Gå til innhold

metteask.blogg.no

Gjest amaryllish

Anbefalte innlegg

Jammf skrev (4 minutter siden):

https://www.helsedirektoratet.no/rundskriv/helsepersonelloven-med-kommentarer/taushetsplikt-og-opplysningsrett/-21.hovedregel-om-taushetsplikt

For at det ikke skal være noen tvil...det er ikke nok å "verne om", man plikter også som helsepersonell aktivt å forhindre at uvedkommende får kjennskap til...

Noen som er usikker hvem "uvedkommende" er?

Denne tror jeg nok bare Helsedirektoratet har laget for å være slemme og hetse. 

• Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Heartgirl
mikrobe skrev (23 minutter siden):

Det er brudd på taushetsplikten, punktum.

Det handler ikke bare om "fremmede" som kan finne ut hvor hun jobber. Det handler også om beboerne innad på institusjonen, og deres pårørende!

Hun har ikke brutt taushetsplikten med vilje. Dette var et uhell som kan skje alle. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heartgirl skrev (2 minutter siden):

Hun har ikke brutt taushetsplikten med vilje. Dette var et uhell som kan skje alle. 

Nei, det kan det virkelig ikke.

• Liker 32
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lady T skrev (36 minutter siden):

Nå tror jeg du blander snørr og bart 😌 Jeg er en av de som sier imot mye av kritikken Mette får (som ofte er heeeeelt på trynet). Men denne saken her tenker jeg dere kan få blåse ut. Jeg har ikke noe behov for å forsvare M ang dette, men har heller ikke behov for å ta henne.

Men jeg kan si at jeg synes det er enkelte ting hun kunne holdt for seg selv. 😉

Da er kanskje ikke du blandt de mest iherdige jeg sikter til😉

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ellasnella skrev (14 minutter siden):

Denne tror jeg nok bare Helsedirektoratet har laget for å være slemme og hetse. 

😂 Helsedirektoratet er sikkert på KG også!

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heartgirl skrev (6 minutter siden):

Nei nå må du slutte

• Liker 30
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Heartgirl skrev (7 minutter siden):

Vis du mener at brudd på taushetsplikten er et uhell, og kan skje alle blir jeg rett og slett skremt. 

• Liker 34
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heartgirl skrev (12 minutter siden):

Uhell? Kanskje lurt å dobbelt sjekke et par ganger ekstra når en skal nå ut til så mange som mulig.  Har fått med meg at du ønsker å støtte mette uansett hva som skjer, men en gang bør du kanskje også se at det er begått en feil, som ikke bare kan bort forklares og si det var et uhell, som kan skje alle.

Endret av Anneisabell
  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anneisabell skrev (9 minutter siden):

Uhell? Kanskje lurt å dobbelt sjekke et par ganger ekstra når en skal nå ut til så mange som mulig.  Har fått med meg at du ønsker å støtte mette uansett hva som skjer, men en gang bør du kanskje også se at det er begått en feil, som ikke bare kan bort forklares og si det var et uhell, som kan skje alle.

Enig, det er forferdelig å lese at noen mener det er ett uhelll som kan skje alle, for nei det kan ikke det, oppegående folk holder taushetsplikten sin

• Liker 23
Lenke til kommentar
Del på andre sider

esmeralda1 skrev (11 minutter siden):

Vis du mener at brudd på taushetsplikten er et uhell, og kan skje alle blir jeg rett og slett skremt. 

Ikke sant, jeg blir rett og slett rasende over noen prøver seg på at dette er ett uhell. Helt utrolig at det går an

• Liker 22
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Orly skrev (2 minutter siden):

Ikke sant, jeg blir rett og slett rasende over noen prøver seg på at dette er ett uhell. Helt utrolig at det går an

Jeg blir skremt og sint når det legges frem at dette var et uhell som kan skje alle. Nei, det skjer ikke alle!! Nå blir det også sagt av forsvareren hennes at vi er ute etter og hevne oss..Jeg har spurt om hva vi skulle ha hevnet oss for, men det får jeg ikke svar på. Hun har delt dette på en offentlig blogg, i tillegg gråtende på snap. Nå er det faktisk på tide at hun tar ansvar for det hun deler og slutter og gjemme seg bak uhell, misforståelser osv...

• Liker 26
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Heartgirl
Orly skrev (15 minutter siden):

Dette var et uhell som MA ikke mente og hun tenkte seg ikke om. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Heartgirl
Orly skrev (16 minutter siden):

Enig, det er forferdelig å lese at noen mener det er ett uhelll som kan skje alle, for nei det kan ikke det, oppegående folk holder taushetsplikten sin

Det er i grenseland. Hun har ikke brutt taushetsplikten. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dette var et uhell som MA ikke mente og hun tenkte seg ikke om. 

Bare slutt, det går ikke an å bortforklare det. Vet du hva taushetsplikt er? Høres ikke sånn ut

• Liker 21
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo hun har brutt den!

• Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

esmeralda1 skrev (11 minutter siden):

Jeg blir skremt og sint når det legges frem at dette var et uhell som kan skje alle. Nei, det skjer ikke alle!! Nå blir det også sagt av forsvareren hennes at vi er ute etter og hevne oss..Jeg har spurt om hva vi skulle ha hevnet oss for, men det får jeg ikke svar på. Hun har delt dette på en offentlig blogg, i tillegg gråtende på snap. Nå er det faktisk på tide at hun tar ansvar for det hun deler og slutter og gjemme seg bak uhell, misforståelser osv...

Godt skrevet!

Ta ansvar ja og slutt å bortforklar alt 

• Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Heartgirl skrev (45 minutter siden):

Hæ? Ikke med vilje? Hun gjorde det jo igjen på snap etter hun slettet det skriftlig. Da vet hun om det. 

• Liker 25
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Heartgirl
lilletyrkia skrev (1 minutt siden):

Hæ? Ikke med vilje? Hun gjorde det jo igjen på snap etter hun slettet det skriftlig. Da vet hun om det. 

Det helder aldri deg at du oppdager en feil etter du har gjort det? Flott at andre er 100% perfekt da :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

lilletyrkia skrev (1 minutt siden):

Vi må jo skjønne at siden hun ikke mente det og at det var et uhell så er det greit og bryte taushetsplikten... Forstå det den som kan!!

• Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heartgirl skrev (11 minutter siden):

Beklager men det har hun. Har snakket med noen i kommunen der og jo hun har det. 

• Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...