FotbaIlflua Skrevet 8. mai 2020 #8161 Skrevet 8. mai 2020 Akkurat nå, Voyager skrev: Slik jeg forstår det ville du ha nektet din datter å bo hjemme en stund for p spare penger? Deg om det, men sykt egoistisk og selvsentrert, de fleste mødre tilrettelegger for det beste for barna sine. Uansett alder. Å synes at det er feil sier ALT jeg trenger å vite om deg som mor (om du har barn eller har planer om å få det) Hæ? Jeg referer kun til hva Mette selv har kommunisert. Dette handler om henne, ikke om meg. Du vet ingenting om meg som mor eller hva jeg gjør for mine barn. 15
Voyager Skrevet 8. mai 2020 #8162 Skrevet 8. mai 2020 Akkurat nå, FotbaIlflua skrev: Hæ? Jeg referer kun til hva Mette selv har kommunisert. Dette handler om henne, ikke om meg. Du vet ingenting om meg som mor eller hva jeg gjør for mine barn. Jeg vet jo hva du mener om ting??? Det uttrykker du kraftig her, så det er jo liten tvil om. Om du lener disse tingene om MA må det jo bety at dette er ting du aldri ville foretatt deg i ditt liv??? 3
Gjest Kritt Skrevet 8. mai 2020 #8163 Skrevet 8. mai 2020 (endret) 4 minutter siden, Voyager skrev: Slik jeg forstår det ville du ha nektet din datter å bo hjemme en stund for p spare penger? Deg om det, men sykt egoistisk og selvsentrert, de fleste mødre tilrettelegger for det beste for barna sine. Uansett alder. Å synes at det er feil sier ALT jeg trenger å vite om deg som mor (om du har barn eller har planer om å få det) Tenker du ikke at det er greit at barn også lærer å bli selvstendige? Om de gjerne vil bo hos mor til de er 30 er helt ok og man skal ikke oppmuntre dem til å finne sin egen vei? Endret 8. mai 2020 av Kritt
Voyager Skrevet 8. mai 2020 #8164 Skrevet 8. mai 2020 Akkurat nå, Kritt skrev: Tenker du ikke at det er greit at barn også lærer å bli selvstendige? Om de gjerne vil bo hos mor til de er 30 er helt, ok og man skal ikke oppmuntre dem til å finne sin egen vei? Om det passer i deres liv, ja. Min søster og mann/barn bodde hos min mor i 6 mnd mens de bygde hus, og ingen rundt reagerte på det. Da var de t.o.m. I 30-årene, og hadde bodd mange år i eget hus. Man kan fint være selvstendig men finne gode økonomiske løsninger. Man gir ikke faen i barna når de blir myndige. Man kaster ikke ut barna når de fyller 18. Man samarbeider for å skaffe beste utgangspunkt. Som mor ville jeg også gjort alt for å skaffe barna økonomiske fordeler i livet. Ser virkelig ikke at det er galt. Jeg ville synes det var helt galt andre veien: å ikke hjelpe, sende barna ut på dypt vann etc. Det er jo helt feil. DET hadde jeg kunnet kritisert, ikke andre vei. Ja, mange barn får ikke hjelp og må klare seg selv fra 18 år, men det er vel ikke de som skikker seg best som regel? 7
Pollen Skrevet 8. mai 2020 #8165 Skrevet 8. mai 2020 4 minutter siden, Voyager skrev: Om det passer i deres liv, ja. Min søster og mann/barn bodde hos min mor i 6 mnd mens de bygde hus, og ingen rundt reagerte på det. Da var de t.o.m. I 30-årene, og hadde bodd mange år i eget hus. Man kan fint være selvstendig men finne gode økonomiske løsninger. Man gir ikke faen i barna når de blir myndige. Man kaster ikke ut barna når de fyller 18. Man samarbeider for å skaffe beste utgangspunkt. Som mor ville jeg også gjort alt for å skaffe barna økonomiske fordeler i livet. Ser virkelig ikke at det er galt. Jeg ville synes det var helt galt andre veien: å ikke hjelpe, sende barna ut på dypt vann etc. Det er jo helt feil. DET hadde jeg kunnet kritisert, ikke andre vei. Ja, mange barn får ikke hjelp og må klare seg selv fra 18 år, men det er vel ikke de som skikker seg best som regel? Det er forskjell på å hjelpe dem med husrom for en periode og la dem flytte inn og ta over huset da. 17
Voyager Skrevet 8. mai 2020 #8166 Skrevet 8. mai 2020 Akkurat nå, Pollen skrev: Det er forskjell på å hjelpe dem med husrom for en periode og la dem flytte inn og ta over huset da. For en periode også her. For meg er det rart med de som er uenig i hva hun har gjort for sin datter, da jeg er helt sikker på at min mor ville gjort det samme for meg om jeg var i en vanskelig økonomisk situasjon, uansett alder (og hennes datter er faktisk i starten av voksenlivet) de mødrene som ikke ville gjort dette ser jeg på som svært dårlige mødre. 3
Ellasnella Skrevet 8. mai 2020 #8167 Skrevet 8. mai 2020 1 minutt siden, Voyager skrev: For en periode også her. For meg er det rart med de som er uenig i hva hun har gjort for sin datter, da jeg er helt sikker på at min mor ville gjort det samme for meg om jeg var i en vanskelig økonomisk situasjon, uansett alder (og hennes datter er faktisk i starten av voksenlivet) de mødrene som ikke ville gjort dette ser jeg på som svært dårlige mødre. Ser du på de som ikke hadde latt voksne barn og dertil barnebarn overta hoveddelen av huset sitt som svært dårlige mødre? 12
Voyager Skrevet 8. mai 2020 #8168 Skrevet 8. mai 2020 1 minutt siden, Ellasnella skrev: Ser du på de som ikke hadde latt voksne barn og dertil barnebarn overta hoveddelen av huset sitt som svært dårlige mødre? Ja, jeg ser på de som vil kaste barn inn i en sjø når de fyller 18 er dårlige mødre. Hvordan detaljert de bor i et hus ser jeg ikke som problematisk når alle er enig. 5
Måne Rampelyset Skrevet 8. mai 2020 #8169 Skrevet 8. mai 2020 Tråden er ryddet for brukerdebatt. Måne, admin.
FotbaIlflua Skrevet 8. mai 2020 #8170 Skrevet 8. mai 2020 17 minutter siden, Voyager skrev: Ja, jeg ser på de som vil kaste barn inn i en sjø når de fyller 18 er dårlige mødre. Hvordan detaljert de bor i et hus ser jeg ikke som problematisk når alle er enig. Kaste barna inn i en sjø når de fyller 18 år? Hva mener du med det? 34 minutter siden, Voyager skrev: Om det passer i deres liv, ja. Min søster og mann/barn bodde hos min mor i 6 mnd mens de bygde hus, og ingen rundt reagerte på det. Da var de t.o.m. I 30-årene, og hadde bodd mange år i eget hus. Man kan fint være selvstendig men finne gode økonomiske løsninger. Man gir ikke faen i barna når de blir myndige. Man kaster ikke ut barna når de fyller 18. Man samarbeider for å skaffe beste utgangspunkt. Som mor ville jeg også gjort alt for å skaffe barna økonomiske fordeler i livet. Ser virkelig ikke at det er galt. Jeg ville synes det var helt galt andre veien: å ikke hjelpe, sende barna ut på dypt vann etc. Det er jo helt feil. DET hadde jeg kunnet kritisert, ikke andre vei. Ja, mange barn får ikke hjelp og må klare seg selv fra 18 år, men det er vel ikke de som skikker seg best som regel? Nei, det er ikke nødvendigvis de som bor hjemme lenge som skikker seg best. Man blir selvstendig av å ta ansvar for egen husholdning, uavhengig av alder. De som klarer seg selv fra ung alder blir ofte tidlig selvstendige. Det er ikke å sende barna ut på dypt vann ved å ikke la dem overta hovedetasjen i huset. Om datteren kvalifiserer til husbanklån er det økonomisk sett bedre for henne å få lån, kjøpe egen bolig og starte på nedbetaling istedenfor å spare i to år. Med en lærlinglønn/ingen inntekt i perioder er det uansett begrenset hva man kan spare opp, spesielt med to små barn man står økonomisk ansvarlig for. Boliger øker i pris, de 200k hun evt klarer å spare opp på 2 år kan være spist opp i et jafs av økning i boligpriser. (Da må vi se bort fra midlertidig prisfall grunnet corona.) 42 minutter siden, Voyager skrev: Jeg vet jo hva du mener om ting??? Det uttrykker du kraftig her, så det er jo liten tvil om. Om du lener disse tingene om MA må det jo bety at dette er ting du aldri ville foretatt deg i ditt liv??? Du vet ingenting om hva jeg mener om ting. Jeg har gjentatt det som Mette selv har informert om. Jeg har ikke snakket om meg selv i det hele tatt. Hvordan jeg er som mor for mine barn eller hva jeg evt hjelper dem med har du ikke noe som helst grunnlag til å uttale deg om. 20
Voyager Skrevet 8. mai 2020 #8171 Skrevet 8. mai 2020 1 minutt siden, FotbaIlflua skrev: Kaste barna inn i en sjø når de fyller 18 år? Hva mener du med det? Nei, det er ikke nødvendigvis de som bor hjemme lenge som skikker seg best. Man blir selvstendig av å ta ansvar for egen husholdning, uavhengig av alder. De som klarer seg selv fra ung alder blir ofte tidlig selvstendige. Det er ikke å sende barna ut på dypt vann ved å ikke la dem overta hovedetasjen i huset. Om datteren kvalifiserer til husbanklån er det økonomisk sett bedre for henne å få lån, kjøpe egen bolig og starte på nedbetaling istedenfor å spare i to år. Med en lærlinglønn/ingen inntekt i perioder er det uansett begrenset hva man kan spare opp, spesielt med to små barn man står økonomisk ansvarlig for. Boliger øker i pris, de 200k hun evt klarer å spare opp på 2 år kan være spist opp i et jafs av økning i boligpriser. (Da må vi se bort fra midlertidig prisfall grunnet corona.) Du vet ingenting om hva jeg mener om ting. Jeg har gjentatt det som Mette selv har informert om. Jeg har ikke snakket om meg selv i det hele tatt. Hvordan jeg er som mor for mine barn eller hva jeg evt hjelper dem med har du ikke noe som helst grunnlag til å uttale deg om. Jeg mener sterkt at det kun er positivt å gjøre økonomiske valg som gagner barna. Å la de synke eller svømme (som du lirte på hva jeg mente) mener jeg (og mange eksperter) er helt feil psykologisk. Å fortelle din unge datter som er blitt mor at hun må klare seg selv uten hjelp er for meg helt hinsides, og tyder på dårlige foreldre. jeg sier ikke at de som bor hjemme lenge skikker seg bedre. Jeg sier at de som blir bedt om å klare seg selv fra de er myndige, og de som tror foreldrerollen stopper der, er med på at barna ikke får den beste fremtiden. Igjen; mange undersøkelser støtter dette. Kastet ut av hjemmet som 16-åring? Tror du det er de som ender opp med best utdannelse og beste jobbene???? Fordi de ble selvstendige? Jeg fikk forskudd på arv av mine foreldre ved kjøp av leilighet. Jeg kunne klart det selv, men dette gjorde det mer økonomisk behagelig for meg. Det hadde vært veldig rart om mine foreldre hadde ruget på pengene uten å hjelpe meg å komme inn på eindomsmarkedet. De som må være selvstendige fra 18 år med ingen hjelp har ingen mulighet på dette markedet. Det vil ta årevis å spare opp til egenkapital, og de som foreldrene presser inn i denne «selvstendigheten» vil måtte kaste bort masse penger på lånemarkedet. De foreldre som ikke hjelper sine barn på dette området (om de har mulighet) er for meg dårlige foreldre. Nei, 200 000 blir ikke plutselig spist opp på eiendomsmarkedet nå for tiden. Egenkapital og lavere lån er kjempelurt når du er ung med to barn. Jeg hadde gjort det samme som MA og er sjokkert over at du ikke hadde vært villig til å gi det samme til dine barn. Igjen; jeg kjenner deg på de meningene du utrykker her (og rimelig kraftig, dømmende og nedlatende), og da tillater jeg meg å dømme deg og dine evner som mor på samme måte som du dømmer MA og henne som mor, da dere begge legger ut meninger i offentlige forum. 7
