Gå til innhold

metteask.blogg.no

Fremhevede innlegg

Skrevet (endret)

Vi setter strek her folkens. Mette ønsker at tråden skal dø ut. Hvorfor kan jeg ikke fatte for hun bruker den jo som manus for bloggen sin - men da ønsker hun kanskje å slutte å blogge da? Vi får hjelpe henne da jenter 🙂. Null aktivitet her fremover - la oss ta en dugnad!

Endret av Minipilla
  • Liker 29
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Skjønner ikke hvordan dere klarer å forstå alt i værste mening hele tiden. Jeg har ikke noe problem med å forstå hva Mette mener, jeg. Synes hun formidler ting helt ryddig og greit. 

• Liker 8
Skrevet

Streken: _____________________

• Liker 9
Skrevet
46 minutter siden, Minipilla said:

Over den. 

Ikke sikker på når du ble moderator, Minipilla.

• Liker 10
Skrevet
58 minutter siden, Minipilla skrev:

Altså det må da være opp til en og hver om en vil legge igjen en kommentar her. 

• Liker 14
Skrevet

Synes de er skikkelig koselige å følge, hele gjengen. Så akkurat H på snap som bygde sandkassebåt til tvillingene 🥰 Men dere klarer vel å finne en vei å vri det til noe negativt også. 

• Liker 23
Skrevet
12 minutter siden, Forbanna skrev:

Synes de er skikkelig koselige å følge, hele gjengen. Så akkurat H på snap som bygde sandkassebåt til tvillingene 🥰 Men dere klarer vel å finne en vei å vri det til noe negativt også. 

Enig med deg. Virker som en fin gjeng de der og nevenyttig kar👍

• Liker 12
Skrevet

Legg tråden død, da. For alles del. 

• Liker 11
Skrevet
25 minutter siden, Surikatt said:

Legg tråden død, da. For alles del. 

Hvorfor det?

• Liker 5
Skrevet
3 timer siden, Forbanna skrev:

Over den. 

Ikke sikker på når du ble moderator, Minipilla.

Nei ikke jeg heller. Men siden bloggeier har uttalt at hun ønsker denne tråden skal dø ut så kanskje vi skal gjøre nettopp det? Siden du virker til å være helt på hennes side burde du iallefall kunne følge hennes ønsker. Forbanna. 

• Liker 10
Skrevet (endret)
18 minutter siden, Minipilla skrev:

Nei ikke jeg heller. Men siden bloggeier har uttalt at hun ønsker denne tråden skal dø ut så kanskje vi skal gjøre nettopp det? Siden du virker til å være helt på hennes side burde du iallefall kunne følge hennes ønsker. Forbanna. 

Mette har deltatt selv i tråden under flere ulike nick, så ikke så sikker på at hun egentlig ønsker tråden død.

Endret av Kritt
Skrevet
6 timer siden, Minipilla skrev:

• Liker 2
Skrevet
1 hour ago, Minipilla said:

Hvor har hun sakt det? Har ikke jeg sett. 

• Liker 3
Skrevet
På 27.4.2020 den 21.17, Klemen10na skrev:

Regner med det ikke har noe med at hun ligger i sengen å gjøre (det er selvfølgelig forståelig som høygravid), men måten hun bøyde ordet på. Ikke ta alt du leser i verste mening.. 

Det er en helt normal setning å si i Bergen . 

• Liker 2
Skrevet (endret)
52 minutter siden, Frøken_fjong1 skrev:

Det er en helt normal setning å si i Bergen . 

Det er vel mye som sies på dialekt rundt omkring, men som er feil å bruke skriftlig (uten at jeg mener det er så veldig graverende).

Endret av Kritt
Skrevet
58 minutter siden, Kritt skrev:

Det er vel mye som sies på dialekt rundt omkring, men som er feil å bruke skriftlig (uten at jeg mener det er så veldig graverende).

Joda det skjønner vel de fleste. Men de som følger Mette har vel sett at hun bruker litt dialekt innimellom. 

• Liker 4
Skrevet
21 timer siden, Forbanna skrev:

Hvor har hun sakt det? Har ikke jeg sett. 

Hun skrev det i et blogginnlegg en gang. Tror jeg ... 

• Liker 1
Skrevet (endret)
På 27.4.2020 den 20.05, Pollen skrev:

😂 Typisk bergensere å skrive det sånn. De klarer ikke å bøye verb.

Verbet er riktig bøyd, men det er feil verb. Hun skulle brukt verbet "å ligge" i perfektum (ligger - lå - har ligget). I stedet har hun brukt verbet "å legge" i perfektum (legger - la - har lagt). Helt vanlig å gjøre blant bergensere. Noen av dem sier også "eg ligger den på bordet". Altså at de bruker verbet "å ligge" i presens, der det er "riktig" å bruke "å legge" i presens. 

Dette var ikke ment som kritikk mot henne eller andre bergensere, bare en artig observasjon. 

Endret av Soeuh
  • Liker 12
Gjest Krutt Tønne
Skrevet

Bergensere har fin dialekt, og de sier ligge i ovnen, sitte på kaffien ... morsomt, synes jeg. 

Skrevet

For en kaos dame. Det er jo et sirkus. Hun ble godt likt når hun skrev om AB. Når sant skal sies er vel de to ikke så ulike. Lite gjennomtenkte prosjekter og unger som må gjøre mye rart, og stå i store svingninger fra de voksne. At hun skor seg på AB blir for min del så dumt når jeg syns hun framstår så ustabil selv. 

• Liker 17
Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...