neiognei Skrevet 20. februar 2019 #241 Del Skrevet 20. februar 2019 1 minutt siden, Snaskesnusken skrev: Burøe har selv innrømmet at han har gjort dette. Folk vet bedre enn han selv om han har oppført seg dårlig eller ei, må vite. 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
HalldirV2 Skrevet 20. februar 2019 #242 Del Skrevet 20. februar 2019 3 minutter siden, Snaskesnusken skrev: Du skrev at du tror at politiet tar seksuell trakassering på alvor. Men lite hjelper det når sakene blir henlagt skriver jeg. Nei, det skrev jeg ikke. Stråmannargumentasjon bør du holde deg for god til, det fører aldri til en konstruktiv debatt. Dette er hva jeg skrev: "Jeg tror politiet tar slikt mer på alvor i dag. For 10 år siden var det knapt et samtaleemne, i dag er trakasserier på nettet et fenomen som stadig blir omtalt i mediene. Men absolutt, politiet bør gjøre mer, men da trenger de mer ressurser. Slik det er nå har de knapt nok penger til å bekjempe tung kriminalitet, drap, voldtekt osv. " Jeg skriver altså at jeg tror det har skjedd en utvikling på 10 år, og at de tar det mer på alvor i dag enn den gang, men at de fortsatt ikke gjør nok. Videre skriver jeg at de trenger mer ressurser. 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Snaskesnusken Skrevet 20. februar 2019 #243 Del Skrevet 20. februar 2019 (endret) 9 minutter siden, neiognei skrev: Folk vet bedre enn han selv om han har oppført seg dårlig eller ei, må vite. Det virker nesten slik. Burøe har valgt et liv i offentligheten og må derfor være klar over at oppførselen hans vil føre til konsekvenser. Jeg har observert og opplevd selv mannlige kjendiser som tror de kan ta seg tilrette i kraft av å være kjendis. Den arrogante og oppblåste tankegangen om at de ikke vil bli avslørt har jeg aldri forstått. Endret 20. februar 2019 av Snaskesnusken 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
slutt Skrevet 20. februar 2019 #244 Del Skrevet 20. februar 2019 1 time siden, Sjokka skrev: Er det noen som kan fortelle meg hva dette #Metoo er?? Henger ikke helt med her. Har du aldri hørt om #Metoo før du så det i denne tråden? 34 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
HalldirV2 Skrevet 20. februar 2019 #245 Del Skrevet 20. februar 2019 14 minutter siden, Macimba skrev: Hvorfor lage en ny tråd som bare blir slettet. Det er ingen vits i å kjempe mot overmakten (KG) Sålenge vi holder oss innenfor visse rammer bør det går bra. F. eks holde familien unna debatten. 1 minutt siden, Sjokka skrev: Hvis det er sååå alvorlig det ØB har gjort, så henlegger ikke politiet. Hvis det er snakk om en haug av jenter som er blitt utsatt for overgrep, og det finnes bevis? Overgrep blir tross alt tatt veldig alvorlig. Selv mener jeg et klapp på baken ikke er overgrep. Jeg tror faktisk at det er nok av bevis i denne saken. Samtalelogger, vitner osv. 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Zeitgeist Skrevet 20. februar 2019 #246 Del Skrevet 20. februar 2019 15 minutter siden, ¤flicka¤ skrev: Tilgivelse starter med anger. Ekte anger. Noe av det første vi lærer barna våre er stå for det man har gjort uten bortforklaring og å si unnskyld - og mene det. Ingen av de tingene har vi sett her. Vi har sett bortforklaringer, forsvar og bagatellisering. Å kalle trakassering og overgrep for «flørting» viser bare at unnskyldningen ikke er noe verdt. Å komme med bortforklaringer som at man hadde en dårlig periode, var litt «høy på seg selv» eller hadde vondt i akilles (!) viser at unnskyldningen ikke er noe verdt. Å si at man er en «annen mann» i dag låter hult når man forstår at det finnes historier fra et par uker tilbake som viser at ingenting har endret seg. Hva kan han gjøre? Han kan begynne med å forstå hva han har gjort galt. Det hadde hjulpet masse. Problemet for ØB er jo at han har besudlet det til gangs for seg selv med alt han har uttalt i forkant av siste "unnskyldningsforsøk". Ved å velge bortforklaringer, bagatelliseringer, og halvhjertede unnskyldninger har ØB indirekte tilkjennegitt skyld. Han visste allerede da at han hadde gjort noe støtende, men valgte en kujons utvei. Han var altså klar over hva dette handlet om. Hadde han vist oppriktig anger og vært den mannen han så gjerne ønsker å gi uttrykk for å være, så hadde han ikke valgt å først trivialisere hva som er kommet frem. Det er over ett år siden denne saken ble kjent i media. ØB har altså hatt mer enn nok tid til å tenke seg om hvordan han best kunne gjøre opp for seg. Men det har han åpenbart ikke gjort. I stedet har han fortsatt i samme gamle leia, for så å komme med halvhjertede forsøk på å beklage seg når stormen tok seg opp igjen. ØBs muligens største problem på offentlig plan er at han har egenhendig sørget for å sabotere sin egen troverdighet. Og den er