Gå til innhold

metteask.blogg.no

Fremhevede innlegg

Skrevet
29 minutter siden, frykteligfrustrert skrev:

Er det ikke det flere av dere her inne gjør? Engasjerer derer intenst i denne bloggen om en dame som deler det hun selv ønsker fra sin egen hverdag?

Grunnen til at eg engasjerer meg, er at mindreårige blir eksponert. Slutt med eksponering av mindreårige and I’m out. I mellomtiden må bloggere tåle kritiske stemmer. Jeg har til gode å se ett eneste godt argument for eksponering av mindreårige. Det er selvsagt fordi det vanskelig kan forsvares. Trude og di, tar eg feil eller?

• Liker 5
Videoannonse
Annonse
Skrevet
7 minutter siden, Zenhouse skrev:

Spot on! 👈🏼😅. Og hvis en først skal mistenke noen her for å være Mette, ville jeg hvertfall 🧐 gå for noen som stadig finner noe å kritisere og dermed definitivt holder tråden levende 😛 vi får se hvem som blir fraværende her under tre-retters middagen i Tromsø- da tror jeg vi har funnet Mette. 

2EECFD61-B59A-48D0-A600-51A07BD69DBB.jpeg

😂😂😂 De er influencere og har garantert mobilen oppe ved alle anledninger. Her skal det nokk dokumenteres igjennom HELE dagen og hele helgen. Ville heller sett på den tiden de sitter i fly 😅

Skrevet (endret)

Mette hadde ingen aktiv tråd her på KG før hun startet en selv. Hadde hun ikke gjort det så hadde hun hatt mye lavere lesertall. 

Hun sier selv at hun ønsker å tjene penger på bloggen, og har fått råd fra Anne Brith Davidsen (som selv har en noe krokete bloggbakgrunn). Personlig synes jeg det valget har påvirket bloggen negativt, jeg likte den bedre før. 

Endret av frk.Helene Hare
  • Liker 23
Skrevet
55 minutter siden, Trude4 skrev:

Du skrev de fleste har det. 

Jeg skrev ikke at de fleste har det! Jeg skrev jeg håper de fleste har det. Du påstår at jeg skrev at alle burde ha det hver mnd. Det er å legge til egne meninger i min munn, noe du beskylder flere her i tråden å gjøre med Mette. Så hvor er forskjellen på deg og de? 

• Liker 11
Skrevet (endret)
19 minutter siden, Frøya5 skrev:

Grunnen til at eg engasjerer meg, er at mindreårige blir eksponert. Slutt med eksponering av mindreårige and I’m out. I mellomtiden må bloggere tåle kritiske stemmer. Jeg har til gode å se ett eneste godt argument for eksponering av mindreårige. Det er selvsagt fordi det vanskelig kan forsvares. Trude og di, tar eg feil eller?

100 % enig. Det er bloggere som driver horribel eksponering, som selger barna sine rett og slett. Men jeg ser ikke at MA gjør det.  

Jeg syns derimot hun deler for mange private detaljer, som igjen kan slå negativt ut for barna. Det mener jeg, men det går an tenke flere tanker på en gang. Selv om det er ting jeg misliker at M deler, ser jeg også mye positivt i damen. Og det er det som forundrer meg her, at det er en sånn ensidig kritikk av alt hun skriver og gjør. 

Endret av Zenhouse
  • Liker 3
Skrevet
1 minutt siden, Zenhouse skrev:

100 % enig. Det er bloggere som driver horribel eksponering, som selger barna sine rett og slett. Men jeg ser ikke at MA gjør det. 

Hun gjør det. Eg og alle ser at hun gjør det. Sønnen og barnebarna eks? På hvilken måte er ikke det moralsk forkastelig?

• Liker 3
Skrevet
11 minutter siden, Zenhouse skrev:

Jeg syns derimot hun deler for mange private detaljer, som igjen kan slå negativt ut for barna. Det mener jeg, men det går an tenke flere tanker på en gang. Selv om det er ting jeg misliker at M deler, ser jeg også mye positivt i damen. Og det er det som forundrer meg her, at det er en sånn ensidig kritikk av alt hun skriver og gjør. 

