Gå til innhold

Belle trener


^^Belle^^

Anbefalte innlegg

Hei bloggen!

Jeg har en gammel og forsømt treningsdagbok her inne, men jeg hadde lyst til å lage en ny. Så da ble det sånn.

Litt om meg:

Bikker 35 år i år, men er i mitt livs beste form. Har ikke vært så trent siden jeg var 18 og drev med fjorten forskjellige sportslige ting. Jeg har to barn, og det er vel egentlig takket være dem at jeg fant treningsgleden igjen. Vi var gjennom en laaang prøveperiode (= mye trøstespising og hormoner i omløp), og da jeg endelig ble gravid med eldste følte jeg for å belønne meg selv. Mye. Typ spiser for to var mitt motto. Jeg hadde allerede bevegd meg et stykke opp over 70 på vekten innen jeg ble gravid, og på grunn av vann i kroppen pluss all denne ekstra maten rundet jeg nesten 100 før hun ble født. Helt sykt, og jeg ligna på mitt mannlige, overvektige søskenbarn. La oss bare si at alle bilder fra den tiden er godt arkivert. Jeg fikk ikke tid til å gjøre noe med dette mellom ungene, siden jeg ble gravid da eldste var 9 måneder. Summa summarium var altså startvekten min på selve vektnedgangen rundt 75 kg. Dette var da minsten ble født i 2013. Det tok meg to år å komme ned på trivselsvekt som er 62 kg, og der ligger jeg den dag i dag. Jeg er ikke hysterisk når det kommer til vekt, men jeg synes allikevel det er en god pekepinn på hvordan ståa er. Vedlikehold er så forbaska mye vanskeligere enn å aktivt gå ned! :bond: 

Jeg klarte altså å endelig bli fornøyd med kroppen min. Å ikke grue seg til sommeren og bikinitid. Å ikke føle på selvforskyldt skam. Å ikke føle seg som en grå og usynlig mus blant alle sylfidene som finnes der ute. Det har nok også en stor sammenheng med at jeg sikkert har blitt litt modnere med årene lizzm. 

Jeg fant også treningsgleden. Med stor T. Jeg trener hovedsakelig fordi jeg synes det er gøy og fordi jeg har lyst. Jeg får i tillegg mer energi, får en sterkere kropp som takler mer, og jeg kan spise mer mat. :nigo: 

Jeg er megastolt over det jeg har fått til. Jeg eier ikke viljestyrke, og ordene ''bare litt'' finnes ikke i mitt vokabular. Det er enten alt eller ingenting, så jeg har måttet nekte meg selv relativt mye gøy. Chips er min kryptonitt, og jeg har ikke spist det på mange, mange år. Dvs, frem til nå. Driver og øver meg på ''bare litt'', så får vi se hvordan det går. Det er derfor jeg tenkte jeg ville logge både trening og mat her inne. :trene:

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

13 minutter siden, Purt Gull skrev:

Så gøy da :) Hva slags trening bedriver du?

Oi, glemte jeg å skrive det? :hoho: 

Jeg trener på treningsstudio, hovedsakelig spinning eller hopp-og-sprett. Er kondistrening som er min ting. Og pilates når jeg må trene hjemme. Har fått skikkelig gang på kjernemuskulaturen på grunn av det. Kjernen er liksom det første som forsvinner og det siste som kommer på plass etter at man har vært gravid. :jepp: 