ikke gjenopprettet over natta for å si det mildt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MildeMarie Skrevet 20. februar 2019 #247 Del Skrevet 20. februar 2019 1 time siden, Salmonella skrev: Med fare for å kaste en brannfakkel her nå; nå når de enorme skadene har skjedd (taushet, ignorering, trusler, rævva unnskyldning osv osv) hva ville vært bra av han å gjøre? Hva hadde blitt godtatt som unnskyldning nå? For at en unnskyldning blir oppfattet som reell og nyttig, ville det vært fint at han forklarte i utdypende ordelag: - Hva har han gjort. - Grunnen til den ufine atferden. Hva fikk han ut av det? - Hva som skulle til for at han hadde stoppet (folk har snakket direkte til ham, det har ikke vært nok). - Hvorfor er han lei seg. Hva tror han ofrene hans har følt. - Hvorfor han mener at alt er annerledes nå. Hva har forandret seg? En slik unnskyldning vil være en god begynnelse. Det gir ikke krav på tilgivelse. Neste steg er å vise at man mener det ved å faktisk endre seg, og bidra til en god offentlig diskusjon om hvordan vi kan håndtere dem som beveger seg innenfor loven men utenfor all akseptert atferd. (Dette er vel en oppskrift manageren hans har etterlyst i mangel på gode ideer.) 13 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Snaskesnusken Skrevet 20. februar 2019 #248 Del Skrevet 20. februar 2019 9 minutter siden, HalldirV2 skrev: Nei, det skrev jeg ikke. Stråmannargumentasjon bør du holde deg for god til, det fører aldri til en konstruktiv debatt. Dette er hva jeg skrev: "Jeg tror politiet tar slikt mer på alvor i dag. For 10 år siden var det knapt et samtaleemne, i dag er trakasserier på nettet et fenomen som stadig blir omtalt i mediene. Men absolutt, politiet bør gjøre mer, men da trenger de mer ressurser. Slik det er nå har de knapt nok penger til å bekjempe tung kriminalitet, drap, voldtekt osv. " Jeg skriver altså at jeg tror det har skjedd en utvikling på 10 år, og at de tar det mer på alvor i dag enn den gang, men at de fortsatt ikke gjør nok. Videre skriver jeg at de trenger mer ressurser. Mitt svar til deg består! 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Sjokka Skrevet 20. februar 2019 #249 Del Skrevet 20. februar 2019 1 minutt siden, HalldirV2 skrev: Sålenge vi holder oss innenfor visse rammer bør det går bra. F. eks holde familien unna debatten. Jeg tror faktisk at det er nok av bevis i denne saken. Samtalelogger, vitner osv. Ja nettopp. Derfor bør de komme seg avgårde til politiet og anmelde. Kan aldri se politiet henlegger denne saken, når det er så mange involverte. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
neiognei Skrevet 20. februar 2019 #250 Del Skrevet 20. februar 2019 (endret) Bare for å oppsummere litt: For snart 2 år siden: metoo blir aktuelt. I det momentet skjer dette: http://www.nattogdag.no/2017/12/kjent-komiker-anklages-overgrep-seksuell-trakassering/ Samme dagen/iløpet av natten fjernes Burøe fra listen over de som er tilknyttet Latter Norge. Samtidig publiserer kona et innlegg hvor hun har masse unnskyldninger for hans atferd. Han var deprimert, hadde skadet kneet, sånn er miljøet osvosv. Nå er dette innlegget slettet, men om man vil lese så finner man det nok. Det er stille lenge. Alle vet det, det prates litt om han, uten at det nevnes navn. Over et år seinere innrømmer han liksom sine synder i en podcast. Og står frem i VG hvor han forteller at han har oppført seg dårlig. Spesielt legges det vekt på at familien lider under dette. En uke etter: tidligere stylist står frem og forteller om grove ting hun er blitt utsatt for. Dagen etter: han sier unnskyld igjen, denne gangen litt mer faktabasert. Men han har ikke gjort noe, for man har jo ikke sett bevis ✌️ Endret 20. februar 2019 av neiognei 30 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
HalldirV2 Skrevet 20. februar 2019 #251 Del Skrevet 20. februar 2019 2 minutter siden, Sjokka skrev: Ja nettopp. Derfor bør de komme seg avgårde til politiet og anmelde. Kan aldri se politiet henlegger denne saken, når det er så mange involverte. Jeg håper inderlig de gjør det, selv om jeg forstår at det er en slitsom prosess. Men jeg tror det kunne utgjort en forskjell på sikt, forhåpentligvis. 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Emmelise Skrevet 20. februar 2019 #252 Del Skrevet 20. februar 2019 2 minutter siden, Snaskesnusken skrev: Vedkommende hevder nå noe annet da tilbakemeldingen ikke fallt i god jord. At politiet tar dette mer på alvor nå hjelper lite når de fleste sakene som omhandler trakassering og overgrep blir henlagt. Nei, han har egentlig bare gjentatt seg. Jeg håper da at politiet tar det mer på alvor i dag enn for ti år siden, men han tar ikke feil når han sier at politiet mangler ressurser og da blir saker som trakassering nedprioritert. 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
