Gå til innhold

Lave menn sutrer for at det ikke blir noe på dem....


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Lave menn blir valgt bort på datingmarkedet. Og igjen er det selvsagt kvinners feil. Skal velge lave menn pga sympati og medfølelse for at de er triste pga høyden sin? Dette synes jeg blir noe pinlig, skal jeg være helt ærlig. Vi lever da ikke i Saudi Arabia der foreldrene velger partneren til barna.

Det er heller ikke unaturlig at kvinner foretrekker høye menn, ikke bare fordi de selv synes det er kjekt, men også med tanke på barn. Kvinner velger som regel partner med reproduksjon i tankene, bevisst eller ubevisst, og det er derfor helt naturlig at de foretrekker høye menn.

Folk må få velge hvem de vil, og kvinner foretrekker i stor grad høye menn, og det må vi bare akseptere. Shit happens. Det finnes sikkert noen der ute som vil ha lave menn også, men muligens litt vanskeligere å finne.

https://www.nrk.no/ytring/hoye-krav-til-lave-menn-1.14449222

Anonymkode: 2f8f9...e57

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Rasisme er det faen ikke. Snakk om å være hårsår for andres preferanser!! Hvorfor bry seg? Hvorfor har du lyst å være sammen med ei som ikke liker deg pga høyden din uansett? Move on og finn ei dame som aksepterer den, og slutt å syt!!

Anonymkode: b7067...d4e

  • Liker 27
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Rasisme er det faen ikke. Snakk om å være hårsår for andres preferanser!! Hvorfor bry seg? Hvorfor har du lyst å være sammen med ei som ikke liker deg pga høyden din uansett? Move on og finn ei dame som aksepterer den, og slutt å syt!!

Anonymkode: b7067...d4e

Skjønner det er vondt å bli avvist pga noe man ikke kan noe for. Men det å være "attraktiv" er ofte noe man ikke får gjort så mye med. Mye annet som menn og kvinner blir avvist pga som er like lite selvforskyldt som høyde. Og de lave mennene har nok også sine preferanser. 

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

34 minutter siden, AnonymBruker said:

Lave menn blir valgt bort på datingmarkedet. Og igjen er det selvsagt kvinners feil. Skal velge lave menn pga sympati og medfølelse for at de er triste pga høyden sin? Dette synes jeg blir noe pinlig, skal jeg være helt ærlig. Vi lever da ikke i Saudi Arabia der foreldrene velger partneren til barna.

Det er heller ikke unaturlig at kvinner foretrekker høye menn, ikke bare fordi de selv synes det er kjekt, men også med tanke på barn. Kvinner velger som regel partner med reproduksjon i tankene, bevisst eller ubevisst, og det er derfor helt naturlig at de foretrekker høye menn.

Folk må få velge hvem de vil, og kvinner foretrekker i stor grad høye menn, og det må vi bare akseptere. Shit happens. Det finnes sikkert noen der ute som vil ha lave menn også, men muligens litt vanskeligere å finne.

https://www.nrk.no/ytring/hoye-krav-til-lave-menn-1.14449222

Anonymkode: 2f8f9...e57

Skjønner ikke hvorfor du skriver dette innlegget.

Kvinner klager også over at menn liker slanke/velformede kvinner med perfekt rumpe, pupper og ansikt. Dette har også med reproduksjon å gjøre.

Anonymkode: 9c276...983

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, en kan sikkert si at dette er diskriminerende, på samme måte som om noen ikke tiltrekkes av enkelte etnisiteter, men jeg synes det blir meningsløst å klage på at kvinner, i likhet med menn, har preferanser. Hva mener en liksom kvinner skal gjøre med dette, gå ut med en viss andel menn de ikke finner attraktive?

Kvinner kan ikke noe mer for at de liker menn som er høyere enn seg selv, tiltrekkes av status osv. enn menn kan noe for at en synes yngre kvinner er mer attraktive, ikke er så begeistret for overvekt og "løssluppenhet" og faktisk ofte foretrekker kvinner som er lavere enn dem selv. 

Med det sagt kan kanskje denne typen analyser bidra inn i en litt mer nyansert forståelse av diskriminering og hvem i samfunnet som har det vanskelig. Jeg vil tro parametre som påvirker hvor fysisk attraktive vi er har vell så mye å si for hvor diskriminerte vi blir i samfunnet som det etnisitet, kjønn osv. har, uten at det får særlig fokus, kanskje med unntak av overvekt. 

Endret av herzeleid
  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

39 minutter siden, AnonymBruker said:

Lave menn blir valgt bort på datingmarkedet. Og igjen er det selvsagt kvinners feil. Skal velge lave menn pga sympati og medfølelse for at de er triste pga høyden sin? Dette synes jeg blir noe pinlig, skal jeg være helt ærlig. Vi lever da ikke i Saudi Arabia der foreldrene velger partneren til barna.

Det er heller ikke unaturlig at kvinner foretrekker høye menn, ikke bare fordi de selv synes det er kjekt, men også med tanke på barn. Kvinner velger som regel partner med reproduksjon i tankene, bevisst eller ubevisst, og det er derfor helt naturlig at de foretrekker høye menn.

Folk må få velge hvem de vil, og kvinner foretrekker i stor grad høye menn, og det må vi bare akseptere. Shit happens. Det finnes sikkert noen der ute som vil ha lave menn også, men muligens litt vanskeligere å finne.

https://www.nrk.no/ytring/hoye-krav-til-lave-menn-1.14449222

Anonymkode: 2f8f9...e57

Her bør det nevnes at du har ingen garanti for å få høye barn selv om du velger en mann på 200 cm. Er du 160 cm selv er det ikke utenkelig at barna blir maksimalt 170 cm høy. Dette er på høy tid at mange lærer seg dette. En annen ting som er interessant med disse høydekravene en del kvinner har på Tinder er at en god del har lite kunnskaper om metriske verdier som cm/meter. Ser og hører det gang på gang kvinner tar feil om sin egen høyde og ikke minst mannens høyde. For eksempel sier hun at hun er 170 cm, men er egentlig bare 166 cm og vil ikke treffe en mann på 175 cm fordi han ikke er 180 cm. Men plutselig en dag treffes dem helt tilfeldig der hun sier "jeg trodde du var lavere. DU må da være 180". Har hørt dette utallige ganger. Man skulle tro at kvinner hadde mer kunnskap på dette området som tydeligvis er så viktig. 

Anonymkode: 4e6ba...fd9

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Skjønner ikke hvorfor du skriver dette innlegget.

Kvinner klager også over at menn liker slanke/velformede kvinner med perfekt rumpe, pupper og ansikt. Dette har også med reproduksjon å gjøre.

Anonymkode: 9c276...983

Jeg tenker at begge deler er like meningsløst å klage på. At kvinner har preferanser for hva de finner attraktivt kan de ikke noe mer for enn menn. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker said:

Her bør det nevnes at du har ingen garanti for å få høye barn selv om du velger en mann på 200 cm. Er du 160 cm selv er det ikke utenkelig at barna blir maksimalt 170 cm høy. Dette er på høy tid at mange lærer seg dette. En annen ting som er interessant med disse høydekravene en del kvinner har på Tinder er at en god del har lite kunnskaper om metriske verdier som cm/meter. Ser og hører det gang på gang kvinner tar feil om sin egen høyde og ikke minst mannens høyde. For eksempel sier hun at hun er 170 cm, men er egentlig bare 166 cm og vil ikke treffe en mann på 175 cm fordi han ikke er 180 cm. Men plutselig en dag treffes dem helt tilfeldig der hun sier "jeg trodde du var lavere. DU må da være 180". Har hørt dette utallige ganger. Man skulle tro at kvinner hadde mer kunnskap på dette området som tydeligvis er så viktig. 

Anonymkode: 4e6ba...fd9

Tenker du på forskjellen mellom cm og fot?

Anonymkode: e30db...dae

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker said:

Tenker du på forskjellen mellom cm og fot?

Anonymkode: e30db...dae

?

Anonymkode: 9c276...983

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har opplevd å bli valgt bort fordi jeg ikke passer inn i menns preferanser. Jeg skriver da ikke innlegg i avisen av den grunn. 

