Gå til innhold

Hvis KG hadde eksistert på i 1890, hva hadde blitt diskutert?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

1 hour ago, Mannisinbestealder said:

Også var det disse kjøretøyene uten hest da...  og kvinner som går i bukser

1890 er litt tidlig når det gjelder bukser. Første norske kvinne i bukser var 1892 men de gikk selvfølgelig ikke med det på offentlig sted før flere tiår senere. De ble det selvfølgelig også gjort mye narr av og folk flest mente det var både latterlig og uanstendig. Ingen bluferdig kvinne med respekt for seg selv ville bære et plagg som avslørte rumpe og lår på den måten. Bukser ble først allment akseptert etter andre verdenskrig men da gikk det veldig fort. Da (1948) kom også de aller første bikiniene men de ble først vanlig utpå 60-tallet.

Anonymkode: b99be...665

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvilket blekk bruker dere på kg? Har postvognen reist for dagen, eller tror dere innlegget mitt kommer inn i morgen?

Anonymkode: aa122...0f6

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel jeg vil tro at man nok hadde diskutert Nellie Bly og hvordan hun reiste rundt jorden på 72 dager.

Endret av Aragorn ll Elessar
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hørte de hjemme hade fået breve fra vår broder som reiste til Amerika sist år. Det skal visserlig gå meget godt for ham der borte. 

Anonymkode: 733cb...72a

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Hørte de hjemme hade fået breve fra vår broder som reiste til Amerika sist år. Det skal visserlig gå meget godt for ham der borte. 

Anonymkode: 733cb...72a

Beklager å måtte si det, men din bror holder dem nok for narr. Han er blevet observert uten hyre rekende rundt i Ørkenen Sur i Brooklyn. Rygtene skal ha det til at han var meget påseilet, og med en fallen kvinne i sin favn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

15 timer siden, etnavn skrev:

Ja mulig det. Kvinner begynte ihvertfall å organisere seg på 1800-tallet, så tenker at det var rimelig hot topic i 1890. Men som du påpeker var det nok rimelig hot topic for menn også😁

Tenkte å påpeke at kvinner og menn måtte sitte på forskjellige sider i kirka, men er litt usikker på når denne praksisen egentlig var mest gjeldende. Her jeg bor var det nemlig slik helt fram til 70-tallet (!). Så det har kanskje vært litt forskjellig praksis rundt om i landet. Bestemor har fortalt om da hun var liten, da måtte de rike sitte på ene siden i kirka og de fattige på den andre. Dette var på 1930-tallet. Siden den rike siden dermed hadde veldig mange ledige plasser, tok faren hennes i stille protest med hele familien med 11 unger og satte seg på "feil" side. Bestemor syntes det var så flaut, alle som stirret med fordømmende øyne. Men syns det var tøft gjort, jeg. Heia oldefar😂

Heia oldefar!

Alle mennesker som med sin sivile ulydighet gjør verden til et bedre sted er etter min mening helter!

Ting man kunne diskutert på 1890-tallet - skolegang for alle barn, - for som alle vet, - barnearbeid gir barn inntekt og er en direkte konkurranse til foreldrenes inntekt, - lønningene i samfunnet er lave fordi barn er i arbeid, og ved å sende barna på skolen vil foreldrenes lønninger stige.

Dette er historie tatt fra boken "Hvis skolen ikke fantes".

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Ninnn skrev:

Beklager å måtte si det, men din bror holder dem nok for narr. Han er blevet observert uten hyre rekende rundt i Ørkenen Sur i Brooklyn. Rygtene skal ha det til at han var meget påseilet, og med en fallen kvinne i sin favn.

Haha.....  Men for å være litt kverulant, var ikke ørkenen sur litt senere  Ca. 1920 ?

Anonymkode: 733cb...72a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, waco skrev:

Heia oldefar!

Alle mennesker som med sin sivile ulydighet gjør verden til et bedre sted er etter min mening helter!

Ting man kunne diskutert på 1890-tallet - skolegang for alle barn, - for som alle vet, - barnearbeid gir barn inntekt og er en direkte konkurranse til foreldrenes inntekt, - lønningene i samfunnet er lave fordi barn er i arbeid, og ved å sende barna på skolen vil foreldrenes lønninger stige.

Dette er historie tatt fra boken "Hvis skolen ikke fantes".

Kunne ikke vært mer enig med deg😀🙌 Verden er (for) full av politisk korrekte mennesker😂 Heia alle som tør å si meninga si😀

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...