Gå til innhold

Forskjell på råd kvinner og menn får i datinglivet


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Her er et datingråd for både kvinner og menn: vær høflig, vær ærlig, vis respekt, dette gjelder både mot deg selv og den du dater.

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, bouiuod skrev:

Her er et datingråd for både kvinner og menn: vær høflig, vær ærlig, vis respekt, dette gjelder både mot deg selv og den du dater.

Dette

Anonymkode: 2219a...ae8

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som datingråd... Njæi, men som holdninger ja da kan jeg si jeg gjenkjenner det.
Det er en giftig og skadelig holdning blandt menn at de har krav på kvinnekroppen, at å få sex er en menneskerett, at å få den kjæresten man vil ha er de berettiget til, at hvis en kvinne avviser de er det hun som er bitch for det er en stor krenkelse at en som er kvinne kan avvise en mann osv

For menn dreier også mye av fokuset i livet på det å dra damer, nedlegge damer, blandt menn er det status å bruke damer som trofeer osv og ikke like mye fokus på det å finne mening i å dyrke seg selv, finne egne lidenskaper, måle servverd i det mennesket man , de holdningene man har og det hjertet man har mot medmennesker og ikke måtte måle selvverd opp mot om man fikk med seg en dame hjem fra byen eller ikke.
 

Anonymkode: 37f18...218

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 17.2.2019 den 12.06, AnonymBruker skrev:

Som datingråd... Njæi, men som holdninger ja da kan jeg si jeg gjenkjenner det.
Det er en giftig og skadelig holdning blandt menn at de har krav på kvinnekroppen, at å få sex er en menneskerett, at å få den kjæresten man vil ha er de berettiget til, at hvis en kvinne avviser de er det hun som er bitch for det er en stor krenkelse at en som er kvinne kan avvise en mann osv

For menn dreier også mye av fokuset i livet på det å dra damer, nedlegge damer, blandt menn er det status å bruke damer som trofeer osv og ikke like mye fokus på det å finne mening i å dyrke seg selv, finne egne lidenskaper, måle servverd i det mennesket man , de holdningene man har og det hjertet man har mot medmennesker og ikke måtte måle selvverd opp mot om man fikk med seg en dame hjem fra byen eller ikke.
 

Anonymkode: 37f18...218

Dette! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 16.2.2019 den 21.58, AnonymBruker skrev:

Er det enig i dette? 

20190216_215554.jpg

Anonymkode: eb9cb...7eb

Stemmer på en prikk. Man skal på en måte være den beste av den beste hvis en mann skal gidde å date deg, men de trenger selv omtrent bare å eksistere...

Anonymkode: 5d4ff...e3d

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja, om dette stemmer lever jeg i "omvendt-verden", men man pleier jo som regel å svartmale egne opplevelser.
 

On 2/16/2019 at 10:41 PM, bouiuod said:

Her er et datingråd for både kvinner og menn: vær høflig, vær ærlig, vis respekt, dette gjelder både mot deg selv og den du dater.

Men følg dette her, denne personen har det beste svaret i tråden til nå.

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Stemmer på en prikk. Man skal på en måte være den beste av den beste hvis en mann skal gidde å date deg, men de trenger selv omtrent bare å eksistere...

Anonymkode: 5d4ff...e3d

Mange tror kanskje det, men det ER jo ikke sånn!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er kvinne, men akkurat når det kommer til datingråd har jeg langt mer sympati med menn - helt klart verst for dem. Vi kan pynte oss, smile og le, så har vi ikke nødvendigvis sjarmert han vi vil ha, men i det minste oppfylt samfunnets forventninger. Han derimot skal helst gå langt langt langt ut av komfortsonen og vise seg som én som både eksplisitt og implisitt har full kontroll på situasjonen og er fulle av trygghet.

Bare se på "Første date" på TV. Hvem er det du dømmer enklest dersom en date går dårlig? Med all sannsynlighet mannen! Episoden her for et par uker siden med et par der begge to var så sjenerte at de ikke hilste når de satt seg ved siden hverandre i baren - alt var vinklet slik at vi skulle føle at her var det mannen som var for sjenert og ikke fylte rollen sin. Jeg vedder på at veldig få tenkte at HUN også kunne ha tatt initiativ til å hilse.

Anonymkode: e7cc8...43a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mitt inntrykk er det motsatte. Kvinner skal ikke måtte endre seg for en mann. Kroppen din er fin som den er uansett hvordan den ser ut. Hvis du har utdannelse og karriere, så mangler du bare en mann fordi de alle føler seg truet av din suksess. Og så videre.

 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 timer siden, Lostintranslation skrev:

Mitt inntrykk er det motsatte. Kvinner skal ikke måtte endre seg for en mann. Kroppen din er fin som den er uansett hvordan den ser ut. Hvis du har utdannelse og karriere, så mangler du bare en mann fordi de alle føler seg truet av din suksess. Og så videre.

 


Hva?! Alt kvinner gjør er jo for mannen! Sminke, klær, trening, slanking, vektøkning for bedre rumpe, brystoperasjoner, lærer seg matlaging, husvask, leser 400 artikler om how to be the best woman for your man, how to attract men, how to give best blowjob, how to be attractive , retter seg opp i ryggen, sitter på en pen måte når man egentlig vil ligge som en slabbedask i sofaen, ordner håret, tar på øredobber og tar hull i ørene, går på matlaginskurs, tantrakurs, gjør knipeøvelser hver dag. 

