Gå til innhold

Forskjell på råd kvinner og menn får i datinglivet


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

26 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei. Det er ikke voldtekt. Manipulering og møkkaoppførsel, ja, men ikke voldtekt. Kvinnen kan i dette tilfellet fremdeles velge.

Anonymkode: b39e3...155


Manipulering og press påvirker til å bli med på noe man ikke vil, selvom kvinnen kan velge å nekte så har hun fått trussel om at hun vil straffes hvis hun nekter, altså at da blir hun dumpa. Når noen har det følelesmessige overtaket på noen så vil man naturligvis prøve å unngå det, og da kan det hende man blir med på noe man ikke vil eller er klar for. Selvom det ikke er voldtekt med fysisk tvang så er det voldtekt fordi jenta egentlig ikke vil, men blir manipulert og presset til å gjøre det allikevel. 

Teoretisk sett så burde jenta be sånne menn om å ryke og reise, for det sier mye om mennene som føler det er ok å ligge med noen som egentlig ikke vil eller klar, det blir det samme som å ligge med en de voldtar, en som ikke vil. 
Menn som prøver å presse damer til sex har en voldtektsholdning om at "nei blir til ja bare man presser på lenge nok", det skal vi ikke bagatellisere. Man skal respektere at jenta ikke vil eller er klar og ikke legge trusler og press på henne. 

Anonymkode: 264d8...c1d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

26 minutter siden, Minesveiper skrev:

Du tok jo da ikke ironien i "en ekstremt seriøs referanse".

Da har jeg hørt det også...

Dette med om man skal vente med sex er noe man har diskutert flere ganger inne på forumet. Du kan desverre ikke forvente at alle skal være enige i din mening når det kommer til hvor lenge man skal vente med sex. Vi lever ikke i en ideell verden der alle respekterer hverandres subjektive grenser, noe som ble demonstrert i vidoen jeg linket til. Om du velger å vente med sex i 90 dager, kan du gå på samme smellen som Inger. For meg handler ikke dette om å prøve å påvirke noen, men heller å illustrere hva som kan skje i virkeligheten.


Hvorfor gjør du dette til en sak om meg? Jeg sa at alle må respektere når andre vil ha sex, ikke at jeg har fasiten på når det skal være, jeg skrev at det kan være alt fra 1 dag til 1 år , og man skal selvfølgelig respektere den det gjelder sine grenser, hvis ikke så tenker man likt som en voldtekts mann da som driter i hva den andre egentlig vil og hvor grensene til den andre går. 
Det er uetisk av deg å prøve å spre holdninger på nettet her hvor det er mange unge jenter som leser og lærer seg om dating og sex at grensene til jentene ikke skal bli respektert, og at de blir dumpa om de ikke gir gutten sex. Tenk litt over hvordan signaler du sender ut når du skriver sånne ting! 

Anonymkode: 264d8...c1d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 16.2.2019 den 21.58, AnonymBruker skrev:

Er det enig i dette? 

20190216_215554.jpg

Anonymkode: eb9cb...7eb

Dette er vel så langt i fra virkeligheten man kan komme 🙂

Men det har sin forklaring: denne typen påstander vokser ut fra en kontekst. Så fra denne personen føles det ut slik, fra andre vil mann og kvinne vært byttet om.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, AnonymBruker skrev:


Manipulering og press påvirker til å bli med på noe man ikke vil, selvom kvinnen kan velge å nekte så har hun fått trussel om at hun vil straffes hvis hun nekter, altså at da blir hun dumpa. Når noen har det følelesmessige overtaket på noen så vil man naturligvis prøve å unngå det, og da kan det hende man blir med på noe man ikke vil eller er klar for. Selvom det ikke er voldtekt med fysisk tvang så er det voldtekt fordi jenta egentlig ikke vil, men blir manipulert og presset til å gjøre det allikevel. 

Teoretisk sett så burde jenta be sånne menn om å ryke og reise, for det sier mye om mennene som føler det er ok å ligge med noen som egentlig ikke vil eller klar, det blir det samme som å ligge med en de voldtar, en som ikke vil. 
Menn som prøver å presse damer til sex har en voldtektsholdning om at "nei blir til ja bare man presser på lenge nok", det skal vi ikke bagatellisere. Man skal respektere at jenta ikke vil eller er klar og ikke legge trusler og press på henne. 

