Influenseren Skrevet 27. desember 2019 #5621 Skrevet 27. desember 2019 2 minutter siden, Zenhouse said: Var det ikke flere som ble lurt her forleden og måtte beklage i bloggen? Tror det var Isabel Raad og Pilotfrue bla. De fikk et hårfjerningsprodukt som de likte godt og gikk god for det med rabatt kode osv. Problemet var bare at leserne fikk tilsendt et annet jalla-produkt. Jepp akkurat 👍 Hadde der i mot bloggerne vært noe mer kritisk så kunne dette vært unngått. Mail om slike produkt og MASSE annet renner inn i mailboksen hver uke så det gjelder absolutt å ta seg tid til å sjekke litt. Hvis ikkje kan man jo faktisk bli stilt ansvarlig for noe som ikkje holder mål i forhold til hva du som blogger lovet og skrøt opp i skyene. 4
JaVel Skrevet 27. desember 2019 #5622 Skrevet 27. desember 2019 1 time siden, Influenseren skrev: Jepp akkurat 👍 Hadde der i mot bloggerne vært noe mer kritisk så kunne dette vært unngått. Mail om slike produkt og MASSE annet renner inn i mailboksen hver uke så det gjelder absolutt å ta seg tid til å sjekke litt. Hvis ikkje kan man jo faktisk bli stilt ansvarlig for noe som ikkje holder mål i forhold til hva du som blogger lovet og skrøt opp i skyene. Det eneste jeg har sett at Mette reklamerer for er Ellos og Sparkjøp, men jeg har ikke sjekket bloggen hennes grundig da. 1
Diamant Skrevet 27. desember 2019 #5623 Skrevet 27. desember 2019 24 minutter siden, JaVel skrev: Det eneste jeg har sett at Mette reklamerer for er Ellos og Sparkjøp, men jeg har ikke sjekket bloggen hennes grundig da. Jeg har sett hun har reklamert for et annet merke også, men jeg husker ikke i farta hva det heter. Det var noen produkter hun skulle teste 1 mnd for så å gi tilbakemelding på hva hun syntes.
Influenseren Skrevet 27. desember 2019 #5624 Skrevet 27. desember 2019 47 minutter siden, JaVel said: Det eneste jeg har sett at Mette reklamerer for er Ellos og Sparkjøp, men jeg har ikke sjekket bloggen hennes grundig da. Hun har flere ganger reklamert om Femme Lux. Det er slettes ikkje stuerent, noe hun faktisk ble tipset om og siden har eg ikkje sette disse noe mer til disse klærne. Hun skrev flere innlegg, mulig de er slettet nå 1
kahaki Skrevet 28. desember 2019 #5625 Skrevet 28. desember 2019 Det ble gjennomført et prosjekt der bloggere ble spurt om de ville promotere cyanid eller tilsvarende gift som ble brukt til massedrap i konsentrasjonsleirene. De fleste sa ja! Ergo: null troverdighet, null research. 6
Lady T Skrevet 28. desember 2019 #5626 Skrevet 28. desember 2019 28 minutter siden, kahaki skrev: Det ble gjennomført et prosjekt der bloggere ble spurt om de ville promotere cyanid eller tilsvarende gift som ble brukt til massedrap i konsentrasjonsleirene. De fleste sa ja! Ergo: null troverdighet, null research. Den der får du nesten komme med en kildehenvisning på 😉 8
Maskopi Skrevet 28. desember 2019 #5627 Skrevet 28. desember 2019 @Lady T https://www.vice.com/amp/en_us/article/akwz9e/influencers-unknowingly-promote-fake-drink-made-with-cyanide 😉 12
Lady T Skrevet 28. desember 2019 #5628 Skrevet 28. desember 2019 5 minutter siden, Maskopi skrev: @Lady T https://www.vice.com/amp/en_us/article/akwz9e/influencers-unknowingly-promote-fake-drink-made-with-cyanide 😉 Skremmende.. 5
JaVel Skrevet 28. desember 2019 #5629 Skrevet 28. desember 2019 14 timer siden, Influenseren skrev: Hun har flere ganger reklamert om Femme Lux. Det er slettes ikkje stuerent, noe hun faktisk ble tipset om og siden har eg ikkje sette disse noe mer til disse klærne. Hun skrev flere innlegg, mulig de er slettet nå Den siden var veldig seksualisert, tenker på de svært brystfagre modellene og de minimale klærne de solgte. 1
