Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet
3 minutter siden, SoWhat? skrev:

Ja, det er jeg enig i. De "glemmer" og bagatelliserer noe veldig. Ikke mye imponert over alt som kommer frem. 

Vi har nok bare sett toppen av isberget, og resten vil nok forbli på dypet. Men håper de sakene som nå har blitt belyst vil få folk til å tenke seg om, i hvertfall den gjengse nordman. Allikevel vil det alltid finnes klovner, de blir vi aldri kvitt er jeg redd. 

• Liker 4
Videoannonse
Annonse
Skrevet

De to kvinnene er skyld i Trond Giskes politiske fall. Det kan man ikke komme utenom. Det er dumskap å ønske seg en dansende selfie bakfra av Giske og senere uttale til VG at det ble litt mye så vi dro derfra. 

Skrevet
8 minutter siden, himmeloghav said:

De to kvinnene er skyld i Trond Giskes politiske fall. Det kan man ikke komme utenom. Det er dumskap å ønske seg en dansende selfie bakfra av Giske og senere uttale til VG at det ble litt mye så vi dro derfra. 

Nei. Det er dumskap av Giske å oppføre seg på den måten.

• Liker 6
Skrevet
4 minutter siden, T-Rex skrev:

Nei. Det er dumskap av Giske å oppføre seg på den måten.

Han burde sagt nei, men han gjorde ikke noe galt med damene. De derimot satte han i et veldig dårlig lys. Hadde de uttalt til VG at det var uproblematisk hadde det ikke blitt en så stor sak. De var selv tillittsvalgte og burde skjønt konsekvensene. Hvorfor ville de ha en selfie som tydeligvis satte Giske i så dårlig lys? Hvorfor delte de videoen? Hvorfor sa de at den ikke skulle deles videre? De skjønte vel at den kunne ødelegge for han siden de skrev det? De burde skjønt at det som deles kan komme på avveie. Det er noe som ikke stemmer eller så er det bare dumskap fra deres side. De må leve med at de ødela for Giske. De felte Giske i en sårbar situasjon. Giske gikk rett på for han er svak for unge og pene damer. 

• Liker 2
Skrevet
På 21.2.2019 den 21.22, Krepsekvinnen skrev:

Hvorfor holder Haddy ut ? 

På 21.2.2019 den 21.24, inkasso30 skrev:

Hvorfor gadd hun i utgangspunktet?

Kjerringene til disse fyrene er like gale.

Skrevet (endret)
6 minutter siden, himmeloghav said:

Han burde sagt nei, men han gjorde ikke noe galt med damene. De derimot satte han i et veldig dårlig lys. Hadde de uttalt til VG at det var uproblematisk hadde det ikke blitt en så stor sak. De var selv tillittsvalgte og burde skjønt konsekvensene. Hvorfor ville de ha en selfie som tydeligvis satte Giske i så dårlig lys? Hvorfor delte de videoen? Hvorfor sa de at den ikke skulle deles videre? De skjønte vel at den kunne ødelegge for han siden de skrev det? De burde skjønt at det som deles kan komme på avveie. Det er noe som ikke stemmer eller så er det bare dumskap fra deres side. De må leve med at de ødela for Giske. De felte Giske i en sårbar situasjon. Giske gikk rett på for han er svak for unge og pene damer. 

Vil vi ha en person som er så svak for unge og pene damer, til å styre landet? Hva kan han finne på å gjøre for en ung og pen dame, når han er i en maktposisjon?

Ikke glem at det finnes eksperter på å utnytte folks svakheter i vårt store naboland i øst.

Endret av T-Rex
  • Liker 5
Skrevet
1 minutt siden, T-Rex skrev:

Vil vi ha en person som er så svak for unge og pene damer, til å styre landet? Hva kan han finne på å gjøre for en ung og pen dame, når han er i en maktposisjon?

Nei ingen vil vel det, men jeg synes ikke Støre gir så god figur heller. Han ser alltid så sur ut og virker sur også. Giske er naiv og sosial. Han hadde ingen onde hensikter. 

