Gå til innhold

Får ikke ut menskopp


Klokketårn

Anbefalte innlegg

På 21.2.2019 den 15.59, Klokketårn skrev:

Jeg har endelig klart å få den ut! Jeg hadde allerede prøvd alt dere har tipset om, men det gikk ikke. Var helt umulig å få tak i den med to fingre, så løsningen var til slutt å få en finger helt opp og rett og slett snu hele kroppen og dra den ned. Jeg har en mistanke om at hullene er for små slik at det ikke gikk an å bryte vakuumet skikkelig. Kan det stemme?

Merker at vakuumet ikke forsvant før koppen nesten var helt snudd rundt. Vet ikke om jeg tør å prøve det igjen, er ikke giret på å bruke fire timer på å få den ut igjen.

Bra du har fått den ut.

Greia er at du må bryte vakuumet. Du må altså få en finger opp på siden av koppen, helt opp til toppen av den. Da løsner vakuumet og den lar seg fiske ut.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

On 2/21/2019 at 3:59 PM, Klokketårn said:

Jeg har endelig klart å få den ut! Jeg hadde allerede prøvd alt dere har tipset om, men det gikk ikke. Var helt umulig å få tak i den med to fingre, så løsningen var til slutt å få en finger helt opp og rett og slett snu hele kroppen og dra den ned. Jeg har en mistanke om at hullene er for små slik at det ikke gikk an å bryte vakuumet skikkelig. Kan det stemme?

Merker at vakuumet ikke forsvant før koppen nesten var helt snudd rundt. Vet ikke om jeg tør å prøve det igjen, er ikke giret på å bruke fire timer på å få den ut igjen.

Nå tror jeg jeg skjønner hva som har skjedd. Har skjønt at denne er ganske hard, da blir det jo vanskeligere å få noe luft forbi ringen, du får ikke beveget på den øverst. Det hjelper igrunn ikke så mye med de hullene, de er vel mest for når koppen fortsatt har stilk. 

Jeg prøvde først Ladycup, men med den så kjente jeg den ringen faktisk, det var ubehagelig. Når jeg gikk over til Fleurcup så merket jeg ingenting. Det er en del forskjell på kopper, Flerurcup er mere klokkeformet mens Ladycup er mer som den du har. Det finnes mange videoer på youtube der kvinner forteller om sine erfaringer, jeg så på flere før jeg bestemte meg for en som jeg trodde passet til meg, og valgte rett andre gangen. 

 

Anonymkode: ffb53...141

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 2/21/2019 at 2:37 PM, Klokketårn said:

Hei!

Nå er jeg godt stresset her etter å ha prøvd å få utav menskoppen i over tre timer. Jeg klarer ikke å få tak i "stammen" og hvertfall ikke selve koppen for å presse og dra. Det er som om den har gått så langt opp som mulig. Jeg har prøvd alt nå, til og med samboeren har rotet oppi der for å prøve å for tak, men ingenting hjelper. Har hatt mange pauser og prøver å slappe av, men det er lettere sagt enn gjort. 

Håper noen har noen tips jeg kan prøve, har selvsagt googlet med gul og grønn.

Hei! 

Jeg vet ikke hvilke tips du har fått, men prøv å sette deg på huk og tenke at du skal "føde" koppen, altså bruk musklene for å presse den nedover. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...