Katten.2.0 Skrevet 25. februar 2019 #221 Skrevet 25. februar 2019 Just now, 4barnsmor said: Ut fra det jeg fikk med meg i media gjorde Hadia Tadjik meget godt inntrykk. Hun har vist mot, integritet og styrke! Full tillit til henne fra meg. Hun hev alt og alle under bussen i et forsøk på å fremme egen posisjon. 3
4barnsmor Skrevet 25. februar 2019 #222 Skrevet 25. februar 2019 55 minutter siden, JaVel skrev: Nå snakket ikke jeg om seksuell trakassering, det jeg snakket om var toppolitikernes manipulering og kynisme for å nå toppen i et parti. Ok men denne tråden handler om sex trakassering, fyll, hva man kan forvente av oppførsel hos en profilert politiker. 1
4barnsmor Skrevet 25. februar 2019 #223 Skrevet 25. februar 2019 1 minutt siden, Katten.2.0 skrev: Hun hev alt og alle under bussen i et forsøk på å fremme egen posisjon. Det er din oppfattelse men ingenting jeg har sett noe av. Håper Hadia Tadjik får en ledende posisjon med tanke på hennes mot til å fronte verdier. Du får flykte over til ytre høyre eller hvor du vil, som har blitt så fryktelig skremt av henne. 1
Katten.2.0 Skrevet 25. februar 2019 #224 Skrevet 25. februar 2019 5 minutter siden, 4barnsmor said: Det er din oppfattelse men ingenting jeg har sett noe av. Håper Hadia Tadjik får en ledende posisjon med tanke på hennes mot til å fronte verdier. Du får flykte over til ytre høyre eller hvor du vil, som har blitt så fryktelig skremt av henne. ... Fantastisk forsøk på hersketeknikk. (Jeg tilhører nok fortsatt venstresiden, som jeg har gjort i alle år.) Ap har implodert, og jeg håper Tadjik vil vokse bedre inn i en potensiell lederstilling. Hennes impulsive og egoistiske handlinger taler dog ikke til hennes fordel.
DMS Skrevet 25. februar 2019 #225 Skrevet 25. februar 2019 Eg ser at fleire av Giske sine støttespelarar i media omtalar han som ein spesielt dyktig politiker som AP ikkje har råd å miste. Er det nokon som kan forklare kvifor han vert omtalan som dyktig som politiker. Utover å vere ein del av neisida i EU-debatten (som no er frykteleg lenge sia), har han hatt noken vellukka politiske prosjekt? Alt eg kan hugse av saker er at det var eindel styr om habilitet då han var næringsminister, ein del styr rundt festivaldeltakinga hans då han var kulturminister, og ein del styr rundt leiarstilen hans under forrige valkamp. Så forholdsvis mykje styr (men så er det ofte slikt som får mest mediadekning også da...) 6
4barnsmor Skrevet 25. februar 2019 #226 Skrevet 25. februar 2019 7 minutter siden, Katten.2.0 skrev: ... Fantastisk forsøk på hersketeknikk. (Jeg tilhører nok fortsatt venstresiden, som jeg har gjort i alle år.) Ap har implodert, og jeg håper Tadjik vil vokse bedre inn i en potensiell lederstilling. Hennes impulsive og egoistiske handlinger taler dog ikke til hennes fordel. Trist at du opplevde det som hersketeknikk. Ser jo det også at den med ytre høyre fra meg var litt vel frekk å komme med. Beklager! Vi har alle forskjellige meninger om politikerne.
