunne forvente at du legger ved kilden du har lest siden du ikke forklarer mer rundt sammenhengen mellom de to..? For det andre så kan du jo lese innlegget ordentlig før du svarer; jeg skrev aldri at man med spiseforstyrrelser bare kan "ta seg sammen"? Du skiller selv mellom forstyrrelser og trøste/overspise så da gjorde jeg det også.

Mulig jeg ikke er noen kjernekar, men du slår meg ikke som noen helgen selv...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var sammen med en fyr som var 5 cm høyere enn meg en gang (jeg er 160), og jeg har aldri møtt et mer usikkert menneske i hele mitt liv. Han løy hele tiden for å hevde seg selv ("nei, disse lårene består av 100% muskler, ikke noe fett" eller løgner om hvor mye penger han hadde), men det verste var vel en gang på 17. mai da jeg hadde på meg høyhælte sko, og han ble så usikker på seg selv at han tvang meg til å gå barbeint. I Oslo sentrum. På 17. mai. 

Jeg bestemte meg der og da for at jeg aldri skulle date en lav mann igjen. 

Anonymkode: ebcfe...1a4

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, SM30 skrev:

For et nedlatende innlegg. 

For det første, når DU kommer med påstand ang. genetikk og vektnedgang/BMI må man nesten kunne forvente at du legger ved kilden du har lest siden du ikke forklarer mer rundt sammenhengen mellom de to..? For det andre så kan du jo lese innlegget ordentlig før du svarer; jeg skrev aldri at man med spiseforstyrrelser bare kan "ta seg sammen"? Du skiller selv mellom forstyrrelser og trøste/overspise så da gjorde jeg det også.

Mulig jeg ikke er noen kjernekar, men du slår meg ikke som noen helgen selv...

Det er allmennkunnskap at genetikk spiller inn på overvekt i enkelte tilfeller, og det er også allmennkunnskap at overspising og trøstespising er spiseforstyrrelser... Skal jeg legge ved kilde at Trump er president i USA også?

Anonymkode: 31b60...149

Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 minutter siden, AnonymBruker said:

Det er allmennkunnskap at genetikk spiller inn på overvekt i enkelte tilfeller.

Haha, så du mener det er almennkunnskap at det i få tilfeller er sammenheng mellom genetikk og overvekt? Som forskerne selv skriver: "Vi vet fortsatt for lite om hvordan genetikk som fremmer fedme, virker på kroppen" men du mener likevel at denne sammenhengen er almennkunnskap... 

 

og det er også allmennkunnskap at overspising og trøstespising er spiseforstyrrelser...

Det er feil, SYKELIG overspising er en spiseforstyrrelse og jeg finner INGEN kilder som viser til at trøstespising betegnes som en spiseforstyrrelse?

https://nhi.no/sykdommer/psykisk-helse/diverse/overspising/

 

Skal jeg legge ved kilde at Trump er president i USA også?

Nei, du kan hoppe av hesten din og ikke unnskylde det faktum at du er overvektig grunnet egen inaktivitet og matvaner...

 

"Livsstil og kosthold er viktigst

Med unntak av ekstremt sjeldne tilfeller vil altså også de med gener som disponerer for fedme også respondere på behandling, men med videre forskning vil man kanskje også kunne tilby mer individualisert behandling.

- Noen kan ha genetikk som gir økt appetitt og/eller redusert energiforbruk, men denne studien støtter ikke at dette hadde betydelig innvirkning. Vi vet fortsatt for lite om hvordan genetikk som fremmer fedme virker på kroppen. Om dette var tydeligere kunne man for eksempel mer spesifikt studert hvordan genetikk som har med appetitt å gjøre virker inn på vekttap, sier Dankel.

- Samtidig kan også maten vi spiser virke inn på appetitt, slik at livsstil og kosthold nok uansett har størst betydning for de fleste, påpeker han."

Endret av SM30
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 minutter siden, SM30 skrev:

"Livsstil og kosthold er viktigst

Med unntak av ekstremt sjeldne tilfeller vil altså også de med gener som disponerer for fedme også respondere på behandling, men med videre forskning vil man kanskje også kunne tilby mer individualisert behandling.

- Noen kan ha genetikk som gir økt appetitt og/eller redusert energiforbruk, men denne studien støtter ikke at dette hadde betydelig innvirkning. Vi vet fortsatt for lite om hvordan genetikk som fremmer fedme virker på kroppen. Om dette var tydeligere kunne man for eksempel mer spesifikt studert hvordan genetikk som har med appetitt å gjøre virker inn på vekttap, sier Dankel.