HalldirV2 Skrevet 20. februar 2019 #253 Del Skrevet 20. februar 2019 2 minutter siden, Snaskesnusken skrev: Vedkommende hevder nå noe annet da tilbakemeldingen ikke fallt i god jord. At politiet tar dette mer på alvor nå hjelper lite når de fleste sakene som omhandler trakassering og overgrep blir henlagt. Nei, jeg hevder akkurat det jeg skrev. Og det jeg skrev kan ikke misforstås. Hadde jeg ment at politiet tar det på alvor så hadde jeg skrevet akkurat det, og ikke at de tar det på MER alvor i dag til forskjell fra 10 år siden. Men at de fortsatt ikke gjør nok. Det står svart på hvitt og kan ikke missforstås. 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
neiognei Skrevet 20. februar 2019 #254 Del Skrevet 20. februar 2019 1 minutt siden, Snaskesnusken skrev: Du beskylder meg for syråmannsargumentasjon. Hvor vridde jeg på ordene dine? Benekter du at saker som omhandler seksuell trakassering og overgrep blir henlagt? Selv om du tror at dette blir tatt på alvor blir sakene henlagt og trakasseringen fortsetter. 1% av sakene ender i dom, så. Dette kan folk overse så mye de vil, det gjør det ikke mindre sant. 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
HalldirV2 Skrevet 20. februar 2019 #255 Del Skrevet 20. februar 2019 2 minutter siden, Snaskesnusken skrev: Du beskylder meg for syråmannsargumentasjon. Hvor vridde jeg på ordene dine? Benekter du at saker som omhandler seksuell trakassering og overgrep blir henlagt? Selv om du tror at dette blir tatt på alvor blir sakene henlagt og trakasseringen fortsetter. Du vridde på ordene mine da du hevdet jeg mener politiet tar det på alvor. Jeg skrev derimot ikke det, men at de tar det på MER alvor i dag enn for 10 år siden. Det er en vesentlig forskjell i meningsinnhold. 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Sjokka Skrevet 20. februar 2019 #256 Del Skrevet 20. februar 2019 1 minutt siden, HalldirV2 skrev: Jeg håper inderlig de gjør det, selv om jeg forstår at det er en slitsom prosess. Men jeg tror det kunne utgjort en forskjell på sikt, forhåpentligvis. Tror ikke ØB har lyst å komme hjem fra ferie på GranCa. For om han har utsatt stylisten sin for dette, fortjener han straff. Og stylisten er jo visstnok bare en brøkdel. Det blir ikke lettere for de fornærmede med presset de får pga media, enn hvis de tar skrittet og går til politianmeldelse. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Snaskesnusken Skrevet 20. februar 2019 #257 Del Skrevet 20. februar 2019 1 minutt siden, Emmelise skrev: Nei, han har egentlig bare gjentatt seg. Jeg håper da at politiet tar det mer på alvor i dag enn for ti år siden, men han tar ikke feil når han sier at politiet mangler ressurser og da blir saker som trakassering nedprioritert. Sakene blir henlagt ja. Det er jo nettopp det jeg sier. Da hjelper det lite om politiet tar det på alvor når ingenting blir gjort og overgriperen får fortsette. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Snaskesnusken Skrevet 20. februar 2019 #258 Del Skrevet 20. februar 2019 14 minutter siden, Snaskesnusken skrev: Jeg tror politiet tar slikt mer på alvor i dag. For 10 år siden var det knapt et samtaleemne, i dag er ! 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Snaskesnusken Skrevet 20. februar 2019 #259 Del Skrevet 20. februar 2019 7 minutter siden, neiognei skrev: 1% av sakene ender i dom, så. Dette kan folk overse så mye de vil, det gjør det ikke mindre sant. 1%, ikke mer enn det? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Snaskesnusken Skrevet 20. februar 2019 #260 Del Skrevet 20. februar 2019 13 minutter siden, neiognei skrev: Bare for å oppsummere litt: For snart 2 år siden: metoo blir aktuelt. I det momentet skjer dette: http://www.nattogdag.no/2017/12/kjent-komiker-anklages-overgrep-seksuell-trakassering/ Samme dagen/iløpet av natten fjernes Burøe fra listen over de som er tilknyttet Latter Norge. Samtidig publiserer kona et innlegg hvor hun har masse unnskyldninger for hans atferd. Han var deprimert, hadde skadet kneet, sånn er miljøet osvosv. Nå er dette innlegget slettet, men om man vil lese så finner man det nok. Det er stille lenge. Alle vet det, det prates litt om han, uten at det nevnes navn. Over et år seinere innrømmer han liksom sine synder i en podcast. Og står frem i VG hvor han forteller at han har oppført seg dårlig. Spesielt legges det vekt på at familien lider under dette. En uke etter: tidligere stylist står frem og forteller om grove ting hun er blitt utsatt for. Dagen etter: han sier unnskyld igjen, denne gangen litt mer faktabasert. Men han har ikke gjort noe, for man har jo ikke sett bevis ✌️ Takk for utfyllende informasjon. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg