Gå til innhold

Belle trener


^^Belle^^

Anbefalte innlegg

På 24.5.2019 den 11.08, Raggy skrev:

Du er en kvinnelig løve høres det ut som, stå på! :) 

:fnise: Takk. Jeg prøver så godt jeg kan. :nigo: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det ble totalt 4 økter forrige uke, noe jeg er veldig fornøyd med i en supertravel hverdag. :bond: 

Spinning på lørdag var veldig godt, men kroppen var tuuung, og det føltes som om jeg hadde røyka en tjuepakning til frokost (jeg har ikke røyka noe siden 17.mai, så det så :5: ), så pulsen var heller laber. Men, jeg stod på og gav det jeg hadde, og det kaller jeg for en vellykka time. :trene: 

image.png.2ba9498f163a61fc295c118761a44b44.png

I går var jeg på dobbeltime. :nigo: Først på en danseinspirert kondistime, så step/styrke. Jeg var godsliten til langt inntil beinmargen etterpå - det gjorde veldig godt! Mannen reiste på jobb i dag, så nå blir det ingen trening før på lørdag. Da er det godt å kjenne på følelsen av at ting går bra i matveien for tiden. :jepp: Kroppen føles bra, og jeg klarer å holde meg til ''bare litt'', noe som er superdeilig. :hjerte: Nå kan jeg glede meg til den lille skålen med ostepop, eller de 5 bitene med sjokolade, uten at det trenger å bli noe mer tankevirksomhet rundt det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

Hei, du forsømte dagbok! Er det 1 hel måned siden sist altså? :overrasket: 

Treningen her har gått jevnt og trutt egentlig. Føler ikke jeg har så veldig mye nytt å komme med. Jeg øver meg fremdeles på ''bare litt'', og som oftest går det greit, selv om jeg glipper innimellom. Jeg tror nok jeg spiser noe mer på det jevne enn tidligere, men det er bare med på å hjelpe muskeldefinisjonen tror jeg. Sidemagemusklene begynner å komme til syne, sammen med two-packen jeg har hatt en stund. :fnise: 

Men ja. Trening. Siden sist har det vært kampsporttrening to ganger i uka. Vi hadde siste trening for denne gang i forrige uke, og jeg er nå hellig overbevist om at jeg må begynne på noe fast. Dette opplegget har jo kun vært type kursbasert, over et par måneder, men jeg trenger kampsport i mitt liv. Dvs, kickboxing, boksing eller thaiboksing. MMA, BJJ og bryting kan de ha for seg selv. :ler: Så jeg kommer nok til å begynne på et kampsportsenter etter sommeren som har det jeg er på utkikk etter. 

Kroppen har taklet kampsporten bedre denne gang enn forrige gang. Bekkenet er bra, beinhinnebetennelsen er bra, og plantar fascitten har vært overkommelig. Den har dog blusset opp igjen litt i det siste, men det er på grunn av andre ting enn trening. Men altså...blarg. Jeg føler meg som en 60-åring av og til altså. Har jeg ikke vondt der, så har jeg vondt et annet sted. :roll: Det siste nye nå, er at fingeren min, som jeg forstuet på kampsporttrening i starten på mai, ikke er blitt bedre. Heller verre. Så den er hoven og vond, men ikke brukket (tok røntgen denne uka). Så da er det bare å smøre seg med tålmodighet i et par måneder til, før vi ser hva som kan gjøres.

Denne uka blir det lite trening tror jeg. Jeg har fokusert på vennetid og familietid. Mulig jeg tar meg en runde på stuegolvet i kveld, og så blir det nok lørdagstrening som vanlig. :nigo: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du two-pack😍😄

Så gøy at du driver med kampsport! Det er jo supergod trening! Og veldig gøy! God bedring til finger og ben! Sprøtt at bena våre er like lite samarbeidsvillige😂 Hva slags trening gjør du på stuegulvet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Neveronfire skrev:

Har du two-pack😍😄

Så gøy at du driver med kampsport! Det er jo supergod trening! Og veldig gøy! God bedring til finger og ben! Sprøtt at bena våre er like lite samarbeidsvillige😂 Hva slags trening gjør du på stuegulvet?

:sjenert: Ja. Når jeg ikke har matbaby i magen, så. :fnise: Er typisk pære, og har veldig lite fett på overkroppen. Da kommer two-packen lett til syne.

Kampsport er så gøy! Og ja, man trener kroppen så bra, men merker det ikke helt på samme måte som annen trening mens man holder på. Jeg hadde gått på kampsport i 3 måneder før jeg fant ut hvorfor jeg plutselig var blitt så mye sterkere i armene. :hoho: 

På stuegulvet er det enten pilates eller hiit det går i. Bruker youtube-videoer for det det er verdt. :hjerte: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 7/1/2019 at 9:50 AM, ^^Belle^^ said:

:sjenert: Ja. Når jeg ikke har matbaby i magen, så. :fnise: Er typisk pære, og har veldig lite fett på overkroppen. Da kommer two-packen lett til syne.

Kampsport er så gøy! Og ja, man trener kroppen så bra, men merker det ikke helt på samme måte som annen trening mens man holder på. Jeg hadde gått på kampsport i 3 måneder før jeg fant ut hvorfor jeg plutselig var blitt så mye sterkere i armene. :hoho: 

På stuegulvet er det enten pilates eller hiit det går i. Bruker youtube-videoer for det det er verdt. :hjerte: 

Haha, the struggle is real! Tidvis food baby her óg😂

Så gøy! Det finnes jo ikke noe bedre enn trening som ikke føles som trening (selv om det sikkert er mer enn hardt nok😅

Youtube gir definitivt mange treningsmuligheter😍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 timer siden, Neveronfire skrev:

Haha, the struggle is real! Tidvis food baby her óg😂

Så gøy! Det finnes jo ikke noe bedre enn trening som ikke føles som trening (selv om det sikkert er mer enn hardt nok😅

Youtube gir definitivt mange treningsmuligheter😍

Matbaby, mensenbaby, eggløsningsbaby, you name it. :hoho: 

Det er kjempe, kjempe, kjempegøy! :bolledeig: 

Jeg gjorde denne videoen i går, og selv om jeg ikke syntes den var veldig hard fysisk sett mens jeg holdt på, svetta jeg som en gris, så LITT trening må jeg ha fått. :trene: 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 hours ago, ^^Belle^^ said:

Matbaby, mensenbaby, eggløsningsbaby, you name it. :hoho: 

Det er kjempe, kjempe, kjempegøy! :bolledeig: 

Jeg gjorde denne videoen i går, og selv om jeg ikke syntes den var veldig hard fysisk sett mens jeg holdt på, svetta jeg som en gris, så LITT trening må jeg ha fått. :trene: 

 

 

... og nå innser jeg hvor heldige menn er😄

Den ser SÅ artig ut! Jeg skulle prøvd den selv, om det ikke var for naboene under:hoppendeglad:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

To nye videoer prøvd denne uka :trene: :

 

 

 

Jeg har også begynt å rulle. Joa, velkommen etter, liksom. :fnise: Rullet skinnleggene mine i går, og det var så vondt at jeg ikke klarte det. :hoho: Har en sånn taggete, hard rulle da, så til det formålet må jeg nok bare gå til innkjøp av en mykere skumrulle. :daane: 

Endret av ^^Belle^^
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh, fy! Det kan være vondt, ja!😂 Krysser fingrene for at det har effekt! Jeg må bli flinkere til å gjøre det, også når jeg ikke jogger. Digger videoene du trener! Tenk så heldige vi har som har et hav av treningsmuligheter på YT😍 Selv fant jeg ut at jeg skulle bli bedre på dans, så etter å ha gjort Zumba på senteret fortsatte jeg med YT her hjemme, men det ble visst litt for meget for beina😝 

Håper du får en super helg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 20.7.2019 den 8.20, Neveronfire skrev:

Åh, fy! Det kan være vondt, ja!😂 Krysser fingrene for at det har effekt! Jeg må bli flinkere til å gjøre det, også når jeg ikke jogger. Digger videoene du trener! Tenk så heldige vi har som har et hav av treningsmuligheter på YT😍 Selv fant jeg ut at jeg skulle bli bedre på dans, så etter å ha gjort Zumba på senteret fortsatte jeg med YT her hjemme, men det ble visst litt for meget for beina😝 

Håper du får en super helg!

Ja, vi er veldig heldige! 🤩 Elsker å lete etter gøye videoer der, får skikkelig treningslyst! 

Zumba, ja. Det har jeg prøvd én gang, men siden jeg ikke eier et eneste dansebein i kroppen ble det med den ene gangen. 😂 Liker danseinspirert aerobic da, så jeg er blitt litt flinkere ihvertfall. 

Helgen blir brukt til å reise til Spania. Adios Norge, hola Spania i 3 (tre!) hele uker! 😎 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 7/21/2019 at 8:37 AM, ^^Belle^^ said:

Ja, vi er veldig heldige! 🤩 Elsker å lete etter gøye videoer der, får skikkelig treningslyst! 

Zumba, ja. Det har jeg prøvd én gang, men siden jeg ikke eier et eneste dansebein i kroppen ble det med den ene gangen. 😂 Liker danseinspirert aerobic da, så jeg er blitt litt flinkere ihvertfall. 

Helgen blir brukt til å reise til Spania. Adios Norge, hola Spania i 3 (tre!) hele uker! 😎 

Haha😁 Danseinspirert aerobic høres også kjempegøy ut, da🤩

OMG noe så digg!! Kos deg masse, og lykke til med jogging om du prøver!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

Hei dagbok! :vinke: 

Da er maratonferien min over (dvs, 3 uker ferie var ALTFOR kort, men 3 hele uker i Spania var magisk :hjerte: ). Jeg har klart å skru av jobbhjernen min helt, for første gang på over et år, og det var intet mindre enn fantastisk. En følge av det, var at jeg ikke følte det store behovet for å trene, for i hverdagen er jobbhjerne = trening for å koble ut. Så det ble to små økter på stuegulvet, noen bittesmå økter i bassenget, men en generelt høyere hverdagsaktivitet enn det jeg pleier å ha. Så alt i alt ble det ikke så ille allikevel.

Første økt etter ferien var i går, og det gjorde godtvondt. Var på saltime, styrke m/stang, noe jeg kjenner ultragodt i dag for å si det sånn. :lol: Markløft, ass. Det gjør beina mine til kokt spaghetti. :trene: 

Sånn ellers så tror jeg ikke denne uka blir noe å skryte av treningsmessig, fordi det er så mye som skjer ellers. Muligens jeg får til en økt på lørdag, om kroppen spiller på lag. Skal ta meg noen glass :vin: i godt lag på fredag, og da vet man aldri. :hoho: 

Endret av ^^Belle^^
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, Fnugg skrev:

Åh! Legg gjerne ut masse videoer :nigo:

Skal bli! :nigo: 

Oppvarmingsfavoritten:

 

Rumpe- og lårfavoritten:

 

Kjernefavoritten (avslutter rundt 40 minutter, da er det armer, som jeg ikke får noe ut av):

 

Rumpehelvete:

 

Utstrekkingsfavoritten:

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

På 14.8.2019 den 14.30, Fnugg skrev:

Hohoooooo, nå er det no mercy her. Jeg leste først boobs and weave :ler: 

:hoho: 

..............

Jeg har ikke trent siden forrige gang, altså tirsdag i forrige uke. Og jeg er fremdeles gangsperr! :hakeslepp: Hva SKJER med det der? Jeg har aldri vært gangsperr så lenge før, og begynte i et sekund og to å lure på om musklene mine er blitt permanent ødelagt av gangsperr. :fnise: Men altså, jeg er relativt myk, og knyter skoene med strake bein, liksom. Men det går ikke nå lenger, nei. Så i dag, etter trening (step/styrke), skal jeg ta meg en ekstra økt med uttøying over alt. Dette går bare ikke an. :riste: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg overlevde treningen i går. :5: Var altså på step/styrke, som er den timen som gjør meg mest utslitt av alle timer jeg går på. Helt fantastisk kombinasjon av kondis og styrke med stang. :hjerte: Uansett, jeg vurderte å la være å bygge opp step'en slik jeg alltid pleier å gjøre (fordi ferie = røyk = ikke noe sjakktrekk for kondisen), men skal man være sta, så skal man være sta. Jeg bygget den opp slik jeg pleide, kom opp på 92% av maxpuls og var i treningsrus etterpå. :hjerter: 

Er fremdeles noe støl på bakside lår, men det går bedre for hver dag som går, så da er jeg fornøyd. :nigo: 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et par økter siden sist oppdatering. :nigo: Hadde en økt på treningssenteret (hopp og sprett-trening), og en hjemmetrening. Hadde ikke tid til mer enn en halvtime, men oppdaget en mulig ny favoritt, nemlig denne videoen. Au, den var brutal.

 

 

Sånn ellers så har jeg endelig gått til innkjøp av en fancy baderomsvekt. Har alltid hatt et elsk/hat-forhold til den vekta, men har nå bestemt meg for å elske den. Og den er skikkelig snedig altså! Måler fettprosent, muskelmasse og beinmasse. For meg som liker tall og statistikker blir dette en veldig fin måte å holde orden på vekten på.

Hadde jo ikke peiling på hva mine mål var, men jeg er altså helt normal innenfor det meste. Litt mindre kroppsfett enn normalt, og litt mer muskler enn normalt. :tommelsmil: Digger også at den automatisk legger inn tallene i app'en som hører til. Da er det ihvertfall enkelt å holde orden i sysakene. :nigo: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spontantrening i går! :trene: Begge ungene var plutselig tatt hånd om, så da dreit jeg i finværet og dro heller på trening. :fnise: Det ble styrke med stang, som egentlig er som en vanlig styrkeøkt, bare at man har noen som pisker seg hele veien. :pisk: Jeg økte litt på bryst, men tok det ellers forsiktig på knebøy og markløft. Var fra denne timen for to uker siden jeg ble så inni hampen stiv, og siden det nettopp (!) hadde gitt slipp, måtte jeg prøve å være litt vettug ihvertfall. :fnise: 

Dag 3 på den nye vekten, og det er så gøy! Det gir meg en ekstra motivasjon på kvelden, faktisk, å vite at jeg skal veie meg neste dag. :5: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...