Gå til innhold

Nabo som vekker meg hver morgen..


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

16 timer siden, Made4u skrev:

Tenker at du som er så sensitiv at du reagerer sterkt på en vibrerende telefon i en annen leilighet, det du bør gjøre er å slutte å irritere deg så mye og la deg påvirke av det minste, det er din egen tankegang som gjør dette til ett DIGERT problem - andre hadde ikke ofret det en tanke og da plager det dem heller ikke.

Men noen er slik, de irriterer seg for det minste, tankegangen deres er deres eget problem så vil si at du er din egen fiende i så måte. Du bør så avgjort trene deg opp til å ikke la deg irritere av de minste detaljer, det vil bedre din egen livskvalitet og du vil få et bedre forhold til dem du eventuelt hakker på for små ting som får andre til å spørre seg om du er vell bevart. Slike personer er en plage uten like, så gjør noe med din tankegang så du ikke irriteres av bagateller du så avgjort ikke skulle latt deg påvirke av.

For et virkelighetsfjernt innlegg. Har du aldri fått med deg at noen hus kan være ekstremt lytte, særlig eldre hus uten isolering mellom etasjene?? Ts, hvorfor banker du ikke på døren til din nabo og ber henne legge mobilen på noe mykt slik at vibreringen ikke høres hos deg, det er jo bare å gå opp en etasje?

Anonymkode: f3857...c2a

  • Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bor i et sånn lytt hus  . Nå tørr jeg ikke nesten bevege meg i mitt eget hjem.  Rydde og  sånt gjør jeg når jeg vet nabo ikke er hjemme.  Jeg våkner før kl ringer og TV er lavt på. Tør nesten ikke prate.  Det er klage på ditt klage på datt. Jeg kjenner at dette stresser meg.  Og problemet er jeg har bodd her i 4 år. Han under 3 mnd .  Jeg prøver virkelig ikke å bråke .   Men må få leve i sitt egent hjem.?

Anonymkode: 37a1f...4ed

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sånn er det med meg og. At naboen vekker meg. Nå skal det sies at jeg sover litt lenge men det er fortsatt sykt irriterende. Her så er det nabomannen i huset vedsiden av som irriterer meg. Jeg har soveromsvinduet mitt ut til gårdsplassen dems, og om sommeren pleier han å skravle HØYT i tlf på språket sitt så det høres nesten ut som han står på soverommet mitt og prater. Ellers nå om vinteren freser han snø eller hakker vekk is eller banker og står i i garasjen sin. Er utrolig lytt og tror jeg skal skaffe meg ørepropper snart. Er utrolig irriterende. 

Anonymkode: 9b140...f0f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En tlf som ligger på gulvet kan høres VELDIG godt i de fleste leiligheter/bolig. Spesielt når det er natt/tidlig morgen.

Jeg mener at dette må man gjøre noe med! Som nabo ville jeg aldri plaget en nabo på denne måten, så her må du sifra om dette. Det går fint ann å legge tlf et annet sted enn på gulvet, er det parkett vil det også forsterke lyden.

Har selv naboer ved siden av meg som er i 80årene, når de hadde flyttet inn våknet jeg av radio på FULL guffe kl 6!. Vi snakker om VELDIG høyt, tok opp dette. Problemet løst, vi ble enige om fra kl 8 kan vi støye fritt frem. Det funka.

🙂 Viktig å ta hensyn til sine naboer! Selv våkner jeg veldig lett av ting dessverre, alle er forskjellig. Noen sover som en stein uansett.

Anonymkode: 403d7...e6e

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

18 timer siden, Made4u skrev:

Tenker at du som er så sensitiv at du reagerer sterkt på en vibrerende telefon i en annen leilighet, det du bør gjøre er å slutte å irritere deg så mye og la deg påvirke av det minste, det er din egen tankegang som gjør dette til ett DIGERT problem - andre hadde ikke ofret det en tanke og da plager det dem heller ikke.

Men noen er slik, de irriterer seg for det minste, tankegangen deres er deres eget problem så vil si at du er din egen fiende i så måte. Du bør så avgjort trene deg opp til å ikke la deg irritere av de minste detaljer, det vil bedre din egen livskvalitet og du vil få et bedre forhold til dem du eventuelt hakker på for små ting som får andre til å spørre seg om du er vell bevart. Slike personer er en plage uten like, så gjør noe med din tankegang så du ikke irriteres av bagateller du så avgjort ikke skulle latt deg påvirke av.

For en hjernedød kommentar, du har ikke mye menneskelig innsyn. Lever i din egen verden, null evne til å sette seg inn i andre menneskers liv.

Anonymkode: 403d7...e6e

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 timer siden, AnonymBruker skrev:

 

Her står vi opp kl. 7 og i helgene liker vi å sove ut.. Hun spurte meg tilfeldig for ett halvt år siden om det var lytt, og jeg sa at jeg kunne høre telefonen vibrere på morgenen, ja. Hun beklaget så mye, men problemet er der fortsatt.

