Gå til innhold

Blir du fornærmet av kommentarer på utseendet?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg føler mange gjør det. Jeg er selv veldig nærtakende på personlighet, men ikke på kropp. Folk kan si at jeg er tynn uten at jeg bryr meg nevneverdig. Sier noen at jeg er dum f.eks så går det mer innpå meg fordi det handler om deres oppfatning av hvem jeg er som person og hvilken verdi jeg har. 

Andre igjen er helt motsatt. De reagerer ingenting på å bli kalt dum, synes heller det er morsomt. Men blir kjempefornærmet om noen kommenterer vekt eller utseende. Jeg har venninner som blir berørt om noen kommenterer at de er tynne og lave, men som ler hvis noen kaller dem idiot, dum eller «skadet». 

Jeg er helt motsatt. Ler hvis folk kaller meg tynn, men blir veldig lei meg om noen angriper meg som person. 

Hvordan er du?

Anonymkode: 94a7d...2ac

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nei hvorfor skulle jeg det? Jeg vet at jeg selv er pen og det sier alle andre.

Om en person tråkket på utseendet mitt tar jeg det ikke til meg i det heletatt. Vet person bare er sjalu og ønsker å såre meg. Funker ikke på meg du :) 

Anonymkode: 2514e...de3

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg blir irritert hvis folk påpeker ting ved utdeende mitt som ikke er sant. Var en som sa til meg her om dagen at jeg har veldig små øyne, men det har jeg ikke. Det er ikke det at det ikke er et hyggelig kompliment, det er bare det at det ikke er sant. Hvis folk sier til meg: du ser veldig godt trent ut, eller du er veldig slank, så blir jeg også irritert fordi jeg ikke er det for øyeblikket. Men hater generelt at folk påpekrr utseende mitt på både godt of vondt sånn helt random, synter det er merkelig å gjøre det, jeg gjør aldri det til folk. Jeg kan si sånn: så sykt fint hår du har eller så fin den gensern var. Men sier ikke helt random til folk at: du har veldig små/store øyne, du er slank/lubben. Syntes det er rart. 

Jeg blir også irritert hvis folk som ikke kjenner meg som person tror de kjenner meg og påpeker ting ved personligheten min som ikke stemmer. 

Anonymkode: 79f2c...3e7

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Folk har ingen rett til å kommentere andres utseende med mindre man inviterer til det.

Søsteren min kommenterte at jeg hadde fått så tynt hår og jeg mistet gleden over håret mitt fordi jeg ikke tenkte slik selv.... Nå ser jeg bare tynt hår. Ødeleggende!

Anonymkode: 7bbbe...de5

  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å kommentere andres menneskers utseende/kropp mener jeg er en stor uting, spesielt i negative ordelag. Det er heller ikke hyggelig å høre negative ting om ens personlighet eller lignende, bare så det er sagt.

Sånn som den gangen en sa til meg at jeg var for feit til å være pen. Litt sånn; eh, jaha, og hva skal jeg liksom med slik informasjon når jeg allerede har gått ned 80 kg? Kjøss meg et visst sted..

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Blir fornærmet av begge deler, men kanskje mest utseende. For min del spørs det gjerne om det kommer fra menn eller dame, synes en dame jeg er stygg så får hun synes det, men kaller hun meg dum er det mer fornærmende. Kaller en mann meg dum så synes jeg det er mer fornærmende å bli kalt stygg. Hvis det ga mening😂 Jeg vet at jeg verken er dum eller stygg, men av og til kan folk treffe et sårt punkt med ting jeg er usikker på i utgangspunktet.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ouff, vi lever i en verden hvor det er værre å være feit enn slem..

jeg syns helt klar kommentarer om personlige egenskaper sårer mest. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei. Jeg har speil og nøktern oppfattelse om mitt utseende og kropp. Når det gjelder intelligens osv. Så har jeg en ålreit "CV " og hode venner. Det er bra nok for meg. Hva andre synes, får være opptil dem. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bryr meg igrunn lite om hva andre synser og mener om meg. Jeg er såpass trygg på meg selv at jeg uansett er meg. 

Anonymkode: b4512...9d8

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 timer siden, SoWhat? skrev:

Hvem ler av å bli kalt dum, idiot eller ",skadet"?   Eller glem det...

 

Hvis folk tydelig sier det på tull, ja. 

Anonymkode: 94a7d...2ac

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 20.2.2019 den 3.31, AnonymBruker skrev:

Folk har ingen rett til å kommentere andres utseende med mindre man inviterer til det.

Søsteren min kommenterte at jeg hadde fått så tynt hår og jeg mistet gleden over håret mitt fordi jeg ikke tenkte slik selv.... Nå ser jeg bare tynt hår. Ødeleggende!

Anonymkode: 7bbbe...de5

Jeg har også en sånn slektning. Utrolig irriterende og ødeleggende. Forstår ikke mennesker som syns det er greit å kommentere negativt på andre sitt utseende. 

 

Også sykt irriterende å bli tillagt egenskaper 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alle vet jo hvilke punkter man skal trykke på og det er ganske enkelt.

Skal du såre en mann så snakker du negativt om hårtap,høyde,penisstørrelse og "mandighet".

Skal du såre en kvinne så snakker du negativt om vekt,utseende,kropp og "kvinnelighet".

Så hvis en mann da sier at jeg er for mye ditt eller for lite datt så vet jo jeg at uansett om du er tynn,feit,muskuløs,lubben,for feit eller for tynn så vil noen alltid ha en mening om det og det er da lett å si "Jeg digger damer med store pupper" for å trigge en kvinne som kanskje har små pupper, men så har man en hjerne da og skjønner at det er millioner av andre som digger kvinner med små pupper så da er det ikke noe problem tenker jeg?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg blir lei meg av begge deler. Men syns det er verst å høre stygge ting om utseende faktisk, siden jeg vet jeg ikke er dum eller uintelligent kan det ikke påvirke meg nevneverdig annet enn at jeg blir irritert og syns det er frekt. 

Anonymkode: 024cb...75b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Kommer litt an på. Og selv om jeg reagerer negativt, trenger det ikke å være at jeg blir fornærmet, jeg kan bli irritert. Det er jo klart at det for det aller meste er hyggelig å få positive kommentarer, men litt avhengig av hvem de kommer fra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvfølgelig. Vi alle vet at både personlighet og utsèende teller i dagens samfunn. Jeg kjenner fornærmelsen, uavhengegig av at den personen sier jeg er stygg eller dum.

Tror faktisk at jeg blir mest lei meg ved å få stygge kommentarer på utséendet, siden det ikke er så mye jeg kan gjøre noe med. Personlighet kan man forandre, og noen ganger kan det være greit å vite hva som bør forandres på for å bli mer likt. Vi har alle noe å jobbe med! 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis det er noe jeg ikke er klar over selv så kan jeg fort bli lei meg. Blir jo også lei meg om noen sier noe negativt om meg geberelt når jeg tenker meg om. 

Men om noen kommenterer at jeg har større underkropp enn overkropp, at håret har ettervekst eller noe så blir jeg ikke så lei meg. Det vet jeg alt. 

Blir noe annet å si at ræva di er stygg og  feit og håret ditt ser ikke ut foreksempel, men det har jeg til gode å høre en voksen person si til meg. 

Anonymkode: 2b39c...8aa

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvis det er noe jeg ikke er klar over selv så kan jeg fort bli lei meg. Blir jo også lei meg om noen sier noe negativt om meg geberelt når jeg tenker meg om. 

Men om noen kommenterer at jeg har større underkropp enn overkropp, at håret har ettervekst eller noe så blir jeg ikke så lei meg. Det vet jeg alt. 

Blir noe annet å si at ræva di er stygg og  feit og håret ditt ser ikke ut foreksempel, men det har jeg til gode å høre en voksen person si til meg. 

Anonymkode: 2b39c...8aa

Jo forresten jeg hørte "en voksen" si noe om stygg og feit på ex on the beach til en annen. De er ikke riktig skrudd sammen tror jeg. 

Anonymkode: 2b39c...8aa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...