Visvas Skrevet 26. desember 2019 #5601 Skrevet 26. desember 2019 2 timer siden, JaVel skrev: Det er haram for en muslim å spise svin, men regner ikke med at det er haram å SE en ikke-muslim spise svin? Så det at hun spiser sin vanlige frokost med egg og bacon må være helt ok. Ja absolutt, det var sammenlikningen jeg reagerte på. Ikke at hun selv spiser bacon. Selv om de i familien min ikke ville gjort det til tross for at vi har sagt det er greit. 2
Centimeteren Skrevet 27. desember 2019 #5602 Skrevet 27. desember 2019 Har Mette blitt oldemor?? Står det på snap. 1
Lady T Skrevet 27. desember 2019 #5603 Skrevet 27. desember 2019 2 minutter siden, Centimeteren skrev: Har Mette blitt oldemor?? Står det på snap. Ja, når det står på snap så må det vel være sant da. Tydeligvis ikke viktig å få med at Mette selv skrev at det var en skrivefeil. 🤷🏻♀️ 8
Centimeteren Skrevet 27. desember 2019 #5604 Skrevet 27. desember 2019 4 minutter siden, Lady T said: Ja, når det står på snap så må det vel være sant da. Tydeligvis ikke viktig å få med at Mette selv skrev at det var en skrivefeil. 🤷🏻♀️ Mette nærmer seg 50, så ikke umulig, men i tidligste laget ja..
JaVel Skrevet 27. desember 2019 #5605 Skrevet 27. desember 2019 42 minutter siden, Centimeteren skrev: Mette nærmer seg 50, så ikke umulig, men i tidligste laget ja.. Hun er 39? Eller vil du si at en 9-åring nærmer seg 20? 23
Veslefrikk Skrevet 27. desember 2019 #5606 Skrevet 27. desember 2019 56 minutter siden, Lady T skrev: Ja, når det står på snap så må det vel være sant da. Tydeligvis ikke viktig å få med at Mette selv skrev at det var en skrivefeil. 🤷🏻♀️ Jeg fikk med meg at det var en skrivefeil, men jeg syns det var en litt spesiell skrivefeil... Når man skriver at man feirer med barn, barnebarn og oldebarn (!), da bør det ringe noen bjeller før man publiserer. 5
Lady T Skrevet 27. desember 2019 #5607 Skrevet 27. desember 2019 1 time siden, Centimeteren skrev: Mette nærmer seg 50, så ikke umulig, men i tidligste laget ja.. Hun er på min alder 😄 Vil ikke si vi nærmer oss 50, men er vel øyet som ser 😉😉 2
Lady T Skrevet 27. desember 2019 #5608 Skrevet 27. desember 2019 25 minutter siden, Veslefrikk skrev: Jeg fikk med meg at det var en skrivefeil, men jeg syns det var en litt spesiell skrivefeil... Når man skriver at man feirer med barn, barnebarn og oldebarn (!), da bør det ringe noen bjeller før man publiserer. Kunne skjedd meg også. En gang skrev jeg forresten istedet for for eksempel. 💨 Er vel derfor jeg følger hu litt, hu er ikke «perfekt til fingerspissene» som visse andre bloggere, og tar seg ikke selv så høytidelig. Hjernen min kobler ut ved lite søvn, lange dager og stress, så da kommer det av og til noen rare setninger, både muntlig og skriftlig. Blir i alle fall mye latter utav det 😆 6
Visvas Skrevet 27. desember 2019 #5609 Skrevet 27. desember 2019 Jeg synes det er stor forskjell på å være slækk med sjekk av skrivefeil, språk ect på en snap for kanskje noen få. Når man har en blogg, snap, insta som har noen tusen som er innom så er jeg så kjip at jeg synes man har et ansvar ang språk og sjekke litt før man legger ut. Og jeg må si jeg fortsatt reagerer veldig på setningsoppbygging, språk generelt hos Mette og enda klarer hun å tjene såpass greit på bloggen. 7
Lady T Skrevet 27. desember 2019 #5610 Skrevet 27. desember 2019 21 minutter siden, Visvas skrev: Jeg synes det er stor forskjell på å være slækk med sjekk av skrivefeil, språk ect på en snap for kanskje noen få. Når man har en blogg, snap, insta som har noen tusen som er innom så er jeg så kjip at jeg synes man har et ansvar ang språk og sjekke litt før man legger ut. Og jeg må si jeg fortsatt reagerer veldig på setningsoppbygging, språk generelt hos Mette og enda klarer hun å tjene såpass greit på bloggen. Om man skrev oldebarn når man mente barnebarn er ikke så farlig, akkurat. Det er mer sånn «man ler av seg selv-feil». Men jeg er enig i at bloggere generelt bør ha et godt språk, noe de færreste har. Jeg hadde korrekturlest mange ganger dersom jeg blogget. Jeg vet jeg kan ha et godt språk, men jeg kan også slurve noe helt enormt når jeg er sliten eller stresset. Spesielt fra mobil. Flaut å lese tilbake på at man har skrevet «får» istedet for «for», og/å-feil, setninger helt uten mening osv. Jeg synes «steikt kjøtt» er verre enn «oldebarn». Datteren Amalie skrev også noe komplett umulig å forstå på sin Instagram, i ekte VP-stil: «Ikke fått vært så skriv som jeg skulle håpet fortiden» Men jeg er ikke overrasket over at man kan tjene penger med et dårlig språk. Annonsører ser på statistikk og tall, de leser ikke bloggen din. Jeg vet, for jeg hadde en sær, smal blogg en gang. Du vil ikke tro hvor mange annonsører som sendte meg mail om bloggen min, som åpenbart ikke hadde lest bloggen min 13
