Gå til innhold

Hvor streng kan man være når noen skylder penger?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Så får hun dra hjem til henne, konfrontert henne mens typen hører på. Krev kr der og da. Få henne til å komme med forslag, uten å legge ord i munnen på henne. Driver å ringer, og samme tullet hver gang. Tropp opp. 

Anonymkode: f0fa3...9d8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Lånte en “venninne“ 8000 i fjor som hun ikke vil betale tilbake. Tok kontakt med advokat og fikk beskjed om at hvis vi ikke hadde skrevet kontrakt var pengene tapt.

Anonymkode: d3f41...7b2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 21.2.2019 den 14.57, asterix skrev:

Om noen hadde lånt penger av meg fordi de hadde mistet bankkortet hadde jeg forventet at de hadde overført til kontoen min fortløpende før de fikk låne mer, altså i deres tilfelle på kvelden hver dag i ferien. Pengene hun hadde på kontoen for å bruke på ferien opphørte jo ikke å eksistere da hun mistet lommeboka.

Nemlig, hvorfor tenkte ikke TS på det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, O.G. skrev:

Nemlig, hvorfor tenkte ikke TS på det?

Tror jeg leste at sleipe-venninna ikke kunne gjøre det fordi hun "ikke hadde kodebrikke med seg". 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

34 minutter siden, Kattugla skrev:

Tror jeg leste at sleipe-venninna ikke kunne gjøre det fordi hun "ikke hadde kodebrikke med seg". 

Men hvem renner rundt med kodebrikke i disse Bank ID app på telefonen tider?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Blondie65
1 time siden, O.G. skrev:

Men hvem renner rundt med kodebrikke i disse Bank ID app på telefonen tider?

Mange flere enn du skulle tro!

Uansett: hvem trenger kodebrikke i disse Vipps tider?

(PS: Et uhell kan skje alle. Lommebok forsvinner - kort svikter - osv. Jeg har opplevd det selv, ikke gøy å måtte leve på noen andre. Det var også før alt som het Vipps og Bank-ID på mobil. Og det var med en reiseleverandør som jeg ikke skal nevne navn på her, men som ikke forstod et kvidder av hva vi sa eller bidro med hjelp overhodet. Resultatet ble at jeg måtte ringe en kollega og spørre om hjelp. Da jeg kom hjem tok  jeg selvsagt ut penger med en gang slik at jeg kunne betale tilbake. Altså: der det er betalingsvilje finnes det ikke problemer. Der det ikke finnes betalingsvilje eller evne møter man den ene dårlige unnskyldningen etter den andre.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

49 minutter siden, Blondie65 skrev:

Mange flere enn du skulle tro!

Uansett: hvem trenger kodebrikke i disse Vipps tider?

(PS: Et uhell kan skje alle. Lommebok forsvinner - kort svikter - osv. Jeg har opplevd det selv, ikke gøy å måtte leve på noen andre. Det var også før alt som het Vipps og Bank-ID på mobil. Og det var med en reiseleverandør som jeg ikke skal nevne navn på her, men som ikke forstod et kvidder av hva vi sa eller bidro med hjelp overhodet. Resultatet ble at jeg måtte ringe en kollega og spørre om hjelp. Da jeg kom hjem tok  jeg selvsagt ut penger med en gang slik at jeg kunne betale tilbake. Altså: der det er betalingsvilje finnes det ikke problemer. Der det ikke finnes betalingsvilje eller evne møter man den ene dårlige unnskyldningen etter den andre.)

Sant.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, O.G. skrev:

Men hvem renner rundt med kodebrikke i disse Bank ID app på telefonen tider?

Ikke sant? Ikke sleipe-venninna i hvertfall!

Men jeg tror også at for mange er bank id og vipps såpass "nytt" at de rett og slett ikke tenker over det, når folk unnskylder seg med "kodebrikken". 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Kattugla skrev:

Ikke sant? Ikke sleipe-venninna i hvertfall!

Men jeg tror også at for mange er bank id og vipps såpass "nytt" at de rett og slett ikke tenker over det, når folk unnskylder seg med "kodebrikken". 

Mange slike som TS sin venninne.

Jeg skjønner ingenting ut av at folk våger å renne rundt å skylde penger her og der, på et eller annet vis vil det komme tilbake til dem. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...