himmeloghav Skrevet 30. mars 2019 #401 Skrevet 30. mars 2019 (endret) På 29.3.2019 den 16.10, hind skrev: Det spørs om ikke Sofie allerede har all støtten hun kan ønske seg. Det er jo mange som har stor interesse av at hun tar saken videre. Ja kanskje hun blir betalt av Giske tilhengere? Hvordan kan hun ta seg råd til advokat? De er jo svindyre! Endret 30. mars 2019 av himmeloghav 1
herzeleid Skrevet 30. mars 2019 #402 Skrevet 30. mars 2019 (endret) 18 timer siden, The Kitten skrev: Jeg har fått med meg kritikken mot VG, bare så det er sagt. Lars Joakim Skrarvøy har jeg ikke noe forhold til. VG's redaktør har jeg møtt flere ganger da min mor har jobbet med ham tidligere (for en annen avis). Selv om VG ikke burde publisert saken i den formen den var, så fritar det ikke Giske fra at han frivillig danset med en mye yngre kvinne. Som politiker burde han klare å tenke hva konsekvensene faktisk kunne bli. Giske burde helt klart tenkt over at mange var ute etter å ta han og at å gi dem en sjanse ville være dumt. Spørsmålet blir samtidig om vi ønsker et samfunn der pressen missbruker en helt uskyldig selfie til å drepe (restene av) en politisk karriere. 1 time siden, himmeloghav skrev: Det jeg synes er rart er at dersom det var helt uproblematisk hvorfor gidde å bruke så mye tid på å snakke med Skarvøy? Hvorfor gidde å møte han på McDonalds. Det som hadde vært naturlig da var å avklare dette etter den første samtalen på telefon. Jeg synes det er vanskelig å ikke tro at hun lyver siden Skarvøy har så mange notater på henne som han har umiddelbart delte med kollegaer. Men mulig jeg tar feil. Da må Skarvøy ha store problemer isåfall. Synd vi aldri får vite sannheten. Hun hadde kanskje et (fånyttes) håp om å ikke bli missbrukt på denne måten om hun fikk forklare journalisten at det ikke var noe sak og at hun ikke ønsket å stille opp. Som det poengteres flere steder var hun lite medievant, så hun trodde kanskje VGs journalister hadde høyere etiske standarder. Endret 30. mars 2019 av herzeleid 1
baltazar Skrevet 30. mars 2019 #403 Skrevet 30. mars 2019 (endret) 2 timer siden, himmeloghav skrev: Det jeg synes er rart er at dersom det var helt uproblematisk hvorfor gidde å bruke så mye tid på å snakke med Skarvøy? Hvorfor gidde å møte han på McDonalds. Grunnen til at Sofie gikk med på å møte Skarvøy var fordi han satt på informasjon om en bekymringsmelding som hun ikke var klar over. Skarvøy ville da ha hennes versjon av saken. Gjentatte ganger sa Sofie at hun følte situasjonen på dansegulvet som helt uproblematisk. Under selve møte begynte han å legge press på jenta ved å argumentere for at det ville se rart ut om hun ikke sa noe. Da sier Sofie dette..."ok, du kan skrive at vi danset og hadde det gøy men det var ikke noe mer" Det jeg ikke helt forstår er hvordan du kan vinkle det i den retningen at det er Sofie som lyver. Hvorfor skal hun lyve når alle de andre vennene hennes er vitne til at stemningen var på topp? Det gir jo ingen mening. Og om vi graver litt dypere i kretsen til Lars Joakim Skarvøy så ser vi at han tilhører anti-Giske-fløyen med tette bånd til politikere i AP, og når vi ser hvor Skarvøy henter kildematerialet fra så kan man jo virkelig begynne å analysere denne saken. Hvem av dem lyver? Endret 30. mars 2019 av baltazar 2
himmeloghav Skrevet 31. mars 2019 #404 Skrevet 31. mars 2019 Jeg synes videoen vi ser stemmer med det første sitatet. Giske danser på ryggen til en ung kvinne. Hun begynner å fnise på slutten og han tar hintet og avslutter videodansen. Veldig rart hvis Skarvøy og journalister generelt kan lyve på den måten og komme unna med det. Det burde bli et krav fremover med lydopptak av samtaler med intervjuobjekter av juridiske grunner. Helt utrolig hvis han kan finne på så mye og det er løgn, men det kan jo hende.