herzeleid Skrevet 25. februar 2019 #227 Skrevet 25. februar 2019 De burde nå i alle fall snakket med jentene før de "varslet" både partiet og VG... Sitat – Fagforbundet skal jo beskytte medlemmane sine, her har dei utnytta meg til sitt eige formål, seier kvinna som dansar på videoen til NRK. https://www.nrk.no/n...spel-1.14445082 3
Lykkelia Skrevet 25. februar 2019 #228 Skrevet 25. februar 2019 Jeg er drittlei mannfolk som ikke vet å oppføre seg i fylla, og ekstra lei av at menn med makt tror de kan komme unna med hva som helst av slibrig og ekkel oppførsel. Dette angår definitivt Trond Giske, men også mange andre politikere og menn der ute. Metoo-kampanjen har vært bra, men jeg synes vi samtidig i samlet flokk skal gi beskjed om at slibrig oppførsel heller ikke er greit. Mange menn synes å mene at alt er greit så lenge det ikke er forbudt ved lov. Det er rimelig få damer som setter pris på at menn de ikke har en fysisk relasjon med tar tak i bryster og underliv, tilfeldig slikking eller kyssing på halsen/kinnet, å få gnidd diverse mannlige kroppsdeler mot seg osv, som jeg mange ganger har opplevd ute på byen. Seksuelt språk har jeg heller intet behov for å få slengt i trynet. Røyking var en gang kult, nå er det bare ut, og samme veien bør det gå med hva vi damer aksepterer av uønskede fysiske (og psykiske) tilnærmelser, både på byen og ellers. Om tjue år håper jeg mannsgriser (spesielt i fylla er det mange av dem) er like populære som røykere på restauranter/utesteder. Menn som ikke vet å oppføre seg med respekt overfor kvinner har ikke min tillit, uansett hvilke andre egenskaper de måtte ha. Derfor håper jeg at jeg aldri ser Giske i en viktig tillitsposisjon igjen. Og forresten: Jeg sier på ingen måte at ikke damer kan oppføre seg upassende mot menn, men det er et annet tema. 4
herzeleid Skrevet 25. februar 2019 #229 Skrevet 25. februar 2019 Nå reagerer Fagforbundet selv på at deres egne tillitsvalgte "varslet" på vegne av kvinnene som på ingen måte ønsket å varsle, følte seg som offer eller mente det hadde skjedd noe upassende. Spørs om en har tilstrekkelig tillit til en slik tillitsvalgt til at vedkommende kan fortsette i stillingen sin. Kvinnene selv reagerer sterkt på å ha blitt utnyttet på denne måten, og dette må vell kunne sies å være et veldig mye grovere overgrep ovenfor de en er ment å representere enn å stille opp på en selfie. Sitat Fagforbundet skriver i pressemeldingen i dag at de «beklager at våre to kvinnelige medlemmer har kommet i en situasjon som de ikke selv har ønsket. For oss er det viktig at de to blir ivaretatt på best mulig vis. Vi er sikre på at Fagforbundet i Oslo og den lokale fagforeninga vil bidra til dette». https://www.dagbladet.no/nyheter/kritiserer-varsel-i-giske-sak/70807485 10
Gjest Emmy_H Skrevet 25. februar 2019 #230 Skrevet 25. februar 2019 Det er fagforbundet sitt det der, høye smørbrød og kaffeslaberas. Det trengs en skikkelig opprydning i LO også.
Druid Skrevet 25. februar 2019 #231 Skrevet 25. februar 2019 11 minutter siden, herzeleid skrev: Nå reagerer Fagforbundet selv på at deres egne tillitsvalgte "varslet" på vegne av kvinnene som på ingen måte ønsket å varsle, følte seg som offer eller mente det hadde skjedd noe upassende. Spørs om en har tilstrekkelig tillit til en slik tillitsvalgt til at vedkommende kan fortsette i stillingen sin. Kvinnene selv reagerer sterkt på å ha blitt utnyttet på denne måten, og dette må vell kunne sies å være et veldig mye grovere overgrep ovenfor de en er ment å representere enn å stille opp på en selfie. Det som preger denne saken til det latterlige er at det hele tiden sendes ut nye versjoner av den. VG viser fredag til svaret sjefredaktør Gard Steiro ga til NRK torsdag kveld. "- Kjernen i saken er en bekymringsmelding. Den er gjengitt fordi den har offentlig interesse mens det pågår en strid knyttet til Giskes posisjon i partiet. VG ga en presis og kortfattet beskrivelse av hva videoen viser, men valgte av hensyn til de involverte ikke å publisere den. I tillegg kontaktet VG kvinnen på videoen, sa Steiro