Gå til innhold

Bruker man ikke duk mer?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Duk, løpere og brikker er en enkel måte å fornye bordet på for min del, så her i huset er det innafor. Jeg er av typen som elsker å dekke fine bord, også på hverdagene. Syns det har blitt mye bedre utvalg av duker i det siste, og rimeligere, bl.a. hos HM home. Blir litt trist av de som bare setter tallerkenen rett på bordet.

Anonymkode: 637eb...758

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

jeg har faktisk duk på kjøkkenbordet, men det er fordi bordplaten er så utrolig stygg, og jeg gidder ikke gjøre noe med det siden jeg snart skal flytte. 

Anonymkode: 30f8f...831

• Liker 1
Skrevet

Eier et par duker, bruker dem aldri. Vet ikke helt hvorfor, det er jo hyggelig med duk når den først er på. Men spisebordet vårt er gammelt med en fin patina som jeg elsker, så har ikke noe behov for å gjemme det bort. Er i 30-årene. 

• Liker 1
Skrevet

Bruker duk ved middagsselskap, aldri til vanlig. På stuebordet har jeg en løper, mest for å kunne variere litt.

• Liker 1
Skrevet (endret)

Aldri brukt duk. Har en god del bordbrikker i stedet. Lettere å variere, tar mindre plass.

52A553B5-2A6D-4908-91D9-B13D65A52327.jpeg

Endret av Wonders
  • Liker 2
Skrevet (endret)

Jeg bruker ikke duk nå lenger. Men jeg hadde duk for en god del år siden.

Endret av Aragorn ll Elessar
  • Liker 1
Skrevet

Jeg syns verden er rar ( mistenker at mange her er " hippe byfolk" ) Her jeg bor er duk det normale og vanlige. Jeg syns et salongbord uten duk virker rotete. Som om man har rydda og ordna men ikke lagt på duk enda. En nystrøket duk er prikken over i-en for meg :)

Samme med gardiner ; fine gardiner rammer inn vinduet. Uten ser halvferdig ut . 

Anonymkode: 8e661...852

• Liker 2
Skrevet

Duker grøsser jeg av. Vokste opp på 80-tallet. Hos oss var det duk på flere steder enn bord. Duk på høyttaler med potteplante oppå. Duk på platespillerens lokk. Duk oppå kistelokket med flere duker inni. Duk på de fleste flater. Det var ikke pent. 

• Liker 6
Skrevet
3 minutter siden, Wonders skrev:

Duker grøsser jeg av. Vokste opp på 80-tallet. Hos oss var det duk på flere steder enn bord. Duk på høyttaler med potteplante oppå. Duk på platespillerens lokk. Duk oppå kistelokket med flere duker inni. Duk på de fleste flater. Det var ikke pent. 

Det er rart med det, vi lærer hva som er pent av trendskaperne. Når de bestemmer at noe er ute, så synes de fleste plutselig at det er stygt 😄

Så kommer ting og tang på moten igjen, og da synes vi det er nydelig og sååå mye mer koselig. Jammen er vi rare. 

Anonymkode: 18ea6...eb4

• Liker 6
Skrevet

Bruker hvit eller rød duk på spisebordet til jul, løper ved bursdag, og voksduk som beskyttelse til hverdags (har oljet bord). Ellers ingen duker, liker ikke duker noe særlig. Men har gulvtepper og gardiner, så er ikke helt antitekstil 😊

• Liker 1
Skrevet

Har lagt en lys teflonduk på det hvite lakkbordet mitt. Det bordet ønsker jeg ikke å utsette for riper eller annet skadeverk.

Anonymkode: cb8d1...659

Skrevet

Duk er Harry og gammel dame! Like Harry som å røyke. 

Anonymkode: 59d24...90d

Skrevet

Bruker både duker og løpere, alt ettersom. :) 

Skrevet
På 17.2.2019 den 23.31, AnonymBruker skrev:

Jeg syns verden er rar ( mistenker at mange her er " hippe byfolk" ) Her jeg bor er duk det normale og vanlige. Jeg syns et salongbord uten duk virker rotete. Som om man har rydda og ordna men ikke lagt på duk enda. En nystrøket duk er prikken over i-en for meg :)

For meg er duk på salongbordet noe 70 år gamle damer har.

Skrevet
På 17.2.2019 den 23.31, AnonymBruker skrev:

Er ikke et hipp byfolk, men duk har jeg ikke eid på mange år. Ikke gardiner heller. Liker en "ren" stil. 

Gjest INGNTNG
Skrevet
På 17.2.2019 den 23.41, Wonders skrev:

Som jeg skulle sagt det selv 😂 Både min mor og hennes mor et helt ville på duker. Mormor har også en liten gardin over døren mellom kjøkkenet og stuen. Alt byttes med jevne mellomrom, for å passe årstider og høytider. Fin dame på alle måter, men alle de tekstilene hadde jeg aldri holdt ut med i lengden.

Skrevet

Jeg bruker duk. Syns det er en fin og lett måte å fornye bordet på, og det løfter hele rommet. Elsker å gå på loppemarked og finne en fin duk i min stil. Er 26.

• Liker 3
Skrevet
6 minutter siden, Stueloff skrev:

Jeg bruker duk. Syns det er en fin og lett måte å fornye bordet på, og det løfter hele rommet. Elsker å gå på loppemarked og finne en fin duk i min stil. Er 26.

Det blir nok trendy igjen, og da vil alle "dukfornektere" løpe og kjøpe og synes det er bare så lekkert! :) 

Anonymkode: 18ea6...eb4

• Liker 3
Skrevet

Jeg bruker duk på spisebordet når vi har så mange gjester at tilleggsplata må ut, men aldri ellers. Bruker aldri duk på salongbordet, men har brikker til kopper/glass. Bruker heller ikke løpere eller tilsvarende.

Siden gardiner blir nevnt i tråden kan jeg si jeg heller ikke har en eneste gardin i hus. Er 30 år.

Det handler mest om latskap. Orker ikke vaske og stryke så mye.

• Liker 1
Skrevet

hverken duker eller gardiner hos meg. synes ikke det er noe fint og gir fort et rotete inntrykk.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...