Anonymkode: 2b3ce...b4b

Hmm. Kanskje det er vibratorer hennes du hører hver morgen? Så hun tror at etter hun slo av vibreringen på mobilen så er det ikke noe problem lenger...uten å tenke på at det de helsikken sex leketøyene hennes som ligger å durer hver eneste morgen. 

Anonymkode: db815...919

Lenke til kommentar
Del på andre sider

32 minutter siden, AnonymBruker skrev:

For en hjernedød kommentar, du har ikke mye menneskelig innsyn. Lever i din egen verden, null evne til å sette seg inn i andre menneskers liv.

Anonymkode: 403d7...e6e

Hjernedødt er det jo ikke, har 47 års livserfaring, tror du aldri jeg har møtt på den mennesketypen TS er? Jo, enhver nabolag har slike og de klager på alt alle andre aksepterer og ikke bryr seg med og fordi andre har et mer avslappende forhold til ting så plager det dem heller ikke.

Du kan våkne klokken fire uten av det er en lyd av negative tanker og bekymringer, man lar da tankevirksomheten plage enn - det TS beskriver er en mental greie... Plasser ti stk i det samme rommet, så har du som regel den ene av dem som klager sterkt over den lille trafikkstøyen utenfra som de andre ikke en gang gidder bry seg med, måten han/hun klager på det får de andre til å tenke sitt om hvor stort problem den vrange gjør ut av lite - ikke overraskende at han/hun ikke får sove når det skal irritere seg så sterkt, mens de andre i rommet slapper av og lar det passere for de har andre forventninger.

Noen er bare tverr og vanskelig å ha med å gjøre, klagere... Kjenner dem så godt igjen når man lever rundt noen slike, at man kan peke dem ut, i mitt liv har jeg møtt en håndfull slike og jeg kunne nevnt dem med navn. Tilfeldig er det ikke i alle fall, og selv er jeg sjeleglad for at jeg ikke har noen slike naboer nå (men det har jeg hatt).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg bor i et sånn lytt hus  . Nå tørr jeg ikke nesten bevege meg i mitt eget hjem.  Rydde og  sånt gjør jeg når jeg vet nabo ikke er hjemme.  Jeg våkner før kl ringer og TV er lavt på. Tør nesten ikke prate.  Det er klage på ditt klage på datt. Jeg kjenner at dette stresser meg.  Og problemet er jeg har bodd her i 4 år. Han under 3 mnd .  Jeg prøver virkelig ikke å bråke .   Men må få leve i sitt egent hjem.?

Anonymkode: 37a1f...4ed

Du må bare slappe av og slå fra deg den tankegangen.. Du kan bråke så mye du vil fra kl 8 til kl 22. Såklart du skal kunne leve og bevege deg. Du må bare bryte mønsteret /angsten du har for å bråke, så blir det mye bedre å være deg :)

Anonymkode: db815...919

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, Made4u skrev:

Hjernedødt er det jo ikke, har 47 års livserfaring, tror du aldri jeg har møtt på den mennesketypen TS er? Jo, enhver nabolag har slike og de klager på alt alle andre aksepterer og ikke bryr seg med og fordi andre har et mer avslappende forhold til ting så plager det dem heller ikke.

Du kan våkne klokken fire uten av det er en lyd av negative tanker og bekymringer, man lar da tankevirksomheten plage enn - det TS beskriver er en mental greie... Plasser ti stk i det samme rommet, så har du som regel den ene av dem som klager sterkt over den lille trafikkstøyen utenfra som de andre ikke en gang gidder bry seg med, måten han/hun klager på det får de andre til å tenke sitt om hvor stort problem den vrange gjør ut av lite - ikke overraskende at han/hun ikke får sove når det skal irritere seg så sterkt, mens de andre i rommet slapper av og lar det passere for de har andre forventninger.

Noen er bare tverr og vanskelig å ha med å gjøre, klagere... Kjenner dem så godt igjen når man lever rundt noen slike, at man kan peke dem ut, i mitt liv har jeg møtt en håndfull slike og jeg kunne nevnt dem med navn. Tilfeldig er det ikke i alle fall, og selv er jeg sjeleglad for at jeg ikke har noen slike naboer nå (men det har jeg hatt).

Alder har ingenting med livserfaring å gjøre.

Det handler ikke om mental trening eller tankevirksomhet! Du forstår jo IKKE hva det handler om.

Dette handler om at noen våkner av støy når man sover. Er jo DET som er problemet, så enten må man bruke ørepropper eller fjerne støyen. Synes en nabo kan justere seg såpass at man legger tlf et annet sted enn på gulvet over et annet soverom.

Handler om å være et menneske, å forstå livet. Hvordan man behandler andre, ikke leve i sin egoverden heletiden.

Anonymkode: 403d7...e6e

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor når ts bare kan banke på døren hennes og snakke med henne?

Anonymkode: 0e6b1...61c

Fordi det er mer gøy å plage naboen enn å være like kjedelig som deg 

Anonymkode: 6e2c0...3bd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

44 minutter siden, Made4u skrev:

Hjernedødt er det jo ikke, har 47 års livserfaring, tror du aldri jeg har møtt på den mennesketypen TS er? Jo, enhver nabolag har slike og de klager på alt alle andre aksepterer og ikke bryr seg med og fordi andre har et mer avslappende forhold til ting så plager det dem heller ikke.

Du kan våkne klokken fire uten av det er en lyd av negative tanker og bekymringer, man lar da tankevirksomheten plage enn - det TS beskriver er en mental greie... Plasser ti stk i det samme rommet, så har du som regel den ene av dem som klager sterkt over den lille trafikkstøyen utenfra som de andre ikke en gang gidder bry seg med, måten han/hun klager på det får de andre til å tenke sitt om hvor stort problem den vrange gjør ut av lite - ikke overraskende at han/hun ikke får sove når det skal irritere seg så sterkt, mens de andre i rommet slapper av og lar det passere for de har andre forventninger.

Noen er bare tverr og vanskelig å ha med å gjøre, klagere... Kjenner dem så godt igjen når man lever rundt noen slike, at man kan peke dem ut, i mitt liv har jeg møtt en håndfull slike og jeg kunne nevnt dem med navn. Tilfeldig er det ikke i alle fall, og selv er jeg sjeleglad for at jeg ikke har noen slike naboer nå (men det har jeg hatt).

Så utifra 1 anonymt innlegg på et forum, så vet du nøyaktig hvordan TS er som person? Meget godt gjort,kanskje du skulle begynt som psykolog, da kunne du stilt diagnosen etter å ha sagt Hei til din nye pasient ;) .

Anonymkode: f3857...c2a

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Så utifra 1 anonymt innlegg på et forum, så vet du nøyaktig hvordan TS er som person? Meget godt gjort,kanskje du skulle begynt som psykolog, da kunne du stilt diagnosen etter å ha sagt Hei til din nye pasient ;) .

Anonymkode: f3857...c2a

vi snakker om et menneske som gjør en STOR SAK av en vibrerende mobil fra en annen leilighet enn egen, det er akkurat den typen jeg sikter til og som man møter på tidvis i livet, som irriterer seg så intenst over småting at irritasjonen blir et problem for dem selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Made4u skrev:

vi snakker om et menneske som gjør en STOR SAK av en vibrerende mobil fra en annen leilighet enn egen, det er akkurat den typen jeg sikter til og som man møter på tidvis i livet, som irriterer seg så intenst over småting at irritasjonen blir et problem for dem selv.

Du er visst fullstendig uten evne til selvkritikk.

Anonymkode: f3857...c2a

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, Made4u skrev:

vi snakker om et menneske som gjør en STOR SAK av en vibrerende mobil fra en annen leilighet enn egen, det er akkurat den typen jeg sikter til og som man møter på tidvis i livet, som irriterer seg så intenst over småting at irritasjonen blir et problem for dem selv.

Gjør man en stor sak av det, av å skrive på kg? 😂😂😂 er vel du som gjør det til en stor sak

Anonymkode: 6e5cb...ad1

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du er visst fullstendig uten evne til selvkritikk.

Anonymkode: f3857...c2a

Alle mine meninger er dannet i møte med andre mennesker, i møte med gode argumenter så tar jeg til meg og snapper opp innholdet eller deler av innholdet selv, tidvis er det jeg snapper opp noe som får meg til å endre standpunkt. Men vil bli overrasket over om det skjer her i denne tråden, for her er hva jeg kaller en "sytende hurpe/gubbe" i det virkelige liv, slike man er glad når man får distanse fra når man har levd nær slike.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Gjør man en stor sak av det, av å skrive på kg? 😂😂😂 er vel du som gjør det til en stor sak

Anonymkode: 6e5cb...ad1

Tydelig at dette er en stor sak for TS, hjernen jobber i høyspenn gjennom natten, ventende på å skulle irritere seg - da våkner man av det aller minste. Samme fenomen som mange kan oppleve i en periode av livet etter f.eks. et brudd, da kan det følge en periode etterpå hvor man våkner av egen tankevirksomhet som plager enn. Eller som mange opplever på ekstremt viktige dager, dem vet dem må tidlig opp grunnet eksamen, jobbintervju, en reise etc. I frykten for å forsove seg til dagen så jobber hjernen i høyspenn og de våkner opp til for dem unormale tider, av nær sagt ingenting (et vindpust eller følelsen av trekk kan være nok). Poenget er, at om hjernen jobber i helspenn og venter på å irritere seg over bagateller, så blir en vibrerende leilighet i en annen leilighet et stort problem.