- Samtidig kan også maten vi spiser virke inn på appetitt, slik at livsstil og kosthold nok uansett har størst betydning for de fleste, påpeker han."

Du driter deg loddrett ut :) Dessuten trenger man ikke å ha fedme for å være disponibel for overvekt ;)  Jeg er forresten nesten undervektig ;) Tror du bør lete etter litt bredere kilder enn kun den ene du har funnet :)

Anonymkode: 31b60...149

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hjelp,  jeg blir valgt bort fordi penisen er for liten (skjønt den er ganske normal). Hva skal jeg gjøre? 😵

Anonymkode: 80304...d20

Lenke til kommentar
Del på andre sider

31 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hjelp,  jeg blir valgt bort fordi penisen er for liten (skjønt den er ganske normal). Hva skal jeg gjøre? 😵

Anonymkode: 80304...d20

Ingen forslag dessverre, har samme problemet.

Anonymkode: 75ce8...e75

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 28.2.2019 den 6.33, AnonymBruker skrev:

Lave menn blir valgt bort på datingmarkedet. Og igjen er det selvsagt kvinners feil. Skal velge lave menn pga sympati og medfølelse for at de er triste pga høyden sin? Dette synes jeg blir noe pinlig, skal jeg være helt ærlig. Vi lever da ikke i Saudi Arabia der foreldrene velger partneren til barna.

Det er heller ikke unaturlig at kvinner foretrekker høye menn, ikke bare fordi de selv synes det er kjekt, men også med tanke på barn. Kvinner velger som regel partner med reproduksjon i tankene, bevisst eller ubevisst, og det er derfor helt naturlig at de foretrekker høye menn.

Folk må få velge hvem de vil, og kvinner foretrekker i stor grad høye menn, og det må vi bare akseptere. Shit happens. Det finnes sikkert noen der ute som vil ha lave menn også, men muligens litt vanskeligere å finne.

https://www.nrk.no/ytring/hoye-krav-til-lave-menn-1.14449222

Anonymkode: 2f8f9...e57

Det er ikke noe galt i å ha preferanser. Det har vi alle, men trenger man å fronte dem på en så negativ måte som enkelte gjør. "Sveip til venstre hvis du er under 1.80" kan svi unødvendig mye. På tinder har jeg nesten aldri opplevd at en mann har skrevet noe lignende "Sveip til venstre hvis du er xxxxx" og hadde jeg lest det, uansett om jeg fylte kriteriene, hadde jeg sveipa til venstre. Hvorfor? Fordi jeg ikke vil møte en person som er mer opptatt av det han ikke vil ha enn det han vil ha, og fordi det gir meg følelsen av at han er en negativ og arrogant type.

Man kan godt fortelle om hva man vil ha på andre, mer positive måter "Jeg elsker høye menn, jeg setter pris på at du trener, jeg synes blondt/brunt/grått hår er flott etc."

Nå er jeg så lav selv, at jeg kanskje faller litt utenfor det med å være så opptatt av mannens høyde, jeg er lavest nesten uansett. Man bør også tenke over at man kan gå glipp av mange potensielt snille, flotte og deilige kandidater hvis man setter for strenge og absolutte krav. Om 1.80 er kravet, hva med han på 1.78 som fyller alle de andre kravene og drømmene dine? Så oppsummert: Vi kan ha de preferansene vi vil, men vi trenger ikke å brøle dem ut på en måte som får alle dem som ikke oppfyller kravet til å føle seg dumme. Vi kan også tåle å gå på noen dater der utseendet kanskje ikke falt helt i smak, for plutselig sitter vi der med drømmekvinnen eller drømmemannen og mange ting som før virket viktige, er nå uvesentlige. Selv er jeg litt tjukk, og det vet jeg jo at ikke alle liker. Jeg har bilder som viser figuren min, og da stoler jeg på at de mennene som ikke liker figuren min, sveiper til venstre. Så slipper jeg å få det kastet i trynet på noens profil, samtidig som de slipper å møte noen de ikke synes er tiltrekkende. Det er da det som er fint med Tinder, du kan like noen, og eneste "negative" konsekvens, er at de ikke kommer opp som match om de ikke liker der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er en lav kvinne (158) valgte høy mann(187) 

har vært sammen med en som var 164, men skjemtes( unnskyld)

Anonymkode: 58d6d...f67

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 3/6/2019 at 10:44 PM, AnonymBruker said:

Det er rart at psykologen din ikke klarer å forstå dette. Da hadde jeg vurdert å bytte psykolog!