Ganske sykt hvor mye kvinner endrer seg for menn. Endrer musikksmaken, filmsmaken, klesstil, interesser og blir fortalt fra alle kanter i samfunnet at kroppen ikke er fin nok uansett åssen den ser ut. 

Selvom dette er altfor sykt så burde egentlig menn være litt mer sånn, tilpasse seg kvinnene de også, og gjøre litt mere for kvinnene. Menn har jo en holding om "take it or leave it" og mener at de gidder ikke endre seg for en dame, selvom de er drittsekker som bare ligger som slabbedasker i sofaen hver dag mens hun må rydde etter han og ølmage må liksom alle kvinner tåle for noe annet vil bli sett på som for kravstort. 

Anonymkode: 264d8...c1d

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Minesveiper

Her håpet jeg faktisk på å få noe innsikt i forskjellen mellom rådene menn og kvinner får, og så blir det linket til et sitat fra det som virker å være en komiker? #Seriøst

Jeg synes det er litt gøy å se på hvilke råd kvinner får fra såkalte dating-guruer bare for å se om jeg er enig med det som blir sagt eller ikke :ler: Har for eksempel ikke særlig tro på 90 dagers regelen. Viser til en ekstremt seriøs referanse; "Ex on the beach" hvor Henrik bytter ut Inger etter 1-2 uker med sexnekt? 

 

 

Endret av Minesveiper
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ser verken på "Første date", ex on the beach eller andre realityserier som oppskrift på noe som helst.

På 16.2.2019 den 22.41, bouiuod skrev:

Her er et datingråd for både kvinner og menn: vær høflig, vær ærlig, vis respekt, dette gjelder både mot deg selv og den du dater.

Det her, derimot. Utrolig at ikke egentlig alle duger på dette.

Anonymkode: b39e3...155

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Minesveiper skrev:

Her håpet jeg faktisk på å få noe innsikt i forskjellen mellom rådene menn og kvinner får, og så blir det linket til et sitat fra det som virker å være en komiker? #Seriøst

Jeg synes det er litt gøy å se på hvilke råd kvinner får fra såkalte dating-guruer bare for å se om jeg er enig med det som blir sagt eller ikke :ler: Har for eksempel ikke særlig tro på 90 dagers regelen. Viser til en ekstremt seriøs referanse; "Ex on the beach" hvor Henrik bytter ut Inger etter 1-2 uker med sexnekt? 

 

 


Det er en syk og trist verden om normale folk begynner å ta etter ex on the beach og paradise deltakere. Ganske uetisk av deg å poste dette som "råd" eller "fremgangsmåte"/"regel". 
Man har sex når man ønsker det og er klar for det, enten det er etter 1 dag eller 1 år, det må alle respektere. Å prøve å påvirke jenter til å ha sex innen to uker hvis ikke blir de dumpa, sånn som du gjør med å poste dette her, det blir  voldtekt med psykisk tvang det.  

Anonymkode: 264d8...c1d

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:


Det er en syk og trist verden om normale folk begynner å ta etter ex on the beach og paradise deltakere. Ganske uetisk av deg å poste dette som "råd" eller "fremgangsmåte"/"regel". 
Man har sex når man ønsker det og er klar for det, enten det er etter 1 dag eller 1 år, det må alle respektere. Å prøve å påvirke jenter til å ha sex innen to uker hvis ikke blir de dumpa, sånn som du gjør med å poste dette her, det blir  voldtekt med psykisk tvang det.  

Anonymkode: 264d8...c1d

NEI, det blir det ikke. Men ja, det er patetiske at noen tar etter denne kulturen.

Anonymkode: b39e3...155

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

NEI, det blir det ikke. Men ja, det er patetiske at noen tar etter denne kulturen.

Anonymkode: b39e3...155


Jo det gjør det. Det blir å true og presse noen til å ha sex selvom de ikke vil eller er klar selv. 

Anonymkode: 264d8...c1d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:


Jo det gjør det. Det blir å true og presse noen til å ha sex selvom de ikke vil eller er klar selv. 

Anonymkode: 264d8...c1d

Nei. Det er ikke voldtekt. Manipulering og møkkaoppførsel, ja, men ikke voldtekt. Kvinnen kan i dette tilfellet fremdeles velge.

Anonymkode: b39e3...155

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Minesveiper
23 minutter siden, AnonymBruker said:


Det er en syk og trist verden om normale folk begynner å ta etter ex on the beach og paradise deltakere. Ganske uetisk av deg å poste dette som "råd" eller "fremgangsmåte"/"regel". 
Anonymkode: 264d8...c1d

Du tok jo da ikke ironien i "en ekstremt seriøs referanse".

23 minutter siden, AnonymBruker said:

Man har sex når man ønsker det og er klar for det, enten det er etter 1 dag eller 1 år, det må alle respektere. Å prøve å påvirke jenter til å ha sex innen to uker hvis ikke blir de dumpa, sånn som du gjør med å poste dette her, det blir  voldtekt med psykisk tvang det.  

Anonymkode: 264d8...c1d

Da har jeg hørt det også...

Dette med om man skal vente med sex er noe man har diskutert flere ganger inne på forumet. Du kan desverre ikke forvente at alle skal være enige i din mening når det kommer til hvor lenge man skal vente med sex. Vi lever ikke i en ideell verden der alle respekterer hverandres subjektive grenser, noe som ble demonstrert i vidoen jeg linket til. Om du velger å vente med sex i 90 dager, kan du gå på samme smellen som Inger. For meg handler ikke dette om å prøve å påvirke noen, men heller å illustrere hva som kan skje i virkeligheten.

Endret av Minesveiper
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...