Boblerone Skrevet 8. mai 2020 #8172 Skrevet 8. mai 2020 Herregud. Datteren er alenemor for to små barn. Hadde jeg vært moren hennes hadde jeg MED GLEDE latt henne bo hjemme. 14
Minipilla Skrevet 8. mai 2020 #8173 Skrevet 8. mai 2020 Det er forskjell på å la et barn bo hjemme for å spare penger, en å la barnet flytte hjem for så å ta over store deler av huset slik at man selv blir sittende på loftet høygravid med hybelkomfyr. Og enten man vil eller ei så er bloggeier GIFT med sin mann...at han da må sende melding til datteren for å gå på kjøkkenet er helt absurd. 40
FotbaIlflua Skrevet 8. mai 2020 #8174 Skrevet 8. mai 2020 17 minutter siden, Voyager skrev: Jeg mener sterkt at det kun er positivt å gjøre økonomiske valg som gagner barna. Å la de synke eller svømme (som du lirte på hva jeg mente) mener jeg (og mange eksperter) er helt feil psykologisk. Å fortelle din unge datter som er blitt mor at hun må klare seg selv uten hjelp er for meg helt hinsides, og tyder på dårlige foreldre. jeg sier ikke at de som bor hjemme lenge skikker seg bedre. Jeg sier at de som blir bedt om å klare seg selv fra de er myndige, og de som tror foreldrerollen stopper der, er med på at barna ikke får den beste fremtiden. Igjen; mange undersøkelser støtter dette. Kastet ut av hjemmet som 16-åring? Tror du det er de som ender opp med best utdannelse og beste jobbene???? Fordi de ble selvstendige? Jeg fikk forskudd på arv av mine foreldre ved kjøp av leilighet. Jeg kunne klart det selv, men dette gjorde det mer økonomisk behagelig for meg. Det hadde vært veldig rart om mine foreldre hadde ruget på pengene uten å hjelpe meg å komme inn på eindomsmarkedet. De som må være selvstendige fra 18 år med ingen hjelp har ingen mulighet på dette markedet. Det vil ta årevis å spare opp til egenkapital, og de som foreldrene presser inn i denne «selvstendigheten» vil måtte kaste bort masse penger på lånemarkedet. De foreldre som ikke hjelper sine barn på dette området (om de har mulighet) er for meg dårlige foreldre. Nei, 200 000 blir ikke plutselig spist opp på eiendomsmarkedet nå for tiden. Egenkapital og lavere lån er kjempelurt når du er ung med to barn. Jeg hadde gjort det samme som MA og er sjokkert over at du ikke hadde vært villig til å gi det samme til dine barn. Igjen; jeg kjenner deg på de meningene du utrykker her (og rimelig kraftig, dømmende og nedlatende), og da tillater jeg meg å dømme deg og dine evner som mor på samme måte som du dømmer MA og henne som mor, da dere begge legger ut meninger i offentlige forum. Det var da voldsomt til spekulasjoner om mine tanker og handlinger som mor. At du klarer å få dette ut av at jeg har gjentatt METTE SINE UTTALELSER er intet mindre en fantastisk. Å i tillegg skrive at jeg er dømmende og nedlatende når jeg igjen; bruker Mettes egne uttalelser, er helt latterlig. Det å få barna sine ut i boligmarkedet er en stor hjelp. Det er mange måter å gjøre dette på. Mette sin metode er en av dem. Andre måter å gjøre det på er å feks søke lån i husbanken eller kausjonere for barnet så det kan benyttes som egenkapital i bolig (Mette har et hus med større verdi en hun har i lån, i følge henne selv). Igjen; du kan dømme meg og mine egenskaper som mor så mye du vil. Du har tatt alt ut av løse luften, og det du sier stemmer overhodet ikke. Hva du måtte tro og mene om mine egenskaper som mor er meg faktisk helt revnende likegyldig 🙂 Av ren nysgjerrighet; hva var det som fikk deg til å eksplodere på den måten? Man pleier ikke å reagere på den måten med mindre man føler seg truffet. 23