Er ikke mange psykologer her som snakker et språk som jeg kan kommunisere på, så har dessverre ikke mange valgmuligheter.

On 3/6/2019 at 10:44 PM, AnonymBruker said:

Det er ofte kvinner merker dette og gjerne da skygger banen, fordi det blir for mye. Man kan merke det når man snakker med deg, eller man kan faktisk se det på bilder.

Ja, har tenkt på dette, men det jeg synes er merkelig er at mine nærmeste venner (kvinnelige venner), som har fått vite disse detaljene har blitt overrasket, for de sier de aldri har merket noe sånt med meg. Det kunne naturligvis blitt sagt for å skjule sannheten, men vi er helt åpne med hverandre, så jeg tror på de når de sier det.

On 3/6/2019 at 10:44 PM, AnonymBruker said:

Du har jo klart å skaffe deg jobb på tross av at du ikke har utdanning så det er veldig positivt!

Ja, forid at jeg flyttet fra landet. Jeg har alltid vært sjanseløs på jobbmarkedet i Norge, men flytter jeg til utlandet så står jobbtilbudene nesten i kø. Ikke supre jobber med høy lønn nødvendigvis, men så er ikke jeg så veldig materialistisk at det bryr meg så mye. Jeg vil bare ha et tak over hodet, leve ved å gjøre ting som gjør meg lykkelig, og derfor bor jeg utenlands, for i Norge føler jeg meg ikke hjemme i det hele tatt. Føler meg ofte uønsket faktisk.

On 3/6/2019 at 10:44 PM, AnonymBruker said:

Tinder er ganske overfladisk sånn sett så tror ikke du skal tenke så mye over at du ikke får så mange matcher.

Det er det mange som sier også, men for meg gir det jo følelsen av å være mislykket, når jeg på 5 år ikke har møtt noen som har vært villig til å treffe meg. Spesielt når det skjer på Tinder, appen som "alle" bruker når de vil ha seg noe. Samtidig så har jeg fått høre her inne også at jeg er kjekk, når jeg har lagt ut bilder, og mine venner mener jeg burde hatt null problemer med å treffe noen. Når det da ikke skjer, så føler jeg jo at det er noe galt med meg. Når "alle" andre sier at det er mulig for meg, men allikevel så har jeg aldri klart det.

On 3/6/2019 at 10:44 PM, AnonymBruker said:

Jeg vet helt ærlig ikke hvor du skal begynne, men jeg ville ha skaffet meg en dyktig psykolog og prøvd å jobbe meg igjennom det psykiske du sliter med. Det er en liten sannhet i at du må elske deg selv før du kan elske en annen.

En annen psykolog vet jeg som sagt ikke om det er mulig å finne her. Men når det kommer til selvtillit og selvbilde så har dette aldri vært så bra som det er nå. Nå føler jeg faktisk, helt seriøst, at jeg er bra nok. Men jeg aner jo ikke hva jeg skal gjøre for å finne noen. Om jeg treffer ei som jeg liker, så kan jeg fortsatt ikke å flørte. Har aldri lyktes med å sjekke opp noen. Og om ei dame faktisk liker meg, så vil jeg ikke være i stand til å se det heller, fordi at jeg er helt og holdent ute av stand til å oppdage, lese og tolke slike signaler. Så for alt jeg vet så er det mange som har sendt meg signaler om at de er interesserte, jeg bare ser ikke signalene. Så da må jeg forsøke å lære meg selv dette, selv om jeg ikke kan eller forstår et dugg av det.

On 3/6/2019 at 10:44 PM, AnonymBruker said:

Det er forresten mange gjennomsnittlige attraktive menn jeg sveiper til venstre på Tinder, men det er fordi jeg ikke har tid til å snakke med alle jeg sveiper til høyre så derfor må jeg filtrere litt mer. Dette betyr ikke at det er noe galt med dem jeg sveiper vekk.

Ig det synes jeg faktisk er en uting, men det er naturligvis mulig jeg hadde sett annerledes på det om jeg hadde vært mere normal når det kommer til slikt. Jeg opplever ganske ofte at jeg matcher med noen, jeg skriver, og blir fullstendig ignorert. Og når jeg blir ignorert igjen og igjen, i år etter år, så blir jo dette stadige bekreftelser på at jeg ikke er bra nok. Spesielt når jeg aldri får noen som helst bekreftelser på at jeg er bra nok. 