I januar meldte jeg meg på et kampsportkurs som har siste uke denne uken, og det er så gøy! Jeg har gått på karate før, og hadde helt glemt ut hvor gøy jeg synes det er. Vi har vært innom bryting, MMA, boksing og thaiboksing. :nigo: Det har dog vært litt stress mtp logistikk i hverdagen, i tillegg til at jeg gleder meg til å komme tilbake for fullt på treningssenteret igjen. Har bare trent en gang i uken der i år, på grunn av kampsporten. Så ja, jeg savner senteret og gleder meg til å komme tilbake, men jeg kommer definitivt til å melde meg på dette kurset igjen om det skulle starte opp etter sommeren. :hjerte:  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gårsdagens trening :trene: Tvang meg avgårde selv om jeg aller helst ville krølle meg sammen i fosterstilling på sofaen. :veslejenta:  På planen stod quick spin + core. Det er to modultimer, hvor man først har 35 minutter med spinning, etterfulgt av 30 minutter med core-trening. Spinning og kjernemuskulaturtrening er sånn ca mine to favoritting i hele verden, så jeg er alltid endorfinhøy etter dette. :ler: Jeg hadde dessverre ikke dagen på spinningen, og kom ikke opp dit jeg skulle, i tillegg til at watt'en var megalav, men svetten spruta, så jeg legger det i lomma som en vellykka trening allikevel.

Maxpuls: 87% :dry: 

Gjennomsnitt: 77%

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I går stod kampsport på tapetet. 👊 Vi hadde en god økt med boksehansker, før vi avsluttet med noe som kunne minne om helvete selv. Neida, i går gikk det greit, fordi vi bare gjorde ett sett med 30 sekunders intervaller, fordi vi ikke hadde mer tid igjen. Men tungt var det!

1. Bunny hop burpees

2. Abs spring ups

3. Low explosive lunges

4. Explosive MMA push ups

5. Stationary sprints

6. Kick outs

7. Kick ups

8. Jump squats

9. Plank around the world

10. Combo sprawls

Blir helt svett av å lese dette. :fnise: Fant faktisk video på youtube av akkurat dette settet. You're welcome. :hoho: 

Matmessig var dagen litt bais. Jeg sliter med å holde meg til rutinene (som er ekstremt viktig for meg - ellers går det ad undas med én gang) når jeg ikke er på jobb, og i går var jeg altså hjemme med en frisk syk unge.

Frokost: halv boks CC, banan, cappuccino

Pre-lunsj: to kanelboller, fordi hjemmebakst alltid må kvalitetssikres :ler: 

Lunsj: en halv doughnut (fordi vi var på kafé - som sagt, frisk syk unge :lol: )

Middag: chili sin carne med gresskar - seriøst verdens beste chili. Med altfor mye maisbrød og tortillachips til.

Kvelds: pære, eple og to kanelboller.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, ^^Belle^^ skrev:

I går stod kampsport på tapetet. 👊 Vi hadde en god økt med boksehansker, før vi avsluttet med noe som kunne minne om helvete selv. Neida, i går gikk det greit, fordi vi bare gjorde ett sett med 30 sekunders intervaller, fordi vi ikke hadde mer tid igjen. Men tungt var det!

1. Bunny hop burpees

2. Abs spring ups

3. Low explosive lunges

4. Explosive MMA push ups

5. Stationary sprints

6. Kick outs

7. Kick ups

8. Jump squats

9. Plank around the world

10. Combo sprawls

Blir helt svett av å lese dette. :fnise: Fant faktisk video på youtube av akkurat dette settet. You're welcome. :hoho: 

Matmessig var dagen litt bais. Jeg sliter med å holde meg til rutinene (som er ekstremt viktig for meg - ellers går det ad undas med én gang) når jeg ikke er på jobb, og i går var jeg altså hjemme med en frisk syk unge.

Frokost: halv boks CC, banan, cappuccino

Pre-lunsj: to kanelboller, fordi hjemmebakst alltid må kvalitetssikres :ler: 

Lunsj: en halv doughnut (fordi vi var på kafé - som sagt, frisk syk unge :lol: )

Middag: chili sin carne med gresskar - seriøst verdens beste chili. Med altfor mye maisbrød og tortillachips til.

Kvelds: pære, eple og to kanelboller.

 

Tjo hei! Har var det mange nye og ukjente uttrykk :danse: må se video for å i det hele tatt ane hva du driver med.

Du har trent og det er bra! 