Nå vet jeg ikke om så mange som 1 av 10 sliter med det at de irriterer seg over ting andre i eksakt lignende situasjon aksepterer og har et avslappet forhold til, men jeg gjentar at vi nok alle gjennom livet møter noen slike klagende hurper/gubber, er dem naboer irriterer seg grønn over og som blir umulig å forholde seg til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

29 minutter siden, Made4u skrev:

Alle mine meninger er dannet i møte med andre mennesker, i møte med gode argumenter så tar jeg til meg og snapper opp innholdet eller deler av innholdet selv, tidvis er det jeg snapper opp noe som får meg til å endre standpunkt. Men vil bli overrasket over om det skjer her i denne tråden, for her er hva jeg kaller en "sytende hurpe/gubbe" i det virkelige liv, slike man er glad når man får distanse fra når man har levd nær slike.

 

Så siden du har møtt sytende gubber i det virkelige liv så bare MÅ TS være 100 % prosent lik dem. Fy søren, jeg blir helt imponert, du må være det mest logisk-tenkende menneske jeg noensinne har møtt:P.

Anonymkode: f3857...c2a

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Så siden du har møtt sytende gubber i det virkelige liv så bare MÅ TS være 100 % prosent lik dem. Fy søren, jeg blir helt imponert, du må være det mest logisk-tenkende menneske jeg noensinne har møtt:P.

Anonymkode: f3857...c2a

Er store forskjeller på mennesker som irriterer seg over småting andre ikke irriterer seg over, de kan være vidt forskjellige mennesker hvor det eneste de har felles er at de klager over de minste bagateller.

For flere år siden var det konsert på Voss. De nærmeste naboene til konserten uttalte at den hadde vært hørbar men at det ikke var plagsom støy. Mange bor innenfor radius av noen kilometer fra Konserten, en håndfull klager på konserten kom inn bl.a. fra et område på Voss som heter Lundarosen. Ingen skulle forvente seg klage derfra, folk i område hadde knapt hørt noe som helst av konserten, men en husstand følte seg så plaget at de så seg nødt til å ringe Politiet for å få bråket stanset. Sågar lokalavisen omtalte den klagen til Politiet... Og slike klager kommer, da Snoop Dogg hadde konsert på Signalen på Nesoddtangen for mange år siden, så kom det flere klager til Politiet i Bærum som ligger på andre siden av fjorden. Lokalavisen på Nesodden, Akershus Amtstidene kjørte flere artikler om saken, nærmeste naboer til konserten på Nesodden hørte musikken best men synes ikke det var noe lydnivå å beklage seg over. Bærumfolk på den andre siden av fjorden derimot, den natta var det vær som skulle ta lyden mot hovedsaklig Oslo (hvor det kom noen fåtallige men ikke mange klager på konserten). Bærumfolket som bodde lengst unna derimot, i Bærum fikk de inn ca 80 klager. Skal sies at Amta (lokalavisen på Nesodden) intervjuet mange Bærumsfolk også, de fleste kunne ikke fatte at klager var meldt inn til Politiet (skjedde på sommeren dette og flere av de intervjuede hadde sittet og hatt hagefest ute den kvelden konserten skjedde), de mente det var lite støyende. Avisa Amta gjorde det også til et poeng at det var Bærumfolk heller enn Oslofolk som klaget på støyen, tross Oslo er vesentlig nærmere konsertstedet og støyen fra konserten var mer hørbar der. I samme området hvor noen hadde klaget så hadde andre uttalt at dette ikke var noe å snakke om.

Til opplysning så var dette en innendørs konsert.

https://www.aftenposten.no/osloby/i/Mgbxr/Politiet-stoppet-Snoop-konsert-etter-klager

 

Problemet er jo deres egen tolleranse og hvor intenst slike problemer irriterer dem, ofte er det ikke bare lyder slike mennesker er etter andre med, de er direkte plagsomme for omgivelsene heller enn at det er omgivelsene som plager dem. Det er det mentale som er feil hos dem, de har hjerner som på høyspent venter på å la seg irritere, og da irriterer de seg så sterkt at de anmelder, skriver på forum om sakene, snakker med omgivelsene om sakene etc... Så små bagateller at for andre blir det latterlig og de blir vrang, alt de kan irritere seg over irriterer de verste seg over.

Men igjen, noen av dem er høye, andre lave. En kan like klassisk musikk og den andre kan være tonedøv... Veldig forskjellige mennesker altså, som felles har det at omgivelsene rister på hodet av dem og finner dem vanskelige opp mot det fullstendig urimelige.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...