Gå til innhold

Får ikke ut menskopp


Klokketårn

Anbefalte innlegg

Jeg bruker den som blir solgt på apoteker, Belladot Evelina. Har prøvd å finne anmeldelser av det, men har ikke funnet det enda. Hvordan finner jeg ut om formen er feil for meg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Gå over til bind. Det er bedre og tryggere

Anonymkode: b7574...569

Æsj! Det er vått i trusa og blir fort lukt..

Anonymkode: 2b6fa...d6f

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, AnonymBruker said:

Æsj! Det er vått i trusa og blir fort lukt..

Anonymkode: 2b6fa...d6f

Jeg brukte bind og tamponger de første tiårene jeg hadde mensen, etter å ha gått over til kopp føler det som å ha oppgradert fra skrivemaskin til smartphone.

Jeg kan ikke engang tenke meg nå å holde på med klissete, våte, stinkende bind og lignende.

Anonymkode: 9132e...0d6

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker tøybind, de blir ikke kalde, klamme og ekle så lett. Trodde dette var noe gammeldagse greier, men det er jammen mye bedre enn engangsbind. Når jeg er hjemme så bruker jeg også gjerne bare en tøyfille av et gammelt håndkle, det er veldig behagelig. Fant ut at det funket bra en gang jeg var 100% blakk. Er ferdig med å kjøpe bind, men bruker menskopp om jeg skal noe annet enn på butikken liksom, det er mye mer praktisk, luktfritt usynlig osv. og så bruker jeg et tøy-truseinnlegg som backup.

Anonymkode: ffb53...141

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takke meg til tampong.

Vet jo at dette kan skje med både tampong og menskopp. Men men. 

Anonymkode: af99c...5eb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen her som sliter med klumper?

Jeg sliter med klumper.

Bind, tamponger, svamper, tøyfiller, whatever, takler ikke klumper.

Klumper får plass i en kopp.

Anonymkode: 9132e...0d6

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

11 timer siden, Klokketårn skrev:

Jeg bruker den som blir solgt på apoteker, Belladot Evelina. Har prøvd å finne anmeldelser av det, men har ikke funnet det enda. Hvordan finner jeg ut om formen er feil for meg?

Hvis du synes den fungerer så er den ikke feil for deg. 

https://putacupinit.com/quiz/

Her finner du en quiz du kan ta som kan gi deg noen tips på hvilke kopper du kan sjekke ut. 

OBS! De fleste kopper opererer med en størrelse for de som har født og de som ikke har født. Dette er helt irrelevant. Det er andre forhold som har noe å si. Som høy/lav livmorhals, blødningsmengde, individuelle forskjeller.

Anonymkode: 6af96...a7e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, Klokketårn skrev:

Jeg bruker den som blir solgt på apoteker, Belladot Evelina. Har prøvd å finne anmeldelser av det, men har ikke funnet det enda. Hvordan finner jeg ut om formen er feil for meg?

Den kjøpte jeg en gang jeg var på ferie og hadde glemt menskoppen hjemme. Og den var virkelig helt jævlig å få ut. Jeg har brukt menskopp i åtte år, og flere ulike merker. Har aldri hatt problemer med å få de ut, unntatt den der. Den er mye "hardere" enn andre menskoppen, men vet ikke om det er derfor. Jeg brukte den ikke igjen. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Æsj! Det er vått i trusa og blir fort lukt..

Anonymkode: 2b6fa...d6f

Har jeg aldri opplevd. Det går fint an å vaske seg, til og med når man har menstruasjon.

Anonymkode: b7574...569

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Sariou skrev:

Den kjøpte jeg en gang jeg var på ferie og hadde glemt menskoppen hjemme. Og den var virkelig helt jævlig å få ut. Jeg har brukt menskopp i åtte år, og flere ulike merker. Har aldri hatt problemer med å få de ut, unntatt den der. Den er mye "hardere" enn andre menskoppen, men vet ikke om det er derfor. Jeg brukte den ikke igjen. 

Anbefaler du å prøve en annen type? Evt har du noen forslag?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Klokketårn skrev:

Anbefaler du å prøve en annen type? Evt har du noen forslag?

Det er vanskelig å gi anbefalinger på menskopper, fordi hvilken som passer akkurat deg best avhenger av mye forskjellig. 

Men sånn generelt. Har du høy eller lav lovmorhals, under menstruasjon? 
Hvor mye blør du? 
Hvor sterk bekkenbunnsmuskulatur har du? 
 

Hvordan synes du selv den koppen du har nå fungerer? Hvis du ville ha endret noe, hva skulle de ha vært? 

Anonymkode: 6af96...a7e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 timer siden, AnonymBruker skrev:

Gå over til bind. Det er bedre og tryggere

Anonymkode: b7574...569

Hva er argumentene dine for de påstandene? 🤔

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det er vanskelig å gi anbefalinger på menskopper, fordi hvilken som passer akkurat deg best avhenger av mye forskjellig. 

Men sånn generelt. Har du høy eller lav lovmorhals, under menstruasjon? 
Hvor mye blør du? 
Hvor sterk bekkenbunnsmuskulatur har du? 
 

Hvordan synes du selv den koppen du har nå fungerer? Hvis du ville ha endret noe, hva skulle de ha vært? 

Anonymkode: 6af96...a7e

Hvordan vet jeg om jeg har høy eller lav livmorhals? Tror jeg ligger midt på treet mtp blødning og bekkenbunnsmuskulatur.

Jeg synes ikke det er spesielt vanskelig å sette koppen inn og den fungerer som det skal så vidt jeg vet. Problemet mitt er at det er ekstremt vanskelig å få tak i koppen når jeg skal fjerne den, som vist i går, hehe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det ultimate mareritt må være å dra til legevakten for hjelp til å få ut menskopp.  Jeg tør ikke engang bruke linser i frykt for å ikke få dem ut. Flaut nok hos legen for å ta ut qtips som var stuck i øret. 

Anonymkode: eefcd...ecf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et lite spørsmål om menskopp. Har fremfall(rectocele) og lurer på om det er sjangs å bruke kopp? Tampong går ikke.. Noen som har fremfall som har prøvd?

Anonymkode: 7aa1b...815

Lenke til kommentar
Del på andre sider

38 minutter siden, Klokketårn skrev:

Hvordan vet jeg om jeg har høy eller lav livmorhals? Tror jeg ligger midt på treet mtp blødning og bekkenbunnsmuskulatur.

Jeg synes ikke det er spesielt vanskelig å sette koppen inn og den fungerer som det skal så vidt jeg vet. Problemet mitt er at det er ekstremt vanskelig å få tak i koppen når jeg skal fjerne den, som vist i går, hehe.

Du må stikke fingrene inn og kjenne. Det er vanlig at livmorhalsen endrer høyde i løpet av syklusen, så du må sjekke når du har menstruasjon. For mange endrer det seg i løpet av mensen også. 

Hvis du i utgangspunktet er fornøyd med Belladot, så kan du sjekke ut Ladycup eller Lunette. Begge disse skal være mykere, men ellers lignende i fasong. 

Anonymkode: 6af96...a7e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg har null peiling på om livmorhalsen min er høy eller lav, men har vært fornøyd med alle menskopper jeg har prøvd. Unntatt den fra apoteket da. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

18 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg kan ikke engang tenke meg nå å holde på med klissete, våte, stinkende bind og lignende.

Anonymkode: 9132e...0d6

:blink: Jeg bruker bind, men jeg skifter ca hver time til halvannen. Da slipper jeg det over. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Nerine_ skrev:

Hva er argumentene dine for de påstandene? 🤔

En slipper å stikke ting oppi vagina

Anonymkode: b7574...569

Lenke til kommentar
Del på andre sider

29 minutter siden, AnonymBruker skrev:

En slipper å stikke ting oppi vagina

Anonymkode: b7574...569

Bortsett fra det? Syns det er ganske allright jeg😁

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...