Voyager Skrevet 8. mai 2020 #8175 Skrevet 8. mai 2020 1 minutt siden, FotbaIlflua skrev: Det var da voldsomt til spekulasjoner om mine tanker og handlinger som mor. At du klarer å få dette ut av at jeg har gjentatt METTE SINE UTTALELSER er intet mindre en fantastisk. Å i tillegg skrive at jeg er dømmende og nedlatende når jeg igjen; bruker Mettes egne uttalelser, er helt latterlig. Det å få barna sine ut i boligmarkedet er en stor hjelp. Det er mange måter å gjøre dette på. Mette sin metode er en av dem. Andre måter å gjøre det på er å feks søke lån i husbanken eller kausjonere for barnet så det kan benyttes som egenkapital i bolig (Mette har et hus med større verdi en hun har i lån, i følge henne selv). Igjen; du kan dømme meg og mine egenskaper som mor så mye du vil. Du har tatt alt ut av løse luften, og det du sier stemmer overhodet ikke. Hva du måtte tro og mene om mine egenskaper som mor er meg faktisk helt revnende likegyldig 🙂 Av ren nysgjerrighet; hva var det som fikk deg til å eksplodere på den måten? Man pleier ikke å reagere på den måten med mindre man føler seg truffet. Det er artig at du fortsetter å si at jeg tar ting ut av løse luften og at du kun gjentar Mettes uttalelser. Det er jo ikke slik at du bare gjentar hennes uttalelser og ikke legger til dine egne meninger på dette? Skjønner virkelig ikke hvordan du går i harnisk på at jeg ikke vet hva du mener når du driver og skriver dine meninger her hele tiden???? Altså, hva??? Om du mener at Mette gjør feil som mor så MÅ jo det i mitt hode bety at du gjør det motsatte?? Hva som fikk meg til å «eksplodere»? Jeg er bare lei mammapoliti og besserwissere som alltid skal fortelle at deres måte å leve livet på er rett, og alle andre skal kritiseres og har feil. Hører hva dere sier om offentlig blogg etc, men jeg føler det er en så stor forskjell på å fronte kroppspress, operasjoner, designervesker, reklame for ting man ikke kan stå inne for etc etc etc. Så ja, jeg blir litt lei dere illsinte bedreviterne som har livet fullstendig på stell og vet hvordan alle bør leve sitt liv. Det er en altfor stor gruppe av dere, og dere gjør meg faktisk kvalme. Stemmer; finnes flere måter å hjelpe barna inn på boligmarkedet. Mette har valgt en av de veiene. 5
FotbaIlflua Skrevet 8. mai 2020 #8176 Skrevet 8. mai 2020 4 minutter siden, Voyager skrev: Det er artig at du fortsetter å si at jeg tar ting ut av løse luften og at du kun gjentar Mettes uttalelser. Det er jo ikke slik at du bare gjentar hennes uttalelser og ikke legger til dine egne meninger på dette? Skjønner virkelig ikke hvordan du går i harnisk på at jeg ikke vet hva du mener når du driver og skriver dine meninger her hele tiden???? Altså, hva??? Om du mener at Mette gjør feil som mor så MÅ jo det i mitt hode bety at du gjør det motsatte?? Hva som fikk meg til å «eksplodere»? Jeg er bare lei mammapoliti og besserwissere som alltid skal fortelle at deres måte å leve livet på er rett, og alle andre skal kritiseres og har feil. Hører hva dere sier om offentlig blogg etc, men jeg føler det er en så stor forskjell på å fronte kroppspress, operasjoner, designervesker, reklame for ting man ikke kan stå inne for etc etc etc. Så ja, jeg blir litt lei dere illsinte bedreviterne som har livet fullstendig på stell og vet hvordan alle bør leve sitt liv. Det er en altfor stor gruppe av dere, og dere gjør meg faktisk kvalme. Stemmer; finnes flere måter å hjelpe barna inn på boligmarkedet. Mette har valgt en av de veiene. Nå skjønner jeg virkelig ingenting... Jo, du tar ting ut av luften. Er du sikker på at du ikke blander meg med noen andre? Jeg har ikke stilt spørsmål til Mettes evner som mor. Mette framstår som en omsorgsfull mor. Om hun vil ha datteren i huset, er det helt greit for meg. Det er praktisk for henne å ha Amalie i huset når H reiser hjem etter fødselen. Det er ikke noe galt i det. Det er mange andre alternativer en det Mette gjør. Det betyr ikke at det er en fasit på hva som er rett og galt. Det betyr heller ikke at jeg er en dårlig mor om jeg velger å gjøre ting annerledes en Mette. Livet er ikke sort/hvitt. 16
Voyager Skrevet 8. mai 2020 #8177 Skrevet 8. mai 2020 12 minutter siden, FotbaIlflua skrev: Nå skjønner jeg virkelig ingenting... Jo, du tar ting ut av luften. Er du sikker på at du ikke blander meg med noen andre? Jeg har ikke stilt spørsmål til Mettes evner som mor. Mette framstår som en omsorgsfull mor. Om hun vil ha datteren i huset, er det helt greit for meg. Det er praktisk for henne å ha Amalie i huset når H reiser hjem etter fødselen. Det er ikke noe galt i det. Det er mange andre alternativer en det Mette gjør. Det betyr ikke at det er en fasit på hva som er rett og galt. Det betyr heller ikke at jeg er en dårlig mor om jeg velger å gjøre ting annerledes en Mette. Livet er ikke sort/hvitt. Ja, dessverre, det kan hende at du fikk all min vrede og at jeg ikke valgte ut rette person til dette... sorry om det stemmer og at det var en annen bruker jeg egentlig ønsket å si ifra til. Hvis dette stemmer, så beklager jeg. poenget mitt står dog; måten MA blir kritisert på er langt over grensen for hva som er ok, og jeg skulle gjerne fått debattert med en av de som mener at alle hennes valg er helt forkastelig og på trynet. Det er så sinnssykt mange av hennes valg jeg aldri ville tatt, samme som med mange av mine venner, og de ville ikke tatt mine valg, men det hun gjlr er så mildt at jeg ikke klarer å forstå hvor kritiske folk er. Er hun kjedelig? Ja. (Det er ikke negativt. Jeg er også kjedelig) Har hun giftet seg med en ung tyrker vi alle lurer på om har de beste hensiktene? Ja. Har hun fått barn veldig tidlig og overført dette til sitt eget barn som også fikk barn tidlig? Ja. men jeg fortsatt klarer virkelig ikke forstå all den kritikken hennes for å leve et rimelig normalt liv utenom disse tingene... hvor mye plass hun har i hjemmet, hvor mye hun følger coronaforeskriftene, hvor mange cm mannen er fra huset han maler, hvordan hun bruker penger... jeg klarer bare ikke å forstå kritikken. Og klarer heller ikke å forholde meg til denne «du deler, du må skytes» mentaliteten her. Det er absolutt ingenting kontrovesjonelt med henne. I beste fall er hun som sagt bare kjedelig. 9