• Liker 1
Skrevet (endret)
51 minutter siden, himmeloghav said:

Dumskap av Giske å satse på at noen jenter han møtte på en bar og VG skulle jobbe for å beskytte Giskes politiske karriere. 

Jentene tenkte vel ikke over at Giske nettopp var nominert til noen verv i Trøndelag Arbeiderpartiet og at han var svært avhengig av å ikke få noen nye historier om fyll og yngre damer i pressen. Det var strengt tatt ikke jentenes ansvar å passe på det. Og når du sier at "de burde skjønt at det som deles kan komme på avveie" så får vel Giske ha ansvaret der som stiller opp til å bli filmet med mobilkamera. Det er tross alt han som er den erfarne politikeren og det er hans politiske karriere det handlet om.

Giske fikk også mulighet til å kommentere VGs artikkel, men valgte "ingen kommentar". Dumt av han. 

Tviler på at jentene sliter med nattessøvnen fordi de ikke hadde bedre kontroll på maktkampene i Trøndelag Arbeiderparti samt forståelse for hvordan ting kan komme uheldig ut i pressen. Var ikke deres ansvar og var ikke dem videoen gikk utover. Derimot fikk de  oppmerksomhet pga saken og det var vel det de ville når de valgte å sende denne videoen til vennene sine. 

Endret av SVK
Skrevet
2 timer siden, SVK skrev:

Dumskap av Giske å satse på at noen jenter han møtte på en bar og VG skulle jobbe for å beskytte Giskes politiske karriere. 

Jentene tenkte vel ikke over at Giske nettopp var nominert til noen verv i Trøndelag Arbeiderpartiet og at han var svært avhengig av å ikke få noen nye historier om fyll og yngre damer i pressen. Det var strengt tatt ikke jentenes ansvar å passe på det. Og når du sier at "de burde skjønt at det som deles kan komme på avveie" så får vel Giske ha ansvaret der som stiller opp til å bli filmet med mobilkamera. Det er tross alt han som er den erfarne politikeren og det er hans politiske karriere det handlet om.

Giske fikk også mulighet til å kommentere VGs artikkel, men valgte "ingen kommentar". Dumt av han. 

Tviler på at jentene sliter med nattessøvnen fordi de ikke hadde bedre kontroll på maktkampene i Trøndelag Arbeiderparti samt forståelse for hvordan ting kan komme uheldig ut i pressen. Var ikke deres ansvar og var ikke dem videoen gikk utover. Derimot fikk de  oppmerksomhet pga saken og det var vel det de ville når de valgte å sende denne videoen til vennene sine. 

Hvis man har fulgt med på nyhetene i tiden før dette skjedde så skjønner man at Giske ikke burde gjøre mer dumt. På videoen på slutten knekker hun ene ut i latter. Sikkert derfor de stoppet den også. Jeg skulle gjerne sett hva som skjedde før og etter videoen. Hvordan ble det til at Giske kom til å danse på ryggen til hun ene dama? Var de allerede i en dans? Bød hun Giske opp til dans siden de sa at de tok initiativet? Hvorfor ville de ta selfie av en mann som har vært ganske så upopulær blant kvinner etter metoo varslene? Det er en del som skurrer her. Men ingen har så langt turt å spørre disse spørsmålene for de er jo helt uskyldige. Ganske utrolig å tro at dette ikke ville få konsekvenser etter deling av video. Det er noe muffens her. 

• Liker 1
Skrevet

Debatten skal ha temaet opp. Starter nå.

Skrevet (endret)

Personlig har jeg aldri likt AP. Det er mitt problem. At Giske tilhører den delen av oss mannfolk som beføler uten for egen bolig, får være hans lodd i livet og noe han må kjempe med. 

Men det foregår en maktkamp. Jeg tror personlig at partiet trenger en ny leder. Mulig jeg er forutinntatt, men fant det lite sjarmerende å se Tadja Hadik sin oppførsel for et år siden hvor hun leste opp bekymringmeldinger, vel vitende om at hun endelig ville bli nestleder alene. 

Men jeg er ingen tafsemann. Har fått det bekreftet samtidig som jeg har fått bekreftet at andre jeg kjenner er det. Det er ikke bra.

Men som sagt, her er det et annet problem også. Kynisk maktkamp. Uansett vil jeg aldri stemme AP, men de bør skifte leder og den nye lederen bør helst ikke bli Tadja Hadik. 

Det er grums i begge ender i AP. 

(Slik er det sikkert i alle partier. Det bare oppleves råere i AP)

Sånn! Da fikk jeg sagt noe om det;) 

Endret av MortenMinstelønn
  • Liker 3
Gjest Justsaying
Skrevet

Tenk å kjempe så hardt for meetoo og så renner det bæsj nedover leggen på de to som messet for saken på debatten på nrk-mens Sandberg, Jørgensen og Lerø står der som de 3 vise menn og vinner alle poengene. 

Skrevet
43 minutter siden, Justsaying skrev:

Tenk å kjempe så hardt for meetoo og så renner det bæsj nedover leggen på de to som messet for saken på debatten på nrk-mens Sandberg, Jørgensen og Lerø står der som de 3 vise menn og vinner alle poengene. 

Ja, det var et utrolig skue å være vitne til.

Kjetil Rolness treffer spikeren midt på hodet med denne kronikken:

https://www.medier24.no/artikler/youtoo-pa-bar-vulkan/459023

• Liker 4
Skrevet (endret)

Ringen er sluttet, Giske-saken ender med et varsel på tvers av kvinnens mening som varselet omhandler, slik Giske-saken også begynte med et varsel kvinnen ikke kjente seg igjen i. Den famøse sms-en "Hvor er festen?", ble oppfattet som uproblematisk av kvinnen selv, men skapte et rabalder i hovedstadsavisene og sosiale media.

Er det fremdeles noen kvinner som ikke skjønner hvorfor vi ikke tar metoo seriøst? Fordi metoo ikke handler om seksuell trakassering. Det handler om maktkamp.

Endret av Horten Market
  • Liker 4
Gjest Justsaying
Skrevet
9 minutter siden, vintage skrev:

Ja, det var et utrolig skue å være vitne til.

Kjetil Rolness treffer spikeren midt på hodet med denne kronikken:

https://www.medier24.no/artikler/youtoo-pa-bar-vulkan/459023

Ønsker jeg var tilstede selv. Vg kan bare samle troppene og lage en unnskyldning til både den ene og de andre. Syns denne varsleren gjorde en ikke bra figur, virket som hun følte hun ikke hadde noe der å gjøre. Og det hadde hun vel heller ikke

Skrevet (endret)
10 timer siden, Horten Market skrev:

Ringen er sluttet, Giske-saken ender med et varsel på tvers av kvinnens mening som varselet omhandler, slik Giske-saken også begynte med et varsel kvinnen ikke kjente seg igjen i. Den famøse sms-en "Hvor er festen?", ble oppfattet som uproblematisk av kvinnen selv, men skapte et rabalder i hovedstadsavisene og sosiale media.

Er det fremdeles noen kvinner som ikke skjønner hvorfor vi ikke tar metoo seriøst? Fordi metoo ikke handler om seksuell trakassering. Det handler om maktkamp.

Gitt at det ALDRI handlet om kvinnene på Vulkan bar, så ser jeg ikke koblingen. Det var uansett mye mer alvorlige varsler mot Giske, og de fleste som reagerte, forholdt seg i forhold til alvorlighet. Selv om selv "Hvor er festen?" skulle vært nok. (For du vet hvorfor den sms'en var problematisk, gjør du ikke?)

Hva Giske har demonstrert  en gang for alle, er at #Metoo er helt OK. Kvinner ER fritt vilt. Tafse-Giske er mann og hans maktpotensial er viktigere enn enkelte jenters behov. Kvinner i Ap er der kun for at sånne som Giske skal ha noe å klatte på. 

Men viktigst forteller det om hvor mye makt fyren faktisk har. 

