Gå til innhold

HVOR kan man kjøre snøscooter?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Kjøpte snøscooter veldig spontant forrige uke. Jeg bor litt landlig til og tenkte at jeg kunne kjøre litt rundt ved der jeg bor, på jorder, på hytta og på fjellet. MEN etter et google søk ser jeg jo at man kan egentlig ikke kjøre snøscooter noen steder?????????? Hva er vitsen da??????????

Jeg eier ikke egen tomt, bare leier så jeg kan jo ikke kjøre hjemme heller.....

Etter å ha søkt litt rundt på nettet fant jeg ut at det finnes snøscooterbaner rundt om i landet, men ingen i mitt område....

FINNES DET ET SMUTTHULL???? Jeg tenker ikke å grisekjøre, men heller koseturer med grilling osv...

Anonymkode: 2dd40...58f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det finnes scooterleder i Norge også nå. Du må finne ut av om det er noe i nærheten av der du bor. Men, det er neppe fritt fram å kjøre for det, du må nok betale en liten avgift for å kunne kjøre fritt. Det koster faktisk en del å tilrettelegge for lovlig fritidskjøring i utmark. Trasène blir gjerne lagt i gater der det går kraftlinjer, eller i utkanten av jorder når grunneier har gitt tillatelse.

Loven for motorferdesel i utmark er veldig streng, det ene smutthullet du kan bruke er å kjøre på dyrka mark, om du får lov av grunneier. Ellers er det totalforbud, heldigvis.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Det er ikke "koseturer" sånn som det bråker.

Anonymkode: ee930...2b7

Scooter med 4-takt motor kan kjøre 10meter bak deg, uten at du legger merke til det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...