Samtidig så vet jeg at jeg er fullt kapabel til å være i et forhold. Å være sammen med ei same. Når jeg er ute med ei som jeg liker så er jeg faktisk ikke deprimert, negativ, osv, så jeg klarer ikke å forstå helt at dette skal være en forklaring heller. Og bildene mine på Tinder er livlige bilder. Med smil, latter, moro, aktivitet. 

Jeg trenger noen som kan lære meg ting som dette, siden jeg åpenbart ikke klarer å lære meg det selv, men det er ikke akkurat en business man finner på hvert gatehjørne. Jeg mener helt ærlig at jeg bare trenger at ei dame gir meg en sjanse. Slik at jeg faktisk ser at det finnes kvinner der ute som liker meg. At jeg ser at det faktisk er mulig for ei dame å like meg, for erfaringen min så langt er jo stikk motsatt, og jeg er helt overbevist om at det er dette som gjør at jeg graver meg ned. At jeg bare trenger å se tegn til lys i tunellen. Men det finnes jo ikke noe lys.

Anonymkode: de603...c13

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 7.3.2019 den 15.21, AnonymBruker skrev:

Du driter deg loddrett ut :) Dessuten trenger man ikke å ha fedme for å være disponibel for overvekt ;)  Jeg er forresten nesten undervektig ;) Tror du bør lete etter litt bredere kilder enn kun den ene du har funnet :)

Anonymkode: 31b60...149

Gitt at innlegget ditt har flere smileyer enn argumenter og kilder tror jeg ikke du kom så veldig godt ut av dette.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

37 minutter siden, O.G. said:

Men hvorfor skal vi kvinner ha sex med lave menn når lave menn er heslige for oss?

Når begynte du å snakke for alle kvinner?

Forresten, er det virkelig så vanskelig for deg å diskutere uten å trykke ned andre? 

Anonymkode: de603...c13

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg lurer på en ting: Hvorfor dras overvekt hos kvinner inn i denne debatten, egentlig? Hadde det ikke vært mer naturlig å sammenligne med veldig høye kvinner som sliter med å finne menn fordi mange menn helst vil unngå ei dame som er høyere enn dem selv? Det kan være ganske begrensende for damer å være over 180 også. Kanskje like mye som det er for lave menn.
Overvekt er en helt annen utfordring som gjelder for begge kjønn.

 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Når begynte du å snakke for alle kvinner?

Forresten, er det virkelig så vanskelig for deg å diskutere uten å trykke ned andre? 

Anonymkode: de603...c13

Hun er en mannehater. Det lyser så sterkt igjennom i alle innleggene hun skriver. Men har man brent seg nok mange ganger er det vel ikke annet å forvente..

Anonymkode: 5b84e...960

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 9.3.2019 den 14.37, AnonymBruker skrev:

Er ikke mange psykologer her som snakker et språk som jeg kan kommunisere på, så har dessverre ikke mange valgmuligheter.

Ja, har tenkt på dette, men det jeg synes er merkelig er at mine nærmeste venner (kvinnelige venner), som har fått vite disse detaljene har blitt overrasket, for de sier de aldri har merket noe sånt med meg. Det kunne naturligvis blitt sagt for å skjule sannheten, men vi er helt åpne med hverandre, så jeg tror på de når de sier det.

Ja, forid at jeg flyttet fra landet. Jeg har alltid vært sjanseløs på jobbmarkedet i Norge, men flytter jeg til utlandet så står jobbtilbudene nesten i kø. Ikke supre jobber med høy lønn nødvendigvis, men så er ikke jeg så veldig materialistisk at det bryr meg så mye. Jeg vil bare ha et tak over hodet, leve ved å gjøre ting som gjør meg lykkelig, og derfor bor jeg utenlands, for i Norge føler jeg meg ikke hjemme i det hele tatt. Føler meg ofte uønsket faktisk.

Det er det mange som sier også, men for meg gir det jo følelsen av å være mislykket, når jeg på 5 år ikke har møtt noen som har vært villig til å treffe meg. Spesielt når det skjer på Tinder, appen som "alle" bruker når de vil ha seg noe. Samtidig så har jeg fått høre her inne også at jeg er kjekk, når jeg har lagt ut bilder, og mine venner mener jeg burde hatt null problemer med å treffe noen. Når det da ikke skjer, så føler jeg jo at det er noe galt med meg. Når "alle" andre sier at det er mulig for meg, men allikevel så har jeg aldri klart det.