Spørsmålet om ekstremt problematisk makt, koker forresten ned til en detalj : Har Steiro vært uærlig.

Har Steiro bedt om Giske sin kommentar før publisering, og har Steiro fått muntlig aksept hos kvinnene for artikkelen? Hvis dette stemmer, ville jeg, hvis jeg var Steiro, gått på dagen, etter å ha blitt kastet under bussen av sjefen i beste sendetid basert på en falsk forståelse av artikkelen som ble debattert.  Det var en direkte voldtekt av egne ansatte, som KUN kan forsvares om Steiro som redaktør i VG har brutt regelverket. 

Og det finnes INGEN måte å komme til den forståelsen av diskusjonen som tilhengengerene av Giske bruker, uten å legge til grunn at det ikke finnes Videobevis av hva Giske gjorde på Vulkan.   

Giske-saken har hele tiden handlet om #Metoo og seksuelltrakasering. Han har fått hjelp av inkompetente kvinner og menn i egen organsiasjon som ikke forstår det politiske spillet og har gitt ham muligheten til å spille dette som maktkamp. Men  evnen til å utnytte dette dithen at han får saken til å handle om de premissene HAN ønsker, er mesterlig politisk manipulasjon, som gjør at jeg forstår hvorfor han henter tilhengere fra ytterst høyre til ytre venstre.

Og som gjør han livsfarlig og der det viktigste målet må være å skjerme Ap fra han. Trond Giske ble i går en ny Vågå ordfører.

Endret av Druid
  • Liker 3
Gjest Justsaying
Skrevet
11 minutter siden, Druid skrev:

Gitt at det ALDRI handlet om kvinnene på Vulkan bar, så ser jeg ikke koblingen. Det var uansett mye mer alvorlige varsler mot Giske, og de fleste som reagerte, forholdt seg i forhold til alvorlighet. Selv om selv "Hvor er festen?" skulle vært nok. (For du vet hvorfor den sms'en var problematisk, gjør du ikke?)

Hva Giske har demonstrert  en gang for alle, er at #Metoo er helt OK. Kvinner ER fritt vilt. Tafse-Giske er mann og hans maktpotensial er viktigere enn enkelte jenters behov. Kvinner i Ap er der kun for at sånne som Giske skal ha noe å klatte på. 

Men viktigst forteller det om hvor mye makt fyren faktisk har. 

Spørsmålet om ekstremt problematisk makt, koker forresten ned til en detalj : Har Steiro vært uærlig.

Har Steiro bedt om Giske sin kommentar før publisering, og har Steiro fått muntlig aksept hos kvinnene for artikkelen? Hvis dette stemmer, ville jeg, hvis jeg var Steiro, gått på dagen, etter å ha blitt kastet under bussen av sjefen i beste sendetid basert på en falsk forståelse av artikkelen som ble debattert.  Det var en direkte voldtekt av egne ansatte, som KUN kan forsvares om Steiro som redaktør i VG har brutt regelverket. 

Og det finnes INGEN måte å komme til den forståelsen av diskusjonen som tilhengengerene av Giske bruker, uten å legge til grunn at det ikke finnes Videobevis av hva Giske gjorde på Vulkan.   

Giske-saken har hele tiden handlet om #Metoo og seksuelltrakasering. Han har fått hjelp av inkompetente kvinner og menn i egen organsiasjon som ikke forstår det politiske spillet og har gitt ham muligheten til å spille dette som maktkamp. Men  evnen til å utnytte dette dithen at han får saken til å handle om de premissene HAN ønsker, er mesterlig politisk manipulasjon, som gjør at jeg forstår hvorfor han henter tilhengere fra ytterst høyre til ytre venstre.

Og som gjør han livsfarlig og der det viktigste målet må være å skjerme Ap fra han. Trond Giske ble i går en ny Vågå ordfører.

Jeg kastet nettopp opp i munnen min. Slike som deg trengs for å vise hvor viktig det er å få satt en grense for hva meetoo er. 

Skrevet
2 minutter siden, Justsaying skrev:

Jeg kastet nettopp opp i munnen min. Slike som deg trengs for å vise hvor viktig det er å få satt en grense for hva meetoo er. 

Okay. Så i følge deg, så er ABSOLUTT ALLE varslene mot Giske en del av ett maktkamp-plott mot Giske. Giske sin dårlige unnskyldning i fjor var ren kanossa-gang for han var en mann av høy moral som aldri har drukket for mye alkohol, aldri klattet på noen og aldri spurt om å få komme på en fest han har forbud mot å gå på. Raymon lyger så det renner av han

For det er det du sier. Det er vedtaket Ap kom med i forrige uke, da varslene ble underkjent og han igjen var valgbar. Alle varslene ble definert som ren løgn. 

Giske er pr definert i det vedtaket, en sindig mann som distanserer seg fra unge kvinner , fest og alkohol. Enhver antydning til noe annet, ville sette spørsmål til valget om han skal tilbake i politikken.

Som for eksempel en video han går med på, der leder for valgkommiteen står og SPØR HAN RETT UT, om han tror dette er en god ide.

---

Hva var problemet med Vågå ordføreren fra Ap sin side? Ikke tenkt på at han var en pedofil som gromet en jentunge for egen fornøyelse. Det er den strafferettslige delen av saken, og angår jenta og gubben. 

Problemet for Ap, er at INGEN tenkte tanken på at jenta kunne være ett offer. Og pga dette, så ble de en vital del av groming prosessen. Jens Stoltenberg ender opp med ett medansvar for at Vågå ordføreren fikk seg med henne. Vågå ordføreren brukte Ap sin politiske naivitet for egen vinnings skyld,  og når prosessen plutselig eksploderte i media, stod store deler av mektige Ap naken fram i pressen og lurte på hvor de feilet. Mange av dem hadde i utgangspunktet støttet han. Hvorfor så de ikke at en middelaldrene mann reiste rundt og viste fram sin egen lille sexdukke? Jo, for de så seg blind på at det var en ambisiøs, fremtidig politisk stjerne med sin mentor, og hadde ikke lyst å vurdere alternativene, som om man kunne se antydning av den typen problemer man ser i absolutt alle andre barnestjerne-saker.

---

Giske fikk i går blankofullmakt for overgrep. Det var betydningen av saken i Debatten. Det vil nærmest være umulig å kjøre en Metoo sak mot han igjen.

Så gitt hva vi vet om fyren, stoler du på at han aldri skal utnytte dette?

• Liker 5
Skrevet (endret)

Det blir litt mye dette her. Giskes oppførsel, metoo og maktkamper i Arbeiderpartiet.

Jeg tror Giske er en helt alminnelig, begavet politiker med ambisjoner. Han tar det han får, basert på makten hans posisjon gir. Dette er ikke noe uvanlig. Jeg tror ikke Giske ønsker å være drittsekk i forhold til kvinner, men at han er en av dem som det bikker litt over for, når han får noe innabords.

Men når Giske i den posisjonen han var, valgte å dra på en fest hvor han kunne komme i en (kjent) situasjon, med anklager om utilbørlige seksuelle tilnærmelser, da sier det noe om vurderingsevnen. Eller at han faktisk ikke har kontroll.

Så er spørsmålet: Hva synes vi om det? I forhold til å skulle styre Norge?

Nei, jeg tar ikke anstøt av episoden. Men når det er regelen mer enn unntaket, så må man faktisk begynne å lure littegrann.

Og nei; jeg har ikke avskrevet Giske. Han KAN komme sterkt tilbake. Om han spiller sine kort rett. Og det er ved å prøve å endre oppførsel.

Jeg tror en del mannfolk ikke skjønner hvor ekkelt/jævlig det er å bli utsatt for den typen oppførsel Giske bedriver. Da jeg var ung, skjønte jeg ikke at de ikke kunne skjønne det. Nå som jeg er gammel, og unntatt den typen oppførsel, ser jeg at de kanskje ikke forstår det. Rett og slett.

Endret av T-Rex
  • Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...