torsdag kveld. - Kvinnen fikk lest opp VGs artikkel i sin helhet før publisering. Hun hadde ingen innvendinger. I dette tilfellet har altså ikke VG gjort annet enn å viderebringe presise gjengivelser og forhåndsgodkjente sitater fra de involverte parter. Giske valgte å ikke uttale seg, sier Steiro." Dagen etter kjenner hun seg ikke igjen i fremstillingen. Og Giske fikke plutselig veldig behov for å mene noe om VG sin presseetikk. "Det var nestleder i Fagforbundet Sykehus og helse Oslo, Knut Sandli, som sendte inn bekymringsmeldingen. Han fortalte Dagbladet tidligere i kveld at han ble «forbanna» da han så videoen. - Jeg tenker at sånn gjør ikke voksne menn, og i alle fall ikke folk med tillitsverv. Så enkelt er det, sa Sandli til Dagbladet. Når Dagbladet kontakter ham og spør hva han tenker om kvinnens egen forklaring, ønsker han ikke å gi noen ny uttalelse. - Nei, jeg har ikke noen kommentar til det, sier han." Og nå er den plutselig sendt inn på vegne av kvinnene 3
herzeleid Skrevet 25. februar 2019 #232 Skrevet 25. februar 2019 9 minutter siden, Druid skrev: Det som preger denne saken til det latterlige er at det hele tiden sendes ut nye versjoner av den. VG viser fredag til svaret sjefredaktør Gard Steiro ga til NRK torsdag kveld. "- Kjernen i saken er en bekymringsmelding. Den er gjengitt fordi den har offentlig interesse mens det pågår en strid knyttet til Giskes posisjon i partiet. VG ga en presis og kortfattet beskrivelse av hva videoen viser, men valgte av hensyn til de involverte ikke å publisere den. I tillegg kontaktet VG kvinnen på videoen, sa Steiro torsdag kveld. - Kvinnen fikk lest opp VGs artikkel i sin helhet før publisering. Hun hadde ingen innvendinger. I dette tilfellet har altså ikke VG gjort annet enn å viderebringe presise gjengivelser og forhåndsgodkjente sitater fra de involverte parter. Giske valgte å ikke uttale seg, sier Steiro." Dagen etter kjenner hun seg ikke igjen i fremstillingen. Og Giske fikke plutselig veldig behov for å mene noe om VG sin presseetikk. "Det var nestleder i Fagforbundet Sykehus og helse Oslo, Knut Sandli, som sendte inn bekymringsmeldingen. Han fortalte Dagbladet tidligere i kveld at han ble «forbanna» da han så videoen. - Jeg tenker at sånn gjør ikke voksne menn, og i alle fall ikke folk med tillitsverv. Så enkelt er det, sa Sandli til Dagbladet. Når Dagbladet kontakter ham og spør hva han tenker om kvinnens egen forklaring, ønsker han ikke å gi noen ny uttalelse. - Nei, jeg har ikke noen kommentar til det, sier han." Og nå er den plutselig sendt inn på vegne av kvinnene Ja det hele er veldig snurrig. Jeg reagerer også på at de som sendte de første truslene til valgkomiteen sier seg helt enig i at det ikke skjedde noe klanderverdig, mens han som sendte "varsel" til AP sentralt hevder å se dårlig oppførsel som gjorde han forbannet: Sitat Det var Terje Ferstad fra Fagforbundet som sendte meldingen som både Trond Giske og Jorodd Aspjell omtaler som en trussel. Meldingen ble sendt til Asphjell mens valgkomiteen i Trøndelag Ap var samlet. Den advarte partiet mot å nominere Giske til verv. Ferstad mener ikke at Giske gjorde noe klanderverdig i den ni sekunder lange videoen. - Det skjer ingenting utilbørlig der og da, men ut fra hva Giske har drevet med tidligere burde han holdt seg unna slike barer. https://www.dagblade...sondag/70799326 Sitat Han fortalte Dagbladet tidligere i kveld at han ble «forbanna» da han så videoen. - Jeg tenker at sånn gjør ikke voksne menn, og i alle fall ikke folk med tillitsverv. Så enkelt er det, sa Sandli til Dagbladet. Om som du nevner, når Dagbladet konfronterer han med at kvinnene overhodet ikke er enige i hans fremstilling eller ønsket noe varsel velger han å ikke kommentere. At Arbeiderpartiet kvitter seg med Giske synes jeg hele tiden har virket som det eneste riktige, da han har vist gjentatte dårlige vurderinger og slik jeg ser det skaper for mye splid i partiet. Likevel synes jeg hele denne prosessen stinker og virker som et åpenbart maktspill, men en innledningsvis sløv presse som nyttige idioter.
