Gå til innhold

Har aldri hatt lyst på barn, blitt gjort nærmest arveløs.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Og tenker da moren din å kutte arven til et minimum får både deg og din bror, siden han også har valgt å ikke bli forelder?

Anonymkode: 3dd73...003

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Tja, det blir jo helt opp til din mor hvordan hun vil testamentere sine penger. Du har fått ditt tilbud, og tatt ditt valg. Helt greit det, så jeg skjønner ikke hva du sutrer for? Det er gjerne slik her i verden at valg man tar, får sine følger. Bare unntaksvis får man både i pose og sekk.

Anonymkode: 6dfff...7b9

Det er ikke snakk om at jeg sutrer , jeg bare lufter dette for å høre om andre har vært borti liknende.Hun har jo også tatt sitt valg med å få barn, men det betyr ikke at hun skal styre å bestemme over livet mitt fordet. Som sagt, pengene er ikke problemet her, det er bare en manipulerende måte å være på, noe som en mor ikke burde være da..

Anonymkode: 149df...21c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Og tenker da moren din å kutte arven til et minimum får både deg og din bror, siden han også har valgt å ikke bli forelder?

Anonymkode: 3dd73...003

Det har jeg spurt om, men får inntrykk av at det ikke er det samme...

Anonymkode: 149df...21c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Det har jeg spurt om, men får inntrykk av at det ikke er det samme...

Anonymkode: 149df...21c

Herlighet. Ja ja, man får ta til takke med de foreldrene man har, men denne moren din misunner jeg deg ikke akkurat nå.

Drit i henne når det gjelder dette spørsmålet, og kos deg med mannen din og bonusbarna dine.

Anonymkode: 3dd73...003

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Javisst er det forskjell. Et meget godt argument for å få barn. Og så?
Trådstarter har fått et valg: vil hun skaffe seg barn, blir det en meget pen arv å få. Om ikke, blir det bare en stakkars million i arv fra mor. Det er da realt nok? Hadde derimot mor funnet på dette ti-femten år fram i tida, ville dattera hatt større  grunn til å føle seg snytt, for da er det for sent for henne; hun har intet valg lenger.

Anonymkode: 6dfff...7b9

Dette er penger bundet opp i eiendom, (barndomshjem) bl.a . dette er ikke en utømmelig kilde av millioner, er ikke en rikmannsdatter . Hadde mor funnet på dette 10-15 år frem i tid så hadde hun jo vært gal.:D

Anonymkode: 149df...21c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Herlighet. Ja ja, man får ta til takke med de foreldrene man har, men denne moren din misunner jeg deg ikke akkurat nå.

Drit i henne når det gjelder dette spørsmålet, og kos deg med mannen din og bonusbarna dine.

Anonymkode: 3dd73...003

Takk for innspill, skal kose meg så godt jeg kan 😊

Anonymkode: 149df...21c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

19 timer siden, stan skrev:

Slett ikke. Mange får da barn etter fylte 40. Ca 2000 av omlag 50 000 fødsler er av kvinner eldre enn 40. 

Det er under 5% av de som føder. Det er ikke akkurat "mange".

Det er bare å innse at å bli gravid etter 40 eller ut i 40 årene ikke er en selvfølge, og flertallet kan det ikke lenger.

Anonymkode: f24fa...cc9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min mor hadde også veldig mange venninner som snakket om barnebarn og hun maste en del selv da om barnebarn. Først da jeg var 35 ble jeg mor.

Hun som "gledet" seg sånn til å bli bestemor er veldig opptatt av å legge ut på sosiale medier bilder av barnebarnet, vise seg frem som den "perfekte" bestemoren. Sannheten er vel at hun har vært lite tilstede i barnets liv men at hun utad kan snakke med veninnene sine m.m. 

Nå fikk jeg barn av egen egoisme først og fremst og jeg er glad jeg ikke la opp til at min mor skulle ha noe å bidra med.

Lytt til deg selv. Utrolig stygt det moren din har kommet med av trusler. For øvrig vil det bli endringer til arveloven slik at pliktdelen visstnok vil øke (men det kan være lurt å holde for seg selv). 😉

Kommer hun for øvrig med samme trussel til din bror?

Anonymkode: 76abc...40d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Javisst er det forskjell. Et meget godt argument for å få barn. Og så?
Trådstarter har fått et valg: vil hun skaffe seg barn, blir det en meget pen arv å få. Om ikke, blir det bare en stakkars million i arv fra mor. Det er da realt nok? Hadde derimot mor funnet på dette ti-femten år fram i tida, ville dattera hatt større  grunn til å føle seg snytt, for da er det for sent for henne; hun har intet valg lenger.

Anonymkode: 6dfff...7b9

Nei, en sekk med penger av ukjent størrelse en eller annen gang inn i fremtiden er IKKE et meget godt argument for å få et barn man ikke ønsker. Å Være villig til å ofre sin datters lykke for å ivareta sin egen ved å vifte med lommeboka er bare ikke greit. Å prøve å kjøpe seg et (uønsket for hun som faktisk hadde fått alt ansvaret) barnebarn  for en million eller to er en særdeles dårlig idé.  TS sier selv at det ikke er beløpet det står på. Om mor hadde sagt at alt utover pliktarv skulle gå til et barnehjem i Rwanda, ville det antakeligvis ikke vært et problem for noen, men tanken på at moren ikke tar hennes ønsker og livsvalg på alvor er sårende. Det er jo det som er det egentlige problemet. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...