Gå til innhold

Donorbarn i Danmark


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei! 

Jeg er helt ny på forumet her, og har det siste året tenkt mye på å få barn. Jeg er singel, 34 år og ingen utsikter for kjæreste med det første.

Er det noen her som kunne tenke seg å dele av erfaringer ang inseminasjon i Danmark? Hvilke klinikker dere har brukt, hvor mange forsøk, medisiner, pris etc? 

Tanken er å muligens starte prosessen iløpet av tidlig høst, om jeg bestemmer meg for det. ☺️

Er ikke ute etter å bli dømt for valget om å få barn på egenhånd, så slike kommentarer trenger jeg ikke! 🤷🏻‍♀️ Ønsker å bli klokere på prosessen rundt dette, og høre andres erfaringer!

 

 

Anonymkode: 712f4...395

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg er i prosess nå! Valgte storkklinikk, gjorde ingen stor research om andre klinikker for likte det jeg leste om Stork.

Så langt har det bare vært en positiv opplevelse. De som jobber der er hyggelige og profesjonelle, og vil virkelig det beste for deg. Klinikken ligger rett ved metro fra Kastrup, så er raskt å komme seg til.

Var der første gang i januar, og da gikk det ikke. Men idag begynner jeg på uke 5, og krysser fingrene for at det går bra! 

Har valgt åpen donor, så kjøpte via sædbank. Kostet ca 30.000 for nok til tre forsøk. Men dette kan bli billigere. Jeg ville ha åpen donor, og hadde preferanser rundt utseende (så likt meg som mulig), og da ble det dyrere. Hvert forsøk på Stork kostet ca 4000 NOK. Og så fly i tillegg. 

Ikke tatt noen medisiner annet enn folat. Utredning hos gynekolog her i Oslo, tok nødvendige tester, og henviste til røntgen på Riksen. Det kostet vel rundt 2000 totalt. 

Jeg tenker det er bedre å få barn alene, enn barn med noen man er usikker på og det ender med delt bosted. Tror også dette blir mer og mer vanlig, til og med gamletante på 88 synes det er stor stas at jeg velger å få barn på egen hånd ;)

 

 

 

Anonymkode: 19dbb...352

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har desverre ikke noe å komme med, måtte bare si at jeg syns dere er kjempe tøffe som går i gang med en sånn prosess alene. Lykke til begge to🙂

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er i prosess nå! Valgte storkklinikk, gjorde ingen stor research om andre klinikker for likte det jeg leste om Stork.

Så langt har det bare vært en positiv opplevelse. De som jobber der er hyggelige og profesjonelle, og vil virkelig det beste for deg. Klinikken ligger rett ved metro fra Kastrup, så er raskt å komme seg til.

Var der første gang i januar, og da gikk det ikke. Men idag begynner jeg på uke 5, og krysser fingrene for at det går bra! 

Har valgt åpen donor, så kjøpte via sædbank. Kostet ca 30.000 for nok til tre forsøk. Men dette kan bli billigere. Jeg ville ha åpen donor, og hadde preferanser rundt utseende (så likt meg som mulig), og da ble det dyrere. Hvert forsøk på Stork kostet ca 4000 NOK. Og så fly i tillegg. 

Ikke tatt noen medisiner annet enn folat. Utredning hos gynekolog her i Oslo, tok nødvendige tester, og henviste til røntgen på Riksen. Det kostet vel rundt 2000 totalt. 

Jeg tenker det er bedre å få barn alene, enn barn med noen man er usikker på og det ender med delt bosted. Tror også dette blir mer og mer vanlig, til og med gamletante på 88 synes det er stor stas at jeg velger å få barn på egen hånd ;)

 

 

 

Anonymkode: 19dbb...352

Tusen takk for svar☺️

Så 4000kr er kun for insemineringen, og kjøp av donorsæd kommer i tillegg? Hvor kjøpte du donorsæd fra?

Det er Stork jeg har tenkt at det blir for min del også. 

Hvordan gjør du det med reise? Reiser du på dagen når du ser at du har eggløsning, eller planlegger du frem i tid, og regner deg frem til EL? 

Jeg har noe ustabil mens, med gjennomsnitt 35dagers syklus.. men aner ikke når jeg har EL, så må vel kanskje ta test for å finne ut det🤷🏻‍♀️

Krysser fingrene for deg denne gangen🤞🏼

Endret av AnonymBruker85
Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 timer siden, Nerine_ skrev:

Har desverre ikke noe å komme med, måtte bare si at jeg syns dere er kjempe tøffe som går i gang med en sånn prosess alene. Lykke til begge to🙂

Tusen takk!❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har brukt clearblue advanced fertilitetsmonitor noen måneder. Så ble litt kjent med syklusen min. Så visste jo innenfor hvilke 2-3 dager jeg ville få Max. Sørget for å ha kalenderen på jobb ganske åpen, så jeg kunne ha «omgangssyke» en dag. Regner med de godtar en hvit løgn når de hører hvorfor 😉

Kjøpte billetter på morgenen, fløy ned kl 9. Og fløy hjem samme ettermiddag. Bor i Oslo, da, så er lett å komme seg til flyplassen. 

 

Jepp, kjøpte donorsæd utenom. Men du kan også kjøpe gjennom Stork (muligens rimeligere) men da får du ikke samme valgmuligheter.  Kjøpte via European Sperm Bank, for fant en donor der som kjentes rett for meg. Du kan få vite mer om donor hos andre banker, men fant ut at bilde som voksen etc ble mer enn jeg ønsket. Holdt med barnebilde, høyde, farger etc for meg. Og det var også viktig at den er åpen, så barnet kan finne ut mer om det ønsker. 

 

Takk! 5+1 idag, så fortsatt veldig tidlig. Men må jo ha troen 😊

Anonymkode: 19dbb...352

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så spennende! Jeg vurderer også muligheten for donorbarn. 

Anonymkode: 08162...bc1

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 23.2.2019 den 13.24, AnonymBruker skrev:

Jeg har brukt clearblue advanced fertilitetsmonitor noen måneder. Så ble litt kjent med syklusen min. Så visste jo innenfor hvilke 2-3 dager jeg ville få Max. Sørget for å ha kalenderen på jobb ganske åpen, så jeg kunne ha «omgangssyke» en dag. Regner med de godtar en hvit løgn når de hører hvorfor 😉

Kjøpte billetter på morgenen, fløy ned kl 9. Og fløy hjem samme ettermiddag. Bor i Oslo, da, så er lett å komme seg til flyplassen. 

 

Jepp, kjøpte donorsæd utenom. Men du kan også kjøpe gjennom Stork (muligens rimeligere) men da får du ikke samme valgmuligheter.  Kjøpte via European Sperm Bank, for fant en donor der som kjentes rett for meg. Du kan få vite mer om donor hos andre banker, men fant ut at bilde som voksen etc ble mer enn jeg ønsket. Holdt med barnebilde, høyde, farger etc for meg. Og det var også viktig at den er åpen, så barnet kan finne ut mer om det ønsker. 

 

Takk! 5+1 idag, så fortsatt veldig tidlig. Men må jo ha troen 😊

Anonymkode: 19dbb...352

Tusen takk for at du svarer på alle mine spørsmål☺️

Betyr dette at du ble gravid på andre forsøk? ❤️

Fremdeles usikker på om jeg vil ha åpen eller anonym donor.. men det får jeg ta en vurdering på etter jeg har vært i kontakt med klinikken! 

Lykke til videre, og hold oss gjerne oppdaterte..☺️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 23.2.2019 den 14.37, AnonymBruker skrev:

Så spennende! Jeg vurderer også muligheten for donorbarn. 

Anonymkode: 08162...bc1

Så spennende å høre! Alltid godt å vite at det er flere der ute☺️ Hvor gammel er du, og er du helt i startfasen slik som meg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 timer siden, AnonymBruker85 skrev:

Tusen takk for at du svarer på alle mine spørsmål☺️

Betyr dette at du ble gravid på andre forsøk? ❤️

Fremdeles usikker på om jeg vil ha åpen eller anonym donor.. men det får jeg ta en vurdering på etter jeg har vært i kontakt med klinikken! 

Lykke til videre, og hold oss gjerne oppdaterte..☺️

Takk! Ikke så mange som vet om det ennå, så litt kjekt å dele det her. 

Ja, det satt på andre forsøk. Så bare håper alt går bra! Er 38, så måtte nesten gjøre det nå før det ble for sent 😉

Anonymkode: 19dbb...352

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Takk! Ikke så mange som vet om det ennå, så litt kjekt å dele det her. 

Ja, det satt på andre forsøk. Så bare håper alt går bra! Er 38, så måtte nesten gjøre det nå før det ble for sent 😉

Anonymkode: 19dbb...352

Gratulerer så mye❤️ Håper formen er fin☺️

Syns det er godt å vite at det ikke nødvendigvis trenger å ta uendelig med forsøk for å få det til!😅 Håper at det går relativt kjapt med meg også når jeg først setter igang. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velg i så fall åpen donor så ditt barn får mulighet til å kjenne til sin bakgrunn. Det er en sorg og en tomhet å ikke få lov å kjenne til sitt opphav. Snakker av erfaring.

Anonymkode: b05f2...f2b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...