Jeg ignorerer totalt at du faktisk har nevnt kanelboller hele to ganger :fnise: I kveld skal jeg nemlig strikke og ikke spise fluffy, myke og gode boller 😎

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

15 timer siden, Raggy skrev:

Tjo hei! Har var det mange nye og ukjente uttrykk :danse: må se video for å i det hele tatt ane hva du driver med.

Du har trent og det er bra! 

Jeg ignorerer totalt at du faktisk har nevnt kanelboller hele to ganger :fnise: I kveld skal jeg nemlig strikke og ikke spise fluffy, myke og gode boller 😎

Haha, det var ukjent for meg også skal jeg si deg!

Jeg baker sjelden gjærbakst. Fordi jeg ikke klarer å holde meg unna. :hoho: Og så spiser jeg så ikke brød og sånt ellers, så magen min liker det ikke så godt. Men munnen min liker det altfor godt! :hjerter: 

--------

I dag er det aller siste kampsporttrening for nå. Litt trist, men samtidig gleder jeg meg til å komme tilbake for fullt på treningssenteret igjen. 

Kostholdet i går var tålig bra:

Frokost: kaffe, litt tørket mango (spiser veldig sjelden frokost)

Lunsj: cottage cheese, banan, mandler

Middag: vegetarburger og pommes frites

Kvelds: kanelbolle :fnise: 

Snacks gjennom dagen: tørket mango og mandler

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kampsport i går. :trene: Det er rart det der, altså, hvor man bruker muskler man ellers ikke bruker så mye. Jeg ser på meg selv som over gjennomsnittet trent, men jeg klarer altså å være SÅ EKSTREEEMT mørbanka etter disse øktene. Litt godt også, å kjenne at kroppen har fått kjørt seg. :fnise: 

I går hadde vi helvetesrunden som oppvarming, etter den vanlige oppvarmingen. :daane: Så ble det litt boksing (fikk meg en på trynet, men heldigvis ikke noen blåveis :lol: ), grappling og bryting. Det der brytegreiene, ass. Jeg er relativt lita, og selv om jeg er sterk i forhold til min størrelse, så er det liksom ikke så mye jeg føler jeg får til mot en som er 20 kg tyngre enn meg. Jeje, god trening er det ihvertfall! :nigo:

Kostholdet var ok, men det ble for lite mat:

Frokost: eple, kaffe

Lunsj: cottage cheese, banan og mandler

Middag: laks, potet og rømme. Hadde bokstavelig talt 5 minutter på å spise, så det ble ikke en eneste grønnsak. :overrasket: Jeg er jo pescetarianer, men spiser bare fisk en sjelden gang, så snikkaller meg for veggis, så grønnsaker er my jam liksom. Vel, vel.

Kvelds: en neve nøtteblanding

Snacks gjennom dagen: tørket mango, mandler, kaffe

 

Endret av ^^Belle^^
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Raggy
På 28.2.2019 den 7.19, ^^Belle^^ skrev:

Haha, det var ukjent for meg også skal jeg si deg!

Jeg baker sjelden gjærbakst. Fordi jeg ikke klarer å holde meg unna. :hoho: Og så spiser jeg så ikke brød og sånt ellers, så magen min liker det ikke så godt. Men munnen min liker det altfor godt! :hjerter: 

--------

I dag er det aller siste kampsporttrening for nå. Litt trist, men samtidig gleder jeg meg til å komme tilbake for fullt på treningssenteret igjen. 

Kostholdet i går var tålig bra:

Frokost: kaffe, litt tørket mango (spiser veldig sjelden frokost)

Lunsj: cottage cheese, banan, mandler

Middag: vegetarburger og pommes frites

Kvelds: kanelbolle :fnise: 

Snacks gjennom dagen: tørket mango og mandler

Mmmmmm bolle 😍 jeg elsker det selv også. Går en stor runde utenom bollene på butikken. Spiser jo boller men forsøker å spare meg til jeg får de herlige hjemmebakte.

  Du er litt av en spreking du tror jeg. Så tøft med denne typen trening 👍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Raggy skrev:

Mmmmmm bolle 😍 jeg elsker det selv også. Går en stor runde utenom bollene på butikken. Spiser jo boller men forsøker å spare meg til jeg får de herlige hjemmebakte.

  Du er litt av en spreking du tror jeg. Så tøft med denne typen trening 👍

Jeg liker heldigvis ikke butikkboller. De bruker...KARDEMOMME i dem! :overrasket:  Hvem var det som kom på den idéen at kardemomme i boller og annen bakst var lurt? Galskap. :riste: 

:fnise:

Jeg prøver å være sprek ihvertfall. Haha. Liker å holde meg aktiv, og blir stressa om det går en hel uke mellom treninger. Det er fint å være der nå, at rutinen er så innarbeida. :hjerte: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk inn en økt på lørdag også :trene: Elsker å trene på lørdags formiddag. Eller, formiddager generelt. Noe av det beste med permisjonstiden var å kunne trene formiddager. :hjerte: 

På lørdag var det Body Art som stod for tur. En kombinasjon av yoga og ? Det er visst noe som er veldig populært i USA for tiden. Jeg liker det hakket bedre enn yoga, men hakket mindre enn pilates. Kjente det ihvertfall i kroppen etterpå, så kroppen har definitivt godt av det! :tommelsmil: 

Sånn ellers så var kostholdet ok- på lørdag og langt fra ok i går:

Lørdag: cottage cheese, banan og mandler til frokost, wienerpecan til lunsj, spaghetti bolognese til middag, vårrull + churros på streetfood-opplegg på kvelden, alkohol. En del. :skaal: 

Søndag: cottage cheese, banan og mandler til frokost, skittles til lunsj, komle til middag (jeg spiser meg alltid helt utfor når det er komle til middag - seriøst det aller beste jeg vet i hele verden. Kun komle, smør og ketchup. Gi meg 100! :sikle: ), muffins og kaker i bursdagsfeiring. Litt mer skittles.

-------

I dag reiser mannen offshore = jeg er alene med ungene i to uker. Da blir det lite trening annet enn hjemmetrening. Erfaringsmessig blir det ikke så mye som 3 økter i uken, men jeg skal ihvertfall få oppdatert her når jeg gjør det. :jepp: 

Endret av ^^Belle^^
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ER så trøtt. :daane: Så det har ikke blitt noen trening på meg, og jeg tror heller ikke jeg kan prioritere det før jeg reiser til London på lørdag. Vi får se, men det er sånn ca en million ting å gjøre før jeg reiser, og får jeg et ledig sekund vil jeg heller legge meg enn å trene. :fnise: 

Kostholdet de siste dagene har vært ok, men langt fra optimalt. Jeg er oppblåst og venter med å veie meg til den perioden er over for denne måneden. :lol: Av usunne ting har jeg prøvd meg på ''bare litt''. På mandag spiste jeg litt saltstenger, og i går spiste jeg en stripe marsipan med sjokolade og et par Digestive-kjeks. Så får vi se, da, hvordan det står til med vekta, om dette er noe jeg kan unne meg. Selvsagt ikke hver dag, da går det ad undas igjen, men innimellom hadde vært bra. :tommelsmil: 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg klarte ikke å motstå fristelsen, og veide meg i dag morges. Det skulle jeg IKKE ha gjort. Helle pelle, det satte en downer på dagen, gitt. :filer: Jeg VET jo at jeg blir himla oppblåst en viss tid hver måned, men agg. +3 kg liksom. :grine: 

Fikk svist inn en kortkort økt på stuegulvet før jeg kollapset for kvelden:

Oppvarming

 

Denne merker jeg godt jeg har blitt sterkere på siden sist. :hoppe: Det var ikke så tungt som det en gang var.