OK, da virker det som vi kanskje kan se likt på noe. Men hva er positivt da? Jeg bekymrer meg ærlig talt at for at de mindreårige blir utnyttet.

• Liker 1
Skrevet
2 minutter siden, frykteligfrustrert skrev:

Jeg ser ikke at hun eksponerer de? Vet ikke hva sønnen heter engang, og vet ikke hvordan han ser ut. Men nå følger jeg henne ikke slavisk på sosiale medier for å få med meg alt hun gjør så jeg kan ta henne på det i denne gruppa. 

Hun forteller jo mye om ham i bloggen, så selvom fremmede mennesker ikke vet hvem han er, så kan folk som bor i samme strøk som Mette, klassekamerater etc lese om deler av hans privatliv gjennom bloggen. Problemer moren går gjennom, moren sitt privatliv, hennes forhold til H osv. 

• Liker 13
Skrevet

Tråden er ryddet for persondebatt, brukerdebatt, avsporinger, brudd på opphavsrett og svar til dette.

Måne, admin.

• Liker 2
Skrevet

Men altså, Trude og di... kom gjerne med argumenter for at det er OK med eksponering av mindreårige 👍🏻

• Liker 5
Skrevet

Hva er egentlig poenget hennes med denne bloggingen? 
Hun er en middelaldrende dame med dårlig økonomi, en ung mann i Tyrkia og visstnok et barn på vei.

Hun gjør ingen ting godt for kulturforståelse, siden hun knapt ved opp ned på hverken kultur eller religion. Hun gir ikke andre i samme økonomiske situasjon gode råd om hvordan man forvalter en trang økonomi, tydeligvis aner hun ingen ting om det. 
Det nærmeste hun kommer folkeopplysning er vel å fortelle at den sponsede jakken fra SparKjøp er «skikkelig fin». 
Da er det vel kun behovet for å smøre privatlivet sitt utover som gjenstår. 

• Liker 29
Skrevet
39 minutter siden, frykteligfrustrert skrev:

Jeg ser ikke at hun eksponerer de? Vet ikke hva sønnen heter engang, og vet ikke hvordan han ser ut. Men nå følger jeg henne ikke slavisk på sosiale medier for å få med meg alt hun gjør så jeg kan ta henne på det i denne gruppa. 

Hun delte mye bilder og info om de tidligere. Men det har hun sluttet med. Det syntes jeg hun skal ha skryt av! Hun har tatt det til seg og endret på det. 

• Liker 6
Skrevet
39 minutter siden, FruenFraHavet skrev:

Hva er egentlig poenget hennes med denne bloggingen? 
Hun er en middelaldrende dame med dårlig økonomi, en ung mann i Tyrkia og visstnok et barn på vei.

Hun gjør ingen ting godt for kulturforståelse, siden hun knapt ved opp ned på hverken kultur eller religion. Hun gir ikke andre i samme økonomiske situasjon gode råd om hvordan man forvalter en trang økonomi, tydeligvis aner hun ingen ting om det. 
Det nærmeste hun kommer folkeopplysning er vel å fortelle at den sponsede jakken fra SparKjøp er «skikkelig fin». 
Da er det vel kun behovet for å smøre privatlivet sitt utover som gjenstår. 

Synes det er smådrøyt å kalle folk i 30-årene for middelaldrende men. 

• Liker 5
Skrevet

Snille deg, hvis du må søke mot whataboutism, så vet vi begge at du har tapt denne lille diskusjonen. Skulle du til formodning ha mer på lager, venter jeg fremdeles på gode argumenter for å eksponere mindreårige. 

• Liker 1
Skrevet (endret)

Jeg kan ikke fordra AB- og tror det dummeste MA har gjort var å melde seg på det kurset. For det hjelper henne ikke å bli forbundet med AB en plass, og det irriterer meg når hun forsvarer kurs-deltakelsen sin.  Men hva er AB-stilen? Jeg skjønner det virkelig ikke. M har sluttet å eksponere barn. Hun går ikke i strupen på de som kritiserer. Hun skryter ikke av sin fortreffelige økonomiske sans. Hun starter ikke ørten AS. Hun skryter ikke av tigh gapet sitt. En click-bait i ny og ne driver vel alle bloggere med. Hun fisker ikke etter spons for å fikse opp huset sitt. Nei, hun snekrer og fikser fader meg sjæl heller, og jeg ser heller ikke at hun prioteriterer  å fikse negler og ta spray-tan jevnlig.  Ei heller fester og farter hun rundt i en fet bil hun ikke eier. Så jeg ser ikke at hun kjører AB-stilen. 

Ryddet for sitering av slettet innhold.

Endret av Måne Rampelyset
  • Liker 23
Skrevet

Det ligger mer bak her i denne tråden enn kun bekymring for barn. Hadde eksponering av barn vært det en bekymret seg mest for, burde feks Speiltvillingene ( som pleier å ligger høyere en MA på blogglisten) ligget på topp I dette forumet. Men den bloggen blir ikke diskutert i det hele tatt. Ergo er det andre ting som provoserer mer og eksponering av barn blir brukt som en unnskyldning. 

• Liker 11
Skrevet
2 minutter siden, Zenhouse skrev:

Det ligger mer bak her i denne tråden enn kun bekymring for barn. Hadde eksponering av barn vært det en bekymret seg mest for, burde feks Speiltvillingene ( som pleier å ligger høyere en MA på blogglisten) ligget på topp I dette forumet. Men den bloggen blir ikke diskutert i det hele tatt. Ergo er det andre ting som provoserer mer og eksponering av barn blir brukt som en unnskyldning. 

For det første : whataboutism er verste type forsvar. Da har du tapt da 🙈For det andre: hvilke andre ting burde provosert mer? 

• Liker 2
Skrevet (endret)
16 minutter siden, Frøya5 skrev:

For det første : whataboutism er verste type forsvar. Da har du tapt da 🙈For det andre: hvilke andre ting burde provosert mer? 

Jeg forsvarer ikke noe. Jeg påstår noe vil jeg heller si. 
Og jeg mener at det er andre ting hos MA som provoserer mer her inne enn eksponering av barn. Hadde eksponering av barn vært hovedgrunnen hadde en blogg som feks Speiltvillingene vært langt mer diskutert og kritisert enn MA. 
Og det er jo der jeg ikke skjønner det- hva er det da som provoserer så veldig med MA?? Jeg er langt i fra enig i alt hun sier og tenker og synes hun deler for mye. Men det kan jeg si uten å være spydig. 

Endret av Zenhouse
  • Liker 7
Skrevet (endret)

OK, I’ll bait.  Hva tror du provoserer mer her inne (KG) enn eksponering av barn mht MA.

Du henviser stadig vekk til noe som heter speiltvillinger som jeg antar hører hjemme i en annen tråd og derfor ikke akter å uttale meg i en denne tråden

. Hva er din påstand, Zenhouse? Hva provoserer mer enn barneeksponering? Whataboutism er vi ferdig med, kom med noe nytt.

Og sleng gjerne med gode argumenter for eksponering av mindreårige mens du er i gang.

Endret av Frøya5
  • Liker 1
Skrevet
7 minutter siden, Frøya5 skrev:

OK, I’ll bait.  Hva tror du provoserer mer her inne (KG) enn eksponering av barn mht MA.

Du henviser stadig vekk til noe som heter speiltvillinger som jeg antar hører hjemme i en annen tråd og derfor ikke akter å uttale meg i en denne tråden

. Hva er din påstand, Zenhouse? Hva provoserer mer enn barneeksponering? Whataboutism er vi ferdig med, kom med noe nytt.

Og sleng gjerne med gode argumenter for eksponering av mindreårige mens du er i gang.

1: det provoserer  at hun går god for ABIP. 
2: det provoserer at hun tilsynelatende er naiv, impulsiv, at hun har gjort det meste i en rekkefølge og tidspunkt de aller fleste av oss ikke ville valgt, da tenker jeg på giftermål og graviditet. 

- og det finnes ingen gode argumenter for eksponering av barn. Har sagt vi er enige der. 
Men tonen i denne tråden er ikke fin. Altfor mye spydighet og hakking på absolutt alt MA skriver om, for ikke snakke om hvordan hun skriver. 
Det er rene fakta. Det må gå an å ha flere tanker i hodet på en gang. 

• Liker 19
Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...