Gå til innhold

metteask.blogg.no

Gjest amaryllish

Anbefalte innlegg

lilletyrkia skrev (5 timer siden):

Før hun kjente han så planla de å lage baby. Før det igjen,hadde hun tenkt på andre muligheter. Og etter hun fikk datteren så har mannen omtrent forsvunnet. Synes du det er veldig rart at folk reagerer på det? De har jo ikke engang prøvd. Man burde jo iallfall prøve når man er gift og har barn sammen.

Folk kan reagere så mye det vil på hva de vil, men de spydige kommentarene om at hun har brukt han til å oppnå det hun selv vil er jo ingenting annet ren spekulasjon og hva tjener egentlig en sånn  kommentar? For meg virker det bare som å nøre oppunder konspirasjonsteorier hvordan Mette er som person? Savner litt at man legger godvilja til for andre mennesker -både i denne tråden og andre tråder her på kg. 

• Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

GulleGull skrev (20 minutter siden):

Folk kan reagere så mye det vil på hva de vil, men de spydige kommentarene om at hun har brukt han til å oppnå det hun selv vil er jo ingenting annet ren spekulasjon og hva tjener egentlig en sånn  kommentar? For meg virker det bare som å nøre oppunder konspirasjonsteorier hvordan Mette er som person? Savner litt at man legger godvilja til for andre mennesker -både i denne tråden og andre tråder her på kg. 

Rart hun ikke kan legge godvilja til litt og la han komme og se datteren sin da. Det er tross alt like mye hans barn. 

• Liker 22
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nussepus skrev (1 minutt siden):

Rart hun ikke kan legge godvilja til litt og la han komme og se datteren sin da. Det er tross alt like mye hans barn. 

Jeg er ikke så opptatt av hva de velger å gjøre eller ikke med mitt innlegg, ble litt mer opptatt av at vi, hver og en, kan prøve å tenke at ikke alt er gjort av ondskap og vrang vilje. Antagelig mye vi ikke vet om personer som viser livet sitt på sosiale medier. Mette er en av de som får rimelig mye pepper hvor «alt» er galt og feil, at hun er en ond og egoistisk person. Kan ikke denne tråden også tåle å få tilbakemelding av meg feks - at de som kommenterer her fremstiller henne veldig som ett ensidig dårlig menneske som tar dårlige valg. Tråden har mer troverdighet om man kan legge godvilja til og kan se at folk tar valg ut fra det som er best for sin situasjon. Så er det hvordan man formidler ting om man er uenig. 

• Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

GulleGull skrev (12 minutter siden):

Jeg er ikke så opptatt av hva de velger å gjøre eller ikke med mitt innlegg, ble litt mer opptatt av at vi, hver og en, kan prøve å tenke at ikke alt er gjort av ondskap og vrang vilje. Antagelig mye vi ikke vet om personer som viser livet sitt på sosiale medier. Mette er en av de som får rimelig mye pepper hvor «alt» er galt og feil, at hun er en ond og egoistisk person. Kan ikke denne tråden også tåle å få tilbakemelding av meg feks - at de som kommenterer her fremstiller henne veldig som ett ensidig dårlig menneske som tar dårlige valg. Tråden har mer troverdighet om man kan legge godvilja til og kan se at folk tar valg ut fra det som er best for sin situasjon. Så er det hvordan man formidler ting om man er uenig. 

Så det beste for datteren er å ikke bli kjent med sin far? Hmmm

• Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nussepus skrev (4 minutter siden):

Så det beste for datteren er å ikke bli kjent med sin far? Hmmm

Jeg sier igjen, mitt innlegg handler om hele tråden som i størst grad er ute etter å ta Mette på ting eller være så nedsettende som mulig, uansett. Jeg kommer ikke til å ta stilling til spørsmålet ditt -da jeg, som du, ikke går i Mette og mannen sine sko. Polarisering av en person gir lite konstruktivt til en debatt. Kanskje man kunne lære noe av heller å godvilja til og tenke at de nok er opptatt av hva som er best ut fra sin situasjonen og at det er godt nok -selvom du kanskje ikke er enig.

• Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

GulleGull skrev (24 minutter siden):

Jeg sier igjen, mitt innlegg handler om hele tråden som i størst grad er ute etter å ta Mette på ting eller være så nedsettende som mulig, uansett. Jeg kommer ikke til å ta stilling til spørsmålet ditt -da jeg, som du, ikke går i Mette og mannen sine sko. Polarisering av en person gir lite konstruktivt til en debatt. Kanskje man kunne lære noe av heller å godvilja til og tenke at de nok er opptatt av hva som er best ut fra sin situasjonen og at det er godt nok -selvom du kanskje ikke er enig.

Nei ikke enig. Uansett ( om ikke det feks er misbruk/mishandling inne i bildet) så er det det beste for barn å kjenne begge foreldre. Her er den en forelder som har all makt og som tydeligvis misbruker den til de grader og vise der tydelig på nett for alle som gidder å se. 

• Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Twistdott
Nussepus skrev (6 timer siden):

«Kattemat» som katten absolutt ikke skal spise!

Det er ikke greit å la katten spise salt mat, men  vi får håper at det ikke er noen vane. Det var jo heller ikke en kjempemengde denne gangen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Twistdott skrev (13 minutter siden):

Det er ikke greit å la katten spise salt mat, men  vi får håper at det ikke er noen vane. Det var jo heller ikke en kjempemengde denne gangen. 

Ikke kjempemengde? Det var en hel baguette med røkelaks! Sånn ca 100x hva jeg gir min katt når hun tigger som verst! Det der var regelrett dyremishandling! Stakkars katt! Men, hun er vel så gammeldags at hun gjør slik bestefar gjorde. Folk på 2000tallet setter seg inn i hva det vil si å ha et kjæledyr, før man anskaffer. Bla om fôr.

• Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

GulleGull skrev (5 timer siden):

Nei, men så trenger man heller ikke ta alle kommentarer så veldig seriøst heller, eller trenge å ta alt så veldig negativt. Det er en diskusjon her om Mette. Det er da ingen som har rett eller feil. Men man kan mene ulike ting. Jeg vil ikke Mette vondt selv om jeg syns hun tar mange dårlige valg. 

• Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Fordelen" med å gifte seg så fort som de gjorde er at de kunne søkt familiegjenforening for lenge sia og faktisk PRØVD å gi forholdet en sjanse. Det har blitt skrevet her flere ganger at det å være på ferie sammen er ikke det samme som hverdagslivet, men joda alt er så fint og flott så. Det er jo underlig at han skal være i Tyrkia nå mens hun faktisk har mulighet til å søke han hit. Han kunne hjulpet med datteren når hun skal begynne å jobbe igjen osv. De kunne gitt det en sjanse. Jeg har selvsagt ikke noe med det. Men man undres jo av de valgene.

• Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Twistdott
Pinkee skrev (2 timer siden):

Ikke kjempemengde? Det var en hel baguette med røkelaks! Sånn ca 100x hva jeg gir min katt når hun tigger som verst! Det der var regelrett dyremishandling! Stakkars katt! Men, hun er vel så gammeldags at hun gjør slik bestefar gjorde. Folk på 2000tallet setter seg inn i hva det vil si å ha et kjæledyr, før man anskaffer. Bla om fôr.

Nei, gi deg..., du overdriver stort. Og er dette en engangshendelse er det absolutt ingen dyremishandling. På disse ferdigkjøpte baguettene strør de ikke akkurat om seg med reker, og i dette tilfellet laks. Det er masse salatblad og eggerøre - og et par tre tynne skiver laks. Katten dør ikke, blir i verste fall tørst. 

Det sagt, jeg synes ikke man skal gi katter røykt laks.

PS! Vi hadde  dyr før 2000, og vi visste hva dyrefór var da og. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pinkee skrev (9 timer siden):

Veldig dramatisk! 😳😅

Jeg er veldig opptatt av hva slags mat mine dyr får, men hadde uten problem gitt røkelaks en sjelden gang! Å kalle det dyremishandling er litt merkelig. 

Jeg stusset mer over at hele baguetten ble lagt på gulvet med eggerøre og alt, isteden for å gi laksen i matskålen og slippe rydding/vasking av gulvet. Men det er jo opp til hver enkelt, og ingen stor sak. 

• Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Twistdott skrev (16 timer siden):

Nei, gi deg..., du overdriver stort. Og er dette en engangshendelse er det absolutt ingen dyremishandling. På disse ferdigkjøpte baguettene strør de ikke akkurat om seg med reker, og i dette tilfellet laks. Det er masse salatblad og eggerøre - og et par tre tynne skiver laks. Katten dør ikke, blir i verste fall tørst. 

Det sagt, jeg synes ikke man skal gi katter røykt laks.

PS! Vi hadde  dyr før 2000, og vi visste hva dyrefór var da og. 

Ellevill skrev (9 timer siden):

Veldig dramatisk! 😳😅

Jeg er veldig opptatt av hva slags mat mine dyr får, men hadde uten problem gitt røkelaks en sjelden gang! Å kalle det dyremishandling er litt merkelig. 

Jeg stusset mer over at hele baguetten ble lagt på gulvet med eggerøre og alt, isteden for å gi laksen i matskålen og slippe rydding/vasking av gulvet. Men det er jo opp til hver enkelt, og ingen stor sak. 

Jo, det er faktisk mishandling av katt å gi så mye salt. Det er veldig skadelig for nyrene. Og, dette var store mengder, og i slike baguetter blir det ofte brukt ekstra salt røkelaks, for at det skal smake mye av lite!  I tillegg var der både smør med salt, og eggerøre med salt. Så at hun gjør dette, viser at hun ikke har satt seg inn i hva som er godt kattehold. Hadde faktisk vært mye bedre om hun sa at denne må kastes, men da hadde hun vel ødelagt imaget sitt.

• Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi her er det lenge siden jeg har vært innpå ser jeg, på side 551 allerede! Hvorfor😂 Gud så mye dumt.. Dyremishandler fordi man gir katten røkelaks en gang, og maktmisbruker tross for at hun har søkt familiegjenforening🤦🏽‍♀️ Nei herlighet, forstår godt at Mette har holdt seg unna offentligheten de siste ukene, dette blir for dumt. Håper virkelig ikke hun tar til seg alle spekulasjoner og galskap på siden her.

• Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Mette Ask skriver om ekteskapet på nettet fordi det kan hjelpe andre i samme situasjon. Samtidig vil hun ikke høre noe fra folk som «vil hjelpe» eller «har vært igjennom det samme».  Etter siste innlegget på bloggen er det lett å se at de to er altfor ulike og skal få store utfordringer. Lurer på hva grunnlaget for dette ekteskapet er når det er så mye problemer og den stormende forelskelsen har lagt seg. Høres bare utrolig slitsomt ut å holde på sånn. 

• Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun verker sig tro att alla råd hon inte gillar är gett henne för att förstöra. Konstigt nog var det många som varnade om problemen hon nu medger att dom har. Hon vill inte ha råd, men skriver samtidigt i sista inlägget att dom får hjälp och råd av nån i samma sits... 

Sen vill hon rekommendera andra att ansöka «besøksvisum» först, men själva har dom valt att ansöka direkt på «familiegjenforening». Hon skriver att vid att få «besøksvisum» först,  kan man få ha sin make i landet medan man så ansöker «familiegjenforening».  Skriver dock inget om värför hon har valt motsatta av vad hon rekommenderar.  Förstå det den som kan. 

• Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun bør fortsatt være forsiktig med hva hun råder andre til. Fordi hun skriver "knotete" er det lett å misforstå når man ikke vet bedre og jeg leste også først at man kan søke fra Norge om man er på besøksvisum først. Siden jeg vet dette ikke er mulig (det er vel kun mulig på besøksvisum om man har høyere utdanning) så måtte jeg lese setningen flere ganger og legge godviljen til og ser at det ikke var det hun skrev. Men det kunne LETT misforstås og kan i prinsippet sette andre i en kjip situasjon. 

Forøvrig var hun klandrende i forkant, for at "vi" hadde tatt ifra leserne muligheten til å få gode råd med kritikken vår. Kan ikke se hva nytt og informativt innlegget der skulle være annet enn at hun skriver akkurat det "alle" fortalte henne for 2 ish år siden kom til å skje fordi de ikke kjenner hverandre og dermed ikke har noe grunnlag å kjempe for når motgangen kommer. Men da var hun så belærende og brennsikker på at vi haterne bare ville de vondt og at HUN hadde rett og de kom ALDRI ALDRI til å krangle. Jeg sier ikke, I told you so, men jeg skulle ønske du kunne se hva folk skriver og ikke ta alt som ikke er rosenrødt og heia kjærligheten som hat. Hadde hun tatt til seg noe av det som ble skrevet så hadde hun/de vært adskillig bedre rustet for uværsdagene som vi alle visste ville komme. Det er ikke å hate, det er å være realistisk. 

• Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Visvas skrev (7 minutter siden):

Hun bør fortsatt være forsiktig med hva hun råder andre til. Fordi hun skriver "knotete" er det lett å misforstå når man ikke vet bedre og jeg leste også først at man kan søke fra Norge om man er på besøksvisum først. Siden jeg vet dette ikke er mulig (det er vel kun mulig på besøksvisum om man har høyere utdanning) så måtte jeg lese setningen flere ganger og legge godviljen til og ser at det ikke var det hun skrev. Men det kunne LETT misforstås og kan i prinsippet sette andre i en kjip situasjon. 

Forøvrig var hun klandrende i forkant, for at "vi" hadde tatt ifra leserne muligheten til å få gode råd med kritikken vår. Kan ikke se hva nytt og informativt innlegget der skulle være annet enn at hun skriver akkurat det "alle" fortalte henne for 2 ish år siden kom til å skje fordi de ikke kjenner hverandre og dermed ikke har noe grunnlag å kjempe for når motgangen kommer. Men da var hun så belærende og brennsikker på at vi haterne bare ville de vondt og at HUN hadde rett og de kom ALDRI ALDRI til å krangle. Jeg sier ikke, I told you so, men jeg skulle ønske du kunne se hva folk skriver og ikke ta alt som ikke er rosenrødt og heia kjærligheten som hat. Hadde hun tatt til seg noe av det som ble skrevet så hadde hun/de vært adskillig bedre rustet for uværsdagene som vi alle visste ville komme. Det er ikke å hate, det er å være realistisk. 

Tack för uppklarade inlägg- som alltid från dig! Jag litar absolut på att du vet vad som gäller, och då förstår jag lite bättre varför dom ansökande som dom har gjort.

Jag förstår dock inte för mitt bara liv hur det hon har skrivit inte ska bety att man med godkänt besøksvisum kan bo ihop i samma land medan man så ansöker om om familiegjenforening. (Jag väljer här att inte lägga skulden på mitt svenska upphov.)

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...