Gå til innhold

metteask.blogg.no

Fremhevede innlegg

Gjest Deltapiken
Skrevet (endret)

Etter å ha lest siste innlegget hennes så stusser jeg på et par ting:

Hüseyin kan altså gå ut og inn slik han ønsker og ned på kjøkkenet om han trenger det, men da må han først sende melding til Amalie for å høre om det passer.

For Hüseyin er det ønsket om å kunne bevege seg fritt rundt i huset og gå inn og ut uten avtale.

Jeg syntes det virker som om det oppleves som om realiteten kommer innpå de. Og  hun snakker om at sønnen velger 2 etg pga onkelbarna hans, hva da med at babyen blir i 2 etg? Og hva hvis noe skjer med Mette som gjør at hun må bli på sykehuset litt lengre,   hvordan blir det da får han å være alene med den settingen. Jaja

Endret av Deltapiken
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg tror jeg ville tatt en tur på boligkontoret i kommunen der de bor, og høre om hvilke muligheter som finnes...

• Liker 10
Gjest Kritt
Skrevet

Symbiosen fortsetter, nå har M allerede skrevet et tilsvar i bloggen 🤣

Skrevet
16 minutter siden, Kritt skrev:

Symbiosen fortsetter, nå har M allerede skrevet et tilsvar i bloggen 🤣

Altså.. Mette er rasende fordi datteren hennes blir debattert. Fordi hun selv har valgt å utlevere henne på nett.

Når det kommer til hele forsvarstalen til Mette ellers: det er helt sikkert ingen her som ikke ville hjulpet barna sine hvis det var behov for det. Men når datteren din tar et valg om å ta med seg to babyer (!) og flytte sammen med en fyr etter kun noen uker sammen, gjør du henne en bjørnetjeneste ved å rydde opp i rotet hennes. En ting hadde vært å ta inn datteren og barna midlertidig, det hadde jeg også gjort. Men å la datteren flytte inn og overta hovedetasjen med kjøkken, inngang og hovedstue? Nei. Datteren din er voksen og har barn, og må faktisk lære seg å stå på egne ben. 

stusser også på at hun omtaler og understreker at H er en «gjest» når de er gift? Dette i kombo med at Amalie og barna hennes trenger ekstremt hensyn (og nei Mette, at hun må sende melding for å gå opp er ikke det samme - hvorfor skal hun opp når hun har bad og kjøkkenet nede) kan jo ikke akkurat hjelpe de i den allerede vanskelige relasjonsbyggingen med tanke på situasjonen de står i. Syns ikke akkurat hun ruller ut den røde løperen. 

• Liker 24
Gjest Deltapiken
Skrevet
  • Kjære Mette, jeg vet at du leser her inne, det ser man på måten som du skriver. Jeg forstår at du vil hjelpe din datter, hvem vil ikke det. Men når det virker på innleggene dine at du er veldig på dette med at det er DITT hus, DINE ting og DITT liv og at du setter ungene først, så betyr det at det fort at det er din mann som du skal dele livet ditt med, han som er snill og grei og virker sympatisk( jeg kan godt forstå at dere fant hverandre) så blir det litt feil at han skal måtte be om lov til å gå på kjøkkenet. Hva om det blir en raskere familiegjenforening, hva da? Skal det bli på samme måte da? Jeg forstår at du vil det beste for alle parter men likevel...... se det hele  i et annet og større perspektiv.
Skrevet

Ang dette med at H må sende sms til Mette sin datter før han kommer ned, forstår jeg. Når man er i sitt eget hjem skal det være mulig å gå lettkledd uten at samboeren til moren plutselig ser en naken eller halvnaken. 

• Liker 2
Skrevet (endret)

Skjønner for så vidt at hun reagerer. Men jeg tror mye kunne ha vært unngått om hun hadde delt mindre og ikke  detaljert. Jo mer hun skriver og forklarer og deler av alle mulige detaljer ved slike ting, jo mer er det å gripe tak i, stusse over og stille spørsmål ved. Både saklige og usaklige. 

Det er lov å skrive kort at: «nå skjer XX» eller «vi har valgt å...» osv og så føye til at «noe mer kommer jeg/vi/han/hun ikke til å si om den saken, for dette vil jeg/vi/han/hun holde privat». 

Endret av hufsaaaaa
  • Liker 8
Skrevet
2 timer siden, Amaryllish skrev:

Altså.. Mette er rasende fordi datteren hennes blir debattert. Fordi hun selv har valgt å utlevere henne på nett.

Når det kommer til hele forsvarstalen til Mette ellers: det er helt sikkert ingen her som ikke ville hjulpet barna sine hvis det var behov for det. Men når datteren din tar et valg om å ta med seg to babyer (!) og flytte sammen med en fyr etter kun noen uker sammen, gjør du henne en bjørnetjeneste ved å rydde opp i rotet hennes. En ting hadde vært å ta inn datteren og barna midlertidig, det hadde jeg også gjort. Men å la datteren flytte inn og overta hovedetasjen med kjøkken, inngang og hovedstue? Nei. Datteren din er voksen og har barn, og må faktisk lære seg å stå på egne ben. 

stusser også på at hun omtaler og understreker at H er en «gjest» når de er gift? Dette i kombo med at Amalie og barna hennes trenger ekstremt hensyn (og nei Mette, at hun må sende melding for å gå opp er ikke det samme - hvorfor skal hun opp når hun har bad og kjøkkenet nede) kan jo ikke akkurat hjelpe de i den allerede vanskelige relasjonsbyggingen med tanke på situasjonen de står i. Syns ikke akkurat hun ruller ut den røde løperen. 

Syns også det er underlig at MA hisser seg opp over at folk kommenterer både Amalie og H (ref svinekjøttdiskusjonen) når det er hun som utleverer også de.

Sparing til siden skjønner jeg godt at det er praktisk å bo sammen når begge to blir alene med barn og ihvertfall MA ikke har noen særlig omgang med andre enn familien. Da må det være greit å bo under samme tak med tjukkeste slekta i nabohusene. Men som MA framstiller dattera, får man jo inntrykk av at det sys puter under armene på den voksne dattera. Det er synd for alles del dersom det stemmer. Når det gjelder datterens kortvarige samboerskap, kan jeg ikke annet enn å tenke at A og MA sin sønn har vokst opp under forhold der sånt er helt normalt. Det at moren nå har kastet seg inn i et forhold der det går fort i svingene er ikke noe nytt. Sånt tror jeg har en tendens til å påvirke neste generasjons relasjoner.  Bare les MA sitt leserinnlegg i Bergens Tidende «Barna mine har det ikke vondt» (eller noe i den dur). Ut fra dette skjønner man at MA sine barn kanskje ser på H som en gjest som ikke kommer til å være der lenge.

• Liker 19
Skrevet

Jeg tror Mette gikk på en smell når Amalie flyttet ut. Hun følte seg ensom, og ønsker å ha Amalie under samme tak etter fødselen for å få avlastning og selskap. At hun ønsker det beste for sine barn tar jeg som en selvfølge, alle oppegående foreldre vil det beste for sine barn. Utfordringen er at det er ikke alltid man har gangsynet på plass og evner å ta de beste avgjørelsene. Å gjøre barna sine bjørnetjenester lønner seg sjelden på sikt.

• Liker 14
Gjest Heartgirl
Skrevet
44 minutter siden, FotbaIlflua skrev:

Jeg tror Mette gikk på en smell når Amalie flyttet ut. Hun følte seg ensom, og ønsker å ha Amalie under samme tak etter fødselen for å få avlastning og selskap. At hun ønsker det beste for sine barn tar jeg som en selvfølge, alle oppegående foreldre vil det beste for sine barn. Utfordringen er at det er ikke alltid man har gangsynet på plass og evner å ta de beste avgjørelsene. Å gjøre barna sine bjørnetjenester lønner seg sjelden på sikt.

Det blir bare spekulasjoner, og feil å spekulere i det! 

Skrevet
48 minutter siden, FotbaIlflua skrev:

Ja mor og datter er nok sterkt knyttet sammen. 

• Liker 4
Gjest Heartgirl
Skrevet
6 minutter siden, JaVel skrev:

Ja mor og datter er nok sterkt knyttet sammen. 

Ikke unormalt det da.

Skrevet
15 minutter siden, Heartgirl skrev:

Ikke unormalt det da.

Det kan absolutt være unormalt, det er flere grader. 

• Liker 8
Gjest Heartgirl
Skrevet
16 minutter siden, JaVel skrev:

Det kan absolutt være unormalt, det er flere grader. 

Det kan det ikke. Jeg har et godt forhold til min datter. Hun bor i naboleiligheten her i blokken hvor vi bor. Hun er glad for det, og jeg er glad for det. 

Skrevet
Akkurat nå, Heartgirl skrev:

Det kan det ikke. Jeg har et godt forhold til min datter. Hun bor i naboleiligheten her i blokken hvor vi bor. Hun er glad for det, og jeg er glad for det. 

Selvsagt finnes det grader av tilknytning mellom mor og voksent barn, noen kan ikke kalles annet enn dysfunsjonelle. 

• Liker 20
Gjest Heartgirl
Skrevet
2 minutter siden, JaVel skrev:

Selvsagt finnes det grader av tilknytning mellom mor og voksent barn, noen kan ikke kalles annet enn dysfunsjonelle. 

Det er din mening, men la nå Mette gjør det hun vil, og det er hennes eget valg. 

Skrevet
Akkurat nå, Heartgirl skrev:

Det er din mening, men la nå Mette gjør det hun vil, og det er hennes eget valg. 

Jeg snakker ikke om Mette, jeg snakker generelt. 

• Liker 8
Skrevet
5 minutter siden, Heartgirl skrev:

Forskjell på å bo i naboleiligheten enn i selve leiligheten. 

• Liker 11
Skrevet
1 time siden, Heartgirl skrev:

Det blir bare spekulasjoner, og feil å spekulere i det! 

Spekulasjoner? Mette sa jo selv at hun savnet Amalie veldig når hun flyttet og følte seg ensom i huset alene. Hun har i tillegg sagt at hun ser på det som en fordel at de bor under samme tak, fordi de da kan hjelpe hverandre med barna. På bakgrunn av dette kan jeg ikke se at det er spekulasjoner fra min side. 

• Liker 21
Skrevet
2 timer siden, FotbaIlflua skrev:

Spekulasjoner? Mette sa jo selv at hun savnet Amalie veldig når hun flyttet og følte seg ensom i huset alene. Hun har i tillegg sagt at hun ser på det som en fordel at de bor under samme tak, fordi de da kan hjelpe hverandre med barna. På bakgrunn av dette kan jeg ikke se at det er spekulasjoner fra min side. 

Slik jeg forstår det ville du ha nektet din datter å bo hjemme en stund for p spare penger? 
Deg om det, men sykt egoistisk og selvsentrert, de fleste mødre tilrettelegger for det beste for barna sine. Uansett alder. 
Å synes at det er feil sier ALT jeg trenger å vite om deg som mor (om du har barn eller har planer om å få det)

• Liker 3
Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...