Manannan Skrevet 9. mai 2020 #8178 Skrevet 9. mai 2020 Nå er det jo ikke sikkert ting i hjemmet mtp organisering av storfamilien er helt som det presenteres på bloggen da, og om det er så kan du jo lure på hvor lenge det vil vare. MA er jo ikke stor på å gjennomføre det hun så detaljert legger ut på bloggen. Ser jo bl.a. at denne turen hun og sønnen og etterhvert H skulle på som ble presentert som «nå reiser vi på ferie midt i Corona-krisen» ikke ble noe av. Det slo meg med en gang dette kom at det måtte være tull, et åte for å høste kritikk så hun igjen kunne argumentere for hvordan hun setter barna først (ja dvs ikke når det gjelder å kaste seg inn i forhold da). Tror neppe selv MA, som ikke er noe friluftsmenneske i vanlig fall, legger opp til campingtur og soving i bil eller telt som høygravid i kjølige vårtemperaturer. Uansett bør hun være mer bevisst på hvordan hun fremstiller datteren. Det er jo mye som vinkles mot at MA må hjelpe datteren, ordne ting for henne, flytte for henne osv. I det hele tatt framstiller MA seg selv som den som fikser det meste, eller handler inn og styrer og peker og legger til rette for at andre kan gjøre grovarbeidet. Det stemmer gjerne, men framstillingen setter knapt de andre i husstanden i et særlig godt lys. Går jo an å vurdere å endre narrativet litt. 20
Zenhouse Skrevet 9. mai 2020 #8179 Skrevet 9. mai 2020 2 timer siden, Manannan skrev: Nå er det jo ikke sikkert ting i hjemmet mtp organisering av storfamilien er helt som det presenteres på bloggen da, og om det er så kan du jo lure på hvor lenge det vil vare. MA er jo ikke stor på å gjennomføre det hun så detaljert legger ut på bloggen. Ser jo bl.a. at denne turen hun og sønnen og etterhvert H skulle på som ble presentert som «nå reiser vi på ferie midt i Corona-krisen» ikke ble noe av. Det slo meg med en gang dette kom at det måtte være tull, et åte for å høste kritikk så hun igjen kunne argumentere for hvordan hun setter barna først (ja dvs ikke når det gjelder å kaste seg inn i forhold da). Tror neppe selv MA, som ikke er noe friluftsmenneske i vanlig fall, legger opp til campingtur og soving i bil eller telt som høygravid i kjølige vårtemperaturer. Uansett bør hun være mer bevisst på hvordan hun fremstiller datteren. Det er jo mye som vinkles mot at MA må hjelpe datteren, ordne ting for henne, flytte for henne osv. I det hele tatt framstiller MA seg selv som den som fikser det meste, eller handler inn og styrer og peker og legger til rette for at andre kan gjøre grovarbeidet. Det stemmer gjerne, men framstillingen setter knapt de andre i husstanden i et særlig godt lys. Går jo an å vurdere å endre narrativet litt. Her er jeg enig med deg. Jeg kunne selv lett ha hatt et lignende «stor-familie liv» i huset, og synes jeg forstår godt hva M mener. Jeg tolker ting på min måte, og er veldig uenig med fleres tolkning her inne. Men jeg er enig med deg- hun bør tenke mer over hvordan hun fremstiller ting. Det at så mange «feiltolker» bør jo få henne til å se over og og kanskje se om det er noe i det. Jeg synes også det deles for detaljert, jeg tror det har med at hun vil være i forkant og få forklart absolutt alt, før noen stiller spørsmål om det ene eller det andre. Håper hun logger litt av nå og samler energi og kan fokusere på siste tiden før fødsel. Helt forståelig at ikke det blir blogging, og om det kommer et innlegg holder det helt fint med enkel tekst og bilder av verandaen,måltider og små hverdagsaktiviteter. 11
Gjest Heartgirl Skrevet 9. mai 2020 #8180 Skrevet 9. mai 2020 16 timer siden, Boblerone skrev: Herregud. Datteren er alenemor for to små barn. Hadde jeg vært moren hennes hadde jeg MED GLEDE latt henne bo hjemme. Jeg også, og kritisere Mette for deres valg er hull i hodet.
Anbefalte innlegg