vintage Skrevet 25. februar 2019 #233 Skrevet 25. februar 2019 Kinkig sak for Fagforbundet dette, nå går de ut mot egne tillitsvalgte: https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/ka50QL/fagforbundet-beklager-at-tillitsvalgt-sendte-bekymringsmelding-om-trond-giske?utm_source=vgfront&utm_content=row-2 4
Gjest Justsaying Skrevet 25. februar 2019 #234 Skrevet 25. februar 2019 Jeg håper disse to jentene bruker denne misbruken av makt de ufrivillig har blitt dratt inn i til å sette fokuset på når maktmisbruket får slike følger. Både for jentene som faktisk kunne fått skylden for en manns politiske fall pga andres hig etter å bli kvitt konkurranse. Og selvsagt vise hvor lett man kan ødelegge et navn og rykte. Det burde granskes nøyere hvor alvorlig tidligere saker har blitt påvirket av andre også.
ops2 Skrevet 25. februar 2019 #235 Skrevet 25. februar 2019 Jeg er forbanna over at det er de tillitsvalgte som nå skal være skurkene. Jeg har null respekt for disse kvinnene, og at de fraskriver seg ansvar. Hva tenkte de med? Quote – Filmen var ikkje meint som noko anna enn ei intern greie i vennegjengen. . https://www.nrk.no/norge/kvinnene-bak-giske-video-foler-seg-brukte-i-politisk-spel-1.14445082 Kvinner, damer, jenter. Når dere har delt noe med andre, bilder eller videoer, så har dere mistet kontollen over hvem som får se det! Og det var ikke mer internt, enn at den ble vist rundt utenfor "vennegjengen" på kantina, når varslerene så den. Når noe har nådd instagram, er det noen som har spredt den "utenfor vennegjengen". Dere kvinner har forandret mening flere ganger, og utdypet og fossrodd. Du som er filmet sa faktisk først at det ble for mye, og så dro dere. Så endret du deg og sa at det så verre ut enn det var. Til å gå fullstendig over styr i bortforklaringer i dag, og skylde på andre. Har dere ikke skjønt det? Varslerene sa bare ifra om at stalldøra sto oppe og hesten var rømt. Men det var dere som slapp hesten ut. Varslerene sa ifra til AP for å begrense skaden, slik at AP fikk vite om videoen før en reporter så den på instagram. Videoen var allerede delt utenfor "vennegjengen". Det er slik saken var. Quote – Videosnutten spreidde seg jo også via instagram uavhengig av kva folk i Fagforbundet gjorde. Burde de ikkje forstått at ein slik film ville spreie seg? – I etterpåklokskaps lys burde vi ikkje ha sendt videoen til nokon. Den blei kun sendt til eit fåtal, med beskjed om at den ikkje skulle bli delt eller vist vidare. Dette vart diverre ikkje respektert. Nettopp. Men den største tosken var Giske selv, som tillot dette. Han er en erfaren politiker. Han skulle vite bedre. Trøstepremiene i disse tullete uttalelsene, går til de som gråter store, salte tårer over at Giske ikke får lov til å ha det moro lenger. Som om han ikke kan ha det gøy uten å "posere" slik. 8
Rosalie Skrevet 25. februar 2019 #236 Skrevet 25. februar 2019 2 timer siden, ops2 skrev: Jeg er forbanna over at det er de tillitsvalgte som nå skal være skurkene. Jeg har null respekt for disse kvinnene, og at de fraskriver seg ansvar. Hva tenkte de med? . https://www.nrk.no/norge/kvinnene-bak-giske-video-foler-seg-brukte-i-politisk-spel-1.14445082 Kvinner, damer, jenter. Når dere har delt noe med andre, bilder eller videoer, så har dere mistet kontollen over hvem som får se det! Og det var ikke mer