Gå til innhold

metteask.blogg.no

Fremhevede innlegg

Skrevet

Noen tøffinger på Romeriket som tydeligvis har fått nok👏

• Liker 31
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Noen har lagt ut hele artikkelen på jodel 😀

• Liker 16
Skrevet

Off topic, men jeg skulle virkelig ønske art aviser tilbød lesing av enkeltartikler mot betaling. Man gidder jo ikke å tegne et abonnement i en lokalavis på et sted man ikke har tilknytning til. (For ordens skyld: jeg synes det er en selvfølge å betale for å lese aviser, altså.)

• Liker 33
Skrevet
Akkurat nå, Malum skrev:

Off topic, men jeg skulle virkelig ønske art aviser tilbød lesing av enkeltartikler mot betaling. Man gidder jo ikke å tegne et abonnement i en lokalavis på et sted man ikke har tilknytning til. (For ordens skyld: jeg synes det er en selvfølge å betale for å lese aviser, altså.)

Dette er jeg helt enig i, og har etterlyst flere ganger før. Men jeg skjønner jo også at avisene må tjene penger. Denne gangen kostet det knappe 5kr for 3 uker, og det var det verdt! 😃

• Liker 11
Skrevet

Fantastisk!! Beste jeg har lest på lenge 🤩🤩

• Liker 15
Skrevet
11 minutter siden, fotballjenta skrev:

Dette er jeg helt enig i, og har etterlyst flere ganger før. Men jeg skjønner jo også at avisene må tjene penger. Denne gangen kostet det knappe 5kr for 3 uker, og det var det verdt! 😃

Og jeg hadde glatt betalt 20 kr for å lese én interessant artikkel. Jeg tror avisene ville tjent masse på en slik ordning.

Men nok avsporing fra min side nå! 😊

• Liker 22
Gjest Deltidsmamma
Skrevet (endret)

slettet

Endret av Deltidsmamma
jeg kan ikke ha denne ute
Gjest CecilieX
Skrevet

Kort oppsummert:

- De klager på at det gikk fra 10 deltagere til 100, et tall som er bekreftet fra AB sin Advokat

- 3 bloggere klager, en fjerde har kontaktet Forbrukertilsynet

- Klagerne mottok aldri angrerettsskjema fra ABIP, noe som er lovpålagt. Problemet er at kurset er fullgått, så de har ikke lenger angrerett.

- Forbrukertilsynet sier likevel at de kan ha rett på noe tilbakebetaling på grunn av mangler ved kurset. 

Skrevet

Nettavisen linker til saken nå 🤩

• Liker 24
Skrevet

Oi Anne Brith - nå gjelder det å sitte fantastisk stille i din lille båt for en. 

• Liker 31
Gjest Deltidsmamma
Skrevet
42 minutter siden, Malum skrev:

@Deltidsmamma ikke for å være kjip, men jeg synes du bør fjerne innlegget ditt. Det er en grunn til at artikler befinner seg innenfor betalingsmur. Journalister gjør en jobb, og den skal vedkommende ha betalt for, selv om det de skriver postet i avisens nettversjon. Å legge ut dette er vel dessuten et regelbrudd.

Beklager at jeg la den ut, jeg har skrevet den direkte ut av da jeg har abonemang der fra før

Skrevet

Har man ikke noe fornuftig å si så gjør man som strutsen, stikker hodet i sanden og, som i AB sitt tilfelle, dytter en stakkars advokat foran seg......og får han betalt? 🤣

• Liker 32
Skrevet (endret)
1 time siden, CecilieX skrev:

Kort oppsummert:

- De klager på at det gikk fra 10 deltagere til 100, et tall som er bekreftet fra AB sin Advokat

- 3 bloggere klager, en fjerde har kontaktet Forbrukertilsynet

- Klagerne mottok aldri angrerettsskjema fra ABIP, noe som er lovpålagt. Problemet er at kurset er fullgått, så de har ikke lenger angrerett.

- Forbrukertilsynet sier likevel at de kan ha rett på noe tilbakebetaling på grunn av mangler ved kurset. 

Jeg tror dessverre at denne saken vil fort dø ut i pressen. Den er rett og slett for lite dramatisk til at de store avisene vil lage en stor sak utav det..tror jeg. Hvis jeg har rett så er det veldig, veldig synd, for det beviser bare at hvis man er frekk nok til å lure og lyve,samtidig som man smiler pent inn i kamera, så slipper man unna med det. 

Endret av JaVel
  • Liker 7
Skrevet (endret)
11 minutter siden, Deltidsmamma skrev:

Beklager at jeg la den ut, jeg har skrevet den direkte ut av da jeg har abonemang der fra før

Hjelper ikke at du allerede har abonnement, det skal ikke kopieres og limes inn her. Du er rapportert, men i stedet for å skrive beklager, kan du kanskje gå inn og slette innlegget ditt? 🙈

Endret av tantesofie
  • Liker 18
Skrevet
14 minutter siden, tantesofie skrev:

Hjelper ikke at du allerede har abonnement, det skal ikke kopieres og limes inn her. Du er rapportert, men i stedet for å skrive beklager, kan du kanskje gå inn og slette innlegget ditt? 🙈

Gå et annet sted og lek tante sofie a!

• Liker 19
Skrevet (endret)
13 timer siden, Mones skrev:

Gå et annet sted og lek tante sofie a!

Jeg ser du har skrevet lite her på forumet, og  da er du kanskje ikke helt inne i forumreglene. Det handler ikke om at noen leker tante Sofie. Å legge ut hele tekster med opphavsrett er regelbrudd, og vil føre til at moderatorer må stenge tråden midlertidig for rydding, midt i en periode hvor det er ekstra interessant å følge med på tråden. 

Jeg foreslår at @Deltidsmamma går inn og sletter, så moderator slipper.

Endret av ashera
  • Liker 40
Gjest spaniasol
Skrevet

Så sånn var det. Dette holder ikke. Dette skremmer ikke vettet (?) av Davidsen. Fint at Romerikes Blad har tatt tak, men det kommer ikke noe fram her som vil ryste Davidsen-dynastiet. Skrev jeg dynastiet? Wow!

Skrevet

Mette har varslet at det kommer mer, enten senere i uka eller tidlig neste uke.

• Liker 20
Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...