Gå til innhold

Eneste sjansen til menneskehetens overlevelse


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Kloden vår er under et sterkt press grunnet oss mennesker. Giftstoffer, klimagasser, gjødsling, plast, søppel og dritt er noe vi har forpestet våre omgivelser med i lang tid, og vi blir stadig mer kunnskapsrike om problemene det medfører. Til tross for klimatoppmøter og fokus på elbiler, søppelsortering eller hva det måtte være, så har jeg ikke trua på at vi mennesker klarer å ta oss sammen. 

Det er så enormt mange av oss, og enormt mange flere skal vi bli. Prognosene anslår at det er 11 milliarder mennesker på jorda i 2100. Tenk for et trykk det blir på naturressurser, miljø og klima!

Jeg tror vi er i ferd med å utrydde oss selv, og tenker ofte at det eneste som kanskje kan berge oss er en stor befolkningsreduksjon. Det er skikkelig kynisk, men jeg tenker at en pandemi med et dødbringende virus, som utslettet en stor del av verdens befolkning, hadde vært kjærkomment for planeten.

Hva tenker du? Ser jeg for svart på menneskehetens framtid?

 

Anonymkode: effca...1c5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Tigress

Nei, dette går til helvete. Ein pandemi ville vore kjærkomment, det er klart, men diverre har vi blitt litt for effektive til å bremse slike raskt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Menneskheten vil dø ut det er fakta. Om ca 7.5 milliarder år vil jorda bli slukt av sola som da har blitt en rød kjempe. Og allerede da har det gått noen milliarder år siden alt liv på jord innkludert mennesker ble utryddet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med dagens stormaktsledere er det bare et tidsspørsmål før vi får en verdenskrig. Befolkningsreduksjonen vil komme, vær du trygg. Jeg tror dessverre ikke at vi nordmenn vil være blant de overlevende.

Anonymkode: 2d46c...9b4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...