AnonymBruker Skrevet 26. februar 2019 #1 Del Skrevet 26. februar 2019 Fordi mange svarer at de aldri ser på TV når man egentlig spør om hvor ofte folk ser på en type underholdning, så spør jeg: Hvor mye ser du på en skjerm i løpet av en dag? Hvor mye sitter du på Face, Snap, Insta o.l.? Hvor mye spiller du spill på mobilen, PC-en, nettbrett eller konsoll? Hvor mye har du på lyd som podcaster, lydbok der folk prater osv IKKE inkludert musikk? Gjør du ofte flere ting samtidig? Ser på "TV" eller annen underholdning mens du er på SoMe f.eks? Jeg lurer på hvor ofte du har det stille eller bare hører på musikk. De fleste jeg kjenner blir underholdt av stemmer nesten hele døgnet, det være via podcaster, radio, filmer, serier, TV, PC, osv. Eller de spiller spill der hjernen også er pålogget selv om det er så hjernedødt som candycrush. Anonymkode: f4bd5...59c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. februar 2019 #2 Del Skrevet 26. februar 2019 minst 10 timer daglig Anonymkode: 7f0a2...cff Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. februar 2019 #3 Del Skrevet 26. februar 2019 Ser på en episode av en serie når jeg spiser frokost, ser på en PC skjerm når jeg driver med skolearbeid, tar en episode av serien når jeg tar meg matpause, stirrer litt mer på PC skjermen, spiser middag, ser litt mer på enten telefon eller TV. Så, stort sett hele dagen? 😅 Anonymkode: 3fa46...cd0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. februar 2019 #4 Del Skrevet 26. februar 2019 Skjermbruk? MYE! Bruker ikke telefonen så veldig mye, det er så liten skjerm. Fikk statistikk her på søndag over ukens gjennomsnittlige bruk av mobilen, og tror det var 41 minutter om dagen. Spiller Word Feud og et kunnskapsspill der, så det er det som tar tid. Facebook - kikker innom annenhver dag eller noe sånt på pc Snap - har ikke Instagram - er reg der men har aldri postet noe. Ser på det kanskje en gang i uka på mobilen, bare noen minutter Jeg bruker tv og pc hele dagen, fordi jeg er uføretrygdet og derfor stort sett er hjemme på dagtid. Avhengig av pc. Tv gir lyd og selskap i stua der jeg sitter ved pc'en ved skrivebordet, og jeg har tv'en ofte på naturprogrammer. Så snur jeg meg mot tv'en hvis jeg hører det kommer på noe interessant, og går og ser på litt. Anonymkode: 48ac3...946 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. februar 2019 #5 Del Skrevet 26. februar 2019 Bruker mobilen mye, men mest til å høre på musikk. podcast og lese på forum og debattinnlegg. Er kanskje innom Facebook og Snapchat en gang om dagen! Instagram og TV har jeg ikke 😝 Kvinne 22 Anonymkode: 35180...9df Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. februar 2019 #6 Del Skrevet 26. februar 2019 Så og si hele dagen. Huff. Jeg ser mye på TV, og sitter med mobilen samtidig kanskje halvparten av tiden. Mobilen krever ikke så mye konsentrasjon. Jeg spiller wordfeud og et annet spill, samt leser på diverse forum. Facebook sjekker jeg svært sjelden. Kan telle på én hånd hvor mange ganger jeg har scrollet på face i år. Ingenting interessant der. Vurderer å fjerne meg derfra. Instagram scroller jeg gjennom flere ganger til dagen, men jeg har brukt den sjeldnere i det siste. Får ofte negative følelser når jeg blar gjennom de perfekte livene til folk, og blir irritert på alle de halvnakne, oversminkede jentene der. Misliker fokuset folk har på insta. Bruker insta mest til å følge med på folk som trener. Snap bruker jeg til å holde kontakt med mamma, søstrene mine og andre folk jeg bor langt unna. Bruker nesten ikke messenger, da jeg foretrekker å få hverdagslige bilder fra folk. Synes det er hyggelig. Før kunne jeg sitte foran PCen dagen lang, men den rører jeg nesten aldri lenger. Jeg og samboer ser mye på TV sammen. Det vi finner på ellers, er å trene sammen, gå små turer, besøke familien hans. Jeg forsøker å være mer bevisst på skjermtiden min, og prøver å kutte ned tiden på mobilen. Har som mål å lese mer bøker. Jeg har også blitt flinkere til å la mobilen ligge mens jeg trener, og heller prate med folk i pausene mine. Anonymkode: d828e...764 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
SPOCA Skrevet 26. februar 2019 #7 Del Skrevet 26. februar 2019 Sikkert 15 timer daglig. Jeg jobber foran pc-skjerm, som trekker det hele opp ganske mye. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
TomHm Skrevet 26. februar 2019 #8 Del Skrevet 26. februar 2019 Ekstremt mye, kanskje 7-8 timer hverdag (4tPC/2-4tTV) men jeg har mellomrom hvor jeg praktiserer mindfullness og diverse (blir grøt i huet hvis jeg ikke tar pauser.) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. februar 2019 #9 Del Skrevet 26. februar 2019 Ganske stor forskjell på å jobbe på en PC og å se på TV da Anonymkode: 17d93...bd4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ThotSlayer Skrevet 26. februar 2019 #10 Del Skrevet 26. februar 2019 12-16 timer hver dag Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Daria Skrevet 26. februar 2019 #11 Del Skrevet 26. februar 2019 Jeg har det stille når jeg leser og nå jeg går tur/er ute. Musikk er stort sett bakgrunnslyd når jeg gjør husarbeid elle spille hjernedøde spill, den eneste gangen jeg hører på musikk uten å gjøre noe annet samtidig er når jeg sitter og halvsover på toget. Podcaster og annen "prateunderholdning" hører jeg sjelden på. Når jeg ser på tv (jeg er så gammeldags at jeg bare forholder meg til lineær tv, det gjør det også enklere å skru av når det ikke er å se på) sitter jeg gjerne med nettbrettet samtidig og surfer på SoMe/blogger/nettaviser/KG/spill - eller jeg legger vekk brettet og finner et håndarbeid istedet. Antall skjermtimer pr dag varierer veldig - er det ikke noe på tv kan jeg fint sitte i stillhet og lese en hel kveld (med en kjapp titt på telefonen når jeg uansett legger fra meg boka for å hente mer te el.l.). Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå