Gå til innhold

Blir du fornærmet av kommentarer på utseendet?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har hele livet vært veldig vàr på kommentarer om utseende, har alltid misunnt de som er veldig pene, fordi de får en hel del positive bekreftelser. Under oppveksten oppdaget en tidlig hvor fordelaktig det var å ha utseende med seg, nesten som en hadde trukket gulloddet. Så dette med utseende var lenge det viktigste, personligheten kom liksom i andre rekke, fordi det er på en måte lettere å gjøre noe med den enn å endre på hvordan en fysisk ser ut. Men nå som jeg er blitt eldre, hadde jeg blitt vel så lei meg over kommentarer som gikk på personlighet, verdiene har endret seg litt med årene. 

Anonymkode: 7f8d5...858

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

38 minutter siden, SunnivaOslo skrev:

Alle vet jo hvilke punkter man skal trykke på og det er ganske enkelt.

Skal du såre en mann så snakker du negativt om hårtap,høyde,penisstørrelse og "mandighet".

Skal du såre en kvinne så snakker du negativt om vekt,utseende,kropp og "kvinnelighet".

Så hvis en mann da sier at jeg er for mye ditt eller for lite datt så vet jo jeg at uansett om du er tynn,feit,muskuløs,lubben,for feit eller for tynn så vil noen alltid ha en mening om det og det er da lett å si "Jeg digger damer med store pupper" for å trigge en kvinne som kanskje har små pupper, men så har man en hjerne da og skjønner at det er millioner av andre som digger kvinner med små pupper så da er det ikke noe problem tenker jeg?

Jeg blir ikke såret om folk snakker om hvordan jeg ser ut, om jeg er tynn, liten, har små muskler osv. 

Jeg har mine ømme punkt som kan være krise på påpeke, men det gjelder ikke utseendet, men identitet, tilhørighet og tilknytning. 

Anonymkode: 94a7d...2ac

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Positive kommentarer på utseendet er bare hyggelig, men jeg syns det vitner om mangel på sosial intelligens å drive å påpeke ting som "du har litt utstående ører", "smilet ditt er litt skjevt" ect. Selv om kommentarene er mer nøytrale enn negative. Hva vil du jeg skal gjøre med denne informasjonen, liksom?

Kjæresten min er 196 cm, og han får nærmest daglig kommentarer på høyden. Alt fra de slitte frasene om hvordan været er der oppe til bare "du er så høy". Eh, ja, han vet det, og du er den 900. personen som har påpekt det. 

Anonymkode: 0beb8...834

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan bli lei meg på det jeg vet er sant eller delvis sant, for på det område så er jeg usikker på meg selv. Jeg bryr meg ikke noe om hvis noen mener jeg er dum el, hvem går rundt å sier sånt? For jeg er trygg på at jeg ikke er dum. Men som overvektig så er jeg veldig sår om noen kommenterer kroppen min.

Anonymkode: d7e1a...7a6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vært igjennom noen tøffe år. Og har nå søkt uføretrygd. 

Når jeg treffer folk jeg ikke har sett på en stund får jeg høre "du ser så bra ut" " så pen du er"..... Vet ikke helt hvordan jeg skal takle dette..... Hva betyr det?

Anonymkode: 2a7f4...658

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en tvillingsøster, og da jeg var student for noen år siden så satt vi flere i kantinen, også var det ei som lurte på hva tvillingsøsteren min het til fornavn, og da var hun innom facebook-profilen min for å se hvordan hun så ut. Også spør hun, heter hun xxx? Ja sa jeg, også sier hun, "så det var hun som trakk lykkeloddet på utseende ja". 

Det var første gangen jeg kjente at det knyttet seg i magen, og har aldri sett på meg selv som stygg. Men fy søren den episoden der husker jeg enda, selv om hun sa sikkert sa det for å være morsom. 

Anonymkode: 26423...709

• Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 5 år senere...

Annonse

Jeg fikk høre av en mann at jeg hadde så lange føtter, hva hadde jeg i skostr. osv. han var ikke vant til det. Ja jeg vet jeg har store føtter til å være kvinne, og ja det kan være et kompleks for meg. Så takk, for å bli minnet på det man ikke liker ved seg selv, og tenke ennå mer på at andre også tenker over de store føttene 😅 Jeg synes det er veldig frekt når folk uoppfordret kommenterer utseendet til folk - på en negativ måte. 

Anonymkode: 839c9...1f9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 20.2.2019 den 2.30):

Jeg føler mange gjør det. Jeg er selv veldig nærtakende på personlighet, men ikke på kropp. Folk kan si at jeg er tynn uten at jeg bryr meg nevneverdig. Sier noen at jeg er dum f.eks så går det mer innpå meg fordi det handler om deres oppfatning av hvem jeg er som person og hvilken verdi jeg har. 

Andre igjen er helt motsatt. De reagerer ingenting på å bli kalt dum, synes heller det er morsomt. Men blir kjempefornærmet om noen kommenterer vekt eller utseende. Jeg har venninner som blir berørt om noen kommenterer at de er tynne og lave, men som ler hvis noen kaller dem idiot, dum eller «skadet». 

Jeg er helt motsatt. Ler hvis folk kaller meg tynn, men blir veldig lei meg om noen angriper meg som person. 

Hvordan er du?

Jeg bryr meg katten 😂😂😂😂.