 

:trene: 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Raggy

Den vekten kan jo variere veldig fra dag til dag synes jeg... Jeg har ny taktikk nå, veier meg hver dag å noterer tallet uten å tenke videre over det. Det kjennes bedre ut enn å gå å lure på hva vekten viser om en uke, de gangene jeg har bestemt meg for å unngå vekten så ofte. 3 til 4 kilo vannvekt er ikke uvanlig for min del... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

43 minutter siden, Raggy skrev:

Den vekten kan jo variere veldig fra dag til dag synes jeg... Jeg har ny taktikk nå, veier meg hver dag å noterer tallet uten å tenke videre over det. Det kjennes bedre ut enn å gå å lure på hva vekten viser om en uke, de gangene jeg har bestemt meg for å unngå vekten så ofte. 3 til 4 kilo vannvekt er ikke uvanlig for min del... 

Jeg bruker også denne metoden. Har gjort det i over et halvt år, med bare noen få unntak der jeg ikke hadde muligheten. Det er litt gøy å se på.

Men jeg forstår også at andre har et mer anstrengt forhold til veing. Må innrømme jeg ikke helt forstår på hvilken måte det hjelper å "bygge opp" spenninga fram til én veiedag, som attpåtil kan gi et feilaktig bilde av vekta pga diverse faktorer, men ja...vi er alle forskjellige :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Raggy
1 time siden, Purt Gull skrev:

Jeg bruker også denne metoden. Har gjort det i over et halvt år, med bare noen få unntak der jeg ikke hadde muligheten. Det er litt gøy å se på.

Men jeg forstår også at andre har et mer anstrengt forhold til veing. Må innrømme jeg ikke helt forstår på hvilken måte det hjelper å "bygge opp" spenninga fram til én veiedag, som attpåtil kan gi et feilaktig bilde av vekta pga diverse faktorer, men ja...vi er alle forskjellige :P

Det å veie seg hver dag gir vel for mye fokus på vekt for de fleste.... Det snakkes jo så mye om å ha et avslappet og naturlig forhold til mat og vekt. Har jeg det blir jeg feit så det fungerer ikke for alle. Derfor kjører jeg nerde stil med mye fokus på mat, vekt og trening :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

21 timer siden, Raggy skrev:

Den vekten kan jo variere veldig fra dag til dag synes jeg... Jeg har ny taktikk nå, veier meg hver dag å noterer tallet uten å tenke videre over det. Det kjennes bedre ut enn å gå å lure på hva vekten viser om en uke, de gangene jeg har bestemt meg for å unngå vekten så ofte. 3 til 4 kilo vannvekt er ikke uvanlig for min del... 

 

20 timer siden, Purt Gull skrev:

Jeg bruker også denne metoden. Har gjort det i over et halvt år, med bare noen få unntak der jeg ikke hadde muligheten. Det er litt gøy å se på.

Men jeg forstår også at andre har et mer anstrengt forhold til veing. Må innrømme jeg ikke helt forstår på hvilken måte det hjelper å "bygge opp" spenninga fram til én veiedag, som attpåtil kan gi et feilaktig bilde av vekta pga diverse faktorer, men ja...vi er alle forskjellige :P

 

19 timer siden, Raggy skrev:

Det å veie seg hver dag gir vel for mye fokus på vekt for de fleste.... Det snakkes jo så mye om å ha et avslappet og naturlig forhold til mat og vekt. Har jeg det blir jeg feit så det fungerer ikke for alle. Derfor kjører jeg nerde stil med mye fokus på mat, vekt og trening :) 

 

 

Dere har jo selvsagt rett begge to. Det har noe med at det å veie seg hver dag blir litt for uheldig for meg. Men jeg ser at det trengs, for i dag viste vekta ned 2 av de 3 kg fra i går. Selv om jeg hadde den verste matdagen i historien.:hoho: Så ny taktikk får vel bli å veie seg hver dag. Etter helgen, for i morgen reiser jeg til London. :strix: 

Har dere lyst til å høre om Tidenes Verste Matdag? 