tuttavims Skrevet 25. april 2019 #406 Skrevet 25. april 2019 Har sett programmet. For min del ble det utrulig klamt. Han fremstår som delvis et offer, og tar på ingen måte ansvar for oppførselen sin. Det overrasker/skuffer meg også hvordan samboeren fremstiller saken. Sier at hun er krenket over at folk tror hun må være dum som tar hans side. I programmet sier hun ingenting om hun tror på varslerne eller ikke. Men forsvarer Giske 100%- som jeg ser det. Pinlig å se på. 9
Petra75 Skrevet 25. april 2019 #407 Skrevet 25. april 2019 Han har jo vært et offer i denne saken. Det kjøret han og familien hans har fått står jo ikke i forhold til det som har skjedd i det hele tatt. Det jeg syns er mest skremmende i denne saken er håndteringen av media og partiledelsen. Det er mye snusk i politikken, og jeg føler vel ikke akkurat at Giske er den største snusken.. 13
caline Skrevet 25. april 2019 #408 Skrevet 25. april 2019 (endret) 3 minutter siden, Petra75 skrev: Han har jo vært et offer i denne saken. Det kjøret han og familien hans har fått står jo ikke i forhold til det som har skjedd i det hele tatt. Det jeg syns er mest skremmende i denne saken er håndteringen av media og partiledelsen. Det er mye snusk i politikken, og jeg føler vel ikke akkurat at Giske er den største snusken.. Ganske vilt at man bare kan sende inn et anonymt varsel og vipps så er det over hele media. Selvfølgelig skal man ta sånne saker seriøst og bra at ting kommer frem, men å bare legge ut sånne alvorlige anklager uten en gang å ha diskutert det med personen det gjelder og få ordentlig svar, det er ganske skremmende. At det skal så lite til for å ødelegge et annet menneske, for at media skal tjene penger og få klikk.. Endret 25. april 2019 av caline 3
Petra75 Skrevet 25. april 2019 #409 Skrevet 25. april 2019 1 minutt siden, caline skrev: Ganske vilt at man bare kan sende inn et anonymt varsel og vipps så er det over hele media. Selvfølgelig skal man ta sånne saker seriøst og bra at ting kommer frem, men å bare legge ut sånne alvorlige anklager uten en gang å ha diskutert det med personen det gjelder og få ordentlig svar, det er ganske skremmende. At det skal så lite til for å ødelegge et annet menneske, for at media skal tjene penger og få klikk.. Og ikke minst for å få Hadja opp og frem. 3
Trulteskogen Skrevet 25. april 2019 #410 Skrevet 25. april 2019 Giske har forsøkt å utytte unge kvinner og oppført seg totalt uakseptabelt. Å ta innover seg alvoret i dette klarer verken han eller den mye yngre kona hans. Sprøtt. Han mangler ikke bare folkeskikk, men er blottet for menneskelig forståelse. En farlig mann. 5
Dollydimple Skrevet 25. april 2019 #411 Skrevet 25. april 2019 Og den videoen ble lagt ut for 7 år sia:D 3
Gjest Onkel Blå Skrevet 25. april 2019 #412 Skrevet 25. april 2019 Trond Giske er politiker, og er en særdeles dyktig mediestrateg. Han har funnet riktig timing (det meste av styret rundt ham har lagt seg), en kjærlig samboer danner en fin ramme rundt Giskes versjon og han kan nå snakke ut om hvor forferdelig dette har vært for ham. Med unntak av VGs tabbe, så er Trond Giske på ingen måte et offer. Han er den som har tatt seg til rette og tafset på unge jenter i en årrekke. Det eneste dette programmet sier noe om er hvor dyktig strateg Giske er. Nå er han offeret, og godt over halvparten av befolkningen har sympati med ham om jeg tolker diverse kommentarfelt, raust. Våkn opp folkens!