Enkelte er mer heldig enn andre. Slik er det bare. Vi kan ikke begynne å kvotere inn dater. 

Anonymkode: aca8b...26b

  • Liker 25
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Lave menn blir valgt bort på datingmarkedet. Og igjen er det selvsagt kvinners feil. Skal velge lave menn pga sympati og medfølelse for at de er triste pga høyden sin? Dette synes jeg blir noe pinlig, skal jeg være helt ærlig. Vi lever da ikke i Saudi Arabia der foreldrene velger partneren til barna.

Det er heller ikke unaturlig at kvinner foretrekker høye menn, ikke bare fordi de selv synes det er kjekt, men også med tanke på barn. Kvinner velger som regel partner med reproduksjon i tankene, bevisst eller ubevisst, og det er derfor helt naturlig at de foretrekker høye menn.

Folk må få velge hvem de vil, og kvinner foretrekker i stor grad høye menn, og det må vi bare akseptere. Shit happens. Det finnes sikkert noen der ute som vil ha lave menn også, men muligens litt vanskeligere å finne.

https://www.nrk.no/ytring/hoye-krav-til-lave-menn-1.14449222

Anonymkode: 2f8f9...e57

Kan du fullføre dette resonnementet? 

Anonymkode: 2110d...394

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har opplevd å bli valgt bort fordi jeg ikke passer inn i menns preferanser. Jeg skriver da ikke innlegg i avisen av den grunn. 

Enkelte er mer heldig enn andre. Slik er det bare. Vi kan ikke begynne å kvotere inn dater. 

Anonymkode: aca8b...26b

Men det er jo opplest og vedtatt at det er mye lettere for kvinner enn for menn. Kvinner kan velge og vrake, menn blir forbigått om de ikke er høye, kjekke, vellykkede og tjener bra. Visstnok.... 

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Thyra said:

Men det er jo opplest og vedtatt at det er mye lettere for kvinner enn for menn. Kvinner kan velge og vrake, menn blir forbigått om de ikke er høye, kjekke, vellykkede og tjener bra. Visstnok.... 

Dette er noe jeg tror først og fremst foregår i ditt hode.

Anonymkode: 9c276...983

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Thyra said:

Men det er jo opplest og vedtatt at det er mye lettere for kvinner enn for menn. Kvinner kan velge og vrake, menn blir forbigått om de ikke er høye, kjekke, vellykkede og tjener bra. Visstnok.... 

Tror ærlig talt at det går mer på at kvinner i dag ikke finne seg en mann, og derfor har muligheten til å heller velge "ingen mann" enn "mann som ikke møter kriteriene for at hun ønsker å inngå et forhold og få barn".

I tidligere tiår, da de som nå er 60-70-80 år gamle var unge voksne og før det igjen, da måtte jo kvinner finne seg en mann for å bli godtatt av samfunnet. Forventningen var også sterk for dem som i dag er 40-50-60 år gamle. Mange gener ble spredt da som i dag "taper" på det frie datingmarkedet. I dag får kvinner færre barn, og de barna de får ønsker de selvfølgelig å få med menn de finner attraktive. Det begynner også (heldigvis) å bli godtatt av samfunnet at noen kvinner rett og slett ikke ønsker barn, og at denne andelen er økende.

I kronikken nevnes det at 25% av menn over 45 er barnløse. Er overrasket over at andelen er så lav. Tror nok den vil vokse mye de neste 10-20 årene, når milennialgenerasjonen nærmer seg denne alderen...

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

16 minutter siden, Thyra skrev:

Men det er jo opplest og vedtatt at det er mye lettere for kvinner enn for menn. Kvinner kan velge og vrake, menn blir forbigått om de ikke er høye, kjekke, vellykkede og tjener bra. Visstnok.... 

For noe sprøyt. Kvinner kan ikke velge og vrake. 

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Greit nok, men da bør du holde kjeft når menn foretrekker attraktive kvinner, slanke kvinner, ikke stygge kvinner osv. 

Anonymkode: b00cf...98f

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

29 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Dette er noe jeg tror først og fremst foregår i ditt hode.

Anonymkode: 9c276...983

Detre har jeg da sett på trykk utallige ganger her inne. 

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...