En annen psykolog vet jeg som sagt ikke om det er mulig å finne her. Men når det kommer til selvtillit og selvbilde så har dette aldri vært så bra som det er nå. Nå føler jeg faktisk, helt seriøst, at jeg er bra nok. Men jeg aner jo ikke hva jeg skal gjøre for å finne noen. Om jeg treffer ei som jeg liker, så kan jeg fortsatt ikke å flørte. Har aldri lyktes med å sjekke opp noen. Og om ei dame faktisk liker meg, så vil jeg ikke være i stand til å se det heller, fordi at jeg er helt og holdent ute av stand til å oppdage, lese og tolke slike signaler. Så for alt jeg vet så er det mange som har sendt meg signaler om at de er interesserte, jeg bare ser ikke signalene. Så da må jeg forsøke å lære meg selv dette, selv om jeg ikke kan eller forstår et dugg av det.

Ig det synes jeg faktisk er en uting, men det er naturligvis mulig jeg hadde sett annerledes på det om jeg hadde vært mere normal når det kommer til slikt. Jeg opplever ganske ofte at jeg matcher med noen, jeg skriver, og blir fullstendig ignorert. Og når jeg blir ignorert igjen og igjen, i år etter år, så blir jo dette stadige bekreftelser på at jeg ikke er bra nok. Spesielt når jeg aldri får noen som helst bekreftelser på at jeg er bra nok. 

Samtidig så vet jeg at jeg er fullt kapabel til å være i et forhold. Å være sammen med ei same. Når jeg er ute med ei som jeg liker så er jeg faktisk ikke deprimert, negativ, osv, så jeg klarer ikke å forstå helt at dette skal være en forklaring heller. Og bildene mine på Tinder er livlige bilder. Med smil, latter, moro, aktivitet. 

Jeg trenger noen som kan lære meg ting som dette, siden jeg åpenbart ikke klarer å lære meg det selv, men det er ikke akkurat en business man finner på hvert gatehjørne. Jeg mener helt ærlig at jeg bare trenger at ei dame gir meg en sjanse. Slik at jeg faktisk ser at det finnes kvinner der ute som liker meg. At jeg ser at det faktisk er mulig for ei dame å like meg, for erfaringen min så langt er jo stikk motsatt, og jeg er helt overbevist om at det er dette som gjør at jeg graver meg ned. At jeg bare trenger å se tegn til lys i tunellen. Men det finnes jo ikke noe lys.

Anonymkode: de603...c13

Det er dumt at du ikke får tak i en bedre psykolog der nede. Kanskje du kan si hva du ønsker hjelp til og kanskje den kan hjelpe deg med det? Jeg tror nok at venninnene dine sier dette for å ikke såre deg. For det er nok dette her som er årsaken. Du sier du har god selvtillitt og selvbilde, men dine ord i denne tråden sier det motsatte. Kanskje du kan spørre dine venninner om et lite kurs i flørting, signaler og sjekking? Tror det kan være veldig til hjelp.

Hva er en uting? At man ikke svarer eller eller selektiv på dem man sveiper til høyre på? Jeg gjorde en stor feil da jeg begynte på Tinder. Jeg sveipet ja til mange jeg syntes såg hyggelige ut. Det endte opp med for mange meldinger jeg ikke klarte å følge skikkelig opp. Si at jeg hadde 100 matcher, så skrev 60-70 menn til meg. Det går bare ikke. Jeg vil ikke bli skikkelig kjent med dem og jeg synes også det er ubehagelig å skulle snakke med så mange potensielle dater på en gang. Jeg svarte riktignok alle, men det ble korte svar.

Det er viktig å ikke legge sin egenverdi i en annens kjærlighet, men jeg forstår poenget ditt. Et av dine høyeste ønsker er jo å oppleve kjærlighet og nærhet, så da forsvinner jo selvsagt alle negative følelsene du ellers har. Men det er her det er viktig med at du må elske deg selv først :)

Anonymkode: 31b60...149

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 9.3.2019 den 14.55, O.G. skrev:

Men hvorfor skal vi kvinner ha sex med lave menn når lave menn er heslige for oss?

Du har ikke vurdert å melde deg på VM i generalisering og selvsentrisme ?

Anonymkode: cb22c...91e

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...