Gå til innhold

Teorikurs på nett? Hvilke anbefales.


miniomelett

Anbefalte innlegg

Jeg er godt voksen og ønsker ta lappen, men sliter med å kunne sette meg ned og pugge noen timer hjemme uten forstyrrelser, så jeg må kunne gjøre det litt "on the go" både hjemme, på jobb, osv. Jeg har en teori-app på mobilen jeg pleier å teste meg selv på.

Jeg prøvde Nettlappen et par måneder, og syns det var ei lærerik side med mye info osv, selv om den også var litt knotete og det var en del krøll med kodingen på noen sider. (videoer som ikke var tilpasset, ikke fungerte, osv) men hovedsaklig var det greit. Generelt fant jeg den litt lite intuitiv og rotete, men det var ingenting å si på innholdet.

Ønsker å enten prøve mer på denne siden, eller en annen, men vil høre andres erfaringer også. 

Noen som har prøvd teoritentamen.no ? Finnes det andre? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 minutt siden, miniomelett skrev:

Jeg er godt voksen og ønsker ta lappen, men sliter med å kunne sette meg ned og pugge noen timer hjemme uten forstyrrelser, så jeg må kunne gjøre det litt "on the go" både hjemme, på jobb, osv. Jeg har en teori-app på mobilen jeg pleier å teste meg selv på.

Jeg prøvde Nettlappen et par måneder, og syns det var ei lærerik side med mye info osv, selv om den også var litt knotete og det var en del krøll med kodingen på noen sider. (videoer som ikke var tilpasset, ikke fungerte, osv) men hovedsaklig var det greit. Generelt fant jeg den litt lite intuitiv og rotete, men det var ingenting å si på innholdet.

Ønsker å enten prøve mer på denne siden, eller en annen, men vil høre andres erfaringer også. 

Noen som har prøvd teoritentamen.no ? Finnes det andre? 

Nett testene er fulle av feil, og dermed feillæring. 

Skal du ha rørerkort og slippes løs bak rattet på en bil, så er alt stoffet du finner i teoriboka det du skal bruke tiden din på å lære deg. Får du ikke til å disiplinere deg til å lese boka, så hold deg unna hele bilkjøringen. Vi har nok av folk i trafikken som ikke kan teorien ved bilkjøring. Enkelt og greit.

Anonymkode: d570b...02e

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Teoritentamen er den siden som minner mest om den ekte teoriprøven siden den er laget i samarbeid med autoriserte trafikkskolers landsforbund ellers bør du få tak i boken. Og med litt logisk tenking så kommer du langt :) 

Anonymkode: 4c609...334

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Teoritentamen er den beste og den kjøreskolene anbefaler.

Anonymkode: dca8b...444

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Teoritentamen er den siden som minner mest om den ekte teoriprøven siden den er laget i samarbeid med autoriserte trafikkskolers landsforbund ellers bør du få tak i boken. Og med litt logisk tenking så kommer du langt :) 

Anonymkode: 4c609...334

Takk! Skal sjekke den ut. 

 

(og ja, ser at de fleste "logiske" spm i teori-appen er greie nok. jeg sliter mest med dette som omhandler bilens anatomi) :) 

Endret av miniomelett
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, miniomelett skrev:

Takk! Skal sjekke den ut. 

 

(og ja, ser at de fleste "logiske" spm i teori-appen er greie nok. jeg sliter mest med dette som omhandler bilens anatomi) :) 

Lær deg lysene; hvordan stiller du dem, når bruker du de ulike etc. 

Hvor fyller du spylevæske, sjekker olje etc 

Dekkstørelse og hvordan du sjekker mønsterdybde, pluss at du må vite hvor du finner hva lufttrykket skal være og hva mønsterdybden skal være på sommer og vinterdekk, 

Ellers var det ikke noe spesielt mer som var på agendaen når jeg tok lappen for 1 1/2 år siden :) 

Anonymkode: 4c609...334

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Lær deg lysene; hvordan stiller du dem, når bruker du de ulike etc. 

Hvor fyller du spylevæske, sjekker olje etc 

Dekkstørelse og hvordan du sjekker mønsterdybde, pluss at du må vite hvor du finner hva lufttrykket skal være og hva mønsterdybden skal være på sommer og vinterdekk, 

Ellers var det ikke noe spesielt mer som var på agendaen når jeg tok lappen for 1 1/2 år siden :) 

Anonymkode: 4c609...334

Dekk-relaterte spm pleier være greie! (men går i fella av og til når de har veldig like svar, hehe)

Plages en del med alle spørsmålene om dette med vekt på henger osv. Jeg har alltid slitt med alt av matte, så når det kommer spm med så grassalt mange tall så bare blander alt seg til ei smørje. (selv om det bare er pluss og minus.)  Heldigvis i selve appen, så får man ei grei forklaring/fasit når man svarer, slik at man blir korrigert på feilene med en gang. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Teoritentamen.no, med kurs! Tok med bestått garanti, og jeg besto første forsøk. Jeg er veldig tunglært også. 

Anonymkode: 7e195...49e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Teoritentamen.no, med kurs! Tok med bestått garanti, og jeg besto første forsøk. Jeg er veldig tunglært også. 

Anonymkode: 7e195...49e

Takk for deling av erfaring! Skal prøve de. :) Tar teoretisk kunnskap tungt jeg også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg brukte også teoritentamen.no! Åpna så vidt opp teoriboka, fordi jeg lærer så lite av å lese. Lærer bedre visuelt. Men jeg var skikkelig uheldig da jeg skulle ta teorien. Første gangen hadde jeg én feil for mye. Andre gangen 16 feil, og siste gangen klarte jeg det. 😅

Anonymkode: 30db3...958

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...