Anonymkode: 264d8...c1d

Jeg bagatelliserer det ikke, men det er ikke voldtekt, selv om det er ugreit, umoralsk, forsøk på manipulasjon. Mennesker i en slik alder må, som du sier, ikke bare teoretisk, men praktisk be sånne mannfolk om å ryke og reise.

 

I Norge er voldtekt definert i straffeloven av 2005s kapittel for seksuallovbrudd (kapittel 26).[2] I loven er voldtekt definert som det å

  • bruke vold eller truende atferd å skaffe seg seksuell omgang
  • har seksuell omgang med noen som er bevisstløs eller av andre grunner ute av stand til å motsette seg handlingen
  • ved hjelp av vold eller truende atferd får noen til å ha seksuell omgang med en annen
  • ved hjelp av vold eller truende atferd får noen til å utføre handlinger som svarer til seksuell omgang med seg selv

Anonymkode: b39e3...155

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg bagatelliserer det ikke, men det er ikke voldtekt, selv om det er ugreit, umoralsk, forsøk på manipulasjon. Mennesker i en slik alder må, som du sier, ikke bare teoretisk, men praktisk be sånne mannfolk om å ryke og reise.

 

I Norge er voldtekt definert i straffeloven av 2005s kapittel for seksuallovbrudd (kapittel 26).[2] I loven er voldtekt definert som det å

  • bruke vold eller truende atferd å skaffe seg seksuell omgang
  • har seksuell omgang med noen som er bevisstløs eller av andre grunner ute av stand til å motsette seg handlingen
  • ved hjelp av vold eller truende atferd får noen til å ha seksuell omgang med en annen
  • ved hjelp av vold eller truende atferd får noen til å utføre handlinger som svarer til seksuell omgang med seg selv

Anonymkode: b39e3...155


Ja, det er også ugreit og umoralsk. Men det er manipulasjon og trussel, psykisk vold (som pressing) er også vold så det er faktisk voldtekt. 

Anonymkode: 264d8...c1d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:


Ja, det er også ugreit og umoralsk. Men det er manipulasjon og trussel, psykisk vold (som pressing) er også vold så det er faktisk voldtekt. 

Anonymkode: 264d8...c1d

Nei. Skjerp deg.

Anonymkode: b39e3...155

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Minesveiper
25 minutter siden, AnonymBruker said:


Hvorfor gjør du dette til en sak om meg? Jeg sa at alle må respektere når andre vil ha sex, ikke at jeg har fasiten på når det skal være, jeg skrev at det kan være alt fra 1 dag til 1 år , og man skal selvfølgelig respektere den det gjelder sine grenser, hvis ikke så tenker man likt som en voldtekts mann da som driter i hva den andre egentlig vil og hvor grensene til den andre går. 

Anonymkode: 264d8...c1d

Jeg forstår ikke hvorfor du drar temaet om voldtekt inn i dette. Det  har ingenting med saken å gjøre.

25 minutter siden, AnonymBruker said:


Det er uetisk av deg å prøve å spre holdninger på nettet her hvor det er mange unge jenter som leser og lærer seg om dating og sex at grensene til jentene ikke skal bli respektert, og at de blir dumpa om de ikke gir gutten sex. Tenk litt over hvordan signaler du sender ut når du skriver sånne ting! 

Anonymkode: 264d8...c1d

Jeg er uenig. Synes det er bedre at man er opplyst, og vet hvordan virkeligheten kan fungere istedenfor å leve i en fantasiverden hvor man tror at alle oppfører seg ideelt. Sannheten er at det finnes menn som ikke vil gidde å vente i evigheter for sex. Det man kan hente fra dette er jo at man som kvinne burde unngå disse mennene dersom det å vente er noe man mener er viktig å gjøre. 

Endret av Minesveiper
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, AnonymBruker skrev:


Hva?! Alt kvinner gjør er jo for mannen! Sminke, klær, trening, slanking, vektøkning for bedre rumpe, brystoperasjoner, lærer seg matlaging, husvask, leser 400 artikler om how to be the best woman for your man, how to attract men, how to give best blowjob, how to be attractive , retter seg opp i ryggen, sitter på en pen måte når man egentlig vil ligge som en slabbedask i sofaen, ordner håret, tar på øredobber og tar hull i ørene, går på matlaginskurs, tantrakurs, gjør knipeøvelser hver dag. 

 

Anonymkode: 264d8...c1d

Spørsmålet var ikke hva kvinner faktisk gjør, men hva slags råd de får. Mange kvinner vil være hjemme og bake cupcakes selv om de får råd om å bli advokatpartnere. Det er stor forskjell mellom liv og lære. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...