Gå til innhold

Dere som har blitt satt i gang med ballong


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

12 minutter siden, Cyndaquil skrev:

Jeg ble satt i gang med ballong grunnet Max overtid. Ingen som helst modning av livmorhalsen. Den var så stram at de nesten ikke fikk den inn. Likevel skulle de ha den der 😡og sende meg hjem. Det var smertehelvete å få en ballong i en helt stram og umoden muskel. Kan beskrives  som muskelkrampe som aldri gikk over. Var så vondt, ringte å trygla om å få komme tilbake for å bli smertelidret men fikk bare beskjed om å holde ut. Fikk ikke sove, fikk ikke spise, var vondt hele tiden. Og måtte ha den ikke i 24 timer.  Og man var utslitt til dag to av «fødselen». Ballongen hadde ikke åpnet noe, helt bortkastet.

men kroppen min reagerte ikke på tiltak. Verken hormoner eller noe annet de ga den helgen ga mer åpning. Bare intense rier i 17 timer før de endelig ga opp å sa keisersnitt. Igangsettelsen starta fredag morgen, søndag kveld tok de han med keisersnitt. 

gravid på nytt igien nå og skal søke planlagt keisersnitt.

Å nei, så kjedelig! Hvor og når var dette?? Jeg var fortsatt umoden og uten åpning, men det gikk greit når jeg klarte å slappe av. Jeg spurte om det kom til å gjøre vondt siden jeg ikke var moden, og da sa de at det absolutt ikke skulle være vondt. Var det vondt så droppet de ballongen. Får jeg så vondt at jeg ikke får sove, så skal jeg komme inn igjen og tappe ballongen. De var veldig på det at jeg ikke skulle ha så vondt at det ble slitsomt. Skulle spare krefter til torsdag, når de tror/håper jeg skal føde.

Anonymkode: e2db1...681

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

19 timer siden, AnonymBruker skrev:

Har dere lyst til å fortelle litt om opplevelsen? Jeg skal settes i gang i morgen, pga overtid.

Hvorfor ble du satt i gang?

Var du moden/hadde du åpning? Jeg har ikke åpning i det hele tatt, og er veldig umoden.

Hvilke metode ble brukt videre, etter ballongen?

Og ikke minst, hvor lang tid tok det fra start til slutt? Jeg har så lyst til å komme hjem til helgen med baby 

Anonymkode: e2db1...681

Hadde ingen åpning, og resultatet uteble. Med andre ord så virket ikke behandlingen.

Anonymkode: b60a3...54c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ballong 12 dager over termindagen. Fikk innsatt 12.00 på laaaaangfredag. Lørdag klokka tolv møtte jeg på sjukehuset uten at noe hadde skjedd. Begynte å få modningspiller med beskjed om at jeg ikke skulle forvente at noe skjedde før søndag. Lørdag kveld begynte rier, men hadde lite framgang i åpningsshowet, så fikk riestimulerende drypp samtidig. 

Hun ble født søndag formiddag, med tang - da pressfasen varte litt lenge, og de så på skjermen at det var på tide å få henne ut. Navlestreng rundt halsen og bek i lungene, men etter ca tyve minutter fikk jeg henne på brystet og alt gikk bra. (Helt til livmora ikke slutta å  blø, men det er en annen historie). 

Neste fødsel startet spontant. Men var like vond og langdryg. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble satt igang 4 uker før termin, de prøvde først med ballong men de fikk den ikke til å henge. Fikk én modningstablett, og barnet var født halvannen time etterpå. 

Anonymkode: b6a27...7d1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også fått satt inn ballong nå, og det var litt vondt, men gikk greit. Var absolutt ingen åpning eller modning å spore. Har kraftige smerter i rygg og nederst i magen nå, som kommer og går. Ikke godt i det hele tatt! Må bare lukke øynene og puste, håper jeg ikke blir liggende sånn i dagesvis 😛Jeg ville helst bli på sykehuset, så det fikk jeg lov til. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

41 minutter siden, popstar skrev:

Jeg har også fått satt inn ballong nå, og det var litt vondt, men gikk greit. Var absolutt ingen åpning eller modning å spore. Har kraftige smerter i rygg og nederst i magen nå, som kommer og går. Ikke godt i det hele tatt! Må bare lukke øynene og puste, håper jeg ikke blir liggende sånn i dagesvis 😛Jeg ville helst bli på sykehuset, så det fikk jeg lov til. 

De smertene i ryggen og magen går heldigvis over - gjorde i hvert fall det hos meg. Det er absolutt ikke godt 😣

Anonymkode: 5150f...ba1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ble satt igang med ballong to dager før termin på grunn av svangerskapsdiabetes. Fikk ballong i 13 tiden, syntes det var veldig ubehagelig så ble på sykehuset i noen timer med mensmurringer som kom og gikk. Dro hjem for å forsøke å sove litt men smertene ble verre og de ble regelmessige utover natten. Dro til sykehuset igjen rundt 3:30 og møtte en jordmor som mente at det ikke var skikkelige rier jeg hadde. Ballongen datt etterhvert ut og jeg hadde 5 cm åpning. Fra 6 cm til baby var født kl 11 gikk det under en time. 

 

Syntes ballongen var ubehagelig da de satte den inn og noen timer etter, men kroppen min responderte bra på den :) hadde 1 cm åpning da de satte den inn.

Anonymkode: 7cf50...e8a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Satt i gang pga høyt blodtrykk. Fikk ballon i 13.00-tiden, og på kvelden datt den ut. Ikke vondt å sette inn, men jeg fikk litt magesmerter et par timer etter den var satt inn. Hjalp med Paracet og varmeposer på magen. Hadde 2 cm både før og etter ballong tror jeg. Ble modningspiller dagen etter. Riene startet noen timer etter pille 2, og baby var ute 5 timer senere

Anonymkode: 79f6b...df7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Satt i gang pga høyt blodtrykk. Fikk ballon i 13.00-tiden, og på kvelden datt den ut. Ikke vondt å sette inn, men jeg fikk litt magesmerter et par timer etter den var satt inn. Hjalp med Paracet og varmeposer på magen. Hadde 2 cm både før og etter ballong tror jeg. Ble modningspiller dagen etter. Riene startet noen timer etter pille 2, og baby var ute 5 timer senere

Anonymkode: 79f6b...df7

Ble du satt i gang «bare» pga. høyt blodtrykk? Hvor høyt var det, og hvor langt i svangerskapet var du kommet? 😊

Anonymkode: 7216b...484

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...