JaVel Skrevet 28. desember 2019 #5630 Skrevet 28. desember 2019 1 time siden, Maskopi skrev: @Lady T https://www.vice.com/amp/en_us/article/akwz9e/influencers-unknowingly-promote-fake-drink-made-with-cyanide 😉 Med andre ord, mange influencere mener at de har mye å lære sine lesere, men samtidig er tydeligvis mange av dem totalt kunnskapsløse siden de ikke skjønte hva cyanid var. Hvis man har gått gjennom en hel skolegang uten å få det ordet med seg, så er man enten tilnærmet hjernedød eller man har sovet seg gjennom skolegangen. 21
kahaki Skrevet 28. desember 2019 #5631 Skrevet 28. desember 2019 5 timer siden, Maskopi skrev: @Lady T https://www.vice.com/amp/en_us/article/akwz9e/influencers-unknowingly-promote-fake-drink-made-with-cyanide 😉 Tusen takk @Maskopi 😘 1
Gjest CecilieX Skrevet 29. desember 2019 #5632 Skrevet 29. desember 2019 På 27.12.2019 den 17.35, JaVel skrev: Men hvordan kan skatteetaten vite om alle produkter en blogger mottar? Andrea Badendyck har skrevet flere innlegg om sin skattesmell https://andreabadendyck.blogg.no/1443920704_det_konomiske_helvett.html Skatteetaten gikk altså gjennom hele bloggarkivet hennes og noterte ned alle produkter som hun hadde fått sponset, deretter beregnet de verdien på alle produktene og hva hun skulle ha skattet. Får du et produkt til en verdi av 500 kr så må du betale skatt av denne verdien. Mange bloggere har gått i denne fella.
Aidensfield Skrevet 29. desember 2019 #5633 Skrevet 29. desember 2019 (endret) På 27.12.2019 den 23.12, Influenseren skrev: Hun har flere ganger reklamert om Femme Lux. Det er slettes ikkje stuerent, noe hun faktisk ble tipset om og siden har eg ikkje sette disse noe mer til disse klærne. Hun skrev flere innlegg, mulig de er slettet nå Jeg skrev feil Endret 29. desember 2019 av Aidensfield
Centimeteren Skrevet 29. desember 2019 #5634 Skrevet 29. desember 2019 Har Mette slutta med blogg? Ikke å se på snap engang det siste døgnet.. 1
Influenseren Skrevet 29. desember 2019 #5635 Skrevet 29. desember 2019 58 minutter siden, Centimeteren said: Har Mette slutta med blogg? Ikke å se på snap engang det siste døgnet.. Travelt å få en mann i hus Utover det hadde jo vært fornuftig å dempe den blogginga litt 4
Aintnofun Skrevet 29. desember 2019 #5636 Skrevet 29. desember 2019 Syns det er litt rart å skrive at mannen ikke er lykkelig. Han har jo nettopp kommet. Det tar såklart tid å tilpasse en ny hverdag. Men hun hørtes så ekstremt dramatisk ut. Nesten så hun tror han ikke kommer til å takle det. 10
Lady T Skrevet 29. desember 2019 #5637 Skrevet 29. desember 2019 13 minutter siden, Aintnofun skrev: Syns det er litt rart å skrive at mannen ikke er lykkelig. Han har jo nettopp kommet. Det tar såklart tid å tilpasse en ny hverdag. Men hun hørtes så ekstremt dramatisk ut. Nesten så hun tror han ikke kommer til å takle det. Tror ikke hun er så dramatisk, men tipper hun er høysensitiv og tolker situasjonen utfra det. Noen ganger stemmer magefølelsen, andre ganger er det skivebom eller man tolker signalene feil. 2
Lemmon Skrevet 29. desember 2019 #5639 Skrevet 29. desember 2019 20 minutter siden, Centimeteren skrev: Er det slutt? Det er vel ikke slutt fordi om det er vanskelig å tilpasse seg😊 2
Isild Skrevet 29. desember 2019 #5640 Skrevet 29. desember 2019 Hun antyder da ingenting om at det er slutt. Virker mer bekymret for om hverdagen hennes har blitt mer annerledes for han enn de klarte å forberede han på. Jeg har noen venninner som har vært gjennom det samme, og det gikk ikke bra i lengden. De tyrkiske yngre mennene fant seg overhodet ikke til rette i Norge og det endte med kulturkrasj, skilsmisser og hard feelings. Jeg kommenterer aldri Mettes blogg eller tråd her, men jeg håper virkelig det ender godt for dem - de har jo en baby på vei også. Men selv har jeg ikke noen positive erfaringer å vise til desverre. 20
Fremhevede innlegg