Gjest Tuxy Skrevet 20. februar 2019 #301 Del Skrevet 20. februar 2019 4 minutter siden, HarryDotter said: Som sagt har jeg ingenting til overs for T & T, men her dreier det seg ikke om sladder og enkle påstander uten rot i virkelighet. Desutten har jo Tusvik selv fått føle Ørjan på kroppen. Bokstavlig talt. Syntes #metoo er potensiellt farlig i mange tilfeller, men denne saken er virkelig noe #metoo får stående applaus fra meg på. Dette er grunnen til at det startet. Vi snakker ikke om å dra hånden over rygg eller et kne her, men systematisk trakassering, maktmissbruk og generell griseoppførsel over flere år. Men hvorfor har ingen gått til politiet hvis han har oppført seg sånn? Det skumle med media er at ting blir hauset opp veldig fort. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Macaron Skrevet 20. februar 2019 #302 Del Skrevet 20. februar 2019 8 timer siden, Silketeppe skrev: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tuxy Skrevet 20. februar 2019 #303 Del Skrevet 20. februar 2019 5 minutter siden, Marihønepøne said: Du, det er en god del av oss som diskuterer dette her på KG som har intim (du tok den, sant?) kjennskap til diverse fakta. Hvis man har intim kjennskap til saken så tenker jeg at offentligheten ikke er rett sted å diskutere det. En advokat virker mer fornuftig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
HalldirV2 Skrevet 20. februar 2019 #304 Del Skrevet 20. februar 2019 11 minutter siden, Tuxy skrev: Men hvorfor gir de seg ikke når han har bedt om unnskylding da? Men dette stikker langt dypere enn til T&T alene. Det er ikke den lussygraben på Tusvik jeg reagerer på, selv om den var ille nok. Det er ikke der skoen trykker. 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Macaron Skrevet 20. februar 2019 #305 Del Skrevet 20. februar 2019 Men det blir litt for dumt at han legger seg flat og angrer offentlig - i se og hør - for så å sende oppdrag til advokaten sin om å anmelde alle som har skrevet disse tingene? Da angrer han ikke altså .han ønsker bare å "ta" noen tilbake. Jeg ville pokker ikke gitt meg før han var på alle store nettsider og innrømmet alt og også fikk en rettsrunde å møte i. Først da hadde Jeg tilgitt. 25 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
minimymlen Skrevet 20. februar 2019 #306 Del Skrevet 20. februar 2019 Samler noen lenker her som tar for seg saken. Det starter i Natt&Dag, der personen var anonymisert: http://www.nattogdag.no/2017/12/kjent-komiker-anklages-overgrep-seksuell-trakassering/ Deretter legger Marna ut et forsvar på egen blogg, som senere blir slettet. Det ble fulgt opp av disse sakene, så ble det tyst. Synes disse er verdt å lese igjen, det handler om hvorfor det har vært vanskelig/ikke har blitt tatt tak i tidligere: http://www.nattogdag.no/2017/12/krantz-handtere-personalsaker-basert-pa-ubekreftede-rykter/ http://www.nattogdag.no/2017/12/komikere-det-er-vanskelig-a-varsle-om-seksuell-trakassering/ ØB forsvinner fra listen over komikere på Latter. Plutselig går han ut i egen podcast og snakker om hvor lei seg han er fordi han har vært en ræva person osv. Dette, inkludert linker, er fint beskrevet på bloggen til Asti: https://influencere.wordpress.com/2019/02/14/komikerfrue-hykleri/ Flere fra komikermiljøet står frem og tar avstand fra ØB, oppførselen og "unnskyldningen" hans: https://m.facebook.com/christoffer.schjelderup/posts/10161332718400487 https://m.facebook.com/vidar.hodnekvam/posts/10161302101165034 https://m.facebook.com/marie.jacobsen.79/posts/10161321535025632 33 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Million Skrevet 20. februar 2019 #307 Del Skrevet 20. februar 2019 4 minutter siden, Tuxy skrev: Hvis man har intim kjennskap til saken så tenker jeg at offentligheten ikke er rett sted å diskutere det. En advokat virker mer fornuftig. Skal det bli slutt på det han driver med, så er det vel på høy tid at saken kommer frem i offentligheten. Han har fått holde på uhindret i tjue år. 27 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
HalldirV2 Skrevet 20. februar 2019 #308 Del Skrevet 20. februar 2019 Akkurat nå, Macaron skrev: Men det blir litt for dumt at han legger seg flat og angrer offentlig - i se og hør - for så å sende oppdrag til advokaten sin om å anmelde alle som har skrevet disse tingene? Da angrer han ikke altså .han ønsker bare å "ta" noen tilbake. Jeg ville pokker ikke gitt meg før han var på alle store nettsider og innrømmet alt og også fikk en rettsrunde å møte i. Først da hadde Jeg tilgitt. I følge Elden stemmer ikke det. De har visst bare sendt brev til én kvinne, mener jeg han sa. I hvertfall var det ikke snakk om trussel om anmeldelse av mer enn én. Ta det med en klype salt, jeg husker ikke riktig, men de har uttalt seg om det og ryktene om truslene. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nobile Skrevet 20. februar 2019 #309 Del Skrevet 20. februar 2019 Jeg ser ikke hvor i tråden på fb noen skriver at de skal i politiavhør ? 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kollontaj Skrevet 20. februar 2019 #310 Del Skrevet 20. februar 2019 3 minutter siden, HalldirV2 skrev: I følge Elden stemmer ikke det. De har visst bare sendt brev til én kvinne, mener jeg han sa. I hvertfall var det ikke snakk om trussel om anmeldelse av mer enn én. Ta det med en klype salt, jeg husker ikke riktig, men de har uttalt seg om det og ryktene om truslene. Om det stemmer, så holder det likevel å sende ETT brev til ETT offer, de andre vil få det med seg og revurdere. Dette er makt by proxy, dvs ved kjent advokat. 23 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
vintage Skrevet 20. februar 2019 #311 Del Skrevet 20. februar 2019 3 minutter siden, Firestone skrev: Om det stemmer, så holder det likevel å sende ETT brev til ETT offer, de andre vil få det med seg og revurdere. Dette er makt by proxy, dvs ved kjent advokat. Nemlig! Elden er ingen hvem-som-helst, og det vet Ørjan Burøe også. 18 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
HalldirV2 Skrevet 20. februar 2019 #312 Del Skrevet 20. februar 2019 1 minutt siden, Firestone skrev: Om det stemmer, så holder det likevel å sende ETT brev til ETT offer, de andre vil få det med seg og revurdere. Dette er makt by proxy, dvs ved kjent advokat. Jeg er forsåvidt enig, forutsatt at offeret snakker sant. Selv om jeg ikke tviler på at Burøe har trakassert en rekke kvinner grovt, det er for mange bevis på akkurat det, så betyr ikke det at vi skal sluke alt ukritisk, eller at Burøe ikke selv skal kunne forsvare seg mot noe han mener er usant. Jeg sier ikke at kvinnen lyver btw, men at også Burøe har rett til å forsvare seg mot urettmessige anklager, om det er dét som er tilfelle her. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest SVK Skrevet 20. februar 2019 #313 Del Skrevet 20. februar 2019 (endret) 16 minutter siden, Firestone said: Om det stemmer, så holder det likevel å sende ETT brev til ETT offer, de andre vil få det med seg og revurdere. Dette er makt by proxy, dvs ved kjent advokat. I USA snakker man ofte om "chilling effect" når folk ikke tør å ytre seg mot folk som har lett for å true med søksmål. Selv om man vinner søksmålet så koster det både tid å penger å forsvare seg mot slike søksmål. Det er vel det Elden og Ørjan satser på. Endret 20. februar 2019 av SVK Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest HarryDotter Skrevet 20. februar 2019 #314 Del Skrevet 20. februar 2019 30 minutter siden, Tuxy skrev: Men hvorfor har ingen gått til politiet hvis han har oppført seg sånn? Det skumle med media er at ting blir hauset opp veldig fort. De går ikke til politiet fordi de vet de ikke bruker resurser på sånne saker. Vanskelig å oppklare. Forstår faktisk politiet der. Og ja er enig i at opphausing i media er en uting, men her er det et helt arbeidsmiljø som over lang tid har lidi under fyren. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
XmXa7 Skrevet 20. februar 2019 #315 Del Skrevet 20. februar 2019 Han kommer vel snart med bok; «Menn som hater kvinner» med undertittel «hvordan Elden hjalp meg ut av dritten» 21 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
enkefru Skrevet 20. februar 2019 #316 Del Skrevet 20. februar 2019 21 minutter siden, Nobile skrev: Jeg ser ikke hvor i tråden på fb noen skriver at de skal i politiavhør ? Er i tråden til Christopher "her skal broer brennes" 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
nurcos Skrevet 20. februar 2019 #317 Del Skrevet 20. februar 2019 38 minutter siden, Tuxy said: Men hvorfor har ingen gått til politiet hvis han har oppført seg sånn? Det skumle med media er at ting blir hauset opp veldig fort. Han har blitt anmeldt før, men saker som dette er vanskelige da det gjerne er ord mot ord. 13 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Million Skrevet 20. februar 2019 #318 Del Skrevet 20. februar 2019 (endret) 5 minutter siden, nurcos skrev: Han har blitt anmeldt før, men saker som dette er vanskelige da det gjerne er ord mot ord. Men har han ikke benyttet seg av sms og slike skriftlige meldinger i utstrakt grad da? Det er jo beviser. Og selv om folk har slettet dem, er det ikke i dag mulig for teleselskapene å hente frem slettede sms'er? Endret 20. februar 2019 av Million 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
HalldirV2 Skrevet 20. februar 2019 #319 Del Skrevet 20. februar 2019 6 minutter siden, Fjugur skrev: Er i tråden til Christopher "her skal broer brennes" Skal leses nå! 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Klink Skrevet 20. februar 2019 #320 Del Skrevet 20. februar 2019 (endret) 1 time siden, SVK skrev: Hvorfor skulle ikke dette være straffbart? Er det sånn at Ørjan hadde noen grunn til å tro det var greit å klå Tusvik på skrittet? Det er jo ikke sånn at det er greit å grafse folk i skrittet så lenge man stopper når de sier nei. Både kroppskrenkelser og seksuelt krenkende handlinger er forbudt. Jeg er ingen jurist, men om ikke det å bli klådd i skrittet mot sin vilje er krenkende, hva er da krenkende? Dessusten må grafsingen sees i sammenheng med Ørjans oppførsel generelt. Sikkert enkelte som ser gjennom fingrene på menn som "gjør noe dumt på fylle" selv om det er straffbart. "Alle kan gjøre feil". Men når Ørjan har holdt på med trakassering i flere tiår så er det ingen grunn til å skåne han mot anmeldelser. Ørjan må stoppes og domstolene er der nettopp for å stoppe kjeltringer. Den engangshendelsen hadde kun blitt henlagt hos politiet. Og ikke noe å anmelde. At han har gjort noe straffbart som burde anmeldes og går under trakasering senere - det er ingen tvil om. Jeg sier ikke at det er greit det med å ta noen på tissen, men akkurat den hendelsen syns jeg ikke er så rart ikke ble anmeldt. Endret 20. februar 2019 av Klink 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg