Gå til innhold

Hvorfor må jeg ta ny teoriprøve på bil?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg bestå alt opplæring i 2016 også teoriprøven, deretter gikk jeg opp til oppkjøring 2 ganger, 2016 og ifjor, men bestå ikke. Så gav jeg litt opp pga noe personlig årsaker.  Nå skulle jeg bestille ny time for oppkjøring på statens vegvesen side står det følgende:

Person-/varebil (B)

Du kan ikke bestille time for oppkjøring.
  • Du må bestå teoriprøven før du kan bestille time til oppkjøring.

 Jeg har jo bestått, hvorfor må jeg ta ny prøve? 

Noen som vet?

Anonymkode: ee124...da5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

For gammel, ikke gyldig lengre?

Anonymkode: 7f070...aa6

Men det står jo ingenting om det i deres regelverk!

Anonymkode: ee124...da5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker said:

Men det står jo ingenting om det i deres regelverk!

Anonymkode: ee124...da5

«Dersom praktisk prøve ikke er bestått innen tre år etter at teoretisk prøve er bestått, må kandidaten avlegge ny teoriprøve.»

(!)

Anonymkode: ef3c0...c81

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg bestå alt opplæring i 2016 også teoriprøven, deretter gikk jeg opp til oppkjøring 2 ganger, 2016 og ifjor, men bestå ikke. Så gav jeg litt opp pga noe personlig årsaker.  Nå skulle jeg bestille ny time for oppkjøring på statens vegvesen side står det følgende:

Person-/varebil (B)

Du kan ikke bestille time for oppkjøring.
  • Du må bestå teoriprøven før du kan bestille time til oppkjøring.

 Jeg har jo bestått, hvorfor må jeg ta ny prøve? 

Noen som vet?

Anonymkode: ee124...da5

Teoriprøven er gyldig i 3 år etter at du har bestått. Vanlige foreldelsesregler gjelder. 

Du får ta og undersøke om resten av den obligatoriske opplæringen også er utgått på dato. 

Anonymkode: cc832...431

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Teoriprøven er gyldig i 3 år etter at du har bestått. Vanlige foreldelsesregler gjelder. 

Du får ta og undersøke om resten av den obligatoriske opplæringen også er utgått på dato. 

Anonymkode: cc832...431

år ta en ny prøve da vel.

Den obligatoriske opplæringen gjelder fortsatt står det. Kan det ryke også? Hvor lenge?

Anonymkode: ee124...da5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

år ta en ny prøve da vel.

Den obligatoriske opplæringen gjelder fortsatt står det. Kan det ryke også? Hvor lenge?

Anonymkode: ee124...da5

Når nye ting taes inn i den obligatoriske opplæringen, noe jeg vil tro har blitt gjort siden 2016, så må den opplæringen også gjennomføres. I tillegg er det helt vanlig å måtte kjøre noe med kjørelærer før du får bruke kjøreskolens bil til oppkjøring. 

Dumt for deg, viktig for alle i trafikken. 

Anonymkode: cc832...431

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Når nye ting taes inn i den obligatoriske opplæringen, noe jeg vil tro har blitt gjort siden 2016, så må den opplæringen også gjennomføres. I tillegg er det helt vanlig å måtte kjøre noe med kjørelærer før du får bruke kjøreskolens bil til oppkjøring. 

Dumt for deg, viktig for alle i trafikken. 

Anonymkode: cc832...431

Ja da, men på min side står det at det er godkjent. Så jeg trenger ikke gjennomføre den på nytt. 

1516321300_Skjermbilde(15).thumb.png.49758f07fee25085fa0b07765800fede.png

Anonymkode: ee124...da5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ja da, men på min side står det at det er godkjent. Så jeg trenger ikke gjennomføre den på nytt. Anonymkode: ee124...da5

Det var godkjent, men fordi det har gått for lang tid uten at førerkortet er tatt, må du gjøre det igjen. Sånn er reglene for alle. Etter så lang tid har du glemt mye av det du leste og alle vi som ferdes i trafikken vil gjerne fortsette med det på en trygg måte. Bare sett i gang å få det gjort.  

Anonymkode: 62655...11f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det obligatoriske som glattkjøring osv. slipper du å ta på nytt! 

Teorien derimot er bare gyldig i tre år, så den må tas på nytt. Kjøreskolen du leier bil av til førerprøven vil trolig derimot kreve at du tar kjøretime før du får bruke deres bil til oppkjøring, men siden du har fullført det obligatoriske trenger dette bare å være så lite som en dobbelttime!

Anonymkode: 40d61...023

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...