Gjest Heartgirl Skrevet 13. april 2020 #7741 Skrevet 13. april 2020 1 minutt siden, Gasellen skrev: Som barnebarn ville jeg syntes det var rart og ha en tante som var yngre enn meg. Mulig du synes det ja, og sikkert flere også, men alt spørs hvor gamle de er når de blir tante. Jeg vet av flere jeg som har tante eller onkler som er eldre enn seg. De blir vant det
MoKath Skrevet 13. april 2020 #7742 Skrevet 13. april 2020 9 minutter siden, Gasellen said: Som barnebarn ville jeg syntes det var rart og ha en tante som var yngre enn meg. Det blir jo helt naturlig for de. 12
CMarie Skrevet 13. april 2020 #7743 Skrevet 13. april 2020 43 minutter siden, Gasellen skrev: Som barnebarn ville jeg syntes det var rart og ha en tante som var yngre enn meg. Det er ikke uvanlig nå. Tror dessuten det blir en helt annen relasjon enn tradisjonell tante/nevø vi er vant til fra «gamle dager». Tenker mer som søskenbarn, evnt at guttene kanskje føler seg som storebrødre om de skal bo under samme tak. Koselig det da 😊 8
JaVel Skrevet 13. april 2020 #7744 Skrevet 13. april 2020 58 minutter siden, Gasellen skrev: Som barnebarn ville jeg syntes det var rart og ha en tante som var yngre enn meg. Ingen tar skade av å synes noe er rart . 11
reiseglad Skrevet 13. april 2020 #7745 Skrevet 13. april 2020 2 timer siden, Gasellen skrev: Som barnebarn ville jeg syntes det var rart og ha en tante som var yngre enn meg. Tror du de noen gang vil spekulere i om tante er yngre eller eldre enn seg selv? Tror du de vil spekulere i om de er barnebarn eller barn av mammaen sin? Tror ikke jeg... Er selv født tante til tre pga stor aldersspredning i søskenflokken min, og det har alltid vært sånn - har aldri grublet over noe annet. Vi har forøvrig mye moro med det nå i voksen alder! 8
Gjest Deltidsmamma Skrevet 13. april 2020 #7746 Skrevet 13. april 2020 Mine barn har en tante som er 7 år yngre enn seg selv, jeg spurte de og de sa at de ikke brydde seg om alder
Gjest Kritt Skrevet 13. april 2020 #7747 Skrevet 13. april 2020 3 timer siden, Heartgirl skrev: Mulig du synes det ja, og sikkert flere også, men alt spørs hvor gamle de er når de blir tante. Jeg vet av flere jeg som har tante eller onkler som er eldre enn seg. De blir vant det Det gjør jeg og, de aller fleste faktisk.
Visvas Skrevet 13. april 2020 #7748 Skrevet 13. april 2020 Det var vel ganske vanlig før? De hadde jo mange barn og vidt spenn i alder fra eldst til yngst. Samtidig som de kanskje giftet seg ung. 6
Gjest Heartgirl Skrevet 13. april 2020 #7749 Skrevet 13. april 2020 22 minutter siden, Kritt skrev: Det gjør jeg og, de aller fleste faktisk. Jeg tror ikke de aller fleste reagerer på det, for når du vokser opp i en familie med skeiv alder mellom generasjoner blir du vant med det. Du tenker ikke over, og heller ikke familie, slekt og venner.
Gjest Kritt Skrevet 13. april 2020 #7750 Skrevet 13. april 2020 (endret) 4 timer siden, Heartgirl skrev: Mulig du synes det ja, og sikkert flere også, men alt spørs hvor gamle de er når de blir tante. Jeg vet av flere jeg som har tante eller onkler som er eldre enn seg. De blir vant det 33 minutter siden, Kritt skrev: Det gjør jeg og, de aller fleste faktisk. 9 minutter siden, Heartgirl skrev: Jeg tror ikke de aller fleste reagerer på det, for når du vokser opp i en familie med skeiv alder mellom generasjoner blir du vant med det. Du tenker ikke over, og heller ikke familie, slekt og venner. Jeg siktet til at de aller fleste har tanter og onkler som er eldre enn seg, ikke yngre. 😀 Endret 13. april 2020 av Kritt
NewInTown Skrevet 13. april 2020 #7751 Skrevet 13. april 2020 4 timer siden, Gasellen skrev: Som barnebarn ville jeg syntes det var rart og ha en tante som var yngre enn meg. Det skjer jo ganske ofte. Syns ikke det er noe rart. Og har jo virkelig ingen betydning. 4
MoKath Skrevet 13. april 2020 #7752 Skrevet 13. april 2020 1 hour ago, Kritt said: Jeg siktet til at de aller fleste har tanter og onkler som er eldre enn seg, ikke yngre. 😀 Men disse ungene kommer jo til å vokse opp med at tante eller onkel er yngre og de vil dermed synes at dette er helt vanlig. Lik som de FLESTE unger vokser opp med foreldre som er heterofile, men det vil dermed ikke si at homofili er noe verre.. Synes ikke dette er noe å bite seg merke i. 16
Zenhouse Skrevet 13. april 2020 #7753 Skrevet 13. april 2020 2 timer siden, MoKath skrev: Men disse ungene kommer jo til å vokse opp med at tante eller onkel er yngre og de vil dermed synes at dette er helt vanlig. Lik som de FLESTE unger vokser opp med foreldre som er heterofile, men det vil dermed ikke si at homofili er noe verre.. Synes ikke dette er noe å bite seg merke i. Tror @Kritt er helt enig med deg. Innlegget til @Kritt var til en annen, og må sees i den sammenhengen. 4
BuffaloDuck Skrevet 13. april 2020 #7754 Skrevet 13. april 2020 10 hours ago, Gasellen said: Som barnebarn ville jeg syntes det var rart og ha en tante som var yngre enn meg. Jeg gikk i klasse med to jenter, ene var tanten til den andre. De syntes ikke det var rart i det hele tatt, bare morsomt. De hadde så klart mer som et søskenbarn-forhold. 13
Christiane_W Skrevet 13. april 2020 #7755 Skrevet 13. april 2020 5 minutter siden, BuffaloDuck skrev: Jeg gikk i klasse med to jenter, ene var tanten til den andre. De syntes ikke det var rart i det hele tatt, bare morsomt. De hadde så klart mer som et søskenbarn-forhold. Opplevde det samme på barneskolen. Gikk i klasse med en gutt som var onkel til den ene jenta i samme klasse. Ingen tenkte på at det var rart, det var bare morsomt. Selv har jeg passert 40 og har en fetter på 10. De som har vokst opp med jevnaldrende fettere og kusiner synes sikkert det er rart. 8
FotbaIlflua Skrevet 13. april 2020 #7756 Skrevet 13. april 2020 På 12.4.2020 den 17.37, Turkis Sau skrev: Fader hvor smålige dere er. God påske da! Smålig? Det spørs hvordan myndighetene, ambassaden og UDI ser på det neste gang han skal søke om besøksvisum eller familiegjenforening. Jeg vet ikke hvor strenge de er på ulovlig opphold og hvilke potensielle utfordringer/hindringer det kan medføre mtp å kunne bosette seg i Norge med familien sin på sikt. Nå er jo situasjonen helt spesiell og det er mulig at myndighetene tar hensyn til dette, men de går inn i situasjonen med åpne øyne, vel vitende om at det er stor sjans for at han ikke kommer seg hjem i tide og da altså befinner seg ulovlig i Norge. Nå har Mette vist seg å være en impulsiv dame som ofte glemmer å tenke på konsekvensene av det hun gjør. Jeg blir ikke overrasket om hun ikke har tenkt på dette i alt kavet for å få ham hit innen fødselen. Bare det at hun har bestilt 13 flybilletter til ham i løpet av kort tid samtidig som hun vet at grensene stenger, hun har økonomiske utfordringer og ikke vet om hun får pengene tilbake for billettene sier sitt. Og, som jeg har skrevet tidligere, jeg er glad på deres vegne for at de fikk ham til Norge! Jeg håper bare ikke disse 2 månedene ødelegger for dem i fremtiden. 17
Kosetosta Skrevet 13. april 2020 #7757 Skrevet 13. april 2020 11 minutter siden, FotbaIlflua skrev: Smålig? Det spørs hvordan myndighetene, ambassaden og UDI ser på det neste gang han skal søke om besøksvisum eller familiegjenforening. Jeg vet ikke hvor strenge de er på ulovlig opphold og hvilke potensielle utfordringer/hindringer det kan medføre mtp å kunne bosette seg i Norge med familien sin på sikt. Nå er jo situasjonen helt spesiell og det er mulig at myndighetene tar hensyn til dette, men de går inn i situasjonen med åpne øyne, vel vitende om at det er stor sjans for at han ikke kommer seg hjem i tide og da altså befinner seg ulovlig i Norge. Faktisk så blir han ikke ulovlig i landet dersom han ikke kan reise tilbake pga covid-19. Har en eks som er i samme situasjon med sin nye kone, visumet hennes gikk ut i mars, men får lovlig bli her nå til de har fått svar på søknaden om familiegjenforening siden hun ikke kan få reist til hjemlandet sitt. Står endel om dette på UDI sine nettsider. 15
FotbaIlflua Skrevet 13. april 2020 #7758 Skrevet 13. april 2020 12 minutter siden, Kosetosta skrev: Faktisk så blir han ikke ulovlig i landet dersom han ikke kan reise tilbake pga covid-19. Har en eks som er i samme situasjon med sin nye kone, visumet hennes gikk ut i mars, men får lovlig bli her nå til de har fått svar på søknaden om familiegjenforening siden hun ikke kan få reist til hjemlandet sitt. Står endel om dette på UDI sine nettsider. Så bra, jeg håper dette gjelder for alle, også for Mette sin situasjon 🙂 Minner om at det er forskjell på å ikke få reise hjem grunnet en akuttsituasjon (jeg antar at din eks sin nye kone kom til Norge før corona var en faktor og dermed til hinder for hjemreise? Mette sin mann reiser til Norge med siste fly som går, vel vitende om at det kan være mange måneder til neste flyavgang. Det var lockdown i Tyrkia når han dro. Det er med overlegg, det er det ikke i eksempelet du refererer til med din eks. 10
Kosetosta Skrevet 13. april 2020 #7759 Skrevet 13. april 2020 4 minutter siden, FotbaIlflua skrev: Så bra, jeg håper dette gjelder for alle, også for Mette sin situasjon 🙂 Minner om at det er forskjell på å ikke få reise hjem grunnet en akuttsituasjon (jeg antar at din eks sin nye kone kom til Norge før corona var en faktor og dermed til hinder for hjemreise? Mette sin mann reiser til Norge med siste fly som går, vel vitende om at det kan være mange måneder til neste flyavgang. Det var lockdown i Tyrkia når han dro. Det er med overlegg, det er det ikke i eksempelet du refererer til med din eks. Skjønner tankegangen din, men regner med at også Udi har tenkt de samme tankene, og siden de tillater han å komme inn så er vel det med i beregningen på ett vis, at det kan komme til å skje, men at Mette da har muligheter til å fø han med mat og div til grensene åpner igjen. 9
Gjest Heartgirl Skrevet 14. april 2020 #7760 Skrevet 14. april 2020 (endret) 9 timer siden, Kosetosta skrev: Skjønner tankegangen din, men regner med at også Udi har tenkt de samme tankene, og siden de tillater han å komme inn så er vel det med i beregningen på ett vis, at det kan komme til å skje, men at Mette da har muligheter til å fø han med mat og div til grensene åpner igjen. Jeg håper virkelig at han får komme til Norge for å bli med på fødselen, og jeg synes faktisk synd på Mette og H hvis han ikke får komme. Unner Mette alt godt ❤️ Endret 14. april 2020 av Heartgirl
Fremhevede innlegg