Influenseren Skrevet 27. desember 2019 #5611 Skrevet 27. desember 2019 (endret) 4 hours ago, Lady T said: Om man skrev oldebarn når man mente barnebarn er ikke så farlig, akkurat. Det er mer sånn «man ler av seg selv-feil». Men jeg er enig i at bloggere generelt bør ha et godt språk, noe de færreste har. Jeg hadde korrekturlest mange ganger dersom jeg blogget. Jeg vet jeg kan ha et godt språk, men jeg kan også slurve noe helt enormt når jeg er sliten eller stresset. Spesielt fra mobil. Flaut å lese tilbake på at man har skrevet «får» istedet for «for», og/å-feil, setninger helt uten mening osv. Jeg synes «steikt kjøtt» er verre enn «oldebarn». Datteren Amalie skrev også noe komplett umulig å forstå på sin Instagram, i ekte VP-stil: «Ikke fått vært så skriv som jeg skulle håpet fortiden» Men jeg er ikke overrasket over at man kan tjene penger med et dårlig språk. Annonsører ser på statistikk og tall, de leser ikke bloggen din. Jeg vet, for jeg hadde en sær, smal blogg en gang. Du vil ikke tro hvor mange annonsører som sendte meg mail om bloggen min, som åpenbart ikke hadde lest bloggen min Endret 27. desember 2019 av Influenseren OJ! Det var faktisk ikke meningen å Kopiere deg. Satt på mobilen og noe skjedde da eg skulle skrive et innlegg. Nå når eg sjekke på pc`n ser eg at eg har Quotet deg. Ser ikkje hvor eg kan slette dette?
Influenseren Skrevet 27. desember 2019 #5612 Skrevet 27. desember 2019 (endret) Egentlig når det kommer til sponsoravtaler som blogger så har eg litt problemer med å skjønne at M får utbetalt så pass mange kroner pr mnd som hun sier. Grunnen til det er at flere av de avtalene hun får spørsmål om får også eg, forskjellen er at eg sier "Nei Takk". Fikk en ganske "lukrativ" forespørsel nå i jula, men meeeget skeptisk så eg sjekket litt og fant ut at dette var virkelig i gråsonen. Kunne klikke på "Til...." Feltet på mailen og der fikk eg opp mailadressen til ALLE de 20-25 øverste bloggene på Topplista. Så ja, da er det bare å følge med fremover hvem som beit på og takket ja . Dvs det er helt riktig at mange (de mest useriøse) sponsorene går kun etter Topplista og de bryr seg ingenting om HVA det blogges om. Endret 27. desember 2019 av Influenseren 7
JaVel Skrevet 27. desember 2019 #5613 Skrevet 27. desember 2019 (endret) 11 minutter siden, Influenseren skrev: Grunnen til det er at flere av de avtalene hun får spørsmål om får også eg, forskjellen er at eg sier "Nei Takk". Fikk en ganske "lukrativ" forespørsel nå i jula, men meeeget skeptisk så eg sjekket litt og fant ut at dette var virkelig i gråsonen. For meg som er helt blank når det kommer til blogging, hva kan kalles en lukrativ forespørsel og hvorfor ble du skeptisk? Kan man som blogger bli lurt eller svindlet av sponsorer? Endret 27. desember 2019 av JaVel 2
Influenseren Skrevet 27. desember 2019 #5614 Skrevet 27. desember 2019 (endret) 1 hour ago, JaVel said: For meg som er helt blank når det kommer til blogging, hva kan kalles en lukrativ forespørsel og hvorfor ble du skeptisk? Kan man som blogger bli lurt eller svindlet av sponsorer? I utgangspunktet var absolutt denne forespørselen veldig lukrativ (ut i fra verdien på det de vil du skal fronte) dvs du kan få tilsendt VELDIG dyre produkter. Mailen er fra en norsk person som er markedsansvarlig for dette firmaet. Går man så inn på nettsiden til denne butikken så er det en god del som ikkje stemmer. Det er ganske sant som det sier: Virker noe for godt til å være sant, ja så er det nettopp det. M har tidligere reklamert flere ganger for et "lignende" firma, men med andre produkter. Som blogger bør og SKAL man være veldig kritisk til hva det takkes ja til. Ikkje minst må man tenke OM man virkelig kan stå inne for det man reklamerer for. At de hippeste bloggerne reklamer for utallige skjønnhetsprodukter f.eks som de påstår å ha brukt i flere år og at de har så mange gode resultater, vel, ut i fra mengden produkter de har brukt og fronter så burde disse bloggerne snart vært pensjonister haha Det en blogger bør være OBS på er at du er pliktet til å sjekke opp evn sponsorer før du fronter produkter. Det er fult mulig å gå på en skikkelig smell om du takke ja i øst og vest. Endret 27. desember 2019 av Influenseren 5
Gjest spaniasol Skrevet 27. desember 2019 #5615 Skrevet 27. desember 2019 29 minutter siden, Influenseren skrev: I utgangspunktet var absolutt denne forespørselen veldig lukrativ (ut i fra verdien på det de vil du skal fronte) dvs du kan få tilsendt VELDIG dyre produkter. Mailen er fra en norsk person som er markedsansvarlig for dette firmaet. Går man så inn på nettsiden til denne butikken så er det en god del som ikkje stemmer. Det er ganske sant som det sier: Virker noe for godt til å være sant, ja så er det nettopp det. M har tidligere reklamert flere ganger for et "lignende" firma, men med andre produkter. Som blogger bør og SKAL man være veldig kritisk til hva det takkes ja til. Ikkje minst må man tenke OM man virkelig kan stå inne for det man reklamerer for. At de hippeste bloggerne reklamer for utallige skjønnhetsprodukter f.eks som de påstår å ha brukt i flere år og at de har så mange gode resultater, vel, ut i fra mengden produkter de har brukt og fronter så burde disse bloggerne snart vært pensjonister haha Det en blogger bør være OBS på er at du er pliktet til å sjekke opp evn sponsorer før du fronter produkter. Det er fult mulig å gå på en skikkelig smell om du takke ja i øst og vest. Et annet viktig punkt, har jeg forstått, er at man plikter å skatte av sponsede produkter. Produkter man fronter og får, ikke rene penger. Og her vil jeg tro mange har gått på store smeller. Du får ikke til salt i maten om du har en aldri så fantastisk hudkrem, eller hva det skal være.
JaVel Skrevet 27. desember 2019 #5616 Skrevet 27. desember 2019 54 minutter siden, Influenseren skrev: Det en blogger bør være OBS på er at du er pliktet til å sjekke opp evn sponsorer før du fronter produkter. Det er fult mulig å gå på en skikkelig smell om du takke ja i øst og vest. Men hva kan skje om man takker ja i øst og vest? Er det det at man kan risikere å miste lesere som er risikoen?
JaVel Skrevet 27. desember 2019 #5617 Skrevet 27. desember 2019 25 minutter siden, spaniasol skrev: Et annet viktig punkt, har jeg forstått, er at man plikter å skatte av sponsede produkter. Produkter man fronter og får, ikke rene penger. Og her vil jeg tro mange har gått på store smeller. Du får ikke til salt i maten om du har en aldri så fantastisk hudkrem, eller hva det skal være. Men hvordan kan skatteetaten vite om alle produkter en blogger mottar? 1
Gjest Kritt Skrevet 27. desember 2019 #5618 Skrevet 27. desember 2019 5 minutter siden, JaVel skrev: Men hvordan kan skatteetaten vite om alle produkter en blogger mottar? Har ikke greie på dette, men man kan vel anta at den mer proffe motparten i transaksjonen fører bilag og innrapporterer med navn etc.
Influenseren Skrevet 27. desember 2019 #5619 Skrevet 27. desember 2019 55 minutter siden, JaVel said: Men hva kan skje om man takker ja i øst og vest? Er det det at man kan risikere å miste lesere som er risikoen? Hvis den som sponser deg driver en useriøs "bissness", ja som fake annonser, falsk bilder, kopiprodukter etc. Er det en kjent butikk/bedrift kan man jo være ganske trygge. For å svare å spørsmålet ang skatt må nok som oftes bloggeren selv ta vare på bilaget som blir sendt sammen med produkter og innrapportere dette. Det er best å egentlig skrive eget regnskap på en måte. Notere seg i en bok f.eks hva det sponsa produktet kostet, får du "gaver" til en Give Away f.eks kan du trekke fra egne utgifter på frakt om du selv sender premien til vinnerene. Da skatter du for mellomlegget. 2
Zenhouse Skrevet 27. desember 2019 #5620 Skrevet 27. desember 2019 2 timer siden, Influenseren skrev: Hvis den som sponser deg driver en useriøs "bissness", ja som fake annonser, falsk bilder, kopiprodukter etc. Er det en kjent butikk/bedrift kan man jo være ganske trygge. For å svare å spørsmålet ang skatt må nok som oftes bloggeren selv ta vare på bilaget som blir sendt sammen med produkter og innrapportere dette. Det er best å egentlig skrive eget regnskap på en måte. Notere seg i en bok f.eks hva det sponsa produktet kostet, får du "gaver" til en Give Away f.eks kan du trekke fra egne utgifter på frakt om du selv sender premien til vinnerene. Da skatter du for mellomlegget. Var det ikke flere som ble lurt her forleden og måtte beklage i bloggen? Tror det var Isabel Raad og Pilotfrue bla. De fikk et hårfjerningsprodukt som de likte godt og gikk god for det med rabatt kode osv. Problemet var bare at leserne fikk tilsendt et annet jalla-produkt. 5
Fremhevede innlegg