Gå til innhold

Er jeg latterlig?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Først vil jeg påpeke: Jeg er utrolig lite sjalu, kjæresten min kan sove i samme seng med andre jenter uten at jeg bryr meg, fordi jeg stoler på ham, så dette handler overhode ikke om sjalusi. 

Men, vi er et par i begynnelsen av 20-årene. Min samboer har to kompiser som begge har dame. Desse kompisene sender min samboer seksuelle bilder og videoer av jenter. Blant annet en finger av en mann som «flyr» i lufta og fingeren flyr rett inn i fitta til ei jente, du ser hvordan hun ser ut. Et annet eksempel er et bilde av ei naken ung kvinne/eldre jente som sprer bena og man kan se rett inn. Jeg vet med sikkerhet at kjæresten min ikke svarer på desse og han sender eller ikke slike ting tilbake.

Grunnen til hvorfor dette plager meg, og jeg er helt seriøst, er fordi har desse jentene samtykket om at desse videoene/bildene blir spredd på nettet? Det plager meg at dette kunne skjedd om 20 år og jeg og sambo har en datter der slike bilder av henne kunne blitt spredd og hun hadde bare blitt sett på som en hore, som noe verdiløst, som et sexobjekt. Dette plager meg. Denne jenta på bildet er datteren til noen. Hun er verdifull til noen. Noen elsker henne. Og slike bilder av henne blir spredd og samboer sier ikke ifra til kompisene sine om dette. 

Mer jeg prippen? Er jeg helt idiot? Eller har jeg faktisk grunn til å reagere? 

Anonymkode: c2c7d...649

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Syns du har all grunn til å lure på om jentene samtykker. Som vi veit spres det jo slike ting uten samtykke, og det kan være veldig traumatisk for den det gjelder. Spør du meg er det i så fall ett overgrep. Det gjelder også den som ser på materialet uten å vite helt sikkert at det er delt med fullt samtykke. Så syns ikke samboeren din heller har alt på det reine her, han burde spurt kompisene om dette. Og om han ikke ønsket se ville han bare bedt de la være å sende til han.

Du kan jo spørre selv, eller be samboeren spørre? Er ikke sikkert de svarer ærlig, men personer som sprer slike ting fortjener en reaksjon spør du meg. Det minste man kan gjøre er jo å spørre om det er delt med samtykke, og ikke bare stilltiende anta at det er det, når vi vet det ofte ikke er tilfelle. 

Anonymkode: 54520...140

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei de har nok ikke samtykket til at de videoene spres eller lages med de med fotomanipulasjonsteknikk. 

Syns ikke du er prippen, jeg hadde fått veldig dårlig inntrykk av disse guttene som syntes det der er morsomt. Det er både barnslig, korttenkt, kvalmt og kvinneundertrykkende. Ekkelt. Ikke noe morsomt, nyttig, interessant eller fascinerende, så hvorfor dele det? Fordi de ler av kvinner og ser kvinner som sexobjekter og ikke noe mere verdi. 

Jeg er sånn som mener at hvem man har som venner sier mye om hvem man er, og jeg hadde nok ikke stolt på at kjæresten ikke svarte på de meldingene, hadde nok heller tenkt at han slettet svarene så du ikke skulle se at han var med på å mobbe og le av disse jentene. Jeg ville tatt opp med han hva som er problemet med sånne meldinger , spredning av sånt materiale, og sånne holdninger og sagt at han fikk si fra til guttene om at dette ikke var greit og be seg frabedt å få mere sånt i innboksen. 

Anonymkode: 2795c...d4b

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan konfrontere disse kameratene direkte også, da blir dem nok ganske målløse og flaue, så kanskje det funker for å få dem til å slutte. 

Anonymkode: 2795c...d4b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du aner ikke hva slags syke folk som finnes der ute. Du har god moral og sunne verdier men det er ikke alle som har det. For noen er det en hobby å produsere drøye videoer. Vil faktisk påstå at det er godt mulig jentene har samtykket 100% til både produksjon og spredning av slike videoer. Dette er jenter som kommer fra en helt annen verden enn du og med et helt annet syn på ting enn det du har. (Selvfølgelig er det umulig å vite helt sikkert, men... )

Synes uansett at det kompisene hans holder på med er nasty. De høres ut som en gjeng grisegutter med en skikkelig  dårlig form for humor. Jeg hadde heller ikke likt det i det hele tatt. Det stiller dem på lik linje som dem som produserer videoene: syke i hodet.

Anonymkode: ff9ce...613

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...