Min kropp = mitt liv ❤️

Er jeg som skal drasse rundt på den, ikke andre...Er mer opptatt av å ha en sterk kropp, enn en slank kropp sånn sett 💪💪💪

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 2/20/2019 at 2:40 AM, AnonymBruker said:

Nei hvorfor skulle jeg det? Jeg vet at jeg selv er pen og det sier alle andre.

Om en person tråkket på utseendet mitt tar jeg det ikke til meg i det heletatt. Vet person bare er sjalu og ønsker å såre meg. Funker ikke på meg du :) 

Anonymkode: 2514e...de3

Jeg har fått høre at jeg er litt feit i mage av et fåtall osv. Synes ikke det er pent å kommentere andre sine kropper. Jeg velger å ikke bry meg :)

Endret av Eloise12345
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg blir lei meg, ja. Jeg trenger ikke at andre påpeker mitt utseende, jeg misliker at de har en mening om det uansett. Unntaket er mannen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir ikke fornærmet, men kan bli såret. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 2/20/2019 at 5:21 PM, DamselDistress said:

Ouff, vi lever i en verden hvor det er værre å være feit enn slem..

jeg syns helt klar kommentarer om personlige egenskaper sårer mest. 

Det ER værre å være feit enn å være slem. Å være overvektig er direkte helseskadelig, og bærer med seg absolutt INGEN positive sider. Det er faktisk også for de ALLER fleste helt umulig å ikke gå ned i vekt bare man gidder. Det er muligens det enkleste du kan gjøre. 

Noen som er tidvis slem eller kommer med en kommentar her og der kan ellers være helt okay folk. De står heller ikke i risiko for tidlig død pga livsstilsykdommer eller hjerteproblemer. 

Anonymkode: 6bbe1...fee

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men igjen, hvorfor henger folk sammen med mennesker som kommenterer utseende eller personligheten deres? 

Anonymkode: 2c7e7...e2d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg skjønner ikke helt hvor man møter disse menneskene som kommenterer utseendet og intelligens i voksen alder. Jeg trodde dette var noe man la fra seg på ungdomsskolen.

Anonymkode: 9c85d...0cb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommer an på situasjonen.  En kollega sa: jeg har kjøpt en kjole på nett og den er aaaaaltfor stor.  (Hun la vekt på altfor stor, og vi er ikke så voldsomt ulike  i størrelsen). Så jeg lurte på om du har lyst på den.

Nei jeg ble ikke fornærmet, men tenkte at det kanskje var litt ubetenksomt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For meg kommer det an på hva som kommenteres. 

Er det ting jeg kan gjøre noe med (med enkle grep), som f.eks. klesstil, hårfrisyre, sminke - ja, så er det stort sett greit å få kommentarer. 

Er det derimot ting jeg ikke får gjort noe med (uten drastiske grep/operasjoner), så blir jeg litt sur. 

Anonymkode: 14130...61c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Det ER værre å være feit enn å være slem. Å være overvektig er direkte helseskadelig, og bærer med seg absolutt INGEN positive sider. Det er faktisk også for de ALLER fleste helt umulig å ikke gå ned i vekt bare man gidder. Det er muligens det enkleste du kan gjøre. 

Noen som er tidvis slem eller kommer med en kommentar her og der kan ellers være helt okay folk. De står heller ikke i risiko for tidlig død pga livsstilsykdommer eller hjerteproblemer. 

Anonymkode: 6bbe1...fee

Jeg er sterkt uenig. Slemme mennesker kan gjøre mye større skade enn overvekt kan. Og det er ikke enkelt å gå ned i vekt.

Anonymkode: 5252c...1ca

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 20.2.2019 den 2.30):

Jeg føler mange gjør det. Jeg er selv veldig nærtakende på personlighet, men ikke på kropp. Folk kan si at jeg er tynn uten at jeg bryr meg nevneverdig. Sier noen at jeg er dum f.eks så går det mer innpå meg fordi det handler om deres oppfatning av hvem jeg er som person og hvilken verdi jeg har. 

Andre igjen er helt motsatt. De reagerer ingenting på å bli kalt dum, synes heller det er morsomt. Men blir kjempefornærmet om noen kommenterer vekt eller utseende. Jeg har venninner som blir berørt om noen kommenterer at de er tynne og lave, men som ler hvis noen kaller dem idiot, dum eller «skadet». 

Jeg er helt motsatt. Ler hvis folk kaller meg tynn, men blir veldig lei meg om noen angriper meg som person. 

Hvordan er du?

Jeg er ikke lenger nærtagende.  Jeg vet at jeg er stygg, og lar meg ikke vippe av pinnen ved at noen påpeker det. 

Anonymkode: 79d15...99b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

SoWhat? skrev (På 20.2.2019 den 2.53):

Hvem ler av å bli kalt dum, idiot eller ",skadet"?   Eller glem det...

I see what you did there 😂

Anonymkode: 76868...b10

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal mye til for at jeg blir nærtagen, og kan ikke si at jeg har opplevd så mye negative kommentarer på utseende.

Kommentarene jeg får er at jeg "ser så tynn/mager ut", og "må spise" eller "har du ikke råd til mat", som egentlig provoserer meg da jeg er perfekt midt på normalvektig, og er selv superfornøyd med akkurat det. Så irriterende at jeg må forsvare min normalvekt hele tiden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...