CMarie Skrevet 21. november 2019 #4721 Skrevet 21. november 2019 @Jammf Takk for god og viktig info 👍
Jammf Skrevet 21. november 2019 #4722 Skrevet 21. november 2019 1 minutt siden, Lemmon skrev: Barnevernet er pliktige til å undersøke og innkalle til møte. De skal også hente inn informasjon fra skole, bhg, SFO. Etter det avgjør de om det skal opprettes sak, men altså pliktig til å undersøke. Lemmon - her tar du feil, se mitt svar tidligere (det er jobben min å vite sånt) 20
Lady T Skrevet 21. november 2019 #4723 Skrevet 21. november 2019 9 minutter siden, Jammf skrev: Bare justerer litt på infoen fra deg: det kan meldes på ufødt barn, men den gravide kan takke nei til å samarbeide med bv.tj. jf. Lov om bv.tj. § 1-3. Det kan følgelig ikke påstartes en undersøkelse knyttet til ufødt barn hvis den gravide ikke samtykker. Det kun når det er alvorlig rus inn i bildet at det offentlige kan ta grep og da etter annet lovverk. Litt tidligere ble det skrevet at brev vil gå ut til skole/barnehage før det ble konkludert om det skulle påstartes undersøkelse eller ikke. Dette er heller ikke helt korrekt, ettersom en melding om bekymring må konkluderes med undersøkelse før bv.tj. har anledning til å sende ut brev for innhenting av relevant informasjon. Hva avgjør om de velger å undersøke videre? Er det samtalen med den som ble meldt som er utslagsgivende for videre us.?
Jammf Skrevet 21. november 2019 #4724 Skrevet 21. november 2019 Henlegging av meldinger skjer/bør skje sjelden ettersom det alltid må vurderes "hvordan er det å være barn i denne familien". Er det opplysninger om bekymringsfulle forhold i hjemmet, så som rus, festing, omsorgssvikt osv. vil en melding vanligvis bli konkludert med undersøkelse. Og er det tidligere historikk med aktuell familie vil også dette bli vurdert. Er det info. som går på hva en av foreldrene foretar seg på tidspunkt hvor barnet naturlig ikke er tilstede/bor hos den andre forelderen, kan det være aktuelt å kontakte melder for å få ytterligere opplysninger som kan utdype meldingen. F.eks om mor velger å reise til tja...Tyrkia hvis barnet ellers er ivaretatt hos far vil vanligvis ikke være tilstrekkelig til å konkludere med undersøkelse. Anonyme meldinger blir oftere henlagt da meldingens innhold like gjerne kan være av sjikanøs karakter. Men, i det bv.tj. tar kontakt med andre enn melder, er en melding å anse som konkludert med undersøkelse. Blir den det meldes på kontaktet og kalt inn til møte er saken å regne som påstartet. 15
AnAngel Skrevet 21. november 2019 #4725 Skrevet 21. november 2019 1 time siden, Lady T skrev: Nei, det er en interiørblogg 😉 men hun deler mye om helsa: https://www.regineforsund.com/category/sjukdom/ Åja 😄 Nå så jeg bare rett innom linken, men jeg vil si det er stor forskjell på å skrive om sykdom kontra filme seg selv kvalm og med brekninger. Men det er bare min mening
Visla Skrevet 21. november 2019 #4726 Skrevet 21. november 2019 En ting jeg ikke skjønner helt ang de som finner ektefeller i utlandet. Bruker Mette som eksempel. sønnen har møtt «stefaren» en uke da de var i Tyrkia (dokumentert på blogg og snap). Nå vil hun ha han til Norge. Men når han da flytter hit, skal hun da la en «fremmed stefar» flytte inn hjemme hos seg og sønnen? Folk flest venter jo til kjærest og barn er godt kjent over tid før man flytter sammen. 21
Lady T Skrevet 21. november 2019 #4727 Skrevet 21. november 2019 (endret) 9 minutter siden, AnAngel skrev: Åja 😄 Nå så jeg bare rett innom linken, men jeg vil si det er stor forskjell på å skrive om sykdom kontra filme seg selv kvalm og med brekninger. Men det er bare min mening Hun jeg linktet til filmer seg selv da, når hun er svært dårlig, kvalm, har smerter, anfall osv. Uansett, poenget er at noen setter pris på at noen deler. Livet består også av sykdom for mange. Endret 21. november 2019 av Lady T 2
AnAngel Skrevet 21. november 2019 #4728 Skrevet 21. november 2019 Huff så guffent! Forstår godt at det er ubehagelig å bli meldt til barnevernet Helt grusomt å utsette henne for dette om det er for å være ond. Lurer på noen skriver her (jeg har ikke fått lest blogginnlegget enda) at hun sier det er en fremmed som har meldt henne. Men hvordan kan hun vite det? Er det ikke sånn at f.eks. naboen kan melde henne inn anonymt? Skole/barnehg/helsevesen er vel de som ikke kan melde anonymt (tror jeg?) 3
Lady T Skrevet 21. november 2019 #4729 Skrevet 21. november 2019 3 minutter siden, Visla skrev: En ting jeg ikke skjønner helt ang de som finner ektefeller i utlandet. Bruker Mette som eksempel. sønnen har møtt «stefaren» en uke da de var i Tyrkia (dokumentert på blogg og snap). Nå vil hun ha han til Norge. Men når han da flytter hit, skal hun da la en «fremmed stefar» flytte inn hjemme hos seg og sønnen? Folk flest venter jo til kjærest og barn er godt kjent over tid før man flytter sammen. Dette har jeg også lurt på. Men tror det ofte tar lang tid å få ektefellen til Norge i slike saker..
Minipilla Skrevet 21. november 2019 #4730 Skrevet 21. november 2019 Så godt at hun kan bruke anmeldelsen til barnevernet for alt det er verdt på bloggen i det minste 🙄🙄 20
Lady T Skrevet 21. november 2019 #4731 Skrevet 21. november 2019 1 minutt siden, AnAngel skrev: Huff så guffent! Forstår godt at det er ubehagelig å bli meldt til barnevernet Helt grusomt å utsette henne for dette om det er for å være ond. Lurer på noen skriver her (jeg har ikke fått lest blogginnlegget enda) at hun sier det er en fremmed som har meldt henne. Men hvordan kan hun vite det? Er det ikke sånn at f.eks. naboen kan melde henne inn anonymt? Skole/barnehg/helsevesen er vel de som ikke kan melde anonymt (tror jeg?) Hun sier det er en hun vet navnet på.
Lady T Skrevet 21. november 2019 #4732 Skrevet 21. november 2019 1 minutt siden, Minipilla skrev: Så godt at hun kan bruke anmeldelsen til barnevernet for alt det er verdt på bloggen i det minste 🙄🙄 Hadde søren døtte meg jeg også gjort. Man får jo sjokk av noe sånt. 2
Tildittbeste Skrevet 21. november 2019 #4733 Skrevet 21. november 2019 1 time siden, plasticfantastic skrev: Barnevernet velger tydeligvis å følge opp beskymringsmeldingen da, siden hun må i møte og de ikke har henlagt den Bv er pliktig til å undersøke når de har fått en mld. Uansett dritt for den som blir meldt vil jeg tro.
Kanelisvingen Skrevet 21. november 2019 #4734 Skrevet 21. november 2019 7 minutter siden, Lady T skrev: Hadde søren døtte meg jeg også gjort. Man får jo sjokk av noe sånt. Ja, for å blogge er jo det mest normale å gjøre når man får barnevernet på nakken.. Igjen.. Tenke seg om er ikke greia hennes.. Herregud, så flaut for sønnen hennes, som sikkert har foreldre av kompiser som leser bloggen, og vet alt som rører seg.. Fra dårlig økonomi, til sex i huler, til barnevern.. 31
Kanelisvingen Skrevet 21. november 2019 #4735 Skrevet 21. november 2019 Tipper svangerskapsdepresjonen blir borte også nå.. Hun har jo allerede begynt å kose på og stryke magen.. Uff.. Den her barnevernshistorien kommer til å bli melket til siste dråpe. 11
Lady T Skrevet 21. november 2019 #4736 Skrevet 21. november 2019 (endret) 3 minutter siden, Kanelisvingen skrev: Ja, for å blogge er jo det mest normale å gjøre når man får barnevernet på nakken.. Igjen.. Tenke seg om er ikke greia hennes.. Herregud, så flaut for sønnen hennes, som sikkert har foreldre av kompiser som leser bloggen, og vet alt som rører seg.. Fra dårlig økonomi, til sex i huler, til barnevern.. Tviler pga at BV bryr seg om det, så lenge hun ikke utleverer barna. Veit om ei som delte hver minste detalj om kampen mot BV og VANT barna tilbake.. enda BV visste godt om bloggen. Akkurat det med sex i huler kunne hun spart seg for.. Endret 21. november 2019 av Lady T
Kanelisvingen Skrevet 21. november 2019 #4737 Skrevet 21. november 2019 Akkurat nå, Lady T skrev: Tviler pga at BV bryr seg om det, så lenge hun ikke utleverer barna. Veit om ei som delte hver minste detalj om kampen mot BV og VANT barna tilbake.. enda BV visste godt om bloggen. Akkurat det med sex i huler kunne hun spart seg for.. Uansett, så vil jeg jo tro at en slik bekymringsmelding vipper folk litt ut av balanse.. Blogge om det for hele Norge er vel noe de færreste tenker på i en slik situasjon.. 5
Lady T Skrevet 21. november 2019 #4738 Skrevet 21. november 2019 1 minutt siden, Kanelisvingen skrev: Uansett, så vil jeg jo tro at en slik bekymringsmelding vipper folk litt ut av balanse.. Blogge om det for hele Norge er vel noe de færreste tenker på i en slik situasjon.. Det er jo det bloggere gjør, de tyr til bloggen for å lufte frustrasjonen. Vi andre snakker med ektefellen og venner. 2
Sola de Skrevet 21. november 2019 #4739 Skrevet 21. november 2019 Synes det er skummelt at folk sender bekymringsmeldinger etter hva de leser på sosiale medier. Hun har ikke skrevet noe som skulle tilsi at det burde komme en bekymringsmelding. Synes hun virker som en god mor. 5
JaVel Skrevet 21. november 2019 #4740 Skrevet 21. november 2019 30 minutter siden, Kanelisvingen skrev: Ja, for å blogge er jo det mest normale å gjøre når man får barnevernet på nakken.. Igjen.. Tenke seg om er ikke greia hennes.. Herregud, så flaut for sønnen hennes, som sikkert har foreldre av kompiser som leser bloggen, og vet alt som rører seg.. Fra dårlig økonomi, til sex i huler, til barnevern.. Hva er egentlig normalt når man blir meldt til barnevernet? Om jeg hadde fått en slik bekymringsmelding etter meg, så kunne det være at jeg hadde grått ut på facebook, selvom jeg til vanlig er en veldig privat person, man vet rett og slett ikke hvordan man vil reagere før man står i det samme selv. 3
Fremhevede innlegg