Frokost: eple, kaffe, en pepperkake med sjokolade 

Lunsj: et halvt rundstykke med reker

Mellom: druer, salt kjeks, noen kanelgifler, en byggrynslunsj

''Middag'': gullfisk, to Kick-lakriser, baconchips, popcorn (kino)

...og det var det. :ler: Det verste var at jeg gikk rundt og følte meg uvel og stappmett hele dagen, selv om jeg ikke spiste noe som helst (nesten) med noe som kan ligne på vettug næring. Ikke bra, ikke bra. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Raggy

Vi har nok alle våre "synder" og sider som vi ikke er like stolt av. Greit da at vi er tre om å faktisk innrømme det her inne så kan vi hjelpe hverandre videre :) Jeg var veldig glad i å drikke i helgene(de barne-frie så klart), den lysten har nå gått over så tenk på helsegevinsten! En fest i ny og ne blir det så klart, men betraktelig mindre enn før. 

God tur og god helg :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Raggy skrev:

Vi har nok alle våre "synder" og sider som vi ikke er like stolt av. Greit da at vi er tre om å faktisk innrømme det her inne så kan vi hjelpe hverandre videre :) Jeg var veldig glad i å drikke i helgene(de barne-frie så klart), den lysten har nå gått over så tenk på helsegevinsten! En fest i ny og ne blir det så klart, men betraktelig mindre enn før. 

God tur og god helg :) 

Jeg synes det er veldig fint å ha noen andre som skjønner litt hva som foregår oppi hodet. :jepp: 

Jeg drikker sjelden, men røyker innimellom. DET er min verste synd. Hater meg selv litt hver gang jeg gjør det, men jeg er et svakt menneske. :fnise: 

Takk for det! God helg til deg også!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fnugg

Her må jeg følge med 🤩

Kjenner meg igjen på den trøstespisegreia under IVF altså. Ikke at jeg har trøstespist mat generelt, men jeg har dypdykka LITTEGRANNE i Oatly havreiskrem i helgene. Jeg er ikke sånn som spiser mye av ganga, jeg er bare veldig flink til å spise bittelitt hele tiden :P 

Anywho: så GØY med kampsport! Jeg har en indre drøm om å drive med thaiboksing, men jeg har alt for svak nakke/skulderparti. Eller; akkurat nå har jeg alt for svakt alt, men selv når jeg er godt trent så holder det ikke mål for å komme forbi nybegynnerstadiet. 

Mannen min har trent masse grappling (sånn vært ganske god og trent en hel sinnsyk haug - men 12timer trening i uka går ikke etter vi fikk barn liksom) - og jeg ser jo hvor skambanka han kom hjem. Og jeg konkluderer med at jeg ikke har den psykiske eller fysiske styrken ass. 

Jeg sverger til styrke som alltid, jeg. Men legg gjerne ut flere av videoene du bruker - jeg trenger litt hjemmetreningsinspo! Har slutta med spinning helt dessverre, kun fordi de har så kjip musikk :raven:

Jeg er ganske enkel av meg altså, jeg liker liksom best baseøvelser som markløft og knebøy med stang. Og så har jeg litt dilla på å legge til rumpestrikk på alt jeg gjør. 

Kan ikke skryte av kjernen enda, men rumpa begynner faktisk å komme seg - bare 5 år etter fødsel :ler: Det er virkelig forskjell på tiden man prioriterte før/etter barn, det er liksom ikke aktuelt for meg å trene like mye som før. jeg er litt sånn som gjerne bruker 2 timer på oppvarming/styrkeøkta/uttøying - og så er det turen frem og tilbake. Så det blir mer sånn 2-3 ganger i uka mer enn de gamle 4-5 liksom.  Men jeg trener mest for hodets skyld, det er den eneste motivasjonen som funker på meg.

Liker Skittlesdagen din :legrine:(kaffe, skittles og litt mer skittles)

Endret av Fnugg
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...