Joni123 Skrevet 25. april 2019 #413 Skrevet 25. april 2019 Jeg støtter Giske jeg. Alle de pinglete damene som skriker opp om ting de mente hendte for lenge siden, og som ikke tør stå fram. De kan jo juge og si hva som helst. Flott av ho Sofie å stå fram og si hva som virkelig hendte. Han har jo vært i en helt annen situasjon enn de andre statsrådene da han har vært fri og frank i årevis. Jeg er ikke ei AP dame, men støtter han som privatperson og tror på han. Uansett vi må la de få fred nå gå videre. 1
Dollydimple Skrevet 25. april 2019 #414 Skrevet 25. april 2019 Og den videoen ble lagt ut for 7 år sia:D Jeg tenker uansett at mye av grunnen til at han mista vervet sitt har å gjøre med at han utviste dårlig medieskjønn ved å la seg avbilde i en sånn situasjon så snart etter skandaleoppslag, dvs at han ikke klarte holde seg i skjorta tross oppmerksomheten og at AP ledelsen da tenker at han blir et evig pr problem, dvs ikke direkte en følge av at det hadde med at han er en tafsete gammal fyr ågjøre. 3
T-Rex Skrevet 26. april 2019 #415 Skrevet 26. april 2019 Stakkars Giske : https://www.aftenposten.no/norge/i/awOEvO/Trond-Giske-om-medietrykket--En-massiv-storm-som-holdt-pa-a-ta-livet-av-alle-rundt-meg 4
Hedersbrukeren Skrevet 26. april 2019 #416 Skrevet 26. april 2019 (endret) Trond Giske er en hedersmann Han har kanskje vært litt pågående på sjekkefronten, men han har da alltid gitt seg når han har fått beskjed om at oppmerksomheten ikke var ønsket. Spesielt å se at journalisten som skrev den første artikkelen om «sakene» mot Giske ble sammen med Hadia Tajik et halvt år etterpå, samt det tette båndet mellom denne beryktede nå permitterte VG-journalisten LJS og Tajik-gjengen, samt selvsagt at det kom mange varsler om bagateller fra folk i hennes krets. Man kan nok med rette kritisere Trond Giske for å ha vært litt for drøy i noen av sine tilnærmelser, men det er så utrolig lett å se i ettertid at det var en gjeng i Ap og i media som bestemte seg for å bruke MeToo-oppstyret for å kvitte seg med Giske, og begikk i prosessen en rekke overtramp som ikke står noe spesielt tilbake for de Giske ble beskyldt for å ha gjort, selv om det selvsagt gjaldt noe i en helt annen kategori. Satser på at Giske er tilbake for fullt innen et par år Endret 26. april 2019 av Hedersbrukeren 4
T-Rex Skrevet 26. april 2019 #417 Skrevet 26. april 2019 2 minutter siden, Hedersbrukeren said: Trond Giske er en hedersmann Han har kanskje vært litt pågående på sjekkefronten, men han har da alltid gitt seg når han har fått beskjed om at oppmerksomheten ikke var ønsket. Spesielt å se at journalisten som skrev den første artikkelen om «sakene» mot Giske ble sammen med Hadia Tajik et halvt år etterpå, samt det tette båndet mellom denne beryktede nå permitterte VG-journalisten LJS og Tajik-gjengen, samt selvsagt at det kom mange varsler om bagateller fra folk i hennes krets. Man kan nok med rette kritisere Trond Giske for å ha vært litt for drøy i noen av sine tilnærmelser, men det er så utrolig lett å se i ettertid at det var en gjeng i Ap og i media som bestemte seg for å bruke MeToo-oppstyret for å kvitte seg med Giske, og begikk i prosessen en rekke overtramp som ikke står noe spesielt tilbake for de Giske ble beskyldt for å ha gjort, selv om det selvsagt gjaldt noe i en helt annen kategori. Satser på at Giske er tilbake for fullt innen et par år Han kunne hatt en sjanse om han hadde spilt kortene sine rett. Nå som han kjører taktikken "stakkars uskyldige meg, dette går så hardt utover familien min", tror jeg faktisk han har tapt. Det er litt Rune Øygard over det. 8
Petra75 Skrevet 26. april 2019 #418 Skrevet 26. april 2019 22 minutter siden, T-Rex skrev: Han kunne hatt en sjanse om han hadde spilt kortene sine rett. Nå som han kjører taktikken "stakkars uskyldige meg, dette går så hardt utover familien min", tror jeg faktisk han har tapt. Det er litt Rune Øygard over det. Nei, nå må du gi deg. Øygard hadde et seksuelt forhold til en mindreårig over lengre tid. Giske har bare vært singel og litt dum, og innrømmer da dette også selv. Å sammenligne Giske og Øygard er virkelig uredelig av deg. 4
T-Rex Skrevet 26. april 2019 #419 Skrevet 26. april 2019 2 hours ago, Petra75 said: Nei, nå må du gi deg. Øygard hadde et seksuelt forhold til en mindreårig over lengre tid. Giske har bare vært singel og litt dum, og innrømmer da dette også selv. Å sammenligne Giske og Øygard er virkelig uredelig av deg. Jeg mener ikke å sammenligne handlingene, men å sammenligne reaksjonen på å bli tatt for å gjøre noe galt. Det er en egen mennesketype som gjør seg selv til offeret, når de har feilet og får korreks. 2
Petra75 Skrevet 26. april 2019 #420 Skrevet 26. april 2019 24 minutter siden, T-Rex skrev: Jeg mener ikke å sammenligne handlingene, men å sammenligne reaksjonen på å bli tatt for å gjøre noe galt. Det er en egen mennesketype som gjør seg selv til offeret, når de har feilet og får korreks. Det kan uansett ikke sammenlignes. Øygard gjorde noe alvorlig galt. Ikke Giske. Tullete. 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå