Gå til innhold

Ørjan Burøe

Gumman87

Anbefalte innlegg

4 minutter siden, Dævendøtte skrev:

Men er det avlyst? Ser det er en hel gjeng fra Ski og lokalområdet som støtter ham på Facebook. Mange mannfolk fra distriktet liker faktisk fyren og synes av en eller annen grunn det er kult å kjenne ØB. 

Det står på Facebook siden til Rådhusteateret at det er avlyst pga ØB er sykemeldt.

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Dævendøtte
Akkurat nå, minimymlen skrev:

Det står på Facebook siden til Rådhusteateret at det er avlyst pga ØB er sykemeldt.

Ja, fikk det opp akkurat nå jeg også. Huff da.  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Frem til anmeldelser gir konsekvenser er jeg redd dette er den konsekvensen som får slike folk til å tenke seg om to ganger før de trakasserer noen: Økonomiske konsekvenser i form av avlyste show.

Økonomiske konsekvenser gis fordi offentligheten snakker om hva han har gjort. 

• Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå vet ikke jeg hvor lenge ØB blogget før han slettet den, men denne artikkelen er jo unektelig litt fascinerende å lese nå som man vet hva som har foregått. 

https://www.side2.no/underholdning/orjan-buroe---stort-sett-alle-bloggere-er-falske-4637261

"Mye av bloggverdenen er filter. Det er pakket inn, og jeg synes mange viser et falskt inntrykk av hvem de er, sier komiker Ørjan Burøe." 

Endret av DianaV
  • Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror det skal bli vanskelig for ham å komme inn på scener rundt om fremover. 

Partiet Rødt i Steinkjer har satt som mål å forhindre at han står på scena i kulturhuset der. Les svaret de fikk fra utleier;

1. Det var en diskusjon sist han holdt show der

2. Det har vært en diskusjon internt i Norske kulturhus. 

https://www.facebook.com/1770955199854990/posts/2346029069014264

• Liker 26
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

11 timer siden, Dævendøtte skrev:

Men er det avlyst? Ser det er en hel gjeng fra Ski og lokalområdet som støtter ham på Facebook. Mange mannfolk fra distriktet liker faktisk fyren og synes av en eller annen grunn det er kult å kjenne ØB. 

Kommer nok ann på hvem man snakker med. :) Mitt inntrykk er at de som støtter ham er folk som ikke har giddet å sette seg inn i omfanget av saken. 

• Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, DianaV skrev:

Nå vet ikke jeg hvor lenge ØB blogget før han slettet den, men denne artikkelen er jo unektelig litt fascinerende å lese nå som man vet hva som har foregått. 

https://www.side2.no/underholdning/orjan-buroe---stort-sett-alle-bloggere-er-falske-4637261

"Mye av bloggverdenen er filter. Det er pakket inn, og jeg synes mange viser et falskt inntrykk av hvem de er, sier komiker Ørjan Burøe." 

Okay.. Han kjenner vel til den innpakningen personlig.. 

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 26.2.2019 den 15.32, HalldirV2 skrev:

Hva var greia med msnnegruppa Ottar, Burøe og Antonsen? 

Jeg vet ikke om du alt har fått svar.

Greia med antonsen var at han for noen år siden (2015 tror jeg) sendte noen kjipe meldinger til burøe midt på natta. Jeg husker ikke meldingene ordrett (du finner dem om du googler det), men det var en drapstrussel, pluss noe greier om at "de store gutta er sinte på deg" og en del om hvor mye han misslikte/hatet burøe.

Antonsen beklaget privat, men burøe tok det i media etter unnskyldningen og fikk litt blest rundt egen person.

Der og da virket det som at meldingene kom i forbindelse med en finn.no reklame med herr og fru komikerfrue+felles småbarn. I ettertid er det lett å tenke at meldingene kom på annet grunnlag. Meg bekjent har ikke antonsen bekreftet eller avkreftet dette.

Det må også sies at antonsen beklaget formen meldingene kom i, ikke innholdet (med unntak av drapstrusselen).

• Liker 22
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Alice123 skrev:

Jeg vet ikke om du alt har fått svar.

Greia med antonsen var at han for noen år siden (2015 tror jeg) sendte noen kjipe meldinger til burøe midt på natta. Jeg husker ikke meldingene ordrett (du finner dem om du googler det), men det var en drapstrussel, pluss noe greier om at "de store gutta er sinte på deg" og en del om hvor mye han misslikte/hatet burøe.

Antonsen beklaget privat, men burøe tok det i media etter unnskyldningen og fikk litt blest rundt egen person.

Der og da virket det som at meldingene kom i forbindelse med en finn.no reklame med herr og fru komikerfrue+felles småbarn. I ettertid er det lett å tenke at meldingene kom på annet grunnlag. Meg bekjent har ikke antonsen bekreftet eller avkreftet dette.

Det må også sies at antonsen beklaget formen meldingene kom i, ikke innholdet (med unntak av drapstrusselen).

Hey. Takk for svar 😊 Jo, jeg husker den episoden. Men skjønte ikke helt koblingen til mannegruppa? 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest jentekvinne
2 timer siden, The Kitten skrev:

Jeg har ikke Instagram...

Noen som vet hvor mange følgere han har mistet?

Han har mistet rundt 1000 følgere. Har fortsatt 170K igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, HalldirV2 skrev:

Hey. Takk for svar 😊 Jo, jeg husker den episoden. Men skjønte ikke helt koblingen til mannegruppa? 

Mannegruppa Ottar fikk pes etter en del grove "vitser" i lukket gruppe.

Feministen Burøe skulle ta avstand ved å skrive i en status på egen FB at han kom til å slette venner som var medlem i gruppa om de ikke selv meldte seg ut. 

Noen synes dette blir litt komisk og ironisk med tanke på hva han selv drev med. Hvis du går inn på unnskyldningen hans finner du skjermdump av statusen flere steder i kommentarene under.

Endret av minimymlen
  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

33 minutter siden, minimymlen skrev:

Mannegruppa Ottar fikk pes etter en del grove "vitser" i lukket gruppe.

Feministen Burøe skulle ta avstand ved å skrive i en status på egen FB at han kom til å slette venner som var medlem i gruppa om de ikke selv meldte seg ut. 

Noen synes dette blir litt komisk og ironisk med tanke på hva han selv drev med. Hvis du går inn på unnskyldningen hans finner du skjermdump av statusen flere steder i kommentarene under.

Oki, ble litt klarere nå. Takker 😊

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har alltid lurt på hvordan noen kan holde på med grov trakassering av andre mennesker i åresvis, det må jo gi dem noe siden de fortsetter? Men hva er det det gir dem?

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, JaVel skrev:

Har alltid lurt på hvordan noen kan holde på med grov trakassering av andre mennesker i åresvis, det må jo gi dem noe siden de fortsetter? Men hva er det det gir dem?

Kan være en makt greie. Jeg kan, så da gjør jeg. 

• Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Måtte jo Google litt. Ser ut som godeste Burøe med flere fikk pes for dobbeltmoralismen sin i Ottar-saken. 

Dag Sørås: https://www.nrk.no/norge/_-har-ikke-folk-bedre-ting-a-gjore-enn-a-bry-seg-om-hva-idioter-sier-i-en-lukket-gruppe_-1.13165582

Blogginnlegg som viser et utvalg "morsomheter" fra komikeren: http://m.virkelighetensverden.blogg.no/1475740972_til_rjan_bure_og_andr.html

Mye "humor" der, altså. 

• Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, DianaV skrev:

Kan være en makt greie. Jeg kan, så da gjør jeg. 

Det kan stemme,for når det gjelder seksuell trakassering må de jo oppleve at ofrene bare blir skremt og gir null positiv feedback , så de får jo ingen kåtskap tilbake? Når de holder på i flere 10-år så må de nesten ha forstyrrelser i personligheten?

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har lurt på dette lenge - hva får folk til å fortsette når de ikke får respons, eller får negativ respons.

Har også kommet fram til at det må være følelsen av makt som er bakenforliggende årsak. Det å sende plagsomme meldinger til kjærestene til kollegaer støtter opp om den teorien. Meldingene er maktdemonstrasjon mot dem som får dem, og en maktdemonstrasjon overfor den kollegaen, "Se hva jeg kan gjøre mot dama di, og hvor lite du kan gjøre med det". Den typen feedback han får, er sinnet og maktesløsheten til offerne.

Jeg er ikke i tvil om at det er stakkarslige personer som trakasserer for å føle seg bedre. Og jeg er så glad for at folk går offentlig ut og tydelig viser at dette ikke er ok. Det gir ham et incentiv til å lete etter hva som gikk galt hos seg selv og hvordan ta tak i det. Og på sikt, hvordan vinne tilbake folks tillit. Det er ingen som endrer seg pga "Stakkars, det var jo ikke ulovlig, det var jo bare noen ganger, la nå fyren få fred, han har jo barn, har han ikke lidd nok?" INGEN forandrer seg hvis atferden deres unnskyldes. Men jeg tror folk kan forandre seg etter å ha kjent konsekvenser. 

Og det gir et klart signal til folk der ute som kan henfalle til denne typen oppførsel: hvis du gjør det, så kan folk tematisere det offentlig og straffe deg med sosiale konsekvenser, det blir sett på som uakseptabel oppførsel og ikke lenger tiet ihjel. 

• Liker 26
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...