internt, enn at den ble vist rundt utenfor "vennegjengen" på kantina, når varslerene så den. Når noe har nådd instagram, er det noen som har spredt den "utenfor vennegjengen". Dere kvinner har forandret mening flere ganger, og utdypet og fossrodd. Du som er filmet sa faktisk først at det ble for mye, og så dro dere. Så endret du deg og sa at det så verre ut enn det var. Til å gå fullstendig over styr i bortforklaringer i dag, og skylde på andre. Har dere ikke skjønt det? Varslerene sa bare ifra om at stalldøra sto oppe og hesten var rømt. Men det var dere som slapp hesten ut. Varslerene sa ifra til AP for å begrense skaden, slik at AP fikk vite om videoen før en reporter så den på instagram. Videoen var allerede delt utenfor "vennegjengen". Det er slik saken var. Nettopp. Men den største tosken var Giske selv, som tillot dette. Han er en erfaren politiker. Han skulle vite bedre. Trøstepremiene i disse tullete uttalelsene, går til de som gråter store, salte tårer over at Giske ikke får lov til å ha det moro lenger. Som om han ikke kan ha det gøy uten å "posere" slik. Jepp. Hvis man vil unngå å havne i situasjoner med uforutsett omfattende digitale haler, er et godt utgangspunkt å unngå situasjoner som inkluderer en sprudlende Trond Giske hengende over ryggen med hoftetak, eller i alle fall droppe å forevige opptrinnet og selv innlede viral spredning. 2
T-Rex Skrevet 26. februar 2019 #237 Skrevet 26. februar 2019 22 hours ago, Justsaying said: Jeg håper disse to jentene bruker denne misbruken av makt de ufrivillig har blitt dratt inn i til å sette fokuset på når maktmisbruket får slike følger. Både for jentene som faktisk kunne fått skylden for en manns politiske fall pga andres hig etter å bli kvitt konkurranse. Og selvsagt vise hvor lett man kan ødelegge et navn og rykte. Det burde granskes nøyere hvor alvorlig tidligere saker har blitt påvirket av andre også. Det er én person som er skyld i Trond Giskes eventuelle totale politiske fall: Trond Giske. 16
SoWhat? Skrevet 26. februar 2019 #238 Skrevet 26. februar 2019 På 22.2.2019 den 11.17, HalldirV2 skrev: Jeg dømmer ikke Giske fordi jeg tror han oppførte seg usømmelig i denne videoen, men med Giskes historie som kontekst, kreves det en special kind of stupid når han atter en gang blir observert menge seg med unge kvinner på et utested. Det skaper assosiasjoner hos folk og politiske motstandere som enda har historien til Giske friskt i minne. Og fra et politisk strategisk perspektiv er dette så klovnete som det kan få blitt av Giske. Han kan like gjerne putte på seg en rød nese, først som sist. Du har muligens rett. Men det kan også være at han er ignorant/arrogant. Selv om jeg holder en knapp på "dum" 5
HalldirV2 Skrevet 26. februar 2019 #239 Skrevet 26. februar 2019 1 minutt siden, SoWhat? skrev: Du har muligens rett. Men det kan også være at han er ignorant/arrogant. Selv om jeg holder en knapp på "dum" Sikkert en fin blanding, sjeldent man kommer over ydmyke politikere føler jeg. 2
SoWhat? Skrevet 26. februar 2019 #240 Skrevet 26. februar 2019 6 minutter siden, HalldirV2 skrev: Sikkert en fin blanding, sjeldent man kommer over ydmyke politikere føler jeg. Ja, det er jeg enig i. De "glemmer" og bagatelliserer noe veldig. Ikke mye imponert over alt som kommer frem. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå