Gå til innhold

Lappen på fem måneder?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg er en jente på 17 år som fyller 18 helt i midten av juni. Har øvelseskjørt 4-5 ganger bare. Vil gjerne ha lappen innen sommerferien er ferdig. Har noen erfaringer med å ta lappen på 4-5 måneder? Ser jo selv at jeg kanskje har litt «dårlig» tid på meg. Hvertfall med tanke på når jeg helst vil ha lappen

Anonymkode: 6e614...213

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du burde ta teorien så fort som mulig hvertfall, får ikke bestilt time til oppkjøring uten. 

Anonymkode: 083e3...3ac

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tok lappen på litt over 3 mnd, aldri øvelseskjørt tidligere. Det er fullt mulig om du har råd til det.

Anonymkode: d5935...32c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du burde ta teorien så fort som mulig hvertfall, får ikke bestilt time til oppkjøring uten. 

Anonymkode: 083e3...3ac

Ja det burde jeg nok gjøre..

Anonymkode: 6e614...213

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Tok lappen på litt over 3 mnd, aldri øvelseskjørt tidligere. Det er fullt mulig om du har råd til det.

Anonymkode: d5935...32c

Hvor mange kjøretimer hadde du ca? 

Anonymkode: 6e614...213

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tok lappen på seks måneder. Det var ikke noe problem, men du burde øvelseskjøre mye hjemme hvis du ikke vil bruke all tid og penger på kjøreskole. Kjøretimer midt på sommeren er som regel ikke så lett å få, så du burde i det minste få bestilt time til oppkjøring snart. Og da må du ta teorien først

Anonymkode: e9e75...3ae

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Datteren vår tok lappen på 1 uke (intensivkurs), men hun hadde kjørt masse med faren. Rundt 2000 km før hun startet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde øvelseskjørt en del og stod på både teorien og oppkjøring på første forsøk, så fikk tatt den på 4 mnd.

Det var alt for kort tid for meg og jeg var ikke trygg i trafikken i det hele tatt så endte opp med å ta flere timer på en annen kjøreskole etterpå. 

Anonymkode: 47ed8...778

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tok den på 2/3 mnd med alt bestått på første forsøk, så det klarer du nok! Jeg ble anbefalt å ta teorien først, da slipper du å bekymre deg for det senere. 

Anonymkode: 4f856...cf9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 timer siden, AnonymBruker skrev:

Tok den på 2/3 mnd med alt bestått på første forsøk, så det klarer du nok! Jeg ble anbefalt å ta teorien først, da slipper du å bekymre deg for det senere. 

Anonymkode: 4f856...cf9

Er flere som har sagt at man bør ta teorien først så er nok lurt ja. Får bare kjøre masse fremover så går det nok bra

Anonymkode: 6e614...213

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sønnen min begynte i midten av januar, har oppkjøring i neste uke. Automatgir. 

Anonymkode: f3764...407

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Sønnen min begynte i midten av januar, har oppkjøring i neste uke. Automatgir. 

Anonymkode: f3764...407

Skal ta manuell lappen og det er jo vanskeligere. Så tar nok litt lengre tid men ser jo her at flere har klart det på ganske kort tid

Anonymkode: 6e614...213

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På ‎25‎.‎02‎.‎2019 den 17.37, AnonymBruker skrev:

Jeg er en jente på 17 år som fyller 18 helt i midten av juni. Har øvelseskjørt 4-5 ganger bare. Vil gjerne ha lappen innen sommerferien er ferdig. Har noen erfaringer med å ta lappen på 4-5 måneder? Ser jo selv at jeg kanskje har litt «dårlig» tid på meg. Hvertfall med tanke på når jeg helst vil ha lappen

Anonymkode: 6e614...213

4-5 måneder er vel ikke noe problem. Selv tok jeg førerkortet på ca 3 måneder. Jeg kjøpte en slik "pakke" med alt inkludert unntatt oppkjøring. Tok teorien først, og så gikk det slag i slag til oppkjøring. Gikk helt fint. Om du øvelseskjører privat også, er det ikke noe vanskelig.

Lykke til. :) 

Anonymkode: fb0fb...457

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg brukte 6 måneder på lappen :) Strøk første oppkjøring, så det kunne vært 5 da! 

Anonymkode: bb10f...948

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hør om noen kjøreskoler har intensivkurs. Vet om flere som har tatt det, reist til bygda (færre kunder) og kjørt en hel helg ca.. 

Burde gå fint, med mindre du er veldig usikker på veien.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

PS. I mange byer er det ofte lengre kø for time til oppkjøring i sommermånedene. Ta teorien fort 🙂

Anonymkode: 133b3...f84

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

På 28.2.2019 den 13.40, Anim92 skrev:

Hør om noen kjøreskoler har intensivkurs. Vet om flere som har tatt det, reist til bygda (færre kunder) og kjørt en hel helg ca.. 

Burde gå fint, med mindre du er veldig usikker på veien.

Intensivkurs på 5 måneder? En god elev klarer det jo på en måned så lenge jeg har tid og den forbanna banen har ledig. 

På 1.3.2019 den 11.04, AnonymBruker skrev:

PS. I mange byer er det ofte lengre kø for time til oppkjøring i sommermånedene. Ta teorien fort 🙂

Anonymkode: 133b3...f84

Finnes det noen byer der det ikke er lang kø om sommeren?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, abrasiveRefraction skrev:

Intensivkurs på 5 måneder? En god elev klarer det jo på en måned så lenge jeg har tid og den forbanna banen har ledig. 

Finnes det noen byer der det ikke er lang kø om sommeren?

Nei, intensivkurs på en helg.. som jeg skrev..? (Skjønte bare ikke hva du skulle frem til her..)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tok den på 3 måneder. Midt i Oslo. Manuell. Hadde aldri kjørt bil før og øvelseskjørte ikke. Hadde ingen å øvelseskjøre med.

Utenom det obligatoriske brukte jeg omtrent 10 kjøretimer á 90 min. Altså 15 klokketimer.

Stod på første forsøk.

Tips: Forbered deg på nett, både teori og praksis. Se på youtube-videoer om kjøring og visualiser.

Anonymkode: 38ed2...3e6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 5.3.2019 den 22.17, Anim92 skrev:

Nei, intensivkurs på en helg.. som jeg skrev..? (Skjønte bare ikke hva du skulle frem til her..)

Det går ikke an å ta førekort på en helg. 

Du må på sikkerhetskurs på bane, så vidt jeg vet er ingen baner åpne på helgen. Og så må du ha sikkerhetskurs på veg, det har du ikke lov til å ta på mindre enn to dager... 

Skjønner ikke helt hvordan det skal gå til...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...